Nasetraktory

pro všechny fandy traktorů
reklama
Právě je pát lis 21, 2014 4:03 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Autor Zpráva
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 5:39 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
Ahoj všichni.

Koukám, že jsem chvíli nebyl v technických problémech, a moderátoři mezitim krásně rozdělili téma do kategorií... Myslím, že to je super nápad 8) .

A teď k dotazu. Plánuju generální opravu (nebo možná výrobu úplně nové) kabiny na traktor, a koukal jsem na plechy (ve Feroně v online katalogu). Mají tam pochopitelně nepřeberné množství plechů - různé rozměry tabulí a tloušťky a dokonce ve stejném rozměru od různých výrobců i různé ceny (a asi i kvalitu), druhou jakost atd...
ALE hlavní rozdělení plechů je na válcované za tepla a za studena. Když tedy pominu rozdíly jednotlivých výrobců (což bude předem znát asi jen ten kdo je osobně vyzkoušel - kdyžtak poraďte i jaký nebrat nebo naopak který je lepší) a jakostech, zbývá mi otázka: Je lepší plech válcovaný za tepla nebo za studena? V čem se liší (nemyslím výrobní technologii, ale hotový výrobek) v praxi? Který (pokud některý) je třeba méně náchylný ke korozi (i povrchové ale především hloubkové), který je pružnější nebo naopak snadno ohýbatelný, který je lepší na velké plochy, výplně, podlahu kabiny atd? Který se třeba lépe hodí pro lakování, natírání, kytování atd? Možná se tenhle dotaz zdá zvláštní, ale mě by to docela zajímalo. Ceny jsou téměř stejné (liší se třeba o korunu na kg), tak který je lepší pro výrobu kabiny, podlahy traktoru, blatníku, nebo třeba regálu nebo třeba i plechové garáže ;-).

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 7:23 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned dub 19, 2009 6:45 pm
Příspěvky: 1543
Bydliště: okr .Trenčin H.Srnie
Bydliště: H.Srnie
Oceľové plechy valcované za studena
Plechy valcované za studena z nízkouhlíkových nelegovaných ocelí ťažných akostí sú vhodné na tvárnenie za studena, na výrobky, ktorých povrch môže byť upravovaný lakovaním, pokovovaním a smaltovaním


Oceľvé plechy valcované za tepla
Plechy sú vhodné na konštrukčné účely, výrobu ohýbaných profilov, zvárané rúrkové konštrukcie a súčastí strojov, na súčasti tepelných a energetických zariadení a podobne. Plechy sú dobre zvariteľné.




zdroj http://www.klimex.sk/sortiment/teple-plechy.html

_________________
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 22&t=11646 navijak

http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... it=prpotak vari

viewtopic.php?f=20&t=47487 -svecho 4 x 4


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 9:38 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
To je hezký, ale o vlastnostech to moc neříká... Sice píšou, že za tepla válcovaný se líp hodí na ohýbání a asi se i líp svařujou, ale proč to nevim :-). O jejich pružnosti nebo reznutí to neříká nic ;-). Z toho popisu usuzuju, že pružnější (a asi i odolnější proti korozi) budou ty za studena. Nebo se mýlím? Předpokládám ale, že ohýbat se daj normálně oba (že třeba v ohybu nepraskne), a svařovat taky ;-).

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 9:46 pm 
Offline

Registrován: čtv pro 25, 2008 11:24 pm
Příspěvky: 414
Bydliště: okr. Náchod
mně říkal klempíř, že za tepla jsou měkčí. Líp se falcuje apod. Ostatní nevím.

_________________
ZJ 5,2 V8
Sharan sedmimísto 8-)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 9:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
Taky si myslím.. Ale tím, že je válcovanej za tepla bude asi náchylnější na reznutí, a míň pružnej (míň odolnej proti deformaci). Takže na kastli, podlahu atd asi spíš použít ten za studena, ne?

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 10:07 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Příspěvky: 727
Bydliště: Dětmarovice
Na autoklempířinu se používají výhradně plechy tažené (válcované) za studena.
Jsou to plechy k tváření, žíhané, lesklé bez okují.
Plechy válcované za tepla mají okuje a válcují se až od 1,8 mm.
Co se týče korozní odolnosti, jsou to běžné konstrukční oceli nejčastěji třídy 11, takže korozní odolnost tomu odpovídající.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 10:13 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
Super. Dík za info :). Myslel jsem si že to tak bude ;-).

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 10:16 pm 
Offline

Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
Příspěvky: 1727
Bydliště: liberecky
no tam bude rozdil snad jen v presnosti rozmeru a jakosti povrchu jestli za studena,nebo za tepla .a ty si pak musis jeste vybrat materialovou normu pro to svoje pouziti,jestli ohybat,tak nakej hlubokotaznej 11 300,jestli svarovat,tak 11 373.jestli teda tyhle csnky jeste platej.ted uz to budou naky dinky.nehledej v tom vedu.

_________________
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 10:28 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
Nehledej v tom vědu a sypeš na mě normy :D :smich: . Já tyhle čísla kdysi i trochu uměl, ale dneska vím akorát tak, že 10 a 11 je "obyč železo", a nad 16 nástrojovka... Jinak vím prd :-/ . Ty další 3 čísla mi neříkaj vůbec nic... :( Takže mi prosím poraď co použít na výrobu kastletraktoru, kde se počítá s ohýbáním (většinou o 90°), možná i nějakým tím lemováním, a následně s nátěrem (nástřikem). Aby to šlo nějak rozumně udělat bez speciálního nářadí (flexa, vrtačka, svěrák, kladivo) a pokud možno to moc nerezlo ;-). Třeba něco rovnou z katalogu Ferony. Sílu bych viděl tak někde mezi 1,3 a 1,8mm, na podlahu 2-3mm. Rám kastle bude jackel...

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 11:09 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 18, 2009 10:59 pm
Příspěvky: 564
Bydliště: Hostomice
zdravíčko,

Já bych kvůli tomu ohýbání volil ty za tepla. Když se válcuje za studena tak se zrna v matriálu rozdrtí a protáhnou, tudíž začnou tvořit taková "vlákna" a plech se chová podobně jako prkno. Podýlně ho ohneš, ale příčně praskne. Možná se to neprojeví ihned při ohýbání ale časem vlivem vybrací asi určitě. ještě by šlo ty studený plechy ozkoušet jakym ty vlákna sou a podle toho umístit ohyby aby nebyly rovnoběžně s vláknama.

_________________
velké problémy neřeš, řešení se časem nabídne samo


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: stř bře 16, 2011 11:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
Myslíš, že to bude až tak výrazné? Je to nijak nezušlechtěný materiál... Trochu se "vykove" tím válcováním, ale že by to až tolik praskalo? Možná u větších tlouštěk, ale při síle okolo 1,5mm?

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv bře 17, 2011 12:09 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 18, 2009 10:59 pm
Příspěvky: 564
Bydliště: Hostomice
zdravíčko,

Já jsem praxí pole neorané, takže ti to na beton netvrdim. Nás učili, že je to potřeba ozkoušet. Taky hodně záleží jakej rádius toho ohybu zvolíš, čím větší, tak to bude míň náchylný na praskání. Ony ty minimální rádiusy jsou daný tloušťkou plechu, ale nepamatuju si kolika násobek by to měl být.

_________________
velké problémy neřeš, řešení se časem nabídne samo


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv bře 17, 2011 12:57 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
Rádius... vtipálku... Zavřu to do svěráku mezi 2 jackly nebo nějaký jiný kusy železa a rukou to ohnu a kladivem doladím ;-). V lepším případě použiju něco dlouhýho a plochýho jako podložku abych to ohnul celý naráz a nepomačkal ;-). Když bude třeba udělat ohyb dál od kraje (do svěráku se to nevejde), asi to ohnu rovnou tam kde to pak bude - o rám kastle... Přiboduju konec, ohnu, naboduju... Ohejbačku nemám... :-/ Ale nedávno jsem takhle dělal celej spodek dveří u auta (včetně různých oblouků, zahnutí okrajů o 180° atd) a z plechu kterej byl (podle mě - neptal jsem se) válcovanej za studena (síla 0,8mm) a nebyl žádej problém kladivem přibližně vyklepat jakejkoliv tvar ;-). Nezdálo se že by praskal nebo tak... :-/ Dělal jsem v podstatě stejnej tvar jako na téhle fotce (celej - vnitřní i vnější plech...)

http://www.chrysler-club.net/graphics/owners/full/4317_627_dsc01248.jpg

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv bře 17, 2011 8:28 am 
Offline

Registrován: ned pro 27, 2009 5:40 pm
Příspěvky: 1519
Bydliště: PSČ67963
Dělám karoserie,ale žádný s dosud popisovaných plechů nepoužívám.Plech 11375 je běžný pro běžné klempíře,dnes ho nepoužívám.


Nahoru
 Profil  
 
UNREAD_POSTNapsal: čtv bře 17, 2011 1:17 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Příspěvky: 10711
Bydliště: 38901
A jaký tedy používáš? :). Rád si nechám poradit. V problematice materiálů se moc neorientuju ;-).

_________________
Rád poradím s hydraulikou... Pište ale raději vždy SZ. Sledovat vlákna moc nestíhám, a do těch nově založených nechodím skoro vůbec :(

Kdo neví JAK VLOŽIT FOTKU (klikni)


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 47 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Vazaci-technika