Vysušení pneumatického systemu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Vysušení pneumatického systemu
Nějaký zaručený rady jak vysušit pneumatický systém bez komplet rozborky?
Dva systémy, ovládání narezoveho centra a pneumatický podvozek, problém obou, zřejmě voda... U obou je kompletní rozborka prakticky nemožná.
Dva systémy, ovládání narezoveho centra a pneumatický podvozek, problém obou, zřejmě voda... U obou je kompletní rozborka prakticky nemožná.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vysušení pneumatického systemu
Používat suchý vzduch.
Moc tomu nerozumím. Pokud se tam ta voda dostala ze vzduchu, pak je vzduch špatný, pokud tam napršela, tak se vzduchem odejde.
Moc tomu nerozumím. Pokud se tam ta voda dostala ze vzduchu, pak je vzduch špatný, pokud tam napršela, tak se vzduchem odejde.
Re: Vysušení pneumatického systemu
Nelze přesně rozeznat co to vlastně máš.
Když nám zamrzal vzduchový system ve firmě, potažmo vercajk, tryskač, lakovna, atd občas jsme do systemu hrkli lih. Tady v tom případě preventivně pred mrazama. A za kompresor. Rozpojili spojku od kompresoru, nebo za zasobnikem a dali tomu loknout lihu.
U klasického kompresoru na podvozku se spalovacím motorem do sání kompresoru lih. Makal i v -15°C jako nic i veskeré nářadí. Jinak zamrzalo všechno.
Záleží jestli to máš nějaký rozvod tak jedině za kompresor vymrazovacku a je klid.
Když nám zamrzal vzduchový system ve firmě, potažmo vercajk, tryskač, lakovna, atd občas jsme do systemu hrkli lih. Tady v tom případě preventivně pred mrazama. A za kompresor. Rozpojili spojku od kompresoru, nebo za zasobnikem a dali tomu loknout lihu.
U klasického kompresoru na podvozku se spalovacím motorem do sání kompresoru lih. Makal i v -15°C jako nic i veskeré nářadí. Jinak zamrzalo všechno.
Záleží jestli to máš nějaký rozvod tak jedině za kompresor vymrazovacku a je klid.
Re: Vysušení pneumatického systemu
Jak se to dostalo do centra netuším resp asi zima v dílně. Nejmenší pístky mají sotva pár cm.
U auta je sice sání z kufru ale v autě sucho není vzdy 100% a sice minimální únik je ale z mechů a rozvaděčů to vlhkost nevyzene. A za ty roky provozu se asi něco nasbira.
Napadlo mě třeba vyvakuovat jednotlivé větve a pak natrhnout druhý konec ze by to tu vodu strhlo do vývěvy.
U auta je sice sání z kufru ale v autě sucho není vzdy 100% a sice minimální únik je ale z mechů a rozvaděčů to vlhkost nevyzene. A za ty roky provozu se asi něco nasbira.
Napadlo mě třeba vyvakuovat jednotlivé větve a pak natrhnout druhý konec ze by to tu vodu strhlo do vývěvy.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vysušení pneumatického systemu
Vakuum - dobrý nápad. Vodu netřeba strhávat, ona jednoduše vyvře. Dělají to tak ledničkáři. Nechají systém na vývěvě pár dní a je po vodě.
Re: Vysušení pneumatického systemu
Obavam se že voda koncentruje provozní kaly. Proto bych to zpočátku zkusil. Toliko teorie.
Až zdraví dovolí zkusím to. Teď ještě vhodnou vývěvu. Zkusím to na tom autě jednodušší systém a voda dělá větší problémy (když mrzne)
Až zdraví dovolí zkusím to. Teď ještě vhodnou vývěvu. Zkusím to na tom autě jednodušší systém a voda dělá větší problémy (když mrzne)
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vysušení pneumatického systemu
námět na pokusy - vzduch vždy obsahuje vodu, při stlačování vzduchu dojde ke kondenzaci.
Toto neplatí pokud je teplota vzduchu nižší než -4°C. Takový vzduch vodu neobsahuje. Voda se ze vzduchu vysrážela (jinovatka).
Je nutno používat vzduch co nejstudenější, nasávat teplý vzduch znamená nasávat i hodně vody.
Toto neplatí pokud je teplota vzduchu nižší než -4°C. Takový vzduch vodu neobsahuje. Voda se ze vzduchu vysrážela (jinovatka).
Je nutno používat vzduch co nejstudenější, nasávat teplý vzduch znamená nasávat i hodně vody.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Vysušení pneumatického systemu
To vím, ale do auta si mrazák nedám.
Na tom centru už mají, ví že se válím a nemůžu nic rukama, tak řeší jak ji vypakovat a tak nadhodila se otázka... Strécu přemýšlé... Což me přivedlo na myšlenku že u auta to bude též vodou.
Ono je otázka jak moc to vubec pujde vyvakuovat ona za těsnost nebude ideální. (U obou.)
Na tom centru už mají, ví že se válím a nemůžu nic rukama, tak řeší jak ji vypakovat a tak nadhodila se otázka... Strécu přemýšlé... Což me přivedlo na myšlenku že u auta to bude též vodou.
Ono je otázka jak moc to vubec pujde vyvakuovat ona za těsnost nebude ideální. (U obou.)
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vysušení pneumatického systemu
Fázový diagram vody už jsme viděli, pane kolego? Ale abych neprudil s nějakou nudnou teorií. Moje tepelné čerpadlo nesouhlasí, výměník mu namrzá i při -10°C. Nesouhlasí i 10 z 10 pradlen, protože i v takovém mrazu prádlo uschne. Kam jde ta voda?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vysušení pneumatického systemu
to je na mne že pane teoretiku, kde máš ten výparník umístěnej?
Já píšu svoje praxí ověřené zkušenosti s provozem zbíječek a plasmy. Za mrazu žádná voda nekondenzuje protože se nevyskytuje.
Já píšu svoje praxí ověřené zkušenosti s provozem zbíječek a plasmy. Za mrazu žádná voda nekondenzuje protože se nevyskytuje.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Vysušení pneumatického systemu
Stavební sušičky mají kondenzační bod nekde 3-5'C tuším pokud je stejně či chladněji prakticky nefungují. Většinou to kombinuju s fest topením, na stavbě jajo v prádelně, pak to umí i víc než vyrobcem deklarované litry.
Asi to souvisí s trojným bodem tlak/teplota/vlhkost.
Nicméně, já vím jak se zam vlhkost dostane, i i pokud rekneme 1ml týdně, tak auto má roky a centrum též. 52ml ročně, x 10let.... A je to tam.
Asi to souvisí s trojným bodem tlak/teplota/vlhkost.
Nicméně, já vím jak se zam vlhkost dostane, i i pokud rekneme 1ml týdně, tak auto má roky a centrum též. 52ml ročně, x 10let.... A je to tam.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vysušení pneumatického systemu
Výměník je venku. Ty praktické příklady jsem uvedl, abych se vyhnul teorii, tak ji sem zas netahej. Nebo jo, ale napřed si ten diagram aspoň prohlídni, protože tam to všechno je, ty praktické zkušenosti našich předků.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Vysušení pneumatického systemu
Bourač, máš otevřený systém, ta voda proletí nezkondenzuje, já mám uzavřený, vsechy ztráty jsou nežádoucí, jen prusakem, tedy samočistící efekt není, resp minimální.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Vysušení pneumatického systemu
Fizzi, pokud jde o náklaďák, jak předpokládám, tak pokud tam máš jednou vodu, tak jí s tamtud protstě nedostaneš. Musel bys vyměnit celý systém... Věř mi roky praxe na x Tatrách... I s vysoušečem...kdy třeba nějaký bývalý majitel, nebo šofér na to sral a neměnil vysoušecí patronu ... Jediná možnost, jak tady někdo psal je nalit líh, ALE pozor, musíš vypustit komlet vzduch z jímek, z měchů, ze sedadla, prostě všude kde to pujde přes něco "vypumpovat" . Potom odšrouj hadici za kompresorem a nalij líh. Do Tatry jsem klidně lil i 4 deci... když bylo zle... A pro jistotu po týdnu provozu opakovat... Pak už toho lihu tam tolik nelij... a budeš mít klid ale jinak nemáš asi šanci. Měl jsem jedno auto a tam byl tak blbě vytočený 4 cesták, že to zamrzalo furt. Až na po 5 jsem to tím lihem dořešil. Ona totiž ta voda vždycky natekla do určitého místa a až po poklesu tlaku natekla do určitého místa a zmrzlo to... i s lihem, protže jsem v okruhu u 4 cestáku nemohl vypustit vzduch, protže tam byly zpětné ventily ... Vyřešeno až při 5 nalití lihu Jinak dá se normalně koupit v prodejně dílů na Tatry třeba
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Vysušení pneumatického systemu
Kéž by, audina. Tri prdele sensoru. Tekl bych jeden z typických problémů. Když jsou cajk mechy nepoznáš to když nesahas na regulaci. Jenže mě teď auto stojí, předek pomalu ušel, vzala si to žena dofouklo se to ale nějaká chyba v tlaku, tak to upustí aby měchy neprdly, auto spadne na hubu a nechce se zvednout.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23