Jaký hlavní válec

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký hlavní válec

#16 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím, nemáš pravdu, opravdu je to z důvodu dvou náběžných paken. Uvedu příklad na brzdách bržděného přívěsu nájezdovou brzdou. Tam jsou také takto řešené pakny. Dopředu to brzdí smykem a na couvání se kola normálně otáčejí při stejné síle na na oj. Opravdu si myslíš, že jeden dvoupístkový váleček vyvine menší sílu na pístky, než dva jednopístkové se stejným průměrem? Neporovnávej to s kotoučovými brzdami, tam jsou mnohem větší průměry pístků ale z důvodu téměř nulové dráhy a je zde třeba mnohem větší síla na brzdové destičky. Standa.

hugo
Příspěvky: 326
Registrován: stř lis 26, 2008 10:21 pm

Re: Jaký hlavní válec

#17 Nový příspěvek od hugo »

při zachování stejného průměru válečku bude výsledná síla, resp. součet sil stejný ať použiješ dva jednopístkové válečky nebo jeden dvoupístkový. zdvojení válečků na předních kolech je z toho důvodu, že přední kola při brždění musí odvést !větší práci" než kola zadní (nevím jak dnes, ale kdysi se na zadní nápravu dával omezovač brzdného účinku, dneska to zastupuje abs. šlo o to, že při brždění se zvedá zadek auta, předek musí brzdit více a zadní kola se nesmí zablokovat a proto dostávaly menší množství brzdové kapaliny. tohle jsem měl naposledy na polském fiatu 1500 - gde je mu konec) a minimální krok u kotoučových brzd má svoje zdůvodnění v teorii hydraulického válce (závislost kroku/plochy pístů)

Uživatelský avatar
Standam
Příspěvky: 658
Registrován: stř říj 22, 2008 7:35 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký hlavní válec

#18 Nový příspěvek od Standam »

Zdravím hugo, myslím, že už nemám co dodat, nastuduj si účinnost naběžné a úběžné pakny u bubnových brzd. Standa.

Uživatelský avatar
allias75
Příspěvky: 283
Registrován: stř pro 26, 2007 7:44 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Jaký hlavní válec

#19 Nový příspěvek od allias75 »

Ahoj.je lepšie napojiť valčeky na jeden okruh,alebo každý valček v kolese na samostatný okruh? Aby fungoval hydraulický prevod tak asi iba na jeden okruh a druhý zaslepit... Hlavný valec je felícia aj s posilovačom,prasiatka sú avia-predné koleso.priemer nepamatam...disky

Uživatelský avatar
petrak
Příspěvky: 545
Registrován: úte zář 28, 2010 2:53 pm
Bydliště: Prostějovsko

Re: Jaký hlavní válec

#20 Nový příspěvek od petrak »

Z hlediska hydr. převodu je to jedno. Z hlediska bezpečnosti je lepší 2 okruhový.

Uživatelský avatar
Frantík
Příspěvky: 706
Registrován: pát črc 27, 2007 11:15 am
Bydliště: Plzeň

Re: Jaký hlavní válec

#21 Nový příspěvek od Frantík »

Čoveče, možná Ford Fiesta kolem r 98 by mohla mít menší průměr , tam byl takový trubkoidní HV a možná starý japoncký auta. Ale já už to všechno vyházel.
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)

fronterman
Příspěvky: 260
Registrován: pon kvě 02, 2011 2:50 pm
Bydliště: Rožňava

Re: Jaký hlavní válec

#22 Nový příspěvek od fronterman »

Zdravím chlapi. Potreboval by som poradiť, aký hlavný brzdový valec použiť na 4ks 32mm valčeky? Bolo by to bez posilňovača, traktor 4x4, nápravy robur.
Keď nejdem oproti, tak aspoň vyčnievam z radu.

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“