Lukashil píše:no jen o město dál už mi na STK řekli že stačí umístit dva majáky po stranách a se zapisováním si nelámat hlavu.......
mam taky maják,odnímatelní a v techničaku nic...
jinak v praci na žadném traktoru a aji JD nejsou majaky v techničáku a jsou i na pevno a v parech... hlavu bych si s tím nelamal...
To máš dobrý že u vás traktory nezastavují, u nás kurvy policajti zastavuju aj traktory , traktoristov buzeruju a šikanuju kuli kadejakym blbostam... Až sa raz jeden nasral a dal policajtovi do držky... ale to nemal robiť, mal za to prokurátora, trest už neviem..
chlapi zaměřil jsem se na majáky na tyč a zjistil jsem, že některé nové traktory mají maják sklápěcí.
Poptal jsem se u orgánů a nikdo mi nedokázal vysvětlit, zda když není maják v činnosti musí se sundat, nebo ho stačí pouze sklopit, aby neměnil rozměry vozidla....
jelikož asi nejsem sám, kdo nechce vozit maják na přístrojovce, je jistě zjištění odpovědi podstatné.
Kdyby prosím někdo věděl více, sem s tím.
(1) Jedním nebo více zvláštními výstražnými světelnými zařízeními vyzařujícími světlo oranžové barvy schváleného typu (provedení) musí být kromě předepsaných světelných zařízení vnějšího osvětlení vybaveny
a)
pracovní stroje a speciální automobily vykonávající práci za jízdy nebo při stojícím vozidle na vozovce nebo krajnici,
b)
motorová a přípojná vozidla, která svými rozměry nebo hmotností přesahují míru stanovenou v § 15 a 16, pokud to stanoví ministerstvo schvalující technickou způsobilost typu vozidla nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností v případě schválení technické způsobilosti jednotlivého vozidla,
c)
motorová a přípojná vozidla, která se svým nákladem přesahují limitní hodnoty stanovené v § 15 a 16, pokud to určí orgán, který vydal povolení k zvláštnímu užívání pozemní komunikace podle zvláštního právního předpisu,3)
d)
motorová a přípojná vozidla, pro něž to stanoví ministerstvo schvalující technickou způsobilost typu vozidla nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností v případě schválení technické způsobilosti přestavby nebo jednotlivého vozidla,
e)
pracovní stroje samojízdné a přípojné, jejichž šířka přesahuje hodnotu 3,00 m nebo pro něž to stanoví ministerstvo schvalující technickou způsobilost typu vozidla nebo obecní úřad obce s rozšířenou působností v případě schválení technické způsobilosti jednotlivého vozidla.
(2) Traktory mohou mít trvale namontováno zvláštní výstražné světelné zařízení oranžové barvy, které však smí být uvedeno do činnosti, pouze nastane-li některý z případů uvedených v odstavci 1 písm. a) až e).
(3) Činnost zvláštního výstražného světelného zařízení vyzařující světlo modré nebo oranžové barvy a činnost doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařující přerušovaný tok světla modré nebo oranžové barvy jsou nezávislé na ostatních světelných zařízeních vnějšího osvětlení vozidla a jsou snadno a spolehlivě kontrolovatelná z místa řidiče sdělovačem žluté barvy, mimo světel oranžové barvy upevněných na karoserii vozidla pomocí magnetu nebo vakuové přísavky bez samostatného vypínače.
(4) Barvou zvláštního výstražného světla modré nebo oranžové barvy se vyjadřuje zvláštní povaha vozidel a jejich postavení vůči všem účastníkům provozu na pozemních komunikacích.
(5) Zvláštní výstražné světelné zařízení je umístěno, pokud je to možné, na nejvyšším místě karoserie nebo nástavby nebo co nejblíže nejvyššímu místu, a to přibližně v podélné střední rovině vozidla nebo přibližně symetricky po obou stranách této roviny.
(6) Zvláštní výstražná světelná zařízení jsou umístěna na vozidle tak, aby vždy jedno bylo přímo viditelné z kteréhokoliv místa na vodorovné rovině 1 m nad vozovkou, vzdáleného 20 m od tohoto světelného zdroje.
(7) Zvláštní výstražná světelná zařízení vyzařující světlo modré barvy mohou být na vozidle doplněna nejvíce jedním párem doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařujících přerušovaný tok světla modré barvy schváleného typu vpředu svítících a umístěných symetricky k podélné svislé rovině, které jsou umístěny svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm a svým nejvyšším bodem činné svítící plochy ne výše než 1500 mm nad rovinou vozovky. Zvláštní výstražné světelné zařízení vyzařující světlo modré barvy je vždy doplněno zvláštním zvukovým výstražným zařízením vydávajícím zvukové znamení se spojitě proměnnou výškou tónu (sirénou). Frekvence změn výšky tónu mohou být proměnné.
(8) Zvláštní výstražná světelná zařízení vyzařující světlo oranžové barvy mohou být doplněna nejvíce pěti kusy doplňkových zvláštních výstražných svítilen vyzařujících přerušovaný tok světla oranžové barvy schváleného typu vpředu a vzadu umístěných symetricky k podélné svislé rovině. Umísťují se svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm nad rovinou vozovky. Svítilny je nutno na vozidle uspořádat v jedné řadě horizontálně tak, že horní hrana činné svítící plochy svítilen může přesahovat horní obrys vozidla nejvýše o svoji výšku. Mohou být nahrazeny třinácti kusy doplňkových zvláštních výstražných svítilen schváleného typu vyzařujících přerušovaný tok světla oranžové barvy vpředu a vzadu umístěných symetricky k podélné svislé rovině. Svítilny musí být umístěny svým nejnižším bodem činné svítící plochy ne níže než 400 mm nad rovinou vozovky. Uspořádání svítilen může být do čtverce s boční a spodní hranou nejvíce se čtyřmi svítilnami. Čtverec je umístěn na vozidle tak, že horní hrana činné svítící plochy horních svítilen nesmí přesahovat horní obrys vozidla. Pokud jsou svítilny použity také na přípojném vozidle, může být jejich počet až 24. Zvláštní výstražné světelné zařízení vyzařující světlo oranžové barvy nemůže být doplněno zvláštním zvukovým výstražným zařízením.
(9) Zvláštní výstražná světelná zařízení musí splňovat podmínky stanovené technickým předpisem EHK č. 65 a musí být podle něho homologována. Doplňkové výstražné svítilny musí být schváleny. Vozidla, která mohou být vybavena zvláštním zvukovým zařízením doplněným zvláštním výstražným světelným zařízením modré barvy, stanoví zvláštní právní předpis.4)
(10) K montáži na vozidlo může být použito jen schválené zvláštní zvukové výstražné zařízení. Na vozidle se umísťuje tak, aby při provozu za jakýchkoliv podmínek nedocházelo k jeho poškození nebo změně zvukových vlastností. Spodní úroveň hladiny zvuku těchto zařízení je stanovena nejméně na 105 dB(A).
(11) Vozidla vybavená zvláštním výstražným zvukovým zařízením doplněným zvláštním výstražným světelným zařízením modré barvy mohou být dále vybavena obrysovým značením s vratným odrazem homologovaným podle předpisu EHK č. 104 v zájmu viditelnosti těchto vozidel s ohledem na zvláštní charakter jejich užívání v provozu na pozemních komunikacích.
Toto stále platí? Pojedu na TK a mám maják snímatelný na držáku s maticí. Buď sundám maják a zbyde mi tam držák s konektorem, nebo sundám i držák s konektorem a zbyde mi tam kabel který zastrčím do střechy a navařená podložka na kabině. Jak to dneska je, ví to někdo prosím? Mám strach z TK i z toho když mě v zimě někde zastaví s majákem při vyhrnování sněhu, nebo jen pohybu s radlicí po komunikaci. Jak bych to měl řešit? Děkuji za veškeré rady. Nikde jsem nic aktuálního nenašel.
neřešil bych na magnumovi mám dva a nejsou zapsané a jelikož jsou sundavací tak to i stk prošlo.
a když ne sundáš ho, ta tyč rozměry traktoru nemění tak bych neřešil
Na STK mi na maják nic neřekly. Zapínám ho jen, když mám radlici nebo třeba stojím na silnici a natahuju kontejner. V TP od radlice je napsáno, že maják musí být součástí vozidla na kterém je radlice namontována. Mám ho zastrčenej jen za sklem a šel by snadno sundat, ale mám ho celoročně.
Zástěrky se vyžadují striktně, ale pouze na staré traktory. Je to písemný požadavek z ministerstva dopravy.
Podle nich bys měl mít zástěrky, zpětná zrcátka na obě strany, 20cm kolečko s max. rychlostí, cedulku s max. tažnou silou pro přívěs, kulaté červené odrazky, kolmo postavené k silnici, tedy ne na šikmém blatníku, kolmo postavený trojúhelník a pikantnost na konec, vnitřní clonu proti slunci.