Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

pouze technický problém, pro který zde není kategorie.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
amatér
Příspěvky: 903
Registrován: sob pro 22, 2007 4:02 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#31 Nový příspěvek od amatér »

Hlavní rozdíl je v tom, že plech za studena je čistý, má hladký šedý povrch, přesný rozměr a je dražší. Plech za tepla válcovaný má povrch modravě zbarvený, pokrytý okujemi a je levnější. Při zpracování se z něho okuje jenom sypou, jsou špinavé nůžky, ohybačka a vše kolem. Špatně na něm drží barvy, v galvanovně tě vyženou. Plech válcovaný za tepla mi nesmí do dílny, těch pár kaček rozdílu za ten bordel nestojí.

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20657
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#32 Nový příspěvek od ota »

To odmašťovadlo já používám tohlencto od Novata: http://www.novato.cz/cz/sortiment/ciste ... html?id=24
Dostal jsem od kámoše a je to fakt dobrý. Namatlá se to tím ( musí bejt klasickej štětec žádná Čína, jinak ho to sežere ) nebo nastříká tím pumpovacím přístrojem ( třeba od ironu, nebo sava ) Potom se to opláchne vodou. Uplně nejlepší je vapkou a ještě líp teplou vodou. Nechá se to pěkně oschnout a potom se to nastříká. Ale bycha, když se to nechá dlouho nenastříkaný, tak to hnedle začne reznout. Ale bude to asi stát víc prachů. Kámoš povídal, že to stojí víc. On vyšetřil ještě když dělal někde v servise. Trochu mi toho nalil, ale kolik to stojí nevím, nemají tam na těch stránkách cenu. Tam je potom na těch stránkách prodejci a nechá se tam najít regionální prodejce.
Jinak tady je několik obchodů, kde dokáží dobře poradit při nákupu barev, nebo odmašťovadel. Jednou jsem volal na nějakou poradenskou linku přímo do barvy laky Hostivař. Číslo je napsaný na plechovce. Vzala to tam nějaká paní a všechno mi vysvětlila a vyjmenovala čísla a názvy barev, které jsem potřeboval a potom mi vyjmenovala regionální prodejce. Tam mi barvu objednali a asi do týdne byla na krámě připravená i s tužidlama a ředidlama. Hnedle mi řekla i kolik ředidla a tužidla spotřebuju. Vzal jsem si víc pro jistotu. A nebylo to drahý jako svět. Docela to šlo. Zatím barva drží dobře na traktoru. Neloupe se ani neomokla. Základ poliuretanová základní barva s tužidlem, ředidlo podle návodu, byla barva o malinko dražší, než normální základovka. Vrchní byla barva autobal s tužidlem jilkolin. Do toho přímo ředidlo, podle návodu.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#33 Nový příspěvek od Terablick »

amatér píše:Hlavní rozdíl je v tom, že plech za studena je čistý, má hladký šedý povrch, přesný rozměr a je dražší. Plech za tepla válcovaný má povrch modravě zbarvený, pokrytý okujemi a je levnější. Při zpracování se z něho okuje jenom sypou, jsou špinavé nůžky, ohybačka a vše kolem. Špatně na něm drží barvy, v galvanovně tě vyženou. Plech válcovaný za tepla mi nesmí do dílny, těch pár kaček rozdílu za ten bordel nestojí.
Rozdíl v ceně je minimální, proto jsem se právě ptal kterej použít ;-). Už je mi to ale jasný ;-). Rozhodně za studena 8)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#34 Nový příspěvek od Terablick »

ota píše:To odmašťovadlo já používám tohlencto od Novata: http://www.novato.cz/cz/sortiment/ciste ... html?id=24
Dostal jsem od kámoše a je to fakt dobrý. Namatlá se to tím ( musí bejt klasickej štětec žádná Čína, jinak ho to sežere ) nebo nastříká tím pumpovacím přístrojem ( třeba od ironu, nebo sava ) Potom se to opláchne vodou. Uplně nejlepší je vapkou a ještě líp teplou vodou. Nechá se to pěkně oschnout a potom se to nastříká. Ale bycha, když se to nechá dlouho nenastříkaný, tak to hnedle začne reznout. Ale bude to asi stát víc prachů. Kámoš povídal, že to stojí víc. On vyšetřil ještě když dělal někde v servise. Trochu mi toho nalil, ale kolik to stojí nevím, nemají tam na těch stránkách cenu. Tam je potom na těch stránkách prodejci a nechá se tam najít regionální prodejce.
Jinak tady je několik obchodů, kde dokáží dobře poradit při nákupu barev, nebo odmašťovadel. Jednou jsem volal na nějakou poradenskou linku přímo do barvy laky Hostivař. Číslo je napsaný na plechovce. Vzala to tam nějaká paní a všechno mi vysvětlila a vyjmenovala čísla a názvy barev, které jsem potřeboval a potom mi vyjmenovala regionální prodejce. Tam mi barvu objednali a asi do týdne byla na krámě připravená i s tužidlama a ředidlama. Hnedle mi řekla i kolik ředidla a tužidla spotřebuju. Vzal jsem si víc pro jistotu. A nebylo to drahý jako svět. Docela to šlo. Zatím barva drží dobře na traktoru. Neloupe se ani neomokla. Základ poliuretanová základní barva s tužidlem, ředidlo podle návodu, byla barva o malinko dražší, než normální základovka. Vrchní byla barva autobal s tužidlem jilkolin. Do toho přímo ředidlo, podle návodu.
Supr. Díky moc :-)
EDIT: Koukal jsem na ten Autobal, a to je vypalovací barva :shock: . Vypaluje se při 85-110°C...
http://www.barvy.cz/zbozi/993-autobal/
Ale pak tam zas píšou, že při použití s tím Jilkolínem se to už vypalovat nemusí... :-/
Další nepříjemnej detail je, že jsem našel jen 4kg balení :-/ . S tim natřu 10 traktorů... Cena je od cca 1100,- do cca 1800,- za 4kg, což neni tak hrozný... Ale já potřebuju tak maximálně kilo... Jilkolin vyjde na cca 150,- Kč za 0,75L (0,9 kg).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

tengi
Příspěvky: 548
Registrován: pát kvě 21, 2010 10:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#35 Nový příspěvek od tengi »

Je fakt,že u vypalováků jelkolin nahradí vypalovací teplotu,takže lze aplikovat za normální teploty.Ale myslím,že na traktor je to škoda a zbytečný.To je na auta a je to vysokej lesk.Kytování,broušení a zas tak dokola.Pak slušně nastříkat v bezprašným boxu,protože je na tom všechno vidět.Ono i s tím jelkolinem to při normální teplotě schlo poněkud pomalejš.Dnes už se to prakticky nepoužívá.Na zemědělský stroje se používá polyuretan a vypadá to dobře.Je to pololesk a zaleje hezky sváry atd.Udělá to pěknou vrstvu a je i po zaschnutí PRUŽNÁ.Vím,o čem píšu,např.tento vlek jsem také stříkal PUR a O.K.Ale jestli chceš lesk jako blesk,tak to asi ne.
Přílohy
IMAG0394.jpg

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#36 Nový příspěvek od Terablick »

No něco takovýho jsem právě myslel... Nenáročný na přípravu a na hladkej podklad a odolný ;-). Kdo to vyrábí nebo jak se to jmenuje a kolik to stojí? :). Vypadá to super 8)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20657
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#37 Nový příspěvek od ota »

No já jsem se s tím taky moc namazlil. Kapotu jsem dal opískovat, potom poopravil nějakým autokytem s tužidlem díry a praskliny, 2x nastříkal tím poliuretanovím základem. Tan zaschnul za chvilku. Už nevím, jakej tam je čas na další stříkání. Druhej den jsem to rozložil znovu na prkna na kozy a nastříkal tím atobalem s tím jilolinem. Ředí se to nějakým nitro ředidlem. jinak ne. Ale s jilkolinem jo. Než to nastříkaš z jedné strany na druhou, máš to na začátku suchý nelepivý a můžeš to valit podruhý. Já právě koupil tu 4 kg plechovku. Zbylo mi ji tak necelá polovička. Blatníky jsem navalil možná třikrát. Aby to nebylo jen zaprášený. Když jsem se ptal na ten poliuretanovej vrchní nátěr, namíchal by mi ho asi na třech místech co vím. Ale za kilo chtěli tak kolem 500 - 800 kč, jak kde. Ale ten poliuretan je dobrej, jak píšeš je pružnej a drží to na všem jako bejk. To vím od toho základu. Než jsem no navalil všechno tak jsem málem už neumyl pistoly. Šlo to hyml blbě, schne to jako guma a rychle. A v nose jsem to měl dva dni. :smich: Jo a ten bezprašnej stříkací box, koukni na fotku, taky jsem ho měl! 8)
Přílohy
P1161737.JPG
Sedačka.JPG
Speciální stříkací box.JPG

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#38 Nový příspěvek od Terablick »

No to je nádhera... 8) :potlesk: Já bych rád něco, co bude držet na čemkoliv a bez nějaký extra přípravy. Nejradši jen odmastit, natřít základem a šup barvu. Stříkat (nebo natírat) budu venku... Žádný kytování, broušení atd... Jednoduše, levně, a pokud možno trvanlivě ;-)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20657
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#39 Nový příspěvek od ota »

No já to měl taky všechno venku, nemám prostor pod střechou. Nekytoval jsem nic jen u té kapoty. Na těch bokách to bylo hodně popraskaný kolem držáků světel. Takovejch těch koz. Vyvařil jsem to a ještě kapotu taky nějak povařil než jsem to dal pískovat. Potom jsem to jen trochu vyspravil tím kytem. Aby tam nebyly takoví dolíky. Jo co se mi stalo. Ta kapota je prohnutá jako rohlík. Vzal jsem dvě kozy a položil ji na ně. Lehnul jsem na kapotu a nic. Tak jsem na tu kapotu párkrát houpnul a nic. Tak jsem houpnul pořádně a párkrát. Najednou drc a uvnitř v pupku mi něco prasklo. Asi žebro, nebo něco tak. Dva měsíce mě to bolelo jako mrcha! Osel jsem, už jsem měl dvakrát žebra zlámaný a bylo to podobný jako tenkrát. Nakonec je ta kapota jako rohlík, stejně se ani nehnula.
Mě zatím barva drží parádně. Blatníky zevnitř jsem vystříkal takovou tou nástřikovou hmotou Body na spodky aut. Nebylo to drahý, dvě takoví patrony jsem koupil a kámoš na to má pistoly a tou jsem to nastříkal. Ono to spíš než stříká, tak fluše. Ale je to dost dobrý. To kvůli solení silnic a odlétajícím kamínkům. Taky to drží pořát dobře. Akorát na předním blatníku je to malinko odřený. Tuhle si všimnul kluk že blatník je malinko vyhnutej k motoru. Jo někdo to vopřel. Pantatík že on teda ne. No ale kdo jinej? Jo a pak si vzpoměl, když jel kolem štosu se dřevem, zdálo se mu, že to nějak nechce jet. No a to už tlačil to dřevo blatníkem. Ještě že jsem je ohnul z 3 mm plechu a udělal prolisy. Vůbec se blatníku nic nestalo akorát se malinko ohnul tan držák. Musíme to srovnat a bude to dobrý.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#40 Nový příspěvek od Terablick »

To znám taky... Občas třeba zaberu a šup - ozve se náběh na kýlu. Tejden neudělám skoro nic... Jednou jsem to asi přehnal, a měsíc mě bolelo břicho že jsem nemohl ani jíst... Ale nakonec se to vždycky spraví samo... Mám to střídavě kýlu a záda...
Jinak koukám, že stavíš tak trochu OTčko... Blatníky z 3mm plechu? :D . Já se chystám dělat podlahu z 2-2,5mm, zbytek z 0,8-1,5mm ;-). Budu to ohýbat o jekl ve svěráku, takže trojku bych asi ani neohl ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

tengi
Příspěvky: 548
Registrován: pát kvě 21, 2010 10:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#41 Nový příspěvek od tengi »

To ota:máš to pěkný,ale jestli chtěli za 1kg PUR barvy 500-800,tak musíš změnit dodavatele.Jinak dříve jsem odmašťoval nitroředidlem C 6000,ale přešel jsem na normální tech.benzín a O.K.To nitro je dobrý,ale hrozně prchavý a "schne" pod rukou,takže je ho velká spotřeba a je dražší.Navíc dost smrdí.Tech.benzín zdaleka tolik nesmrdí a odmašťuje taky dobře.
Jinak-vzpomněl jsem si,že kdysi chodily nové plechy na škodovku(blatníky,prahy apod.) natřené vazelínou.Postup odmašťení byl takovej,že se to nejdřív umylo tech.benzínem,potom se to normálně ožehlo dlouhým plamenem z autogenu.Hlavně auto pro sebe a známý :smich: Protože ta vazelína byla zalezlá v pórech toho plechu a sice se to tvářilo jako odmašťený a barva držela,ale po nějakém čase to začlo puchýřkovat odspoda...ale až po záruce a to je důležitý. :)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20657
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#42 Nový příspěvek od ota »

No já jsem to udělal z 3 mm plechu, jen to co je třeba aby něco sneslo. Kastlíky, přední blatníky, podlahu atd. Zadní blatníky mám z 2,0 mm plechu. Taky jsou proti originálu 1,5 mm o ten 0,5 mm silnější. No mě to nedělalo problém, ohraňovák to ohýbal tak 20% svojí lisovací síly. :D
S tím odmašťováním, kámošovi jednou stříkal kabinu na avii profesionální lakýrník. On stříkal soukromě spoustu let. On ( kámoš ) celou boudu obrousil, vyspravil a vykytoval. Odmastil. Chlapík přijel, kouknul nato a začal podle sebe. Znáte to každej ne? Když je to pro někoho dobrý, pro nás, nebo druhýho ne. Tak to všechno znovu obrousil nakytoval, odmastil. potom nastříkal plničem obrousil, nastříkal obrousil. Až to bylo uplně nejlíp, tak to teprve nastříkal tou barvou navrch. Tu přivezl sám. Pamatuju si, když kámoš avii asi po strašný době rozebíral, kabina byla jak nová pořád. Uplně bez rzi, pořád se leskla jako když to nastříkal. Udělal to poctivě.
Jo k tomu odmašťování, kámoš na to koupil kanistr acetonu a kanistr technickýho benzinu. Povídal to chlapíkovi, že to má a přinesl to. Ten mu to zase vrátil a vytáhnul svoje nějaký chemický odmašťovadlo. O tom acetonu povídal jak píše tengi. Akorát tu mastnotu rozpustíš a rozleješ ji všude a než se otočíš, vyprchá aceton a mastnota je všude. To samé povídal o tom technickým benzínu. Akorát že je techničák a techničák. Ale v podstatě to udělá to samé jako ten aceton akorát pomaleji. Použil chemický odmašťovadlo a potom to omyl vodou a nechal uschnout.
Ještě s tím techničákem to dělají ve firmě, kam vozíme na komaxit. Odmastí to techničákem a potom to hned stčí do pece a v teplotě vypálí. Potom to vyndají a teprve to stříkají tím komaxitem a znovu dávají do pece na vypálení.

tengi
Příspěvky: 548
Registrován: pát kvě 21, 2010 10:11 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#43 Nový příspěvek od tengi »

Ano,dá se koupit chemický odmašťovadlo,prodávali o e Vodňanech proti zahradnictví,ale to je takovej drasťák,že to nesmí jít do normálního odpadu,aby to nezničilo ČOV.Ještě tu trochu mám.Prodávají to v balení jako cement,ale sám mám obavu to použít.

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#44 Nový příspěvek od Terablick »

Tengi: Ahoooj - koukám, že jsme skoro sousedi ;-). Ten odmašťovač jak píšeš se prodává jako sypkej? V pytli? O odpady (ČOV) se nebojím - máme vlastní septik... A stejně nemám z placu před barákem svedenej odpad. Mám tam částečně zatravňováky (ale bez trávy - vyštěrkovaný), a částečně zámkovku, takže když se to vsákne a bude to třeba ničit vegetaci ve spárách, zlobit se nebudu ;-). Ale jestli by to byl opravdu nějakej extra sajrajt a zničil by mi třeba i trávu vedle placu, tak to už bych rád nebyl... :-/.
Za kolik a kde kupuješ tu PUR barvu ty? Nebo kde bych jí tady u nás za rozumnou cenu sehnal?
Naposledy upravil(a) Terablick dne sob bře 26, 2011 8:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaký je rozdíl v plechu válcovaném za tepla a za studena?

#45 Nový příspěvek od Terablick »

ota píše:No já jsem to udělal z 3 mm plechu, jen to co je třeba aby něco sneslo. Kastlíky, přední blatníky, podlahu atd. Zadní blatníky mám z 2,0 mm plechu. Taky jsou proti originálu 1,5 mm o ten 0,5 mm silnější. No mě to nedělalo problém, ohraňovák to ohýbal tak 20% svojí lisovací síly. :D
S tím odmašťováním, kámošovi jednou stříkal kabinu na avii profesionální lakýrník. On stříkal soukromě spoustu let. On ( kámoš ) celou boudu obrousil, vyspravil a vykytoval. Odmastil. Chlapík přijel, kouknul nato a začal podle sebe. Znáte to každej ne? Když je to pro někoho dobrý, pro nás, nebo druhýho ne. Tak to všechno znovu obrousil nakytoval, odmastil. potom nastříkal plničem obrousil, nastříkal obrousil. Až to bylo uplně nejlíp, tak to teprve nastříkal tou barvou navrch. Tu přivezl sám. Pamatuju si, když kámoš avii asi po strašný době rozebíral, kabina byla jak nová pořád. Uplně bez rzi, pořád se leskla jako když to nastříkal. Udělal to poctivě.
Jo k tomu odmašťování, kámoš na to koupil kanistr acetonu a kanistr technickýho benzinu. Povídal to chlapíkovi, že to má a přinesl to. Ten mu to zase vrátil a vytáhnul svoje nějaký chemický odmašťovadlo. O tom acetonu povídal jak píše tengi. Akorát tu mastnotu rozpustíš a rozleješ ji všude a než se otočíš, vyprchá aceton a mastnota je všude. To samé povídal o tom technickým benzínu. Akorát že je techničák a techničák. Ale v podstatě to udělá to samé jako ten aceton akorát pomaleji. Použil chemický odmašťovadlo a potom to omyl vodou a nechal uschnout.
Ještě s tím techničákem to dělají ve firmě, kam vozíme na komaxit. Odmastí to techničákem a potom to hned stčí do pece a v teplotě vypálí. Potom to vyndají a teprve to stříkají tím komaxitem a znovu dávají do pece na vypálení.
Lakýrnící (ty poctivý) si vždycky všechno udělaj sami a ze svýho... Ale taky to něco stojí... Na auto bych neřešil a dal to nalakovat, ale domaděl chci natřít co nejlevnějc, ale přitom kvalitní barvou ;-).
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“