Nízká životnost kotoučů

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
z4011be
Příspěvky: 2024
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Nízká životnost kotoučů

#1 Nový příspěvek od z4011be »

Nemá někdo z Vás nápad, jak vyřešit krátkou životnost kotoučů na přední nápravě na Oktavii ?
Cca před 20 000 km jsem dal nové kotouče i destičky, normální kvality, žádný experiment typu Starline, prvních cca 1000 km jsem si dával pozor, aby se moc prudce nebrzdilo, aby si destičky s kotouči pěkně sedly a stejně se kotouče zkřivily do takové míry, že to není k ježdění.

Pomohlo by koupit třeba nějaké sportovní kotouče ? Jestli jsou dělané na vyšší zátěž ?
Nebaví mě každých max 30 000 km dělat brzdy.
Kdyz se sundají, sjeté nejsou. Soustružit nemá cenu, protože si zkroucení kotouč asi pamatuje a chvíli po srovnání je to zas stejný.

Fizz
Příspěvky: 7928
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nízká životnost kotoučů

#2 Nový příspěvek od Fizz »

Není problém prudké brzdění, ale když po prudším brzdění nebo na hodně ohřátých kotoučich zastavíš a zůstaneš stát. Material desky se napeče do kotoučů a pak to způsobuje kopání. Brzdy můžeš zajíždět klidně ostře ale musíš si dávat pozor na tohle.

Pár brzd i vlastní výroby na okruhový auta mám za sebou, pojud se vyloženě nejedná o nějaký sračky co se po prvním ohřátí zvlní bývá problém tady. Začal bych jinýma deskama.

Další vec zda máš v cajku krycí plech, pokud není nebo je dojebany dost trpí právě chlazení brzd.

Pokud se tedy vyvarujes pri zajizdeniz prudkého brzdění do zastavení a obcas prudké brzdění proloziš "pumpováním", pomůže to tomu že při plynování desek se to odvětrá a povrch kotouče se lépe homogenizuje.

Mimochodem zajetí kotoučů je otázka hlavně vneseného tepla, dobře zajet brzdy můžeš i na 100km, stejně tak můžou být při opatrné jízdě po 1000km svěží a pak je zlikvidujes jedním neplánovaným brzděním třeba do kolony.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

ibanez5
Příspěvky: 1579
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Nízká životnost kotoučů

#3 Nový příspěvek od ibanez5 »

Já jsem na svém Volvu v40 taky odrovnal kotouče po asi 2 měsicích používání a to jenom tím, že jsem nechal auto 2 týdny stát... Nevím proč ,ale jakoby pod deskama byla koroze a nové kotouče jsou v prdeli, začali kopat. Přehřáté určitě nebyly ... Myslím, že to šulí na materiálu... :vztek: :vztek: :vztek:
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Fizz
Příspěvky: 7928
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nízká životnost kotoučů

#4 Nový příspěvek od Fizz »

Jo, to je stejné, nejsou zajeté, ten materiál je "hladový" nažere se z desky a rzi a pak má jiné otěrove vlastnosti.
"Zkušené" kotouče jsou na to méně náchylné, a případný otisk se většinou sjede.

Materiál desky se provozem vtírá do kotouče (a samozřejmě se oboje opotřebovává), občas i výměna desek způsobí obdobné problémy.
Pak máš různé malichernosti, pískající desky, brzdy brzdící do určité nebo od určité rychlosti, popř podle teploty.

Kombinace tvrdosti deska kotouč, stabilizace materiálu kotouče a desek kryogenním zchlazením ... To je na samostatné fórum.

Jeden z mých výtvorů:
Obrázek

Brzdy komplet, auto nissan pulsar, brzdič 2pistek Mitsubishi vr6, desky redstuff, kotouč nějaká audina, upravené osazení, průměry, atd. Proti sérii více než 4nadobny brzdný účinek (na slickach), zahřáté gumy i brzdy a účinek neskutečný přitom průměr pouhých 230mm.

Dokud nevidíš pár brzd rozřezaných pod mikroskopem, rentgenem, na oterovych zkouškách nezkoušíš různé setupy tak můžeš jen předpokládat co se tam děje. :)
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Tomas6
Příspěvky: 5372
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Nízká životnost kotoučů

#5 Nový příspěvek od Tomas6 »

U té octy je to běžná závada běžný problém. Někdy pomůže stáhnout kotouč na soustruhu a je následně pokoj, jindy až pomalu generálka přední nápravy a bylo auto kde jsme tak dlouho laborovali a měnili až se daly brzdy z RS a byl pokoj. Na to zvlnění zajetí zpravidla nemá vliv. Určitě ne u Octavie.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
tucnakk
Příspěvky: 436
Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Nízká životnost kotoučů

#6 Nový příspěvek od tucnakk »

Podivej se na octavia forum do vlákna brzdy
Tam máš zkušeností hodně i za hodně peněz 8)

ibanez5
Příspěvky: 1579
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Nízká životnost kotoučů

#7 Nový příspěvek od ibanez5 »

Fizzi teda klobouk dolů 8)
Jinak je pravda, že zajeté nejsou, musím s tím něco udělat, asi to hodím na soustruh.... Nechce se mi zase platit nové kotouče. Ale stejně, zrovna v40citka je na to náchylná ... :vztek: není to poprvé co to řeším, tedsa mám to auto 10 let a řeším kopající brzdy dost často...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Fizz
Příspěvky: 7928
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nízká životnost kotoučů

#8 Nový příspěvek od Fizz »

Tomas6: samozřejmě, značka auta na to má zásadní vliv, materiál za volantem nikoliv.

-......................

Samozřejmě některé kombinace jsou na správné zajetí citlivější nez jiné. Zvlášť pokud je to vyrobek obsahující zbytkové napětí materiálu z vyroby.

/Předpokládám že funkční vodítka třmenu, správná vůle desky, rovnoměrný chod pístku, a další jsou samozřejmost. /

Mimochodem tteba právě ta kryogenika řeší problémy deformací materiálu při tepelném zatížení, a odstraňuje výše zmíněné tenze.

https://www.google.com/amp/s/autoroad.c ... okaze-divy

Obdobně se řeší nadstandardně zatížené převodovky, spojky, poloosy, bloky, štefty, hlavy,... Dochází k homogenizaci vnitřního napětí a struktury materiálu.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Tomas6
Příspěvky: 5372
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Nízká životnost kotoučů

#9 Nový příspěvek od Tomas6 »

Fizzi najdi si kopání brzd Octavia a počti si. Tady s tím problémem mezikus mezi volantem a sedačkou nemá moc společného. Brzdových kotoučů a desek jsem za svůj život vyměnil stovky sad, na různých autech a různým řidičům a nevím o nikom z nich kdo by řešil jak ty brzdy zajet. Jestli šetřit, nebrzdit, nebo zahořet, jestli prudké brzdění ty brzdy nezničí... Prostě běžný člověk doveze běžné auto do servisu, nechá vyměnit desky a kotouče, cenově dle chuti peněženky majitele a ziskuchtivosti servisu, zaplatí a jezdí. A nevím o tom že by nějaké jiné auta tak trpěly na kopání brzd jak ta O1.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4418
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Nízká životnost kotoučů

#10 Nový příspěvek od Peter768 »

Jedna moja skúsenosť... Fabia brzdy FS III výmena po 125000 ale ešte nebolo treba...nové Brembo kotúče aj platničky...po 25000 ako nové.
Ale kamarát v servise menil na nejakom BMW po 25000...hovorím že si chcel povedať 125000! Nie 25000!!! Boli úplne v prdeli. A to nie je prvé zánovné auto... že tie kotúče a a platničky dávajú teraz hocijaké srajdy už z výroby... :shock:
Smutné... :(

Sadra17
Příspěvky: 6106
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Nízká životnost kotoučů

#11 Nový příspěvek od Sadra17 »

z4011be píše: pon kvě 03, 2021 6:34 pm Nemá někdo z Vás nápad, jak vyřešit krátkou životnost kotoučů na přední nápravě na Oktavii ?
přestavbou na 288 kotouče 8) tj vyměnit komplet těhlice a třmeny a samo kotouč+desky
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízká životnost kotoučů

#12 Nový příspěvek od Atlan »

Setrit sa musi, co cakate ked tam idu dieli z ciny, rozumej znlechoviek co tam posielame. Potom aj tak to zelezo a liatine vyzera.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Fizz
Příspěvky: 7928
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nízká životnost kotoučů

#13 Nový příspěvek od Fizz »

Octavianus je druhý nejzastoupenější auto v ČR, po fabii která je lehčí a modernější.

Když vezmu typického uživatele, a pominu závodníky, tak prostě octa, v naftě. V jakým ty auta jezdí režimu, jak jsou na tom s uživatelským servisem, a jak se znalostí (obecnou) v technice a jejim užíváním se nejspíš shodneme. Málo co na autě má takovou životnost a je tak závislé na citu a používání uzivatele navíc i pri sprostem zacházení vydrží dost #brzdy. V obdobné situaci je spojka, i když trapitel kolikrát ani nepozná že je něco špatně a zas nemá octa takový výkon aby ji pálila jednu za druhou. Oproti tomu brzdy v dimenzi poplatné době, dynamika provozu se zvyšuje, pokud se podívám kolik lidí předemnou hamta zbytečně po brzdach i pri souvislé jízdě, jak pracují s brzdama je hrozný. K tomu si prihoď že potkáš hlavně ty co mají s brzdama problém.

Zkus někomu říct: "vždyť ty neumíš brzdit!!"a on ti šlápne na brzdu a řekne umím podívej...

Že nikdo nezajíždí brzdy je pravda resp spusta lidí to prostě udělá "mimochodem". Sam víš ze dlouhé mírné souvislé brzdění třeba z prudkého dlouheho kopce klidně upeče celé brzdy. Běžný autouzivatel dneška o tom nemá tucha.

Mé poznatky jsou z extrémně namáhaných aut, a lidé co s nimu jezdí si často nosí zlozvyky z provozu. Spousta běžných aut na silnicích je extrémně uzivazelsky namáhaná a často s minimálním nebo nulovým servisem (který často taky stojí za hovno).

Každopádně výše uvedené je jen prezentace mých zkušeností a poznatků. A kdyby defektní brzdy ostatních neohrožovaly jiné ostatní (a taky třeba mě), ani bych se do debaty nezapojoval.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Uživatelský avatar
krajan
Příspěvky: 2605
Registrován: pon led 06, 2014 4:33 pm
Bydliště: Tren. Bohuslavice

Re: Nízká životnost kotoučů

#14 Nový příspěvek od krajan »

mam nissana kupil som ho ked mal 100 000 a teraz mam 200 000 a kotuce som urcite neriesil .... Raz som tusim vymenil platnicky ..... Takze to bude asi ojeba... materialom .....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2

z4011be
Příspěvky: 2024
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Nízká životnost kotoučů

#15 Nový příspěvek od z4011be »

Fizz - na brzdách nestávám, navíc téměř automaticky, když musím stát např. na přenosným semaforech, tak zatahuji ručku, abych nezářil zbytečně tomu vzadu. Už jsem pár kombinací vyzkoušel, tohle jsou Brembo kotouče a destičky Hella

Sadra17 - myslíš, že původní kotouče na oktávce kvůli své velikosti jsou "přetěžované" a proto můžou rychle odcházet, zvlášť když vzadu jsou bubny ? Takže větší kotouče by se se zátěží lépe vyrovnaly ?

Nejsem automechanik, ale nemůže něco na nápravě, co se postupně opotřebovává, právě přispívat k nižší životnosti kotoučů ?

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“