Vzduchová ruční brzda

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sniper
Příspěvky: 8984
Registrován: úte dub 12, 2011 9:27 pm
Bydliště: Oderské vrchy

Re: Vzduchová ruční brzda

#46 Nový příspěvek od Sniper »

Jaro25 píše: čtv úno 03, 2022 7:39 pm Neviem ako má LKT riešenú normálnu parkovaciu brzdu, ale zrejme ja na daný účel slabá.
Na LKT 80 je bubnová brzda na výstupu z převodovky, tedy stejný systém jako např. T-148 a při navíjení balíku dřeva mi stál traktor běžně na zadních, samozřejmě při aktivaci uzávěrky zadního diferenciálu.
Brzdila mi smykem na čtvrtém zubu, samozřejmě jištění rohatka západka není moc spolehlivé :-/
LKT 81 má díky přídavné převodovce kotoučovou brzdu na kardanu mezi nápravama umístěnou tak nešťastně, že její účinnost znemožňoval věčně zasraný brzdový kotouč, hlavně tedy od hydrauliky.
Provozní brzdy byly kapalinové, kotoučové, ale zadní se většinou odpojovaly pro časté poruchy.
Samozřejmě co si budem povídat, minimální údržba, maximální bordel udělá své :-/

Když už jsme u té bezpečnosti parkovací brzdy, zkus např. u Lady Nivy v kopci vyměnit kolo.
Zatáhneš ruční brzdu, zařadíš rychlost, nasadíš do prahu hever a jak auto zvedneš, to ti spadne z heveru a kousek ujede :smich:
Teda pokud nemáš založená kola klíny.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.

TATRA NEZNÁ BRATRA

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“