Nízká životnost kotoučů
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Nízká životnost kotoučů
Nemá někdo z Vás nápad, jak vyřešit krátkou životnost kotoučů na přední nápravě na Oktavii ?
Cca před 20 000 km jsem dal nové kotouče i destičky, normální kvality, žádný experiment typu Starline, prvních cca 1000 km jsem si dával pozor, aby se moc prudce nebrzdilo, aby si destičky s kotouči pěkně sedly a stejně se kotouče zkřivily do takové míry, že to není k ježdění.
Pomohlo by koupit třeba nějaké sportovní kotouče ? Jestli jsou dělané na vyšší zátěž ?
Nebaví mě každých max 30 000 km dělat brzdy.
Kdyz se sundají, sjeté nejsou. Soustružit nemá cenu, protože si zkroucení kotouč asi pamatuje a chvíli po srovnání je to zas stejný.
Cca před 20 000 km jsem dal nové kotouče i destičky, normální kvality, žádný experiment typu Starline, prvních cca 1000 km jsem si dával pozor, aby se moc prudce nebrzdilo, aby si destičky s kotouči pěkně sedly a stejně se kotouče zkřivily do takové míry, že to není k ježdění.
Pomohlo by koupit třeba nějaké sportovní kotouče ? Jestli jsou dělané na vyšší zátěž ?
Nebaví mě každých max 30 000 km dělat brzdy.
Kdyz se sundají, sjeté nejsou. Soustružit nemá cenu, protože si zkroucení kotouč asi pamatuje a chvíli po srovnání je to zas stejný.
Re: Nízká životnost kotoučů
Není problém prudké brzdění, ale když po prudším brzdění nebo na hodně ohřátých kotoučich zastavíš a zůstaneš stát. Material desky se napeče do kotoučů a pak to způsobuje kopání. Brzdy můžeš zajíždět klidně ostře ale musíš si dávat pozor na tohle.
Pár brzd i vlastní výroby na okruhový auta mám za sebou, pojud se vyloženě nejedná o nějaký sračky co se po prvním ohřátí zvlní bývá problém tady. Začal bych jinýma deskama.
Další vec zda máš v cajku krycí plech, pokud není nebo je dojebany dost trpí právě chlazení brzd.
Pokud se tedy vyvarujes pri zajizdeniz prudkého brzdění do zastavení a obcas prudké brzdění proloziš "pumpováním", pomůže to tomu že při plynování desek se to odvětrá a povrch kotouče se lépe homogenizuje.
Mimochodem zajetí kotoučů je otázka hlavně vneseného tepla, dobře zajet brzdy můžeš i na 100km, stejně tak můžou být při opatrné jízdě po 1000km svěží a pak je zlikvidujes jedním neplánovaným brzděním třeba do kolony.
Pár brzd i vlastní výroby na okruhový auta mám za sebou, pojud se vyloženě nejedná o nějaký sračky co se po prvním ohřátí zvlní bývá problém tady. Začal bych jinýma deskama.
Další vec zda máš v cajku krycí plech, pokud není nebo je dojebany dost trpí právě chlazení brzd.
Pokud se tedy vyvarujes pri zajizdeniz prudkého brzdění do zastavení a obcas prudké brzdění proloziš "pumpováním", pomůže to tomu že při plynování desek se to odvětrá a povrch kotouče se lépe homogenizuje.
Mimochodem zajetí kotoučů je otázka hlavně vneseného tepla, dobře zajet brzdy můžeš i na 100km, stejně tak můžou být při opatrné jízdě po 1000km svěží a pak je zlikvidujes jedním neplánovaným brzděním třeba do kolony.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nízká životnost kotoučů
Já jsem na svém Volvu v40 taky odrovnal kotouče po asi 2 měsicích používání a to jenom tím, že jsem nechal auto 2 týdny stát... Nevím proč ,ale jakoby pod deskama byla koroze a nové kotouče jsou v prdeli, začali kopat. Přehřáté určitě nebyly ... Myslím, že to šulí na materiálu...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Nízká životnost kotoučů
Jo, to je stejné, nejsou zajeté, ten materiál je "hladový" nažere se z desky a rzi a pak má jiné otěrove vlastnosti.
"Zkušené" kotouče jsou na to méně náchylné, a případný otisk se většinou sjede.
Materiál desky se provozem vtírá do kotouče (a samozřejmě se oboje opotřebovává), občas i výměna desek způsobí obdobné problémy.
Pak máš různé malichernosti, pískající desky, brzdy brzdící do určité nebo od určité rychlosti, popř podle teploty.
Kombinace tvrdosti deska kotouč, stabilizace materiálu kotouče a desek kryogenním zchlazením ... To je na samostatné fórum.
Jeden z mých výtvorů:
Brzdy komplet, auto nissan pulsar, brzdič 2pistek Mitsubishi vr6, desky redstuff, kotouč nějaká audina, upravené osazení, průměry, atd. Proti sérii více než 4nadobny brzdný účinek (na slickach), zahřáté gumy i brzdy a účinek neskutečný přitom průměr pouhých 230mm.
Dokud nevidíš pár brzd rozřezaných pod mikroskopem, rentgenem, na oterovych zkouškách nezkoušíš různé setupy tak můžeš jen předpokládat co se tam děje.
"Zkušené" kotouče jsou na to méně náchylné, a případný otisk se většinou sjede.
Materiál desky se provozem vtírá do kotouče (a samozřejmě se oboje opotřebovává), občas i výměna desek způsobí obdobné problémy.
Pak máš různé malichernosti, pískající desky, brzdy brzdící do určité nebo od určité rychlosti, popř podle teploty.
Kombinace tvrdosti deska kotouč, stabilizace materiálu kotouče a desek kryogenním zchlazením ... To je na samostatné fórum.
Jeden z mých výtvorů:
Brzdy komplet, auto nissan pulsar, brzdič 2pistek Mitsubishi vr6, desky redstuff, kotouč nějaká audina, upravené osazení, průměry, atd. Proti sérii více než 4nadobny brzdný účinek (na slickach), zahřáté gumy i brzdy a účinek neskutečný přitom průměr pouhých 230mm.
Dokud nevidíš pár brzd rozřezaných pod mikroskopem, rentgenem, na oterovych zkouškách nezkoušíš různé setupy tak můžeš jen předpokládat co se tam děje.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nízká životnost kotoučů
U té octy je to běžná závada běžný problém. Někdy pomůže stáhnout kotouč na soustruhu a je následně pokoj, jindy až pomalu generálka přední nápravy a bylo auto kde jsme tak dlouho laborovali a měnili až se daly brzdy z RS a byl pokoj. Na to zvlnění zajetí zpravidla nemá vliv. Určitě ne u Octavie.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
- tucnakk
- Příspěvky: 436
- Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nízká životnost kotoučů
Podivej se na octavia forum do vlákna brzdy
Tam máš zkušeností hodně i za hodně peněz
Tam máš zkušeností hodně i za hodně peněz
Re: Nízká životnost kotoučů
Fizzi teda klobouk dolů
Jinak je pravda, že zajeté nejsou, musím s tím něco udělat, asi to hodím na soustruh.... Nechce se mi zase platit nové kotouče. Ale stejně, zrovna v40citka je na to náchylná ... není to poprvé co to řeším, tedsa mám to auto 10 let a řeším kopající brzdy dost často...
Jinak je pravda, že zajeté nejsou, musím s tím něco udělat, asi to hodím na soustruh.... Nechce se mi zase platit nové kotouče. Ale stejně, zrovna v40citka je na to náchylná ... není to poprvé co to řeším, tedsa mám to auto 10 let a řeším kopající brzdy dost často...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Nízká životnost kotoučů
Tomas6: samozřejmě, značka auta na to má zásadní vliv, materiál za volantem nikoliv.
-......................
Samozřejmě některé kombinace jsou na správné zajetí citlivější nez jiné. Zvlášť pokud je to vyrobek obsahující zbytkové napětí materiálu z vyroby.
/Předpokládám že funkční vodítka třmenu, správná vůle desky, rovnoměrný chod pístku, a další jsou samozřejmost. /
Mimochodem tteba právě ta kryogenika řeší problémy deformací materiálu při tepelném zatížení, a odstraňuje výše zmíněné tenze.
https://www.google.com/amp/s/autoroad.c ... okaze-divy
Obdobně se řeší nadstandardně zatížené převodovky, spojky, poloosy, bloky, štefty, hlavy,... Dochází k homogenizaci vnitřního napětí a struktury materiálu.
-......................
Samozřejmě některé kombinace jsou na správné zajetí citlivější nez jiné. Zvlášť pokud je to vyrobek obsahující zbytkové napětí materiálu z vyroby.
/Předpokládám že funkční vodítka třmenu, správná vůle desky, rovnoměrný chod pístku, a další jsou samozřejmost. /
Mimochodem tteba právě ta kryogenika řeší problémy deformací materiálu při tepelném zatížení, a odstraňuje výše zmíněné tenze.
https://www.google.com/amp/s/autoroad.c ... okaze-divy
Obdobně se řeší nadstandardně zatížené převodovky, spojky, poloosy, bloky, štefty, hlavy,... Dochází k homogenizaci vnitřního napětí a struktury materiálu.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nízká životnost kotoučů
Fizzi najdi si kopání brzd Octavia a počti si. Tady s tím problémem mezikus mezi volantem a sedačkou nemá moc společného. Brzdových kotoučů a desek jsem za svůj život vyměnil stovky sad, na různých autech a různým řidičům a nevím o nikom z nich kdo by řešil jak ty brzdy zajet. Jestli šetřit, nebrzdit, nebo zahořet, jestli prudké brzdění ty brzdy nezničí... Prostě běžný člověk doveze běžné auto do servisu, nechá vyměnit desky a kotouče, cenově dle chuti peněženky majitele a ziskuchtivosti servisu, zaplatí a jezdí. A nevím o tom že by nějaké jiné auta tak trpěly na kopání brzd jak ta O1.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nízká životnost kotoučů
Jedna moja skúsenosť... Fabia brzdy FS III výmena po 125000 ale ešte nebolo treba...nové Brembo kotúče aj platničky...po 25000 ako nové.
Ale kamarát v servise menil na nejakom BMW po 25000...hovorím že si chcel povedať 125000! Nie 25000!!! Boli úplne v prdeli. A to nie je prvé zánovné auto... že tie kotúče a a platničky dávajú teraz hocijaké srajdy už z výroby...
Smutné...
Ale kamarát v servise menil na nejakom BMW po 25000...hovorím že si chcel povedať 125000! Nie 25000!!! Boli úplne v prdeli. A to nie je prvé zánovné auto... že tie kotúče a a platničky dávajú teraz hocijaké srajdy už z výroby...
Smutné...
Re: Nízká životnost kotoučů
přestavbou na 288 kotouče tj vyměnit komplet těhlice a třmeny a samo kotouč+desky
malej traktorista v malým traktoru
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízká životnost kotoučů
Setrit sa musi, co cakate ked tam idu dieli z ciny, rozumej znlechoviek co tam posielame. Potom aj tak to zelezo a liatine vyzera.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Nízká životnost kotoučů
Octavianus je druhý nejzastoupenější auto v ČR, po fabii která je lehčí a modernější.
Když vezmu typického uživatele, a pominu závodníky, tak prostě octa, v naftě. V jakým ty auta jezdí režimu, jak jsou na tom s uživatelským servisem, a jak se znalostí (obecnou) v technice a jejim užíváním se nejspíš shodneme. Málo co na autě má takovou životnost a je tak závislé na citu a používání uzivatele navíc i pri sprostem zacházení vydrží dost #brzdy. V obdobné situaci je spojka, i když trapitel kolikrát ani nepozná že je něco špatně a zas nemá octa takový výkon aby ji pálila jednu za druhou. Oproti tomu brzdy v dimenzi poplatné době, dynamika provozu se zvyšuje, pokud se podívám kolik lidí předemnou hamta zbytečně po brzdach i pri souvislé jízdě, jak pracují s brzdama je hrozný. K tomu si prihoď že potkáš hlavně ty co mají s brzdama problém.
Zkus někomu říct: "vždyť ty neumíš brzdit!!"a on ti šlápne na brzdu a řekne umím podívej...
Že nikdo nezajíždí brzdy je pravda resp spusta lidí to prostě udělá "mimochodem". Sam víš ze dlouhé mírné souvislé brzdění třeba z prudkého dlouheho kopce klidně upeče celé brzdy. Běžný autouzivatel dneška o tom nemá tucha.
Mé poznatky jsou z extrémně namáhaných aut, a lidé co s nimu jezdí si často nosí zlozvyky z provozu. Spousta běžných aut na silnicích je extrémně uzivazelsky namáhaná a často s minimálním nebo nulovým servisem (který často taky stojí za hovno).
Každopádně výše uvedené je jen prezentace mých zkušeností a poznatků. A kdyby defektní brzdy ostatních neohrožovaly jiné ostatní (a taky třeba mě), ani bych se do debaty nezapojoval.
Když vezmu typického uživatele, a pominu závodníky, tak prostě octa, v naftě. V jakým ty auta jezdí režimu, jak jsou na tom s uživatelským servisem, a jak se znalostí (obecnou) v technice a jejim užíváním se nejspíš shodneme. Málo co na autě má takovou životnost a je tak závislé na citu a používání uzivatele navíc i pri sprostem zacházení vydrží dost #brzdy. V obdobné situaci je spojka, i když trapitel kolikrát ani nepozná že je něco špatně a zas nemá octa takový výkon aby ji pálila jednu za druhou. Oproti tomu brzdy v dimenzi poplatné době, dynamika provozu se zvyšuje, pokud se podívám kolik lidí předemnou hamta zbytečně po brzdach i pri souvislé jízdě, jak pracují s brzdama je hrozný. K tomu si prihoď že potkáš hlavně ty co mají s brzdama problém.
Zkus někomu říct: "vždyť ty neumíš brzdit!!"a on ti šlápne na brzdu a řekne umím podívej...
Že nikdo nezajíždí brzdy je pravda resp spusta lidí to prostě udělá "mimochodem". Sam víš ze dlouhé mírné souvislé brzdění třeba z prudkého dlouheho kopce klidně upeče celé brzdy. Běžný autouzivatel dneška o tom nemá tucha.
Mé poznatky jsou z extrémně namáhaných aut, a lidé co s nimu jezdí si často nosí zlozvyky z provozu. Spousta běžných aut na silnicích je extrémně uzivazelsky namáhaná a často s minimálním nebo nulovým servisem (který často taky stojí za hovno).
Každopádně výše uvedené je jen prezentace mých zkušeností a poznatků. A kdyby defektní brzdy ostatních neohrožovaly jiné ostatní (a taky třeba mě), ani bych se do debaty nezapojoval.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nízká životnost kotoučů
mam nissana kupil som ho ked mal 100 000 a teraz mam 200 000 a kotuce som urcite neriesil .... Raz som tusim vymenil platnicky ..... Takze to bude asi ojeba... materialom .....
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Nízká životnost kotoučů
Fizz - na brzdách nestávám, navíc téměř automaticky, když musím stát např. na přenosným semaforech, tak zatahuji ručku, abych nezářil zbytečně tomu vzadu. Už jsem pár kombinací vyzkoušel, tohle jsou Brembo kotouče a destičky Hella
Sadra17 - myslíš, že původní kotouče na oktávce kvůli své velikosti jsou "přetěžované" a proto můžou rychle odcházet, zvlášť když vzadu jsou bubny ? Takže větší kotouče by se se zátěží lépe vyrovnaly ?
Nejsem automechanik, ale nemůže něco na nápravě, co se postupně opotřebovává, právě přispívat k nižší životnosti kotoučů ?
Sadra17 - myslíš, že původní kotouče na oktávce kvůli své velikosti jsou "přetěžované" a proto můžou rychle odcházet, zvlášť když vzadu jsou bubny ? Takže větší kotouče by se se zátěží lépe vyrovnaly ?
Nejsem automechanik, ale nemůže něco na nápravě, co se postupně opotřebovává, právě přispívat k nižší životnosti kotoučů ?