Jaký hlavní válec
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Jaký hlavní válec
Zdravím chlapy,
Potřeboval bych poradit jaký hlavní brzdovy válec mám shánět.jestli 22mm nebo 19mm ?
Mám to na dvě prasátka o průměru 22mm.diky za rady a názory.
Potřeboval bych poradit jaký hlavní brzdovy válec mám shánět.jestli 22mm nebo 19mm ?
Mám to na dvě prasátka o průměru 22mm.diky za rady a názory.
Re: Jaký hlavní válec
Asi nejjednodušší je zjistit z čeho jsou tam je zaručená funkčnost, nebo aspoň oměřit dráhu a průměr hl.valce. Hlavní válce jsou s posilovačem nebo bez posilovače.
Re: Jaký hlavní válec
Brzdy byly pouze mechanické,do hydrauliky sem se pustil já ale moc se mi nedaří.prasátka jdou 22mm a měl jsem tam hlavní válec z fava to je taky 22 ale na 2 okruhy a to nešlo ubrzdit.tak nevím jestli bude stačit 22mm jednookruhovy nebo musí být 19tka.mám na vyzkoušení 22mm ale nemůžu do něj sehnat těsnění tak sem se chtěl poradit než koupím něco nového.
Re: Jaký hlavní válec
Jo a bude to bez posilovace.
Re: Jaký hlavní válec
trabant neměl posilovač (možná vartburg), faforit má posilavač když nemá podtlak( dělá motor) tak nebrzdí.
Možná by šel použit spojkový válec ze škody 120
Možná by šel použit spojkový válec ze škody 120
Re: Jaký hlavní válec
Kolik máš zapojeno válečků, respektive chceš brzdit 4 nebo 2 kola?
Re: Jaký hlavní válec
Mám to na dva valecky,mám to psané nahoře.dvě prasátka o průměru 22mm
Re: Jaký hlavní válec
Tak v tom případě sežeň hlavní válec s co nejmenším průměrem. Je jedno jestli jedno nebo dvouokruhový (u toho se jeden okruh dá zaslepit). Potřebuješ co největší rozdíl mezi plochou pístu hlavního válce a písty válečků.
Re: Jaký hlavní válec
Takže 19tku? O menším si neslyšel ....
Re: Jaký hlavní válec
Já znám jen škodovácké a tam je 19 nejmenší, nevím jak z jiných aut, ale škodovky seženeš všude.
- Standam
- Příspěvky: 658
- Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký hlavní válec
Zdravím, první podmínka pro co největší sílu na pístek hl.válce je co nejoptimálnější navržení pákového mechanizmu pedálu. Celý zdvih pístku by měl být celou dráhou pedálu. Potom je zaručená maximální síla na pístek. Já mám konkrétně hl.válec průměr 19 a dvě prasátka 32 mm. Nápravu z V3S to zabrzdí bez posilovače na asfaltu smykem. Pedál zabírá někde v druhé třetině své dráhy. Standa.
Re: Jaký hlavní válec
zkus se vrátit do základní školy, kde se probíralo učivo ve fyzice a sice hydraulický válec. čím má být větší tlak na pracovním válci (tady prasátka v brzdách) tím musí být válec vyvolávající tlak menší. úměrně tomu potom vysunutí pracovního válce. v autech bývají vepředu na kole po 2 válečkách, v zadním kole potom po jednom. takže na auto to máš 6 válečků.
Re: Jaký hlavní válec
Tak jsem tam dal 19mm hlavní válec,brzdim tým dvě prasátka 22mm a brzdí to.a myslím že celkem dobře.
- Standam
- Příspěvky: 658
- Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Jaký hlavní válec
Zdravím hugo, nějak se Ti to pomotalo ale to nevadí. S těmi dvěma válečky na předku to také není pravidlo. Jen pro zajímavost, proč jsou v předu válečky dva? Protože touto konstrukcí jsou vlastně obě pakny náběžné a tím větší účinnost předních brzd. Při klasické konstrukci s jedním válečkem má náběžná pakna těch 70% z celkové účinnosti a ta úběžna jen zbylých 30%. Standa.
Re: Jaký hlavní válec
možná máš pravdu,
ale myslím, že hlavní důvod zdvojení brzdových válečků vepředu je potřeba větší síly při brzdění, kdy by jeden váleček už nebyl schopen vyvinout potřebnou sílu. a srovnej to třeba i s velikostí brzdového válečku/pístku u kotoučové brzdy
ale myslím, že hlavní důvod zdvojení brzdových válečků vepředu je potřeba větší síly při brzdění, kdy by jeden váleček už nebyl schopen vyvinout potřebnou sílu. a srovnej to třeba i s velikostí brzdového válečku/pístku u kotoučové brzdy