Nízká životnost kotoučů
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Nízká životnost kotoučů
Nestačím zírat. Tady mi kdekdo nadává do theoretiků, ale špekulovat nad závadou brzd aniž by tu byla aspoň fotka kotoučů po těch 20tis. km co mají údajně vydržet se mi zdá mírně ujeté. Nijak na to netlačím, zajímá mě to pouze teoreticky, protože zpravidla nebrzdím
(ale stejně kousek teorie: soustavě brzdič-kotouč je okolí, jako uložení ramen, jedno; plovoucí třmeny musí lehce plovat a pístky se lehce vracet a nové destičky chodit s mírnou vůlí)
(ale stejně kousek teorie: soustavě brzdič-kotouč je okolí, jako uložení ramen, jedno; plovoucí třmeny musí lehce plovat a pístky se lehce vracet a nové destičky chodit s mírnou vůlí)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Nízká životnost kotoučů
A my, co kotouče občas přetáčíme víme, že také musí malinko házet. Jestlipak někdo víte proč?
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Nízká životnost kotoučů
Aby se destičky oddálily a nepískaly
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nízká životnost kotoučů
aby kusok rozhodil platničky?
Re: Nízká životnost kotoučů
Velmi správně. Máš malé, bezvýznamné plus.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Nízká životnost kotoučů
Trochu teorie.
http://auto.zumm.cz/index.php?id_cms=10 ... &id_lang=6
Ikdyž jsem to v počátku kdy se začaly problémy s brzdami u OI objevovat, považoval za nesmysl, tak právě výměna silentbloků na ramenech pomohla a třepání už se neobjevilo. Na některých autech jsme museli měnit i náboje, ložiska, na pohled jim nic nebylo, ale ze zoufalství majitele, kde se dávaly třetí kotouče a výsledek byl stále nejistý, přitom měření házivosti náboje bylo celkem ok. Většinou to pomohli
http://auto.zumm.cz/index.php?id_cms=10 ... &id_lang=6
Ikdyž jsem to v počátku kdy se začaly problémy s brzdami u OI objevovat, považoval za nesmysl, tak právě výměna silentbloků na ramenech pomohla a třepání už se neobjevilo. Na některých autech jsme museli měnit i náboje, ložiska, na pohled jim nic nebylo, ale ze zoufalství majitele, kde se dávaly třetí kotouče a výsledek byl stále nejistý, přitom měření házivosti náboje bylo celkem ok. Většinou to pomohli
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nízká životnost kotoučů
Co je to házivost náboje OK? Od oka dobrý?
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: Nízká životnost kotoučů
Ne od oka ne. Pěkně stojánek, úchylkoměr a házivost do 0.05mm na největším možném průměru náboje.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nízká životnost kotoučů
Jestli tu trochu teorie chápu správně, tak se děje toto: rameno má vůli, kolo se dostane z osy, tím při odvalování "hrne" a jestliže je ložisko dostatečně volné, chvění od "hrnutí" způsobí na obvodu kotouče takovou házivost, že se "obrobí" o povolené brzdové destičky. To mi přijde jako něco, co se dá měřením zjistit a opravit :-)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Nízká životnost kotoučů
Jenomže v praxi nikdy nic takového změřit nedokážeš, páč kolo máš sundané, rameno vyvěšené. Nevím co je úplně pravdy na tom co píšou v tom článku, jisté je to, že když jsme začali s brzdama měnit i puky v ramenou, tak se většinou už nic nevrátilo. Zajímavé je to, že stejnou nápravu, včetně brzd mají auta napříč koncernem, ale největší problémy dělaly právě ty OI. Že začátku jsem nabyl dojmu, že kvalita kotoučů je na bodu nula, zkoušeli jsme všemožné výrobce, laciné, drahé,origo, nicméně bez valného výsledku. Těch aut se tady protočilo mraky, některé odjely 5tis km a byl tu zpátky s tím že to opět kope. Dokonce i kotouče které se nechaly srovnat na soustruhu byly po pár tis km znovu na vyhození. To vyvracelo teorii s čerstvýma odlitkama, podle některých prodejců byl problém v tom že není litiny, odlitky nestačí vyzrát a mají pořád vnitřní pnutí. No časem to samo odeznělo, myslím že hlavně tím že těch OI v mém okolí výrazně ubylo. Můj názor na celou věc byl nakonec ten že ve volnějším uložení ramen a nápravnice dokázala auto a řízení rozklepat i výrazně menší odchylka. Jak psal Britt, každý kotouč má nějakou tu házivost, náboje taky nejsou stoprocentně přesné, nějaká menší sotva znatelná vůle v ložisku a staré měkké, vymačkané silentbloky to znásobily tak že se s tím autem nedalo defakto jezdit
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nízká životnost kotoučů
Ramena podložit spuštěním auta na vzepřené trámky, místo kol přišroubovat nějaké tuhé profily, zkusit je napružit od sebe a k sobě a změřit rozdíl. Čas přípravy asi sežere cenu novým silenbloků, ale netvrdím, že ta práce má smysl sama o sobě, jen jako ověření, kolik vlastně může takové rameno chodit a jestli ta teorie v článku není zavádějící.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Nízká životnost kotoučů
Jako jo neříkám že by to nešlo. Jen trochu chtít, tak může člověk laborovat doma na svým, ale že bych něco takového dělal zákazníkovi... Ta teorie v tom článku je vyjádření k problému výrobců kotoučů, kteří se teda zajisté bránili reklamacím, ale něco málo na tom asi bude, páč opravdu výměny silentbloků zda se pomohly. Ale už si to taky nepamatuju přesně, je to už pár let zpátky co tu jezdilo hafo Oct1, teď už spíše sporadicky
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Nízká životnost kotoučů
Pokudby to bylo v harmonických, tak by to vyřešily kola s jinou hmotností.
Případně trošku víc zaklonit uhel svislyho čepu, horní stavitelný adaptér je pár korun a stabilita (eliminace chvění) se výrazně zlepšuje.
Ale to je řešení pro "svoje", nebo pro zdrojovani problému.
Případně trošku víc zaklonit uhel svislyho čepu, horní stavitelný adaptér je pár korun a stabilita (eliminace chvění) se výrazně zlepšuje.
Ale to je řešení pro "svoje", nebo pro zdrojovani problému.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Nízká životnost kotoučů
cože? kotouče mají trochu házet - aby odstrčily destičky?
prosimtě Tomas6 objasni tady jak se vrací pístky s deskami po uvolnění pedálu.
Připadá mi že jsi jediný kdo tady ví jak fungují brzdy.
Samozřejmě kopání dělají vymletá uchycení ramen.
prosimtě Tomas6 objasni tady jak se vrací pístky s deskami po uvolnění pedálu.
Připadá mi že jsi jediný kdo tady ví jak fungují brzdy.
Samozřejmě kopání dělají vymletá uchycení ramen.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Nízká životnost kotoučů
Pistek vrací gumička, která je čtvercového průřezu, která je v drážce, která má skloněné dno ven ze třmenu. A tím jak se pístek vytlačí, se gumička šmrncne a pak ho vrátí zpátky. Ovšem i ten kotouč rozhodí desky. Ale pístek vrací gumka.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233