Na LKT 80 je bubnová brzda na výstupu z převodovky, tedy stejný systém jako např. T-148 a při navíjení balíku dřeva mi stál traktor běžně na zadních, samozřejmě při aktivaci uzávěrky zadního diferenciálu.
Brzdila mi smykem na čtvrtém zubu, samozřejmě jištění rohatka západka není moc spolehlivé
LKT 81 má díky přídavné převodovce kotoučovou brzdu na kardanu mezi nápravama umístěnou tak nešťastně, že její účinnost znemožňoval věčně zasraný brzdový kotouč, hlavně tedy od hydrauliky.
Provozní brzdy byly kapalinové, kotoučové, ale zadní se většinou odpojovaly pro časté poruchy.
Samozřejmě co si budem povídat, minimální údržba, maximální bordel udělá své
Když už jsme u té bezpečnosti parkovací brzdy, zkus např. u Lady Nivy v kopci vyměnit kolo.
Zatáhneš ruční brzdu, zařadíš rychlost, nasadíš do prahu hever a jak auto zvedneš, to ti spadne z heveru a kousek ujede
Teda pokud nemáš založená kola klíny.