Naviják V3S - volné odvíjení lana

navijáky, závěsy, čepy, řízení, 3bodový závěs, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#16 Nový příspěvek od Pepino »

az to budu delat tak udelam komplet planky a hodim to sem.. 8)

Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

#17 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

Ale pøi tom PEPINOVÌ øešení se bude muset pøemáhat i odpor øádkovaèe lana, kvùli tomu jsem právì dìlal nový buben a øádkovaè vyhodil. Zvl᚝ v krajních polohách je tøeba hodnì síly na pøekonání a když s tím èlovìk dìlá celý den, nic pøíjemného to není. A i tak se lano ukládá rovnomìrnì.

petr
Příspěvky: 90
Registrován: stř črc 04, 2007 10:37 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#18 Nový příspěvek od petr »

Zdenìk B: Tos mìl ten naviják nìjakej porouchanej. To øádkování neklade odpor v podstatì žádný. Jen se musí promazat "vidlièka", která chodí v té drážce a na dorazu se pootáèí.

matto: Když se ta šneková pøevodovka vymyje a namaže èistým olejem, tak to chodí docela lehce.

sneky
Příspěvky: 40
Registrován: úte lis 20, 2007 8:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#19 Nový příspěvek od sneky »

Byly by jste o té dobroty a poslali mì též rozmìry a foto tìch dílù na mail?
Mìl jsem ten naviják upravený tak,že jsem mìl pøídavnou pøevodovku a tu pohánìl hydromotor,který mìl levý a pravý chod.Jenže to mìlo málo síly a bylo to zdlouhavé.Tak to chci pøedìlat na kardan od traktoru.Jo a pøevodujete to ještì?email:schneedorfler.jan@seznam.cz
dělám co se dá

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 727
Registrován: pát zář 28, 2007 11:45 am
Bydliště: Slovensko

#20 Nový příspěvek od matto »

zatial nikto tie rozmery nema
pepino slubil, ze ked to bude prerabat tak to tu da

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#21 Nový příspěvek od Pepino »

jojo az budu mit chilku tak se do toho pusti a udelam vykresy..

Uživatelský avatar
martinPec
Příspěvky: 263
Registrován: pon lis 12, 2007 4:44 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#22 Nový příspěvek od martinPec »

A z ceho jste kluci udelali novej buben?? Ja chci delat buben na navijak k moji prevodovce a nevim z ceho to vyrobit. Poradte,dejte fotky, ukazte hotovy navijaky. 8) 8)

Uživatelský avatar
ichomik
Příspěvky: 201
Registrován: stř srp 08, 2007 12:25 pm
Bydliště: Vyškov

#23 Nový příspěvek od ichomik »

Hlavní úprava navijáku se provádí uvnitø pøevodové skøínì a proto je nutné naviják kompletnì rozebrat. Je tøeba poèítat s tím, že pøi demontáži se poškodí gufera a asi i vzhledem k jejich stáøí je dobré mít už nakoupené gufera nové (jejich rozmìry a poèty jsou v katalogu náhradních dílù).
Nìkteré navijáky mìly udìlanou tzv. úpravu proti vodì a tato spoèívala v instalaci pomìrnì velkého množství tìsnících kroužkù (jsou uvedeny v katalogu náhradních dílù), vzhledem k zamýšlenému použití navijáku se tímto nezabývám.
Dále by asi šlo uvažovat o tom, že když už je naviják rozebraný tak by se mohly vymìnit i ložiska. Co se tohoto týèe tak naviják sloužil k vyprošování a je celkem možné, že za celou dobu nebyl vùbec používán a nebo jen minimálnì, takže já ložiska mìnit nebudu.

A teï už k samotné úpravì. Po úpravì jde lano volnì odvíjet rukou z navijáku, bez použití zpìtného chodu. Pokusím se všechno popsat a snad nebude od vìci pro lepší pochopení i nìjaký ten nákres :o))).

V navijáku je šnekový pøevod, šnek otáèí ozubeným kolem, které je 8 kusy šroubù sešroubované s bubnem na který se navijí lano. Tyto šrouby se odšroubují a tím se docílí toho že se rozpojí buben od šnekového kola

Obrázek

kolo je ale teï volné a mohlo by se sesunout z asi centimetrového osazení na bubnu navijáku kterým je zároveò i vystøedìno a je ho tøeba z tohoto dùvodu v této poloze vymezit, na vymezení použiji teflonové nebo silonové špalky, které budou pøišroubované pøes víko pøevodovky.

Teï pøijde na øadu trocha soustružnické práce a šikovnosti. Je tøeba si nechat vysoustružit – øadící segment = jde o kolo s 8 ks kolkù, které pøesnì zapadají do dìr po odšroubovaných šroubech. Vyøešil jsem to tak že jsem si nechal vysoustružit to kolo do kterého jsem si nechal vyvrtat díry a v nich strojovì vyøezat 12tku závit (píšu úmyslnì strojovì tady jde totiž o pøesnost a rukou by to nemuselo být ono). Koupil jsem 8 ks imbusových šroubù (èerné, válcované s plným tìlem jde o tvrdost materiálu) a tyto jsem zašrouboval a závit jsem zkrátil tak, aby šrouby nevyènívaly a nezavazely øadící vidlièce (k té se dostanu dál), bylo by je dobré asi i nìjak zajistit proti povolení (napø. svár nebo roztemòováním). Šroubùm se dále uøeže hlava a udìlá se na nich trošku nábìh (délku šroubù po zkrácení zjistím až pøi skládání je to totiž závislé na dost vìcech a nìkteré z nich tu ještì dále napíšu). Do bubnu je tøeba vyvrtat díry cca 12,5 mm (odvrtat závit v 8 dírách po šroubech).
Dál je tøeba si nechat udìlat øadící vidlièku ve tvaru U která bude ovládat øadící segment (viz. další obrázek) a pøivaøit k ní 2 ks kulatiny (napø. 12 mm), které budou pøes víko ovládat celý øadící segment. Do víka se na patøièných místech vyvrtají dva otvory, pøes které kulatiny trèí ven, šlo by to ještì asi utìsnit ó – kroužkem, to ještì uvidím pøi skládání.

Obrázek

No a to je vlastnì tak nìjak v kostce celé, na øazení použiji vzduchový válec a vyøazovat zpìt to budou pružiny (urèitì by to šlo dìlat i mechanicky). Co se týká øazení je tøeba, aby se pøi vyøazení kolky dostaly ven jen z bubnu a zùstaly v ozubeném kole, jinak by celý øadící segment spadl do skøínì navijáku (šlo by to ještì udìlat i tak, že by øadící segment byl vystøedìný na hlavní høídeli navijáku, ale to by se muselo víko pøevodovky opracovat soustruhem což je z mého pohledu zbyteèné a už dost nároèné na realizaci). Na celou úpravu je uvnitø velmi málo místa a proto se musí na víku èásteènì odbrousit žebra, které vyztužují víko pøevodovky. Krok celého segmentu pøi øazení a vyøazování bude cca 1,5 cm.
Ještì jsem nìkde vyèetl, že v navijáku je 1,25 litru hypoidního oleje (pøesné oznaèení nevím), z mého pohledu by to mìl být hypoidní pøevodový a hodnì hustý olej, koupil jsem nìco podobného od spoleènosti Paramo, ale oznaèení sem nedávám, protože nevím jestli je to to správné oøechové „o)).
Je to trošku upravený systém mého známého, kterému spolehlivì funguje tak doufám, že takle to bude fungovat taky.
Zetor 50 Super -Supřík

Uživatelský avatar
ichomik
Příspěvky: 201
Registrován: stř srp 08, 2007 12:25 pm
Bydliště: Vyškov

#24 Nový příspěvek od ichomik »

Toš tady jsou nìjáké fotky co zatím mám:

ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
ObrázekObrázekObrázek
Obrázek

foto ovládání, tak jak to má øešené známej:

ObrázekObrázek

foto výkresù - bohužel jen focené snad se dokopu k naskenování

ObrázekObrázek
Zetor 50 Super -Supřík

Uživatelský avatar
Pepino
Příspěvky: 1404
Registrován: čtv črc 05, 2007 12:08 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

#25 Nový příspěvek od Pepino »

ja bych to ozubeny kolo vydel spis na loziska a zajistit segerovkou.. a ja to chci udelat obracene tu pruziny to budou drzet zarazeny a ja to budu vyrazovat mechanicky.. 8)

Uživatelský avatar
matto
Příspěvky: 727
Registrován: pát zář 28, 2007 11:45 am
Bydliště: Slovensko

#26 Nový příspěvek od matto »

dakujem inchomik super prispevky 8) 8) 8)

sneky
Příspěvky: 40
Registrován: úte lis 20, 2007 8:07 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

#27 Nový příspěvek od sneky »

díky za pøíspìvek ,chytil jsem inspiraci. :D
dělám co se dá

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Odvíjení lana na navijáku P V3S

#28 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, jak řešíte odvíjení lana na navijáku z V3S. Standa.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Odvíjení lana.

#29 Nový příspěvek od Terablick »

Jak kdo. Někdo dělá zubovu spojku, někdo se s tím "přetahuje" tak jak je (prý se dá odmotat ručně i přes toho šneka), někdo má na odvíjení zvlášť převod (rychlejší než navíjení) a někdo prostě jen reverz (hydromotor) a odmotává stejně rychle jako navíjí. Asi jsou ještě další možnosti. Pište kdo ho máte a jak. Já mám jen elektrickej na vyproštění a občasné popotáhnutí dřeva ;-). Zatím se odvíjí jen motorově, ale uvažuju o zubové spojce.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Vladimír Šimo
Příspěvky: 2964
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: Odvíjení lana.

#30 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

Už asi devět let ho máme na Aebi Transportéru (v ostatních sériovkách). Zprvu šel těžko, tak jsem tam k tomu šneku nalil trochu oleje, počítám tak necelý půllitr. Asi to naředilo a rozpustilo tu černou hmotu, která tam je původně nacpaná. Jestli jsem nějak zhoršil mazací vlastnosti nevím a neřeším to. Výsledek se dostavil, jde to poměrně lehce odvíjet jen tahem rukou.
Mirek

Odpovědět

Zpět na „Mechanika“