vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Prosím zdejší "strojaře" o radu elektrikáři:
1) Kola z dvoukolové káry (ruční). Zarezlá ložiska, nejdou mi rozhýbat. Chtěl jsem je tedy vyměnit, ale vůbec netuším, jak je dostat ven. Stahovákem není chytit za co, vyklepnout nejdou, protože trubka mezi ložisky má jen o cca 1mm větší průměr než je vnitřní otvor v ložisku. Tedy není na co klepnout. Zkoušel jsem je vytáhnout hmoždinkou, ale to je bez šance.
Nějaké nápady, jak se taková věc vyndavá?
2) Zahrádka na Peugeot Partner. Šrouby zarezlý, jeden jsem odvrtal. Ostatní to asi čeká. Šroub, kterým se zahrádka utahuje prochází destičkou 19x15x5mm, která je nasazená v otvorech v jeklu. Kromě toho, že to nelze namazat, protože je to celé schované v tom plastu mi taky přijde, že to v tom nemůže držet. Nějaké nápady, jak to opravit a udělat lépe? Ty šrouby i destičky budu muset stejně dát nový (šrouby koupit, destičky vyrobit). Jeden M6 závitník jsem doma našel. Mimochodem, jak velký vrták na závit M6?
Fotky pověsím na rajče večer doma.
Díky
1) Kola z dvoukolové káry (ruční). Zarezlá ložiska, nejdou mi rozhýbat. Chtěl jsem je tedy vyměnit, ale vůbec netuším, jak je dostat ven. Stahovákem není chytit za co, vyklepnout nejdou, protože trubka mezi ložisky má jen o cca 1mm větší průměr než je vnitřní otvor v ložisku. Tedy není na co klepnout. Zkoušel jsem je vytáhnout hmoždinkou, ale to je bez šance.
Nějaké nápady, jak se taková věc vyndavá?
2) Zahrádka na Peugeot Partner. Šrouby zarezlý, jeden jsem odvrtal. Ostatní to asi čeká. Šroub, kterým se zahrádka utahuje prochází destičkou 19x15x5mm, která je nasazená v otvorech v jeklu. Kromě toho, že to nelze namazat, protože je to celé schované v tom plastu mi taky přijde, že to v tom nemůže držet. Nějaké nápady, jak to opravit a udělat lépe? Ty šrouby i destičky budu muset stejně dát nový (šrouby koupit, destičky vyrobit). Jeden M6 závitník jsem doma našel. Mimochodem, jak velký vrták na závit M6?
Fotky pověsím na rajče večer doma.
Díky
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Vrták na M6 závitník je fí 4,8 mm keď nemáš tak môžeš použiť fí 5 mm.
Viem zohnať náhradné diely na ruskú techniku (Gaz 66&69, Uaz, Volga, Moskvič , Kirovec) . Všetko nové diely čo sa dajú poslať na dobierku. Keby mal niekto záujem tak sz. http://pokec.azet.sk/aro240/fotoalbumy/ ... b649654209
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
snad jen připomínka či poznámka pro všechny, kteří to neznají. průměr vrtáku pro závit zhruba M3 až M 12 je stanoven jako násobek závitu x 0,8. takže M8 je 8 x 0,8 je 6,4 mm.
tabulkově to vychází trochu jinak, ale nutno počítat s tím, že málokdo brousí vrtáky strojně a při ručním broušení vrták vždy rozhodí.
tabulkově to vychází trochu jinak, ale nutno počítat s tím, že málokdo brousí vrtáky strojně a při ručním broušení vrták vždy rozhodí.
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: pon pro 28, 2009 6:49 pm
- Bydliště: Plzeň
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
zdravim, taky jsem opravoval tyto pricniky. Ten samy problém. Na jedné straně povolit šli, z druhé po dlouhém přemlouvání se povedlo jeden šroub povolit, druhej se vyndat po zmáčknuta ve sveraku celý i s kostickou. Ale už byl nacnuty tak upadla hlava. Je dobře po rozebráni prostriknout vnitřek tectilem nebo rezistinem a je pokoj napořád._luky_ píše:Prosím zdejší "strojaře" o radu elektrikáři:
1) Kola z dvoukolové káry (ruční). Zarezlá ložiska, nejdou mi rozhýbat. Chtěl jsem je tedy vyměnit, ale vůbec netuším, jak je dostat ven. Stahovákem není chytit za co, vyklepnout nejdou, protože trubka mezi ložisky má jen o cca 1mm větší průměr než je vnitřní otvor v ložisku. Tedy není na co klepnout. Zkoušel jsem je vytáhnout hmoždinkou, ale to je bez šance.
Nějaké nápady, jak se taková věc vyndavá?
2) Zahrádka na Peugeot Partner. Šrouby zarezlý, jeden jsem odvrtal. Ostatní to asi čeká. Šroub, kterým se zahrádka utahuje prochází destičkou 19x15x5mm, která je nasazená v otvorech v jeklu. Kromě toho, že to nelze namazat, protože je to celé schované v tom plastu mi taky přijde, že to v tom nemůže držet. Nějaké nápady, jak to opravit a udělat lépe? Ty šrouby i destičky budu muset stejně dát nový (šrouby koupit, destičky vyrobit). Jeden M6 závitník jsem doma našel. Mimochodem, jak velký vrták na závit M6?
Fotky pověsím na rajče večer doma.
Díky
Nechá se vymyslet lecos, jenom je někdy problém to uskutečnit... aby to fungovalo podle našich představ.
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout._luky_ píše:Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: pon pro 28, 2009 6:49 pm
- Bydliště: Plzeň
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Tak to nevím s elektrodou, ale vzal bych slabší průměr a prostrčil skrz náboj a klepnul jedno a potom obráceně druhé ložisko. Nevěřím že by ložiska byly tak moc nalisovane , že to tak nepůjde. Jinak jsou na tyto případy stahovaky , ale cena někde jinde.Brit píše:Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout._luky_ píše:Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
Nechá se vymyslet lecos, jenom je někdy problém to uskutečnit... aby to fungovalo podle našich představ.
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Ohřátím se to ložisko asi těžko stáhne...Brit píše:Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout.
Ono kdyby bylo do čeho klepnout. Ten náboj je jen o málo větší než vnitřní průměr ložiska - tedy ta hrana, do které by se dalo klepnout nemá ani 1mm. Už jsem to zkoušel - bez výsledku. Možná jsem neměl správné kladivoPepik_Plzen píše: Tak to nevím s elektrodou, ale vzal bych slabší průměr a prostrčil skrz náboj a klepnul jedno a potom obráceně druhé ložisko. Nevěřím že by ložiska byly tak moc nalisovane , že to tak nepůjde. Jinak jsou na tyto případy stahovaky , ale cena někde jinde.
Ty ložiska nebudou ani tak moc nalisované, jako zarezlé
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Zavař do ložiska špunt a z druhé strany vybóchat,dyž se ložisko rozsype tak hósenku eletrikó do vnitřního króžku a vypadne
Ceterum autem censeo EU esse delendam.
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.“ — Benjamin Franklin
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.“ — Benjamin Franklin
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
To bys mrkal jak to pomůže, druhé řešení je rozebrat klec, vytahat koule a vnější kroužek objet zevnitř elektrodou nebo COčkem. Pak vypadne skoro sám. Irčan to popisuje dobře. Myslím, že nejjednodušší by byla 8čka kulatina, prostrčit jí nábojem, opřít o lóžo a klepnout do toho. Drží to tam ta " zatuhlá vazelína"Pepik_Plzen píše:Tak to nevím s elektrodou, ale vzal bych slabší průměr a prostrčil skrz náboj a klepnul jedno a potom obráceně druhé ložisko. Nevěřím že by ložiska byly tak moc nalisovane , že to tak nepůjde. Jinak jsou na tyto případy stahovaky , ale cena někde jinde.Brit píše:Ložisko na vnějším průměru objeď elektrodou. Ono se stáhne a půjde vyklepnout._luky_ píše:Přidávám slíbené fotky:
http://luky85.rajce.idnes.cz/TEMP001/
OK, tedy příčníky jen opravím. Asi to lépe udělat nepůjde.
Co ty ložiska v káře? Půjde to vyndat? Jak?
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
popisuje to špatně,měl napsat vnější króžek a né vnitřní,ale néjednoduší by to mělo byt s tým špuntem
Ceterum autem censeo EU esse delendam.
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.“ — Benjamin Franklin
„Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.“ — Benjamin Franklin
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
souhlasím s verzí na špunt a nebo tam važit šrouub a za zíit ho chytiti do svěráku a vyklepnout.. ale to se používá spís když se tam nemáš jak sostat z druhý strany..
Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo aneb když nestačí kladivo jistota je ještě větší kladivo.
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Zavařit ho mě nenapadlo Nemám svářečku, ale skočím za místním kutilem. Uděláme špunt a pak velké kladivo. Díky!
caja008: Máte tam u HK zvláštní nářečí, nerozumím.
caja008: Máte tam u HK zvláštní nářečí, nerozumím.
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
to není nářečí ale překlepy....
každopádně dej špunt a ono to pujde...
každopádně dej špunt a ono to pujde...
Když tě všechno zradilo, pomůže ti kladivo aneb když nestačí kladivo jistota je ještě větší kladivo.
Re: vytáhnutí ložiska, oprava příčníků na auto
Já jsem ty ložiska vyklepával tak že jsem rozloupal klec u kuliček, lozisko se vysypalo a pak vyndal střed, vyrazí se jedno lozisko na druhé straně. Pak jsem ten střed ložiska s kuličkama zpátky vložil do ložiska, rozdělil zhruba rovnoměrně kuličky a vyrazil ložisko :-). Dělal jsem to u pionýra, ale u kárky je to stejný :-).
Můj RS-09 GT 124: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 69&t=40333
Hospodářství: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 91&t=55612
Hospodářství: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 91&t=55612