Kombajn Fortschritt E512

pluhy, kultivátory, brány, bramborářská technika , secí stroje, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Auto-klassik
Příspěvky: 1743
Registrován: ned pro 27, 2009 4:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: hmotnost kombajnu E512

#46 Nový příspěvek od Auto-klassik »

Tak to se divím když jsem na střední a byli jsme na praxi v Bílovicích a tam namontovali na 512-ku motor Zetor a skončilot o tak,že přijeli z velvyslanecví se zástupci Forschrittu a motor museli v Bílovicích vyndat.

Uživatelský avatar
CBS
Příspěvky: 2351
Registrován: pon úno 16, 2009 1:37 pm
Bydliště: Levice

Re: hmotnost kombajnu E512

#47 Nový příspěvek od CBS »

Boli také pokusy, ale pravdou je, že tie motory nezniesli nápor, zadieralo piesty. Sú to vydarené motory, ale pracovné otáčky nad 2000 im neprospievajú.

Rob-roj
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 23, 2015 9:34 pm
Bydliště: Náchod

Re: hmotnost kombajnu E512

#48 Nový příspěvek od Rob-roj »

jiriSBS píše:E-512 měly motor:4VD 14,5/12-1SRW.Motory na E-512 nebyly tak moc poruchové,potřebovaly minimálně jeden krát denně vyčistit vzduchový filtr a chladič a na zimu zalít vyměník motoru fridexem.
Na podniku jsme jich měli 15 ks,na jednom jsme měli namontované turbo ,při práci v kopcovitém terénu byla vykonnější než E-514 a spotřeba klesla o 1lt./ha.
prosím vás z čeho jste tam dali tu turbo?

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: hmotnost kombajnu E512

#49 Nový příspěvek od jiriSBS »

Použili jsme turbo ze Z-16145,turbína byla namontována ve středu motoru (za 2a3válcem)na výfukovém potrubí vyrobeném ze dvou části původního potrubí(části za 1a 2 válcem) sací a výfukové potrubí bylo vyrobeno nové.Palivova soustava nebyla upravovaná.

Rob-roj
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 23, 2015 9:34 pm
Bydliště: Náchod

Re: hmotnost kombajnu E512

#50 Nový příspěvek od Rob-roj »

Děkuji za odpověď. Prosím vás o více info např. kolik sezon kam mate to turbo jestli mate drtič a podobně. Já to turbo chci dat hlavně kvůli drtiči. Díky Rob

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: hmotnost kombajnu E512

#51 Nový příspěvek od jiriSBS »

S turbem jezdila 4 sezóny pak kombajnér zadřel turbo(původně se motor nedal zastavit na páce plynu v kabině,ale pouze otáčky motoru klesly na volnoběh a motor se zastavoval na čerpadle,jemu se nechtělo běhat po rouře a motor zastavoval z kabiny z plných otáček ,takže za sezonu turbo odešlo) v roce 2002 byla sešrotováná podnik přešel na Clasy. Výkonově se to vyrovnalo E-514,drtič jsme na tom neměli namontovaný.Bylo to poznat hlavně v kopcích kdy klesaly otáčky motoru ,tím i celé mlátičky a obilí v zásobníku nebylo čisté,u motoru s turbem klesly otáčky v kopcích o cca 50 ot/min spotřeba nafty klesla o 1lt/ha.

Rob-roj
Příspěvky: 3
Registrován: ned srp 23, 2015 9:34 pm
Bydliště: Náchod

Re: hmotnost kombajnu E512

#52 Nový příspěvek od Rob-roj »

Díky za info. Rob

Jura
Příspěvky: 339
Registrován: úte dub 14, 2009 6:00 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Kombajn E512

#53 Nový příspěvek od Jura »

Ahoj, koupili jsme se synem 512tku a je na ní asi prasklý výměník. Jde nějak vyřadit aby se s ní dalo dojet cca 25km? Děkuji, Jura.

Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 3191
Registrován: ned úno 03, 2008 7:35 pm
Bydliště: Orlová

Re: Kombajn E512

#54 Nový příspěvek od radas »

myslíš chladič ? teče to moc ? pokud ne tak dostatečnou zásobu vody sebou a dolívat.pokud to teče hodně tak plastelínu pur pěnu nebo duotmel , záleží jak se k prasklině dostaneš

Jura
Příspěvky: 339
Registrován: úte dub 14, 2009 6:00 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kombajn E512

#55 Nový příspěvek od Jura »

Ne, myslím výměník, ve kterém se udržuje na stálé teplotě olej motoru.

Uživatelský avatar
Veselda
Příspěvky: 723
Registrován: čtv úno 16, 2012 5:38 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Kombajn E512

#56 Nový příspěvek od Veselda »

Leta jsem s ní jezdil a na výměník oleje si nepamatuji :shock: :shock: :shock:
Kde je namontovaný?

Nicméně by mohl jít vyřadit - na převoz nepojedete v max. zátěži a mělo by se to uchladit.
Majitel stavebnice značky "ZETOR" - model Z3011 - M1:1 ( viewtopic.php?f=32&t=43465 )
OSEVAN S03-060 (viewtopic.php?f=7&t=57185&p=821538#p821538)

ISEKI TA235

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kombajn E512

#57 Nový příspěvek od hotday »

Odpoj ho, tolko to vydrzi aj bez chladenia oleja, ved vonku nieje 35C a zatva.

frturek1
Příspěvky: 3240
Registrován: pon říj 24, 2011 10:14 pm
Bydliště: Damětice

Re: Kombajn E512

#58 Nový příspěvek od frturek1 »

je to púakarna kamosovi se taky podelal a pristup snad jen pri vindanym motoru, on to tenkrat vyresil matracema na vytrasadla a primocarkou vyriz pod motorem okynko vymenil a pak to nejak nanejtoval z5, ale pokud se to da tak na ten prevoz bych to odpojil

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Kombajn E512

#59 Nový příspěvek od jiriSBS »

Na výměník u 512 se dostaneš jen po demontáží motoru,pro odstavení vyměníku musíš propojit potrubí oleje ,nejlépe hadici,z výměniku jsme demontovali koleno a zaslepili plechem o tl.5mm na těsnění
Jsou dva typy výměníků ,starý montovaný pod vanou motoru a nový kulatý namontovaný ve vaně.Odstavit se výměník dá bez demontáže motoru,dělá se to blbě ,ale jde to.

Jura
Příspěvky: 339
Registrován: úte dub 14, 2009 6:00 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Kombajn E512

#60 Nový příspěvek od Jura »

Ahoj, děkuji.
Je tam asi ten starý, je to taková docela bedna. Ten olej by nešel nechat přes výměník a nějak vyšlusovat jen vodu? Údajně došlo k zamrznutí a teče z toho voda. Jestli jde voda do oleje zatím nevím a zkušenosti s tím žádné nemám.

Odpovědět

Zpět na „Polní technika“