kvalita nafty

pouze technický problém, pro který zde není kategorie.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7804
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

kvalita nafty

#1 Nový příspěvek od Chose11 »

Jak hledám, nikde tohle téma nevidím, kdo má s jakou naftou zkušenosti? Myslel jsem že kupovat naftu u značky je výhra, teď mne pumpař přesvědčuje že jeho bionafta lépe maže čerpadlo jak klasická, kde je pravda, jaké máte zkušenosti?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: kvalita nafty

#2 Nový příspěvek od Jarda-k »

Podle testů má dobrou mazivost i normální nafta s povinným 6% přídavkem biosložek.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7804
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: kvalita nafty

#3 Nový příspěvek od Chose11 »

já raději přidávám aditivum, jestli zbytečně nevím
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: kvalita nafty

#4 Nový příspěvek od ITS »

V časopisu Trucker psali - před několika lety - že Skania po velkých výzkumech a testech dokázala, že těch 6% biosložky je maximum, aby to neovlivňovalo chod a životnost současných motorů. Takže jakákoli BIONAFTA je asi ta fermežová barva, která vše spolehlivě zalepí. A mazivost nafty je dle jiného časopisu hlavním zdrojem sváru mezi výrobci motorů a výrobci nafty. Z nějakého důvodu její zvýšení naftařům vadí a motoráři by jej přivítali. Proto doporučují občas prolít aditivem. To jsem jen četl.

Uživatelský avatar
Vlasatej
Příspěvky: 783
Registrován: stř čer 10, 2009 12:59 pm

Re: kvalita nafty

#5 Nový příspěvek od Vlasatej »

Bionafta - to je něco jako sněžnej muž , všichni o tom mluví ale nikdo to neviděl. Mám Octavii I která má v techničáku povolené biopalivo podle nějaké normy. Když sem se na tu normu díval a porovnal to s normou na obyčejnou naftu, tak ve všech podstatných parametrech je BIOnafta stejná , jako normální nafta. Mazivost má snad i dokonce lepší. Nejdřív sem se ptal všech okolo jaký mají na BIOnaftu názor, a každý řekl že je to sračka, že se zadře čerpadlo, že to všechno zalepí, že to rozpustí hadice, auto nebude mít výkon, udělá sople v nádrži, ucpe filtry, v zimě nenastartuju atd. a když sem ze zeptal jestli na to někdy jezdili , tak z každýho vylezlo že to jen někde četl nebo slyšel.
Beru EKOstabil na Uniocornu už několik let, měsíčně asi dvě nádrže, v létě v zimě. Nic se neleptá, nezadírá, neucpává, nastartovat jde i v -25C - auto stojí venku na mraze celou noc, motor nemá nepravidelný chod, filtry jsou OK. Dokonce pozoruju i výhody - auto černě nekouří při akceleraci. Spotřeba je normální do 5L, jezdí se dlouhé trasy. To je moje zkušenost.
Momentálně na tuto naftu jezdím i s Fiaťáckým 1,9 JTD 110PS ( Common rail) a jediný problém který pozoruju je, že občas problikne kontrolka "kondenzát ve filtru" - pravděpodobně proto že BIOnafta je údajně do určité míry elektricky vodivá. To může být asi problém pro moderní motory , které mohou mít citlivé elektronické vstřikovače.¨A to jsou údajně Fiaty citlivé na kvalitu nafty.
Dalším problémem může být již zmíněné rozpouštění hadic v palivovém systému - dají se vyměnit za hadice odolné, a pokud jde o šlemovatění, tak bionafta je vhodná pro stroje které jezdí a ne stojí v garáži. Rozdíl v ceně je asi 5kč na litr, takže si to každý musí rozhodnout sám.

frturek1
Příspěvky: 3240
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: kvalita nafty

#6 Nový příspěvek od frturek1 »

bio-naftu sme brali ale uz je to hodne let zpatky, mozna ze uz ji delaj lepsi :) ale nam v obou traktorech odesli cerpadla behem 2 let provozu s bionaftou stacilo -8 a v nadrzi bylo maslo, ale rikam to je mozna 17 let zpatky

kutil tim
Příspěvky: 1301
Registrován: pát srp 28, 2009 5:00 pm

Re: kvalita nafty

#7 Nový příspěvek od kutil tim »

Těch 5 kč nestojí pro domácí stroje za ty problémy, vyplatí se jen pro ty co jezdí pravidelně.Je zajímavé, že EU přiznala, až se zavedly biosložky , že je to slepá ulička. Je to ekologie za každou cenu bez ohledu na výsledek a co to stojí.

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7804
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: kvalita nafty

#8 Nový příspěvek od Chose11 »

A co značkové benzínky, Shell, OMV apod. Je tam záruka kvality? Nebo je to i o regionu? Známý mi tvrdí že do Shell Vysoké Mýto jezdí stejná cisterna jako do ONO kousek za městěm směrem Hradec Králové, tedy že mají stenou za houby stojící naftu s vysokým podílem Biosračky.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

kutil tim
Příspěvky: 1301
Registrován: pát srp 28, 2009 5:00 pm

Re: kvalita nafty

#9 Nový příspěvek od kutil tim »

Základní nafta je stejná z rafinerie záleží, co tam přimíchají při napouštění do cisterny, myslím aditiva aspoň v ČR to tak funguje.

Uživatelský avatar
Fidlla
Příspěvky: 5039
Registrován: sob říj 22, 2011 9:59 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: kvalita nafty

#10 Nový příspěvek od Fidlla »

Nejlepsi nafta je od kamionaku,co tankuji v zahranici...
Ale kdyz se zastesti ji koupit,vetsinou uz chteji 25kc/l,ale kvalitou a najezdnosti se nasi vubec nevyrovna.
Zetor 6718 DEEP RED

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: kvalita nafty

#11 Nový příspěvek od Dvordy »

Já přidám také svoji zkušenost s naftou a aditivem. Mám Octavii I najeto 388 tis.. Začalo mě zlobit turbo a kamarád automechanik to prohlédl, a že se zasekává klapka, že to dělá suchá nafta. Buď se to musí rozebrat a vyčistit turbo nebo mám ještě jako poslední záchranu zkusit lít aditivum. Zkusil jsem to a už je to rok a problém s turbem zmizel.

Co se týká kvality nafty, tak jsem tankoval u Shellu tu obyčejnou naftu a nádrž jsem najel o nějakých 60 km více, než když jsem bral u neznačkových benzínek. Jezdil jsem stejnou trasu a stejnou vzdálenost.

Bionaftu mi rozmluvil strýc, že jim to zalepilo čerpadlo u Avie.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

Uživatelský avatar
Ivan132.2
Příspěvky: 1087
Registrován: sob lis 12, 2011 10:04 pm
Bydliště: Prostějov

Re: kvalita nafty

#12 Nový příspěvek od Ivan132.2 »

Takže Ducato 2.8 td na bionaftu jezdilo v pohodě. do comon railu jsem to už nezkoušel.u staré koncepce motoru D TD si myslím že pokud jezdíte pravidelně tak není problém.Jinak zkušenost u SHELL kamarád Alfa romeo 159 2,4 JTD dva roky tankování pouze na shell nové auto od dovozce a po 90 000km vstřikovače i čerpadlo.TAkže si moc nevybereš.
Jinak jsem natankoval jednou v Prostějově VERVA DIESEL a měl jsem problém dojet domů.natankoval jsem u OMV a vše v pohodě.
Jinak je v tom každopádně bordel protože eu chtěla přidávat 3 procenta bio a BABIŠ si vydupal 6 procent.výsledek???
1. Nafta je sračka
2.pumpař to pančuje
3.stát si namastí kabelu
4.normálnímu smrtelníkovi to zkurví auto a musí si zaplatit opravu
5.A ČOI ka ti po kontrole stejně neřekne kde tě omrdávají.
a za tohle mě budou někteří nenávidět ale musím to napsat. ZLATÍ KOMUNISTI
Bez dobrých řidičů,je i sebelepší motor na P . . U
TEL 723 154 096-NONSTOP

romus145
Příspěvky: 3676
Registrován: úte srp 18, 2009 10:32 am
Bydliště: Kraj Vysočina

Re: kvalita nafty

#13 Nový příspěvek od romus145 »

bratranec jezdí kamionem do Turecka a Sýrie a dovezl naftu. Tak ten motor klidně nevrčel snad v životě :smich: :)
Věrný člen agresorů.com

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7804
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: kvalita nafty

#14 Nový příspěvek od Chose11 »

Z toho všeho asi vyplývá že Aditivum přidávat za všech podmínek....
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Fidlla
Příspěvky: 5039
Registrován: sob říj 22, 2011 9:59 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: kvalita nafty

#15 Nový příspěvek od Fidlla »

Jo,adetiva pridavam stale zimni,aspon mi nezamrzne nafta a vim co mam v nadrzi.
Zetor 6718 DEEP RED

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“