Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Třeba na MT8-065 mám vzadu na traktoru mám pracovní váleček spojky ze škodovek s motorem vzadu, ten se zasouval do mechnismu brz vlečky ANS151, třeba by to byla určitá inspirace
vlečku nemám, tak nenafotím.
vlečku nemám, tak nenafotím.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Diky, no uvidim. Ještě zkusim pohledat. Potrebuji to pripadne naopak. Mechanicky ovladat hydrauliku. Ne hydraulikou mechaniku.
Proste vlek by musel mit vlastni hydraulicky okruh s valcem a tady je pak otazka, jak na ten valec působit z traktoru. Na nem je pedal s tahlem na brzdovy buben. Takze by slo napojit snadno nejake lanko, za ktere by se tahalo, ale jak dal u vlecky
Ten spojkovy valecek od traktoru s mechanickou vazbou na valec na přívěsu by sel, ale asi je to zbytečná komplikace, protoze by se v případě odpojení vleku muselo zamezit tomu, aby z toho spojkoveho válečku vyjel brzděním pistek ven.
Uvidim no..
Proste vlek by musel mit vlastni hydraulicky okruh s valcem a tady je pak otazka, jak na ten valec působit z traktoru. Na nem je pedal s tahlem na brzdovy buben. Takze by slo napojit snadno nejake lanko, za ktere by se tahalo, ale jak dal u vlecky
Ten spojkovy valecek od traktoru s mechanickou vazbou na valec na přívěsu by sel, ale asi je to zbytečná komplikace, protoze by se v případě odpojení vleku muselo zamezit tomu, aby z toho spojkoveho válečku vyjel brzděním pistek ven.
Uvidim no..
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Já ty plechový kola na malým sportjachtu na brzdy už předělával pro jednoho člověka, potřeboval to za terru, takovýhle podobný to byl, s nápravou s ramenama v gumách jako máš.
Udělal jsem prodloužení oje se stupačkama, sedačkou a pedálem brzdy, vepředu závěs pro teru, vzadu kouli a třmen pro oj, jako ze strany aby to minulo čubu.
Na ty 3 štefty pro kolo v nábojích jsem zevnitř ( jako do středu káry) udělal prodloužení ( tenkrát vylisoval štefty a navařil na zkoušku, že mu to pak, když to bude vyhovovat předělám, ale byl s tím spokojený jak to bylo a předělávat to už pak nechtěl). Do těch čepů z čel díry a závity pro kotouč. Kotouče jsem vytočil z nějakýho nerezplechu 4mm možná, už je to dlouho. Ale nebyly to klasický kotouče ale jako mezikruží. Vnějšek kotoučů byl o něco menší než disk a vnitřek díra myslím 130 nebo 140mm, tak nějak. Za vnějšek ty mezikruží přišrouboval k těm přivařeným šteftům zevnitř kola, třmeny - brzdiče jsem na ty mezikruží nasadil ne na obvodu ale zevnitř, jako od osy kola. Na ramena nápravy pro brzdiče přivařil držáky. Ty brzdiče byly z bicyklu - mechanické, na lanka, koupil jsem je tenkrát v opravně kol a existuje to myslím dodneška. Brzdilo to s s těma malýma kolečkama vozíku velice dobře ale jen na asfaltu nebo tvrdé cestě, na mokrý trávě nebo blátu ty malý 8" kolečka šly hned do smyku a pak to jelo jak sáně ale majitel byl spokojený. Tahal to za terou a když potřeboval vozík za auto, tak jen odšrouboval 2 matice na objímce oje, vycvaknul čubu, u pedálu brzdy jsem mu udělal zarážku - tu překlopil, aby šel pedál dozadu a lanka se povolily. Zvednul vozík dozadu na čelo a od kol vyháknul bowdeny, to bylo na 10 minut. Byl s tím vozíkem s kotoučema i na technický, 2x myslím, ono to přes kolo nebylo vidět, že za ním kotouče jsou, prošel tenkrát bez problémů.
Kola u velocipédu mají mnohem větší průměr než ty 8" takže páka na brzdiče byla malá a navíc v noze má člověk daleko větší sílu než v prstech ruky, takže mu to brzdilo až skoro moc.
Udělal jsem prodloužení oje se stupačkama, sedačkou a pedálem brzdy, vepředu závěs pro teru, vzadu kouli a třmen pro oj, jako ze strany aby to minulo čubu.
Na ty 3 štefty pro kolo v nábojích jsem zevnitř ( jako do středu káry) udělal prodloužení ( tenkrát vylisoval štefty a navařil na zkoušku, že mu to pak, když to bude vyhovovat předělám, ale byl s tím spokojený jak to bylo a předělávat to už pak nechtěl). Do těch čepů z čel díry a závity pro kotouč. Kotouče jsem vytočil z nějakýho nerezplechu 4mm možná, už je to dlouho. Ale nebyly to klasický kotouče ale jako mezikruží. Vnějšek kotoučů byl o něco menší než disk a vnitřek díra myslím 130 nebo 140mm, tak nějak. Za vnějšek ty mezikruží přišrouboval k těm přivařeným šteftům zevnitř kola, třmeny - brzdiče jsem na ty mezikruží nasadil ne na obvodu ale zevnitř, jako od osy kola. Na ramena nápravy pro brzdiče přivařil držáky. Ty brzdiče byly z bicyklu - mechanické, na lanka, koupil jsem je tenkrát v opravně kol a existuje to myslím dodneška. Brzdilo to s s těma malýma kolečkama vozíku velice dobře ale jen na asfaltu nebo tvrdé cestě, na mokrý trávě nebo blátu ty malý 8" kolečka šly hned do smyku a pak to jelo jak sáně ale majitel byl spokojený. Tahal to za terou a když potřeboval vozík za auto, tak jen odšrouboval 2 matice na objímce oje, vycvaknul čubu, u pedálu brzdy jsem mu udělal zarážku - tu překlopil, aby šel pedál dozadu a lanka se povolily. Zvednul vozík dozadu na čelo a od kol vyháknul bowdeny, to bylo na 10 minut. Byl s tím vozíkem s kotoučema i na technický, 2x myslím, ono to přes kolo nebylo vidět, že za ním kotouče jsou, prošel tenkrát bez problémů.
Kola u velocipédu mají mnohem větší průměr než ty 8" takže páka na brzdiče byla malá a navíc v noze má člověk daleko větší sílu než v prstech ruky, takže mu to brzdilo až skoro moc.
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Zadní třmeny na fábii maj ruční brzdu přez lanko. A někdo tu řešil ovládání brzd na vleku čerpadlem ABSky. Podle videí mu to fungovalo dobře. Pepa.
A toto četls? http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =49&t=4071
A tu je další návod http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=165
A toto četls? http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =49&t=4071
A tu je další návod http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=165
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
...řešení brzdy tu má PAJA52
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
To by bylo skoro úplně ideální řešení pro mne. Jen mechanika a nic víc. Popravdě jsem nad tím už přemýšlel, ale zavrhl jsem použití brzd z kola, protože jsem nevěřil, že budou mít na přívěsu vůbec nějaký vliv. Ale pokud je to odzkoušené, tak super. Díky moc za nakopnutí, tohle prubnu.123 píše:Já ty plechový kola na malým sportjachtu na brzdy už předělával …..
Udělám jedno dlouhé, průběžné lanko od jednoho třmenu ke druhému a budu za něj tahat středem přes rolnu, takže ta bude fungovat, jako vyrovnávač brzdného účinku na obou kolech. Díky
gastly, Vladimír2: Ano, tohle jsem už viděl a četl, pro mé potřeby to je moc složité. Potřebuji nejlépe mechaniku, bez elektriky, protože na traktůrku mám magneto, které uživí maximálně světla
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Tak ještě jeden poznatek, nevím, proč mne to do teď nenapadlo...
Co takhle pásové brzdy? To by bylo ještě lepší, než ty kotouče, protože to bude celé pod krytem..
http://www.motorovakolobezka.eu/kategor ... ova-brzda/
Brzdy mají průměr bubnu 90, tedy prakticky 1/4 kola (které má průměr 400) Stačí jen uchytit buben na kolo pomocí nějaké konzolky a držák s brzdou na kliku nápravy a je hotovo Jedna brzda stojí 270Kč, takže jak zadarmo a dá se to lehce přepákovat na vyšší sílu
Ještě vše proměřím, ale asi to prubnu. Díky všem zúčastněným. občas je potřeba jednoho trochu nakopnout
Co takhle pásové brzdy? To by bylo ještě lepší, než ty kotouče, protože to bude celé pod krytem..
http://www.motorovakolobezka.eu/kategor ... ova-brzda/
Brzdy mají průměr bubnu 90, tedy prakticky 1/4 kola (které má průměr 400) Stačí jen uchytit buben na kolo pomocí nějaké konzolky a držák s brzdou na kliku nápravy a je hotovo Jedna brzda stojí 270Kč, takže jak zadarmo a dá se to lehce přepákovat na vyšší sílu
Ještě vše proměřím, ale asi to prubnu. Díky všem zúčastněným. občas je potřeba jednoho trochu nakopnout
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Prubnout tu pásovou brzdu můžeš ale počítej s tím, že podle obrázku vypadá jednostranná a ta brzdí jen na jednu stranu a na druhou špatně, to je vlastnost prostě. Na koloběžce to asi nevadí, na přívěsu horší. Když pásovou brzdu, tak bych se podíval po oboustranné, nebo udělat
-
- Příspěvky: 105
- Registrován: pát říj 11, 2019 8:14 am
- Bydliště: Slavkov a Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy na továrenský vozík SPORT JACHT
Tomu samozřejmě rozumím. Ono to tak je i u bubnové brzdy, resp. u každé jedné pakny, kdy se přičítá servoúčinek točícího se bubnu. V podstatě mi to stačí - když bude brzdit dopředu, protože většinou potřebuješ zabrzdit náklad z kopce. Do kopce se většinou jen rozjíždíš a to stojící traktůrek zvládá, když stojí. Rozhodně raději, at se vzad zablokují kola na traktůrku dřív, než na přívěsu, jinak by to skončilo blbě