Předělání brzd na nápravách Moskvič

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Předělání brzd na nápravách Moskvič

#1 Nový příspěvek od namor »

Dobrý den. Již několikrát jsem zde četl o problémech s válečky (prasátky) a čelistmi (paknamy) čím je nahradit na nápravě z Moskviče. Dovoluji si dát návod na předělání na válečky Fiat Ducato a čelisti Škoda-120 vzadu, a válečky a čelisti Škoda-120 v předu. Možná to někomu pomůže.
Pro doplnění uvádím, že já mám brzdovou pumpu a nápravy z Moskviče 408 (v Moskvičích se moc nevyznám, ale myslím že je to tento typ), každopádně měl i vepředu bubnový brzdy, jednookruhovou brzdovou pumou a neměl posilovač brzd. Zmiňuji se o tom proto, že jiný typ by mohl mít jiný průměr brzdové pumpy a válečků, tak aby na to byl brán zřetel. Fotky jsou vždy z pravého kola. Úpravy jsem dělal už před pár lety, takže nějaké detaily si už nepamatuju, ale průměrný montér podle fotek a při zapojení svého rozumu na ně musí přijít.
Mám upraveny jak přední tak zadní brzdy a začnu u těch zadních.

Komponenty:
Ty co zůstávají z Moskviče:
-štít brzdy
-buben
-páka na ruční brzdu, co je na čelisti
-lana ruční brzdy

Nahrazené:
-váleček-Fiat Ducato- průměr asi 26 nebo 27, mám je z práce vymontovaný starší, prostě co bylo, jinak se snad dělají po milimetru od 25 do 28
-čelisti Š-120
-vratná pera, rozpěrka a komplet samostav Š-120

Postup úprav:
Ve štítu se pilníkem upraví otvor podle válečku, možná i pro šroubky válečku, to už přesně nevím. Lepší by bylo díru vyvařit a znovu udělat, ale je to pracnější. Já to mám takto, a žádný problém:

Obrázek

Ve válečku se vybrousí žlábky pro čelisti asi 5 mm hluboký a radši širší, to každej odhadne:

Obrázek

Na čelisti navaříme prodloužení v místě, kde dosedá do válečku asi o 1 cm:

Obrázek

Obrázek

a na zadní našroubujeme páku ruční brzdy z Moskviče šroubem z toho samého ze Š-120, ale tak, aby páka byla před čelistí ven. Už nevím, jak jsem udělal, že šroub drží nafest v čelisti a páka že se otáčí, asi jsem převrtal v čelisti díru, aby tam vlezlo osazení pro původní páku Š-120 a do páky z Moskviče jsem udělal rozpěrku o malinko širší než je páka, ale už opravdu nevím:

Obrázek

Rozpěrku mezi čelisti jsem dal zrcadlově opačně než u Š-120, to znamená že to co bylo ke štítu je teď k bubnu, a musí se trochu vybrousit místo pro přední část samostavu, na fotce není vidět:

Obrázek

Vratné pružiny jsem dal zezadu, aby čelisti lepší seděly:

Obrázek

Obrázek

A ještě namontovat samostav a nasadit lano do páky a takhle to vypadá vcelku:

Obrázek

Kapalina je do válečku přivedena trubkou, kde jsem použil odpovídající holendr a trubku roztemoval.


Přední brzdy:
Komponenty:
Ty co zůstávají z Moskviče:
-štít
-brzdový buben

Nahrazené:
-váleček Š-120 průměr 19mm (původní brzdy s dvěma válečky nebyly dobré, protože moc brzdily, takže buď jsem brzdil ale přední kola šli smykem a nezatáčel jsem, a nebo jsem zatáčel ale nebrzdil jsem)
-čelisti Š-120 i s pákou ruční brzdy
-přidržovače čelistí (pružinky, čípky, misky) Š-1203
-rozpěrka, vratné pružiny, samostav Š-120
-spodní opora čelistí ze štítu Š-120

Postup úprav:
Štít úplně vyndáme z nápravy, díry po origo válečkách zavaříme plechem a v tom místě vyvrtáme dirky pro čípky přidržovačů čelistí a navaříme kolíky pro opření čelistí (udělal jsem je z 10 nebo 12 šroubu, já mám pro každou čelist jeden, ale čelist se přes něj trochu houpe, takže asi by to chtělo pro každou čelist 2 nebo 3 od shora dolů, ale nemám odskoušeno takže je to jenom doměnka. Délka a přesné umístění kolíků je potřeba odzkoušet. Původní kolíky a perka držení čelistí odsraníme, místo horního uděláme díru pro váleček:

Obrázek

Obrázek

místo spodního uděláme spodní opěru čelistí, kterou použijeme ze zadního štítu Š-120, kde odbrousíme nýty, vyndáme delší a kratší plech a ty pak přes železnej hranůlek (rozměry jsem bohužel zapoměl změřit, ale asi 20x20x50, berte to jen orientačně) přišroubujem na spodek štítu:

Obrázek

Obrázek

Na zadní čelisti necháme páku ruční brzdy, jen ji zkrátíme, slouží jenom jako opěrka pro rozpěrku čelistí, a jak koukám na fotku, je asi přibodovaná k čelisti, aby neplandala:

Obrázek

Už stačí jenom složit a takhle to vypadá vcelku:

[url=https://postimg.cc/image/sh1b0tm21/]Obrázek

Kapalina je do válečku přivedena hadicí Š-120.

S takto upravenýma brzdama jsem spokojenej, zadní brzděj hodně, přední míň, ale když zabrzdim hodně, jdou všechny kola smykem. Navíc se nechá brzdný účinek měnit průměrem válečků, jad už jsem psal u Ducata jsou to asi tři nebo čtyři rozměry po milimetru, u Škody je to průměr 19mm u Š-120 nebo Favorit starší typ (válečky naprosto shodné), nebo u Š-130 nebo Favorita Pikapa je to průměr 22mm.

Toto nemá být přesný návod, ale spíš rada nebo inspirace. Snad jsem na nic nezapoměl. Na případné dotazy rád odpovím. Budu rád, když to někomu pomůže.
Kdyby někdo postupoval podle tohoto návodu a udělal nějaká vylepšení, prosím, ať je sem zveřejní.
Děkuji a s pozdravem Roman.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Borivoj2006
Příspěvky: 836
Registrován: pát led 28, 2011 11:17 pm
Bydliště: Velešín

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#2 Nový příspěvek od Borivoj2006 »

Děkuji za inspiraci. Pěkně popsáno, nafoceno a vysvětleno. Začnu schánět komponenty. Do té doby budu dolévat nádržku s kapalinou :-/ Bořivoj

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#3 Nový příspěvek od Atlan »

Do Lady existuju 3 verzie valcekov. 19mm rozmer je aj vo verzii zo samostavom vnutri valceka. Tym by odpadol ten externy samostav z skody 120. Tak ze zjednodusenie, a spolahlivejsie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#4 Nový příspěvek od namor »

Borivoj2006 píše:Děkuji za inspiraci. Pěkně popsáno, nafoceno a vysvětleno. Začnu schánět komponenty. Do té doby budu dolévat nádržku s kapalinou :-/ Bořivoj
Bořivoji není zač. Jsem rád, když to někomu pomůže. Jestli ty brzdy budeš předělávat a vymyslíš nějaké vylepšení, určitě ho sem dej, třeba to pomůže někomu dalšímu. Jo a určitě napiš, jak ti to funguje a brzdí. S pozdravem Roman.

Atlan píše:Do Lady existuju 3 verzie valcekov. 19mm rozmer je aj vo verzii zo samostavom vnutri valceka. Tym by odpadol ten externy samostav z skody 120. Tak ze zjednodusenie, a spolahlivejsie.
Atlan, to co píšeš určitě ano, ale já napíšu pár důvodů, proč bych alespoň já o tomto řešení neuvažoval, aniž bych nějak shazoval nebo odsuzoval Tvoje řešení.
Toto vlákno je o nápravách z Moskviče a já si nejsem jistý, zda váleček z Lady přesně pasuje. Jestli né a bude se muset pro váleček upravit štít, je už skoro jedno, zda se upravuje pro váleček z Lady nebo Ducata nebo Škody. Dále jestli jsi někdy viděl, jak vypadá samostav ze Š-120 tak určitě víš, že je to jednoduchost sama a defakto je bezporuchovej. A za další, jestli si to myslel na zadní nápravu, tak je potřeba průměr válečku alespoň 25mm, na 19mm by byl brzdnej účinek velmi malý (tedy za předpokladu, že je použita brzdová pumpa z Moskviče 408, u jiné pumpy s menším průměrem to nemusí platit). A za poslední a pro mě osobně jedna z důležitých věcí je, že pracuji jako automechanik, takže z dřívější doby, kdy se hodně dělaly Š-120, mám čelistí půl skříně, pružiny, rozpěrky a samostavy taky nějaký zbyly a válečky na Š-120 se dodnes běžně prodávají (jsou shodné i na starší Š-Favorit) asi od 150,- Kč, použitej ale dobrej je vždy nějakej po ruce no a Ducata se dodnes opravují takže novej váleček je lehce dostupnej sice už za jiný peníze, a použitej ale dobrej se taky vždycky najde, takže úprava pro mě byla bez investic, což se nedá říct u Lady,které opravujeme už zcela výjimečně, takže o použitých válečcích se nedá skoro vůbec mluvit, a ani nevím jak je to s dostupností nových válečků a jejich cenou.
Prosím, toto je můj osobní názor a samozřejmě nemusí být správnej, a věřím že Tvoje řešení někomu pomůže a někdo ho použije.
S pozdravem Roman
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#5 Nový příspěvek od Jarda-k »

Na ladu jsou brzdový válečky běžně dostupný a stojí podobně jako na tu škodovku. Ale mají průměr jen 20 mm.

A to právě teď řeším na svým druhým postrku. U prvního traktoru jsem použil brzdovou pumpu z feldy, průměr 22 mm bez posilovače.
Zadní náprava lada vč. brzd a přední brzdy kotoučový ze š 120. A s brzdami jsem byl spokojenej. Jak s účinností, tak s rozložením brzdovýho účinku.
U novýho jsem použil taky zadní nápravu ze žigula, pumpu z feldy, ale přední náprava je bez brzd a účinek brzd, zvláště když táhnu vlečku, je na hraně.

Lada má průměr bubnů 250 mm a prostoru dost aby tam ty válečky z ducata vešli. Myslím si, že by tam mohli pasovat s minimem úprav.
Je trochu jiná rozteč úchytných šroubů - žigula má 35 mm, ducato 36,6 mm což je detail.

namor: nemáš náhodou ten váleček z ducata demontovanej abys mi mohl změřit rozměry jak jsem naznačil v obrázku?
Moc by mi to pomohlo aby měl jistotu, že to půjde napasovat. Jinak cena tohoto válečku průměru 27 mm je v Elitu po slevě nějakých 400 kč....

Obrázek

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#6 Nový příspěvek od Atlan »

namor: Myslel som to hodit na predok kedze o 19mm som hovoril, ako som pisal o par mechanickych veci menej kedze samostav je vo valceku. Zrovna to externe riesenie samostavu zo 120 ma spolahlivostou neoslovilo. Proste to bola len myslienka to zjednodusit. Ale ked vravis ze ti to funguje spolahlivo, veci nieje problem na 120 zohnat tak nieje co riesit.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#7 Nový příspěvek od namor »

namor: nemáš náhodou ten váleček z ducata demontovanej abys mi mohl změřit rozměry jak jsem naznačil v obrázku?
Moc by mi to pomohlo aby měl jistotu, že to půjde napasovat. Jinak cena tohoto válečku průměru 27 mm je v Elitu po slevě nějakých 400 kč....
Jarda-k, myslím si, že demontovanej váleček z Ducata mám v práci, tam budu až v úterý, a možná mám taky u rodičů, tam pojedu taky v úterý, takže zkusim najít a změřit, když nenajdu, tak schodim kolo u traktůrku a zkusim změřit tam. Problém je v tom, že mám sklerózu a můžu na to zapomenout, tak mě klidně urguj tady nebo i v mém vlákně: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 7#p1351827 , tam koukám skoro každej den.

Myslel som to hodit na predok kedze o 19mm som hovoril, ako som pisal o par mechanickych veci menej kedze samostav je vo valceku. Zrovna to externe riesenie samostavu zo 120 ma spolahlivostou neoslovilo. Proste to bola len myslienka to zjednodusit. Ale ked vravis ze ti to funguje spolahlivo, veci nieje problem na 120 zohnat tak nieje co riesit.
Atlan, v pořádku, co člověk, to názor a je jen dobře, že jsi sem přispěl, a když budeš mít ještě nějaký nápad, tak ho sem napiš, od toho to tady je, každej si může vybrat a někomu to může pomoct.
Toho co jsem napsal před tím, toho si moc nevšímej, to byly jenom moje osobní a hlavně účelový důvody, proč jsem to tak upravil.
S pozdravem Roman.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#8 Nový příspěvek od Jarda-k »

namor: tak to neřeš, psal si něco v tom smyslu, že máš náhradní díly po ruce.
Tak jsem myslel, že zajdeš do dílny, sáhneš pod ponk a váleček změříš. V úterý už budu mít v ruce nový.

A co se týče těch samostavů ze š 120. Co si pamatuju, tak pokud nebyly zarezlý, tak jejich funkce byla spolehlivá.
Určitě spolehlivější než u starších favoritů kde praskalo to krátký pérko s tím zobáčkem.
Jediná nevýhoda byla ta, že samostav neúčinkoval na ruční brzdu a ta se musela seřizovat.
Taky si pamatuju, že jsem vyvařoval ty rozpěrky, když už se páka přibližovala k domečku ložiska kola.

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#9 Nový příspěvek od namor »

Jarda-k jasný, nebudu to řešit.

Já v práci když vyndám ten váleček z Ducata a je ještě k tomu, tak si ho právě připravim do ponku že si ho vezmu domu do dílny. Nevim jestli to máš taky tak, ale jak to člověk nutně nepotřebuje, tak to lajdačí, proto si myslim, že se mi tam už rok tak dva nebo tři válečky válej, ale až je budu nutně potřebovat, pujdou švicungem domu. A tady co bydlim, mám jenom takovou malou garáž, takže větší opravy dělám ve větší dílně u rodičů a tam mám i náhradní díly. Takže já ty válečky mám, ale né teď hned po ruce.
Jinak ať se ti předělávka podaří a výsledek tu třeba zveřejni. Ahoj Roman.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#10 Nový příspěvek od Jarda-k »

Tak brzdový váleček z Ducata jsem namontoval do zadní brzdy Lada. Po lehkých úpravách štítu brzdy tam sednul jako prdel na hrnec. 8)
Ve štítu brzdy se musí převrtat úchytný otvory pro šrouby o ca 10 mm níže a zvětšit tu kulatou díru dole o cca 3 mm a nahoře o 2mm.
Na pístkách válečku je třeba vybrousit drážky pro konce čelistí a to k jedné straně, protože osa válečku je mírně mimo osu čelistí.
Co se týče funkce, tak je potřeba podstatně menší síly na pedálu k vyvození brzdného účinku. Za mě spokojenost... 8)
namor: díky za inspiraci..... :friends:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#11 Nový příspěvek od namor »

Jarda-k nemáš zač, jinak pěkná práce, musim dát 8) 8) 8)
Jestli dovolíš, teď když víme, že válečky s Ducata jdou napasovat i do zadních brzd z Lady, budu Tvůj popis úpravy i Tvoje fotky doporučovat dalším, třeba to někomu pomůže.
Ahoj Roman.
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

kytka
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 02, 2018 4:37 pm
Bydliště: okres kladno

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#12 Nový příspěvek od kytka »

Ahoj Kluci, zprovozňuju teť domácí kloubák se zadními nápravami z moskviče, prasátka v háji jinak vše ok. Pročetl jsem celé vlákno a zdá se mi že ty vaše brzdy jsou z novějšího typu než ty moje. Ty mé by měly být asi z 403 (kulatej 60tý léta) ,sou úplně jednoduché žádné samostavy (ty další vychytávky okolo paken tuším) :) Průměr pístku je cca 25mm a délka válečku cca 60,5 mm dvoupísťák zespodu na dvou šroubech. Takže by mi stačilo vyměnit jen ty prasátka.
Šly by použít ty z ducata s tím že by se jen upravili otvory ve štítu, navařili pakny a probrousili válečky nebo by tu třeba byla jiná zajímavější jednoduší varianta? Jsem zahradník ne automechanik tak omluvte sníženou kvalitu odbornosti.Dík

kytka
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 02, 2018 4:37 pm
Bydliště: okres kladno

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#13 Nový příspěvek od kytka »

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
namor
Příspěvky: 304
Registrován: sob led 05, 2008 12:05 am
Bydliště: Sedlčany

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#14 Nový příspěvek od namor »

Ahoj Kytko, zkusím přidat pár postřehů.
Za prvé, dle fotek vypadají Tvoje zadní brzdy stejně (myslím ty, co je v nich i ruční brzda), nebo alespoň hodně podobně.
Za druhé, samostavy Tvoje brzdy zřejmě mají, jinak by tam musely bejt excentry nebo nějaké jiné seřizování, kterým se seřizuje co nejmenší vůle mezi paknama a bubnem, aby nebyla dlouhá dráha brzdového pedálu, ale aby zase pakny pořád nepřibržďovaly o buben, které ale na fotkách nevidím, tak soudím, že tam samostavy jsou. U moskviče jsou samostavy součástí válečku (prasátka), když se Ti podaří vytočit z prasátka pístek, měl by být na pístku velmi hrubej závit a v prasátku takovej kroužek, do kterýho se ten pístek zatočí, ale né úplně na doraz. Ten kroužek je v prasátku nafest, sice ne moc, tlak kapaliny ho dokáže i s pístkem vytlačit, ale dost na to, aby ho pružiny paken nezamačkly zpátky. A tu malou vůli mezi paknou a bubnem, co musí bejt, když nebrzdíš, aby pakny pořád nebrzdily o buben, udělá vůle v tom závitu, proto se nesmí utáhnout na doraz. Snad to z toho, jak jsem to popsal pochopíš.
Jestli soudím spravně, tak všechny fotky kromě poslední jsou brzdy na jedné nápravě, zřejmě zadní, bráno na Tvém traktoru, poslední fotka je brzdy na druhé nápravě. A tu já měl origo moskvič jinou, a sice dvě jednopístkový prasátka.
Taky jsem měl válečky na zadku průměr 25 mm, délku nevím, ale hádám, že rusové zas tolik změn nedělali, tak by sme to mohli mít podobný, né-li stejný, tak si myslim, že by Ti tam to Ducato šlo.
Jestli si pozorně četl můj návod na začátku vlákna, všiml si si, že ve předu jsem použíl prasátka ze Škody 120 průměr 19mm kvůli rozložení brzdového účinku mezi přední a zadní nápravou.
Ale ani Ducato ani Škoda však nemají v prasátku samostav, tak bys musel použít nějaký jiný (já použil na obě nápravy ze Škody 120, takový ty tyčky mezi paknama s tou kolíbkou a perkem, pravda i s paknama), nebo nějaký excentry nebo štelováky na vymezení mezery mezí paknama a bubnem, nebo navařit nosy paken, co jdou do prasátka tak přesně na požadovanou mezeru, a až se pakny ojedou, tak znovunavařením zase mezeru doladit.
Kdyžtak si přečti pozorně ještě jednou ten můj návod, možná po přečtení tohoto příspěvku pochopíš více.
Hodně úspěchů s opravou přeje Roman
Kam chci, tam se svým traktorem dojedu. Kam nedojedu, tam nechci.
Můj traktor Takom: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =2&t=80889
Můj traktor Yanmar FX42D Jenda: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2&t=114112

kytka
Příspěvky: 14
Registrován: ned pro 02, 2018 4:37 pm
Bydliště: okres kladno

Re: Předělání brzd na nápravách Moskvič

#15 Nový příspěvek od kytka »

Díky moc Romane za obsáhlý a blbuvzdorný popis :) Včera odpoledne se mi podařilo dvě prasátka trochu rozhýbat a přijde mi že by možná šly vypucovat jen musím dostat ven ty pístky,podařilo se mi do nich sehnat origo ruský gumičky.Bohužel hlavní spojková pumpa kterou taky řešim je ještě z kulatého typu 407 průměr 25 a na to už pán neměl, je tam dost specifická navlíkací manžeta.
Když tohle nebude fungovat vrhnul bych se na ducato jen se trochu děsim těch samostavů s kolíbkou a perkama, možná bych rači zkusil sehnat nějaký jiný podobný který maj ty samostavy taky v prasátku.
Jinak pro zajímavost brzdová pumpa je tam z něčeho jinýho pán od moskvy říkal že z moskviče není, na špičce má takovou zvláštní rozšířeninu :shock: To je ten třetí obrázek. Dík Jakub
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“