Vývodová hřídel na traktorku domací výroby.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Vývodový hřídel
Jo to máš dobře udělany, jenže já to potřebuji vzadu. Navíc mám naproti klice hyd. čerpadlo a ještě jednu řemenici navíc na čerpadlo serva. Prosím tě to máš hnané poloosou? Co říká na ty otáčky motoru?
Re: Vývodový hřídel
Jo už to vidím kardanem...
Re: Vývodový hřídel
Jenže pokud chceš aby se vývodový hřídel točil i když vymáčkneš spojku, tak nemáš jinou možnost než vzít pohon z předku motoru. Já s tím ženu mulčovač a tam by hodně vadilo když by se při vypnutí spojky zastavil.
Řešení by bylo dát hřídel přes celou dýlku traktoru do zadu. Co s tím chceš pohánět?
Řešení by bylo dát hřídel přes celou dýlku traktoru do zadu. Co s tím chceš pohánět?
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Vývodový hřídel
Nejvíc naviják a výhledově rotavátor. U navijáku by mi závislost na spojce nevadila. Ale pohánět naviják klíňákem je utopie. Ale díky za rady. To tu nikdo nemá nějak vyřešeno?
- Atlan
- Příspěvky: 9527
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývodový hřídel
Normalne to tym klinakom pojde, alebo chces povedat ze navijak potrebuje 3000ot na vstupe ? Klinak je najjednoduchsai moznost, lebo umozni jednoduche odpojenie vykonu z navijaku.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Vývodový hřídel
ja mam tiez podobny problem len ja mam vyvod na kardan z v3s prevpdpvky len je tu problem ze je opacny a chcem tam dat navijak takze ked pouzijem navijak kardan uz nebude tak zhanam nejaku sikovnu prevodovku k tomu
Re: Vývodový hřídel
Nevěřím, že klinˇák utáhne naviják. Mám naviják na hydromotor a je to docela slabé, co teprve klíňák. Další řemen na klikovku už nenacpu. Navíc na tom motoru je to udělané tak, že cokoliv ženeš z klikovky tak ženeš přes kolo rozvodu, které je na klínku asi 4x4mm. Kdyby se střihl tak A proto to nechci moc zatěžovat ať už čerpadlem(které mám naproti klikovce) nebo čímkoliv jiným. Ale řemen by nejspíš proklouzl. Proto hledám variantu mech. převodu.
Re: Vývodový hřídel
Hoj,
taky sem nad tím uvažoval na motoru Felda 1,9D, už sem měl i řemenice hotové, ale upustil sem od toho.
Opravdu to rozvodové kolečko pod řemenicí je z nějakého pevnostního hliníku, ale může se protočit a průser je nasvětě, já budu rád když mě to udrží hydraul. čerpadlo ato tam mám dorvané a nalepené nalepidlem na hřídel.
Takže, na předek VH braný z kliky u těchto koncernových motorů nereálné.
Pouze snad starší motory benzíny 1203, Favoš....
Pouze ze zadní V3S rozvodovky náhonem na naviják, přes vyrovnávačku (změnit smysl otáčení ) a nechat na spodní hřídeli trčet 6ti drážku dozadu a dopředu to nějak dotáhnou kardanama.
Jara
taky sem nad tím uvažoval na motoru Felda 1,9D, už sem měl i řemenice hotové, ale upustil sem od toho.
Opravdu to rozvodové kolečko pod řemenicí je z nějakého pevnostního hliníku, ale může se protočit a průser je nasvětě, já budu rád když mě to udrží hydraul. čerpadlo ato tam mám dorvané a nalepené nalepidlem na hřídel.
Takže, na předek VH braný z kliky u těchto koncernových motorů nereálné.
Pouze snad starší motory benzíny 1203, Favoš....
Pouze ze zadní V3S rozvodovky náhonem na naviják, přes vyrovnávačku (změnit smysl otáčení ) a nechat na spodní hřídeli trčet 6ti drážku dozadu a dopředu to nějak dotáhnou kardanama.
Jara
Re: Vývodový hřídel
Já to chci řešil teďkom při výměně motoru bude to avia takže na aviovou převodovu přidám vývod pro čerpadlo čerpadlo sundám přidám hřídel a dozadu šestidrážku a bude
Re: Vývodový hřídel
Jako myslíš, že klíňák nepřenese dost výkonu?petrak píše:Ale pohánět naviják klíňákem je utopie.
Osobně si to nemyslím. Než jsem trochu zvýšil strniště na mulčovaci, tak jsem dost bagroval a pokud jsem mu včas nepřidal, tak to dokázalo motor udusit.
Prostě kvalitní řemen a precizně udělaný řemenice přenesou hodně výkonu.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Vývodový hřídel
No, myslím že klíňák není to pravé na naviják. Ale to je věc názoru. Prostě klíňákem to řešit nechci z důvodu, který jsem napsal výše. Budu to muset řešit nějakou převodovkou. Uvažuji také nad úpravou stávající převodovkyVW- brát otáčky z 5. stupně a vývod bych zapínal zařezením té 5, samozřejmě bych ji už nemohl použít pro pojezd. To by mi ale moc nevadilo- stejně nevyužívám všechny kvalty.
Re: Vývodový hřídel
Ma to ešte tak niekto urobene ako kolega nadomnou?
- Atlan
- Příspěvky: 9527
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vývodový hřídel
klinak to vpohode zvladne ... lebo bude prenasat vykon z kluky a nasledne az sprevodujes na navijaku na potrebnu rychlost....
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Vývodový hřídel
Pridám par fotiek a postrehov od petraka aj sem.
Najprv opis čo mi poslal petrak.
Ahoj posílám pár fotek, jestli z toho budeš moudrý nevím.Je to ta černá plechová bedna. Nevím jaký máš motor tuším že fiesta nebo pod. Ale to Gastlyho řešení jsem nechtěl použít protože při přetížení náhonu hrozí střižení klínku na kole rozvodů které je na klice a z kterého odebíráš výkon. Aspoň tak to je na motoru VW 1,6D, nevím jak je to na jiných motorech ale myslím že to bude dost podobné.
Otáčky z té pětky snižuji řetězem v té bedně asi 3:1. Na navijáku je převod myslím 1:6 a rychlost na zvýšený volnoběh je optimální, síla také dostačující. Na navijáku je třecí spojka-obložení z auta. Zapínání pětky je oddělené od řazení ostatních kvaltů- abych se třeba někdy nesplet a pak se nedivil že se točí to co nemá. Vypadá to složitě ale je to jednoduché- jen táhlo a řadící vidlička. Je to vše vyrobené jen-vrtačka, flexa, svářečka a pár ručiček. Jo a na tu novou hnanou hřídel pětky jsem musel použít hřídel z jiné stejné převodovky.
Tak tu sú tie fotky. Takto to spravím aj ja.
Tu odkaz na moju tému.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=855
Najprv opis čo mi poslal petrak.
Ahoj posílám pár fotek, jestli z toho budeš moudrý nevím.Je to ta černá plechová bedna. Nevím jaký máš motor tuším že fiesta nebo pod. Ale to Gastlyho řešení jsem nechtěl použít protože při přetížení náhonu hrozí střižení klínku na kole rozvodů které je na klice a z kterého odebíráš výkon. Aspoň tak to je na motoru VW 1,6D, nevím jak je to na jiných motorech ale myslím že to bude dost podobné.
Otáčky z té pětky snižuji řetězem v té bedně asi 3:1. Na navijáku je převod myslím 1:6 a rychlost na zvýšený volnoběh je optimální, síla také dostačující. Na navijáku je třecí spojka-obložení z auta. Zapínání pětky je oddělené od řazení ostatních kvaltů- abych se třeba někdy nesplet a pak se nedivil že se točí to co nemá. Vypadá to složitě ale je to jednoduché- jen táhlo a řadící vidlička. Je to vše vyrobené jen-vrtačka, flexa, svářečka a pár ručiček. Jo a na tu novou hnanou hřídel pětky jsem musel použít hřídel z jiné stejné převodovky.
Tak tu sú tie fotky. Takto to spravím aj ja.
Tu odkaz na moju tému.
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=855
Re: Vývodový hřídel
Zdravím, tiež sa zaoberám myšlienkou odobrať cez klinový remeň (asi 2) výkon z kluky a preniesť to dopredu na vývodový hriadel a poháňať kosačku alebo hrabačku na seno.Také veci s malou náročnostou na výkon.Ale neviem či by som mohol, lebo ešte som to nerozoberal a neviem ako je tá remenica spojená s kľukou.Motor Multicar M24.Neviete mi poradiť?