Brzdový kapalinový systém přívěsu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
-
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned srp 23, 2009 11:54 am
- Bydliště: České Budějovice
Brzdový kapalinový systém přívěsu
ahoj kluci nevíte jaké rychlospojky nebo jak vypadá nebo funguje brzdový kapalinový systém přívěsu který je propojen s kapalinovým systémem traktoru?? zpravuji sice auta ale nikdy jsem se s tím nesetkal ani neviděl.děkuji za info i případné obrázky panter
- Školník
- Příspěvky: 304
- Registrován: úte úno 03, 2009 11:43 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: brždění přívěsu
Brzdový kapalinový systém návěsu u traktoru ????????????? Kapalinové rychlospojky?????????? Tak to jsem také ještě neviděl, ani vlastně nevím jak by to fungovalo.
Příroda je mocná čarodějka. "Co jeden živočišný druh vybuduje, to druhý zlikviduje".
Re: brždění přívěsu
To je kravina.Kapalina ovládá maximálně brzdič na traktoru a ten brzdič ovládá vzduch k vleku.
Re: brždění přívěsu
Nene, hydraulické brzdy sa používajú na západe, nemci to mávajú na vlekoch.
Jedna z výhod má byť rovnaký nábeh brzd na všetkých nápravách.
Rychlospojka vypadá asi takto
Jedna z výhod má byť rovnaký nábeh brzd na všetkých nápravách.
Rychlospojka vypadá asi takto
-
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned srp 23, 2009 11:54 am
- Bydliště: České Budějovice
Re: brždění přívěsu
vzdit mt08 to má origo . a nevíš jsou k tomu ještě nějaké komponenety? a kde se to dá sehnat???
Re: brždění přívěsu
Máš pravdu předcedo.Miro píše:Nene, hydraulické brzdy sa používajú na západe, nemci to mávajú na vlekoch.
Jedna z výhod má byť rovnaký nábeh brzd na všetkých nápravách.
Rychlospojka vypadá asi takto
Na západ od nás se používají navíc podle toho co vím není medium brzdová kapalina, ale olej
Re: brždění přívěsu
Ono brzdiť sa dá kadečím. Aj nealkom pivom čo som počul.
Re: brždění přívěsu
Tadyc na tom stroji to měly taky bržděný kapalinou, na 2. Okruh a normálně gumová hadička na vlek a při připojení se to muselo vždycky odvzdušnit, normálně to bylo na našroubování
Re: brždění přívěsu
Už dlouhá léta brzdíme vleky tak, že jsou na nich kapalinové brzdy a hadice se napojí rychlospojkou do výstupu na traktoru. V redukci mezi hadicí a rychlospojkou je clona v podobě mince s milimetrovou dírou, aby tlak nenarůstal moc prudce. Brzdím tak, že brnknu o rozvaděč a plovoucí polohou zase odbrzdím. Pokud tahnu plně naložený vlek, tak brzdím jenom jím. Oproti nájezdové brzdě to má výhodu, že mne podrží i do kopce, ale zase na to musím myslet, že brzdím rukou. Dá se na to zvyklnout velmi rychle. Je v tom olej, takže prasátka nereznou. V kolech jsou náboje ze Žuka a tlak 180 atm. v pohodě snesou. Poprvé jsme to použili ještě za komančů a jede to dodnes, jenom občas ulomím hadici, když ji nezapojím a tahnu ji za sebou.
-
- Příspěvky: 4581
- Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: brždění přívěsu
Kamarád má jugoslávský Tv 842-slávia a k tomu i jejich vlek a brzdí to hydraulickym olejem,prtože má dvojstupňové čerpadlo a když šlápne brzdu tak tam je ventyl a ten pustí tlakovej olej do vlečky
-
- Příspěvky: 747
- Registrován: ned srp 23, 2009 11:54 am
- Bydliště: České Budějovice
Re: brždění přívěsu
no anevíte něco výc o tovární výrobě? ta rychlospojky musí týt řešené tak aby se při zapojování zbytečně nezavzdušnoval okruh. a co použít rychlospojky na hydrauliku??? myslíte že to pujde aniž bych to musel odvzdušnovat???
Re: brždění přívěsu
podobná téma sa riešila už v tomto vlákne viewtopic.php?f=49&t=4071
-
- Příspěvky: 4581
- Registrován: stř pro 30, 2009 10:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: brždění přívěsu
rychlospojky sou stejné jako na hydrauliku,prostě napojí a brzdí. myslim si že ty trakory se ted jmenují AGT a zkuste REHOS s.r.o.,možná to budou prodávat,protože na páce brzdy je ovládání k tomu ventylu
Re: brždění přívěsu
Jenže na MT8 to je trochu jinak - v traktoru je dvojokruhový válec - jeden brzdí traktor a druhý je vyveden hadičkou k zadnímu závěsu, kde je brzdový váleček s ovládací tyčkou. při nepřipojeném vleku je to normálně zaaretované v držáku na traktoru.panter-josef píše:vzdit mt08 to má origo . a nevíš jsou k tomu ještě nějaké komponenety? a kde se to dá sehnat???
Vlek má vlastní okruh, s vlastní nádobkou na kapalinu. V případě zapojení vleku se zapojí ten váleček, co je v držáku na traktoru do držáku na vleku a ovládací tyčka tlačí do válečku na vleku a kapalina z nádržky na vleku brzdí vlek.
Tj. spoj je proveden čistě mechanicky a nemísí se kapalina z traktoru a z vleku. Kdyžtak mrkni sem, někde to na fotkách ve vlákně bude: viewtopic.php?f=21&t=12201
Moje stroje:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
Re: brždění přívěsu
Pokud použijete k brždění přívěsu olej z tažného traktoru je potřeba odzkoušet zda gumičky ve válečkách snášejí olej , některé nabobnají a nevracejí se. Jinak po "zácviku" to funguje docela dobře , není potřeba odvzdušňovt naopak pokud je tam trochu vzduchu brzdí to měkčeji.Viděl sem tam ještě red. ventil ,prý plný tlak dokázal roztrhnout prasátko.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....