těsnění nebo tmel

pouze technický problém, pro který zde není kategorie.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Terablick
Příspěvky: 10674
Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
Bydliště: 38901
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění nebo tmel

#61 Nový příspěvek od Terablick »

Jakékoliv lepidlo by stačilo, ale proč dávat hned lepidlo? Tmel musí přece stačit. U simeringu neni tlak - kdyby byl, proteče, takže stačí odolnost proti volnému vytékání :)
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz

Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...

Farming Simulator a další hry levně

jo88
Příspěvky: 115
Registrován: úte dub 09, 2013 8:40 pm
Bydliště: Nové Město na Moravě

Re: těsnění nebo tmel

#62 Nový příspěvek od jo88 »

Dobrý den, chtěl bych se zeptat obecně, které těsnící podložky (měděné nebo hliníkové) jsou vhodnější pro těsnění např. nalévacích a vypouštěcích šroubů na portálech, převodovkách, motorech, atd., v spojovacích místech hydraulické soustavy a palivové soustavy??? Děkuji za odpověď....

Obrázek


V dílně jsem našel i papírové těsnící podložky, ty jsou vhodnější kam na těsnění???? Děkuji

Obrázek

Uživatelský avatar
P.S.
Příspěvky: 5107
Registrován: úte srp 04, 2009 6:38 pm
Bydliště: KT

Re: těsnění nebo tmel

#63 Nový příspěvek od P.S. »

Dávám všude měděné vyhřáté teplem.

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3795
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: těsnění nebo tmel

#64 Nový příspěvek od exot »

Měděné ohřát do červena a hodit do vody použít ihned do 24 h změklá měd ztvrdne.Hliníkové těsnění se montuje jak je.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20331
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: těsnění nebo tmel

#65 Nový příspěvek od vitex »

Trochu,pokud to nevadí Tě poopravím:Měděné kroužky se dají vyžíhat na plynovém sporáku samozřejmě jak píšeš do červena a poté do vody.Akorát neztvrdnou ani za třicet let ale až po použití.

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: těsnění nebo tmel

#66 Nový příspěvek od petrak »

jo88: Měděné (vyžíhané) na hydrauliku popř. brzdy, na ostatní hliník.

Uživatelský avatar
liborko
Příspěvky: 630
Registrován: čtv srp 09, 2007 10:34 pm
Bydliště: --Havířov--

Re: těsnění nebo tmel

#67 Nový příspěvek od liborko »

Chci se zeptat, budu teď měnit těsnění pod olejovou vanou na mé 6911, koupil jsem nové těsnění,vypadá kvalitně,tloušťka cca 2-3mm, a otázka, je nutné to ještě dávat na silikon či stačí jen samotné těsnění a dotáhnout postupně do kříže?
--Zetor 6911 r.v.1/1979--

Uživatelský avatar
pawka
Příspěvky: 4661
Registrován: úte led 11, 2011 9:35 pm
Bydliště: Svitavy

Re: těsnění nebo tmel

#68 Nový příspěvek od pawka »

medene a hlinikove tesneni doporucuju řadne prohlidnout a případně odjehlit.
60. léta strojově dobrý
viewtopic.php?f=23&t=32858&start=1000
1 stroj
viewtopic.php?f=20&t=29038&start=1000
H6 k6 to je pro hlupáky!
S vůlí,na naklepnutí,s přesahem

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: těsnění nebo tmel

#69 Nový příspěvek od koprkam »

No my používáme tmel od loctitu 5920. Servisujeme kompresory, kde dosahují bezmazný bloky teplot okolo 200-250°C, Turbokompresory to samý. S tímhle tmelem jsme maximálně spokojení, těsní fakt všechno, na traktoru jsme zkoušeli jen těsnění, který jsme potřeli vazelínou, někde to drží, ale vana na šestihrnku po boji s kombinací teče, né moc, ale trochu jo, čili odteď těsnění a tmel. Jinak podložky používáme hliníkový, měděný s gumou jen někdy, když pasuje na duťák, čistě na měď jsem dal jednou olejový a vodní hospodářství u ČKD bezmaznýho kompresoru a muselo se to fakt dorvat, aby to drželo.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: těsnění nebo tmel

#70 Nový příspěvek od koprkam »

Ale chtěl bych se zeptat na ten Klingerit. Jaký s ním máte zkušenosti? Podmazáváte ho nějak, nebo jak se s ním vlastně pracuje?
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: těsnění nebo tmel

#71 Nový příspěvek od Brendak »

Jenom bych chtěl dát poznatek k Lukoprenu na motory. Po přetěsnění olejové vany na motoru jsem zbytek použil na vyspravení spár kolem oken na traktoru. Ani po jednom roku nezatvrdl a udělal jsem z něj kuličku jak s plastelíny. Ani na motoru se nezdá , že by to vůbec neteklo. Nevím jestli to byla špatná šarže nebo co? Včera jsem koupil Silax 913. V obchodě stál vedle Lukoprenu a byl o 50 Kč dražší. Ze zkušební vrstvičky Silaxu na železe byla po pár hodinách pružná guma zhruba při 7 °C. Housenka zatuhla komplet přes noc.

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20331
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: těsnění nebo tmel

#72 Nový příspěvek od vitex »

koprkam píše:No my používáme tmel od loctitu 5920. Servisujeme kompresory, kde dosahují bezmazný bloky teplot okolo 200-250°C, Turbokompresory to samý. S tímhle tmelem jsme maximálně spokojení, těsní fakt všechno, na traktoru jsme zkoušeli jen těsnění, který jsme potřeli vazelínou, někde to drží, ale vana na šestihrnku po boji s kombinací teče, né moc, ale trochu jo, čili odteď těsnění a tmel. Jinak podložky používáme hliníkový, měděný s gumou jen někdy, když pasuje na duťák, čistě na měď jsem dal jednou olejový a vodní hospodářství u ČKD bezmaznýho kompresoru a muselo se to fakt dorvat, aby to drželo.
Tak tohle mě moc zajímá.Tmely od Loctite(i od jiných firem na této bázi) degradují při teplotě 150°C.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: těsnění nebo tmel

#73 Nový příspěvek od koprkam »

Hele ta 5920 je do 300°C, standardně používám 5940, ta je do 150°C, to je pravda, ale ani tak se mi nestalo, že by někdy tekl, teda stalo - na deklech stranových převodovek u UNC, ale to je tím, že je ten plech hrbatej, tak to ten tmel neveme.

Když se tady řešilo, že ten Lukopren nezaschl, není anaerobní? Já třeba na různý speciálky, hlavně turba, používám Loctite 520 a ten nezaschl na vzduchu, jenom na přírubách a pak při styku s teplým olejem.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Brendak
Příspěvky: 2790
Registrován: sob říj 06, 2007 12:44 am
Bydliště: okr. Břeclav

Re: těsnění nebo tmel

#74 Nový příspěvek od Brendak »

Na internetu se k Lukoprenu na motory píše: Po vytlačení pasty z obalu dojde k její vulkanizaci vzdušnou vlhkostí a vznikne silikonový pryž. Ale u mě vznikla silikonová plastelína. Ještě jsem se dočtl , že nějaký silikon potřeboval k vytvrzení stlačit. Ale ten Silax vypadá v pohodě. Budu přetěsňovat před technickou víka na portálech , tak se uvidí jestli bude držet.

Uživatelský avatar
koprkam
Příspěvky: 855
Registrován: úte zář 17, 2013 1:34 pm
Bydliště: Pv

Re: těsnění nebo tmel

#75 Nový příspěvek od koprkam »

Zajímavé, asi špatnej kus. Teď jsem dělal vanu na UNC a jelikož fakt nechci aby tekla, tak jsem to vzal tou 5940 z obou stran papíru. Je to sice prasárna, ale toto nepoteče, ani kdyby chtělo :D
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“