Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Když už jsme u těch dvouhadic, zajímavá kombinace na Tatře 815 T2 rok 91.
Měli ji zemědělci, že by tím tahali jednohadicové vleky?
Ale to by spíš měli dát koncovku místo žluté, ne?
Nebo je to ještě jiný systém?
Na oplenu Dav 7 z 80 tých let je klasická dvouhadice, jak ji známe.
Měli ji zemědělci, že by tím tahali jednohadicové vleky?
Ale to by spíš měli dát koncovku místo žluté, ne?
Nebo je to ještě jiný systém?
Na oplenu Dav 7 z 80 tých let je klasická dvouhadice, jak ji známe.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Pokud bys ty zátěžáky přepojil z provozní brzdy na ten nouzový(jednohadicový) okruh tak by to frčelo stejně jako při dvouhadici. To ale většinou nikdo neřešil, prostě se to cuklo za traktor a jelo se... Jedno a dvouhadicový systém brzd se u traktorů montuje už celkem dlouho.
Ta tatra bude lidová tvořivost, dodělat jednohadici pokud máš dvouhadici je strašně jednoduchý. Obráceně je to trošku oříšek. Jestli to má 3 koncovky, tipnul bych si, že tam bude přidaný brzdič vleku z V3S či 180škodovky(oni budou úplně stejný) ty měly jednohadicový brzdy.
Ta tatra bude lidová tvořivost, dodělat jednohadici pokud máš dvouhadici je strašně jednoduchý. Obráceně je to trošku oříšek. Jestli to má 3 koncovky, tipnul bych si, že tam bude přidaný brzdič vleku z V3S či 180škodovky(oni budou úplně stejný) ty měly jednohadicový brzdy.
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Právě, že nemá, jenom 2 co jsou na fotu
Schválně pak za to zkusím zapojit 5t vlek co to bude dělat.
Ještě kouknu pod auto jestli tam někde není ten brzdič náhodou.
Ale normálně tohle auto tahalo kdysi silniční vlek.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Obě ty koncovky jsou vpravo? Ten plech s nima je tam nějaký lepený, takže si s tím už asi někdo hrál. Jestli neklame fotka tak ta červená hlavice má dva vývody. Nemůže být žlutá jen upadená? Kdyby tam byla černá a žlutá tak bych řekl, že červenou vyhodili pokud vleky točili za autem i traktorem... Těžko říct co s tím kdo vymýšlel, muselo by se vidět víc...
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Takhle to tam je, vypadá to origo od montáže nástavby.
2 rychlospojky na vzduch, jedna na hydrauliku,
2 zásuvky a závěs 30t.
Zítra pod to můžu kouknout kam co vede jestli tam náhodou není brzdič přívěsu z jednohadice.
2 rychlospojky na vzduch, jedna na hydrauliku,
2 zásuvky a závěs 30t.
Zítra pod to můžu kouknout kam co vede jestli tam náhodou není brzdič přívěsu z jednohadice.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
kolega nahoře píše, že mu to chodí kára je do lesa, chtěl bych cestou domu brzdit, stará brzdy neměla, stk neřeším... zkusím to ještě poladit, možná to dělá ventil na traktoru. dám pak vědět:-) mimochodem vzduchojem s přírubou + jednookruhový rozvaděč = cca 6500kč, vzduchojem bez příruby + dvouokruhový rozvaděč 3500kč
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Dneska jsem pod to lehl a čumím na to jak puk
Ta levá červená je dvojitá, má přivedené 2 hadice, to jsem ještě neviděl.
Pod autem vzadu jsem žádný brzdič k vleku na jednohadici nenašel, možná bude ještě jinde, nepátral jsem. Každopádně ta pravá koncovka je spíš z přívěsu, jak z auta, ne? Na autě/traktoru bývá takový váleček se žlábkem, který zmáčkně právě ten čep v koncovce přívěsu.
Nechápu, že to tady je naopak
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Na tý levý straně vypadá, že bylo taky něco navařenýho. Ta dvouvyvodová červená koncovka není nic novýho. Liány je používaly snad od začátku, měly je i matesy nějaký pozdní ročníky než ukončili výrobu. Jeden vývod(ten vpravo myslím) je přiveden vzduch ze vzduchojemu a zavírá ho záklopka. Druhý vývod je až za záklopkou, po připojení hadice tlakuje nejen vlek ale přivede vzduch i do brzdiče přívěsu a tím ho aktivuje. Bez vleku se žlutá koncovka netlakuje, proto na ní není potřeba kohout a nezapomeneš si ho otevřít.... když byla červená koncovka s jedním vývodem a brzdič byl zapojený napřímo, pouštěl vzduch do žlutý koncovky ikdyž jsi neměl zapojený vlek. Co jsem viděl koncovky tak žlutá neměla klapku, při každým brždění by ti utíkal vzduch, kvůli tomu tam byl kohout...
Však píšu, že jen na červenou to fungovat může ale taky nemusí. Takže jsi sice ušetřil 3k ale nefunguje to a máš s tím starosti... kdybys ty 3k přihodil, tak jezdíš, brzdíš a nemusíš nic moc řešit... na nějaký zázraky se seřízením na traktoru bych nespoléhal. U mechanickýho převodu s brzdičem přívěsu problém nebýval co se týče seřízení, pokud nebylo nastavení úplně rozštelovaný. U hydraulickýho převodu přes vyrovnávač, záleželo na konkrétním kusu/jak se poved repas. Ale i tak fungoval, jen se bojovalo s tím kdy začal brzdit vlek, většinou později než traktor. Tady nejde nastavit v kterým okamžiku vůči "poloze pedálu" začne brzdit vlek, to je dáno tím hydraulickým převodem respektive tlakem v něm. Takže je to hodně citlivý na to jakou sílu potřebuje samotný brzdič...
Však píšu, že jen na červenou to fungovat může ale taky nemusí. Takže jsi sice ušetřil 3k ale nefunguje to a máš s tím starosti... kdybys ty 3k přihodil, tak jezdíš, brzdíš a nemusíš nic moc řešit... na nějaký zázraky se seřízením na traktoru bych nespoléhal. U mechanickýho převodu s brzdičem přívěsu problém nebýval co se týče seřízení, pokud nebylo nastavení úplně rozštelovaný. U hydraulickýho převodu přes vyrovnávač, záleželo na konkrétním kusu/jak se poved repas. Ale i tak fungoval, jen se bojovalo s tím kdy začal brzdit vlek, většinou později než traktor. Tady nejde nastavit v kterým okamžiku vůči "poloze pedálu" začne brzdit vlek, to je dáno tím hydraulickým převodem respektive tlakem v něm. Takže je to hodně citlivý na to jakou sílu potřebuje samotný brzdič...
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Ja som to na T 815 lesovoze (pôvodne bola Agro) mal tiez tak. Na lavej strane bola cervena rychlospojka do ktorej isli dve rurky. Na pravej bola druha zlta rychospojka s jednou rurkou. + som tam mal koncovk pre jednohadicovy vlek. Ale tu som mal zaplombovanu zatkov. V robote mme dve agrovky. Jedna ma len dvojhadicovy system, a ta druha starsia ma aj jednohadicovy ako som mal aj ja. Takze sa to tam rozne kombilovalo asi aj podla rocnikov. Ten moj lesovoz bol tiez starsieho data vyroby.
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Když jsem byl teď na STK, shodou okolností byla předemnou na lince vojenská Tatra 815 6x6 VVN.
Jen tak ze zájmu jsem jí očumoval a co nevidím.
3 brzdové koncovky
Samozřejmě vlevo žlutá, mírně vpravo červená zdvojená a zcela vpravo samostatná, na jednohadicový systém.
Tak jsem šel za tím technikem a požádal ho o vysvětlení.
Chvíli na mě civěl a pak říká, že červená a žlutá je pro dvouhadicový systém a ta vpravo pro jednohadicový.
Na můj dotaz, proč má červená 2 hadice chvíli váhal, ale pak řekl, že jsou do ní přivedeny 2 plnící okruhy.
No nevím.
Pak jsem byl na řadě já a říkám mu, ať mi vysvětli můj systém.
Koncovka vlevo mi chybí, mírně vpravo mám červenou dvojitou a zcela vpravo koncovku z jednohadicového vleku. A tak mi říká, že ta koncovka je špatná, že by tam měla být s ventilem a ta červená dvojitá je proto, že má v sobě plnící a ovládací okruh současně.
Jak vidno, mají v tom hokej i technici STK
Jen tak ze zájmu jsem jí očumoval a co nevidím.
3 brzdové koncovky
Samozřejmě vlevo žlutá, mírně vpravo červená zdvojená a zcela vpravo samostatná, na jednohadicový systém.
Tak jsem šel za tím technikem a požádal ho o vysvětlení.
Chvíli na mě civěl a pak říká, že červená a žlutá je pro dvouhadicový systém a ta vpravo pro jednohadicový.
Na můj dotaz, proč má červená 2 hadice chvíli váhal, ale pak řekl, že jsou do ní přivedeny 2 plnící okruhy.
No nevím.
Pak jsem byl na řadě já a říkám mu, ať mi vysvětli můj systém.
Koncovka vlevo mi chybí, mírně vpravo mám červenou dvojitou a zcela vpravo koncovku z jednohadicového vleku. A tak mi říká, že ta koncovka je špatná, že by tam měla být s ventilem a ta červená dvojitá je proto, že má v sobě plnící a ovládací okruh současně.
Jak vidno, mají v tom hokej i technici STK
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Technici na STK ví prd.. navíc u tak starých strojů jak je tvoje Tatra. Nevím o tom že by někdy někdo kontroloval tlaky brzdové soustavy, třeba na základě součinnosti se zátěžákem. Myslím že většina těch dnešních techniků ani neví jak mají takové brzdy fungovat. Leda by to byl technik že staré školy, kdy ho to ještě v učilišti naučili, pak se tím nějaký čas živil a až pak šel dělat technika. Ty dnešní rychlokvašky ví že mají jít ručičky na válcích pokud možno stejně, že nesmí byt6vule na nápravách a že to má svítít a blikat.
Popravdě ani já, ikdyž mne haňba fackuje, nevím proč ta červená má dva přípoje. To že jedna koncovka plní a druhá reguluje, to vím, to nás učili v prvním ročníku na učilišti. Ale pro do té jedné, červené jdou dvě hadice, to netuším.
Popravdě ani já, ikdyž mne haňba fackuje, nevím proč ta červená má dva přípoje. To že jedna koncovka plní a druhá reguluje, to vím, to nás učili v prvním ročníku na učilišti. Ale pro do té jedné, červené jdou dvě hadice, to netuším.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Tak jsem pod ní lehnul.
Do té červené jde jedna hadice z přídavného vzduchojemu a ta druhá z brzdiče ( je to brzdič vleku ne? ) z bočního vývodu. A ze zadní části brzdiče to jde do té koncovky traktorové, která je ovšem koncovkou z vleku, nemá ventil, ale nic z ní nesyčí. Přitom by mělo, pokud by fungovala jako jednohadice.
Mezi koncovkou a tím brzdičem není žádný ventil.
Do brzdiče vedou 3 hadice ze předu, dál jsem nepátral odkud...
Do té červené jde jedna hadice z přídavného vzduchojemu a ta druhá z brzdiče ( je to brzdič vleku ne? ) z bočního vývodu. A ze zadní části brzdiče to jde do té koncovky traktorové, která je ovšem koncovkou z vleku, nemá ventil, ale nic z ní nesyčí. Přitom by mělo, pokud by fungovala jako jednohadice.
Mezi koncovkou a tím brzdičem není žádný ventil.
Do brzdiče vedou 3 hadice ze předu, dál jsem nepátral odkud...
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
Proč má červená dva vývody a proč druhá nefičí, jsem už tu psal. Brzdič má 5 vstupů. 3 jsou ovládací(1. a 2. okruh, ručka), přívod vzduchu ze vzduchojemu, ovládací výstup(žlutá koncovka).
Žádná záhada se nekoná, normální dvouhadice jen někdo někdy zrušil žlutou hlavici vlevo a dal místo ní jednohadicovou kobcovku vpravo.
Žádná záhada se nekoná, normální dvouhadice jen někdo někdy zrušil žlutou hlavici vlevo a dal místo ní jednohadicovou kobcovku vpravo.
Re: Jak zapojit vlek s dvouhadicovými brzdami na traktor s jedno?
O. K. Díky za vysvětlení
Až budu mít chvíli, tak si to dohledám.
Až budu mít chvíli, tak si to dohledám.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA