Stránka 1 z 1

vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: stř kvě 15, 2013 8:02 am
od _luky_
Prosím zdejší "strojaře" o radu elektrikáři:
1) Kola z dvoukolové káry (ruční). Zarezlá ložiska, nejdou mi rozhýbat. Chtěl jsem je tedy vyměnit, ale vůbec netuším, jak je dostat ven. Stahovákem není chytit za co, vyklepnout nejdou, protože trubka mezi ložisky má jen o cca 1mm větší průměr než je vnitřní otvor v ložisku. Tedy není na co klepnout. Zkoušel jsem je vytáhnout hmoždinkou, ale to je bez šance.
Nějaké nápady, jak se taková věc vyndavá?

2) Zahrádka na Peugeot Partner. Šrouby zarezlý, jeden jsem odvrtal. Ostatní to asi čeká. Šroub, kterým se zahrádka utahuje prochází destičkou 19x15x5mm, která je nasazená v otvorech v jeklu. Kromě toho, že to nelze namazat, protože je to celé schované v tom plastu mi taky přijde, že to v tom nemůže držet. Nějaké nápady, jak to opravit a udělat lépe? Ty šrouby i destičky budu muset stejně dát nový (šrouby koupit, destičky vyrobit). Jeden M6 závitník jsem doma našel. Mimochodem, jak velký vrták na závit M6?

Fotky pověsím na rajče večer doma.
Díky

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: stř kvě 15, 2013 8:45 am
od TOMINGUEZ
Vrták na M6 závitník je fí 4,8 mm keď nemáš tak môžeš použiť fí 5 mm. :ano:

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: stř kvě 15, 2013 9:32 am
od hugo
snad jen připomínka či poznámka pro všechny, kteří to neznají. průměr vrtáku pro závit zhruba M3 až M 12 je stanoven jako násobek závitu x 0,8. takže M8 je 8 x 0,8 je 6,4 mm.
tabulkově to vychází trochu jinak, ale nutno počítat s tím, že málokdo brousí vrtáky strojně a při ručním broušení vrták vždy rozhodí.

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: stř kvě 15, 2013 11:53 am
od Pepik_Plzen
_luky_ píše:Prosím zdejší "strojaře" o radu elektrikáři:
1) Kola z dvoukolové káry (ruční). Zarezlá ložiska, nejdou mi rozhýbat. Chtěl jsem je tedy vyměnit, ale vůbec netuším, jak je dostat ven. Stahovákem není chytit za co, vyklepnout nejdou, protože trubka mezi ložisky má jen o cca 1mm větší průměr než je vnitřní otvor v ložisku. Tedy není na co klepnout. Zkoušel jsem je vytáhnout hmoždinkou, ale to je bez šance.
Nějaké nápady, jak se taková věc vyndavá?

2) Zahrádka na Peugeot Partner. Šrouby zarezlý, jeden jsem odvrtal. Ostatní to asi čeká. Šroub, kterým se zahrádka utahuje prochází destičkou 19x15x5mm, která je nasazená v otvorech v jeklu. Kromě toho, že to nelze namazat, protože je to celé schované v tom plastu mi taky přijde, že to v tom nemůže držet. Nějaké nápady, jak to opravit a udělat lépe? Ty šrouby i destičky budu muset stejně dát nový (šrouby koupit, destičky vyrobit). Jeden M6 závitník jsem doma našel. Mimochodem, jak velký vrták na závit M6?

Fotky pověsím na rajče večer doma.
Díky
zdravim, taky jsem opravoval tyto pricniky. Ten samy problém. Na jedné straně povolit šli, z druhé po dlouhém přemlouvání se povedlo jeden šroub povolit, druhej se vyndat po zmáčknuta ve sveraku celý i s kostickou. Ale už byl nacnuty tak upadla hlava. Je dobře po rozebráni prostriknout vnitřek tectilem nebo rezistinem a je pokoj napořád.

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 8:57 am
od _luky_
Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 9:53 am
od Brit
_luky_ píše:Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout. :)

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 10:12 am
od Pepik_Plzen
Brit píše:
_luky_ píše:Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout. :)
Tak to nevím s elektrodou, ale vzal bych slabší průměr a prostrčil skrz náboj a klepnul jedno a potom obráceně druhé ložisko. Nevěřím že by ložiska byly tak moc nalisovane , že to tak nepůjde. Jinak jsou na tyto případy stahovaky , ale cena někde jinde.

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 1:12 pm
od _luky_
Brit píše:Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout. :)
Ohřátím se to ložisko asi těžko stáhne...
Pepik_Plzen píše: Tak to nevím s elektrodou, ale vzal bych slabší průměr a prostrčil skrz náboj a klepnul jedno a potom obráceně druhé ložisko. Nevěřím že by ložiska byly tak moc nalisovane , že to tak nepůjde. Jinak jsou na tyto případy stahovaky , ale cena někde jinde.
Ono kdyby bylo do čeho klepnout. Ten náboj je jen o málo větší než vnitřní průměr ložiska - tedy ta hrana, do které by se dalo klepnout nemá ani 1mm. Už jsem to zkoušel - bez výsledku. Možná jsem neměl správné kladivo :)
Ty ložiska nebudou ani tak moc nalisované, jako zarezlé :(

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 1:19 pm
od Irčan
Zavař do ložiska špunt a z druhé strany vybóchat,dyž se ložisko rozsype tak hósenku eletrikó do vnitřního króžku a vypadne

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 2:14 pm
od Brit
Pepik_Plzen píše:
Brit píše:
_luky_ píše:Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout. :)
Tak to nevím s elektrodou, ale vzal bych slabší průměr a prostrčil skrz náboj a klepnul jedno a potom obráceně druhé ložisko. Nevěřím že by ložiska byly tak moc nalisovane , že to tak nepůjde. Jinak jsou na tyto případy stahovaky , ale cena někde jinde.
To bys mrkal jak to pomůže, druhé řešení je rozebrat klec, vytahat koule a vnější kroužek objet zevnitř elektrodou nebo COčkem. Pak vypadne skoro sám. Irčan to popisuje dobře. Myslím, že nejjednodušší by byla 8čka kulatina, prostrčit jí nábojem, opřít o lóžo a klepnout do toho. Drží to tam ta " zatuhlá vazelína" :)

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 4:17 pm
od Irčan
popisuje to špatně,měl napsat vnější króžek a né vnitřní,ale néjednoduší by to mělo byt s tým špuntem

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: čtv kvě 16, 2013 4:46 pm
od caja008
souhlasím s verzí na špunt a nebo tam važit šrouub a za zíit ho chytiti do svěráku a vyklepnout.. ale to se používá spís když se tam nemáš jak sostat z druhý strany..

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: pát kvě 17, 2013 7:46 am
od _luky_
Zavařit ho mě nenapadlo :) Nemám svářečku, ale skočím za místním kutilem. Uděláme špunt a pak velké kladivo. Díky!

caja008: Máte tam u HK zvláštní nářečí, nerozumím.

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: pát kvě 17, 2013 8:04 am
od caja008
to není nářečí ale překlepy.... :D :D

každopádně dej špunt a ono to pujde...

Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto

Napsal: pát kvě 17, 2013 8:17 am
od Badyn
Já jsem ty ložiska vyklepával tak že jsem rozloupal klec u kuliček, lozisko se vysypalo a pak vyndal střed, vyrazí se jedno lozisko na druhé straně. Pak jsem ten střed ložiska s kuličkama zpátky vložil do ložiska, rozdělil zhruba rovnoměrně kuličky a vyrazil ložisko :-). Dělal jsem to u pionýra, ale u kárky je to stejný :-).