Nízká životnost kotoučů

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9523
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Nízká životnost kotoučů

#16 Nový příspěvek od Atlan »

A jazdis tym autom denne? Lebo ked ho nepouzivas casto prihrdzaveju platnicky k kotucu, a potom to zacina kopat, kym sa neobrusi z kotuca.
Na seate ibize mi vydrzia cca 100tkm,zadne povodne bubny isli po 220tkm nove. Ale auto je o dost lachsie, navyse nebrzdim ked netrrba, podradim, nech sa chladi motor.

Ked si menil brzdy ocistil si vsetko ako sa ma? Tj dosadaciu plochy pre kotuc na naboji, strmen cast po ktorej behaju platnicky?
Preco davas rozne znacky? Ja davam trw aj dosky a kotuce. Skods forum si precital je tsm toho hodne.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Tomas6
Příspěvky: 5375
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Nízká životnost kotoučů

#17 Nový příspěvek od Tomas6 »

V první řadě změřit házivost nábojů a kotoučů, pak řešit další. Hodně kopání dělají unavené silentbloky na ramenou. Taky jsem tomu nevěřil ale je to tak....
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19329
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Nízká životnost kotoučů

#18 Nový příspěvek od Britt »

Kotouče jdou nejčastěji do kopru díky neznačkovým destičkám, které bývají moc tvrdé. Já zastávám názor, že na motoru a brzdách by se nemělo šetřit a dávám auto do autorizáku. Už jsem dávno vyléčený z "levných oprav", kdy mě to pak ve finále vyšlo mnohem dráž.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

Sadra17
Příspěvky: 6109
Registrován: ned led 01, 2012 11:59 pm
Bydliště: Netolice

Re: Nízká životnost kotoučů

#19 Nový příspěvek od Sadra17 »

z4011be píše: úte kvě 04, 2021 8:17 am
Sadra17 - myslíš, že původní kotouče na oktávce kvůli své velikosti jsou "přetěžované" a proto můžou rychle odcházet, zvlášť když vzadu jsou bubny ? Takže větší kotouče by se se zátěží lépe vyrovnaly ?

Nejsem automechanik, ale nemůže něco na nápravě, co se postupně opotřebovává, právě přispívat k nižší životnosti kotoučů ?
těžko soudit, dělo se to lidem i na 280 brzdách po přestavbě na 288 je klid :shock:
malej traktorista v malým traktoru

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Nízká životnost kotoučů

#20 Nový příspěvek od ladiki »

nemůže blbnout rozdělovač brzdného tlaku? Že brzdí moc předek? Desky+kot na oct II a III běžně dají 100tkm....

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20331
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Nízká životnost kotoučů

#21 Nový příspěvek od vitex »

Nevím :friends: ,nevím.Začínám mít stejný problém na O1.Můj osobní servisák mě hned po dotazu řekl,že je to ABS.Nyní to neřeším,protože to za mě řeší nájezdovka na vozíku. :-/

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8574
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: Nízká životnost kotoučů

#22 Nový příspěvek od bourač »

z4011be píše: úte kvě 04, 2021 8:17 am když musím stát např. na přenosným semaforech, tak zatahuji ručku, abych nezářil zbytečně tomu vzadu.
děkuju ti pane Řidič. 8) Dělám to samé, podle takových detailů se pozná ohleduplný a zkušený šofér.

Fizz tam někde nahoře postuje odkaz na "kryogenizaci např. kotoučů". Autor článku píše, že je to jednoduché a levné.
To je mi k smíchu pokud myslí v domácích podmínkách. Vono docílit v něčem -180°C není jen tak a vydržet na té teplotě uváděných 72hodin už vůbec. :vysmech:
Zájemcům můžu poskytnout kapalný kyslík (-186°C)
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

doca
Příspěvky: 467
Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Nízká životnost kotoučů

#23 Nový příspěvek od doca »

u nás v servisu to řešíme výměnou zadních silentbloků předních ramen - puky, novou hadičkou od brzdového třmenu, výměnou ložiska kola se srovnáním - stočením náboje v soustruhu, potom nové kotouče, desky, geometrie. cenově náročné, ale pak je klid.
brembo se v posledních letech hodně pohoršil a na to vlnění trpí asi nejvíc z běžných výrobců.

Uživatelský avatar
DanculSK
Příspěvky: 14670
Registrován: čtv pro 29, 2011 4:10 pm
Bydliště: ješková Ves

Re: Nízká životnost kotoučů

#24 Nový příspěvek od DanculSK »

bourač píše: úte kvě 04, 2021 8:03 pm
z4011be píše: úte kvě 04, 2021 8:17 am když musím stát např. na přenosným semaforech, tak zatahuji ručku, abych nezářil zbytečně tomu vzadu.
děkuju ti pane Řidič. 8) Dělám to samé, podle takových detailů se pozná ohleduplný a zkušený šofér.

Ja nielen na prenosných... Ale všade tam kde musím čakať....
Semafor v meste samozrejmosťou...
A keď vidím te novodobé autá čo majú už takpovediac automatickú ručnú...
A stojí na tej brzde jak hňup
.....AJ MUŽI MAJÚ SVOJE DNI....

Kratky navod ako sem nahrať fotky
https://youtu.be/I5ymR1-wi70

Fizz
Příspěvky: 7936
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Nízká životnost kotoučů

#25 Nový příspěvek od Fizz »

:D nevím ze by to nekdo dělal doma.

Kluci od Plzně na to měli "mrazák" , vzdy ce nějaký zyden čekalo az byl plný toho co bylo třeba zmrazit, nakoupil se zkapalněný plyn a bylo.

Ty výsledky byly opravdu super, poloosy co byly po závodu ko vydrzely najednou sezónu, převodovky, bloky, ... taky různý namáhány svařence.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

z4011be
Příspěvky: 2024
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Nízká životnost kotoučů

#26 Nový příspěvek od z4011be »

Atlan, jo, auto jezdí denně, maximálně jeden den víkendový stojí, ale jinak furt někde.

Britt, to nebude můj případ. Držím se tvého pravidla, na auta dávám normální kvalitu.

Ladiki - nechá se jeho funkčnost nějak změřit, nebo se to řeší klasicky "zkusíme to vyměnit" ?

doca - dle mě šly nejvíc dolů ATE. Měl jsem od nich komplet zadní bubnový brzdy. Po necelém roce přestal zadek brzdit, protože se obložení odlepilo. Prostě kvalita ala čínsko polský stánkař.

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Nízká životnost kotoučů

#27 Nový příspěvek od ladiki »

tak ideálně na brzdových válcích...vlastně na STK....jednotka pro ABS může prostě dávat více tlaku na přední nápravu...
Nic jiného mě nenapadá, proč by jinak měly tak malou výdrž :-/ Samo, když pominu vliv nekvality výrobce kotoučů a desek....

Uživatelský avatar
Shaolin
Příspěvky: 94
Registrován: úte kvě 08, 2018 8:21 pm
Bydliště: Poprad

Re: Nízká životnost kotoučů

#28 Nový příspěvek od Shaolin »

Stretol som sa ešte s problémom ovality dutiny výsuvného piestu strmeňa. Potom sa piestik nevracal ako sa mal ale akoby stále pribrzďoval. V extrémnych prípadoch bola životnosť novej sady kotúč-doštičky niekolko mesiacov. V tomto prípade jedine repas strmeňa.

Tomas6
Příspěvky: 5375
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: Nízká životnost kotoučů

#29 Nový příspěvek od Tomas6 »

Jenže nic z toho co tu popisujete nemůže způsobit kopání při brzdění. Aby se kotouče zvlnily teplem, by musely být modré... Běžný řidič, při běžném používání auta a hlavy nikdy na O1 brzdy nepřehřeje. Samozřejmě za předpokladu že je vše v pořádku. Když se něco nebude vracet, nebo bude něco brzdit víc jak ten zbytek, tak se to především projeví na opotřebení destiček a kotoučů. Ale ne zvlněním. To jestli se brzdy ničí, nebo opotřebovávají víc když na nich stojím na křižovatce na červenou, k tomu asi netřeba nic dodávat. To je blbost. Je úplně jedno jestli stojím na brzdě, nebo mám zataženou ruční. Snad jen životnost žárovek v brzdových světlech....
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Uživatelský avatar
ladiki
Příspěvky: 3615
Registrován: úte pro 29, 2009 5:07 pm
Bydliště: Haná

Re: Nízká životnost kotoučů

#30 Nový příspěvek od ladiki »

jestli brzdíš celé auto jen předníma a nejsi schopen toto poznat, tak přední kotouče mají co dělat a vlastně můžou začít i kopat. Osobně je mi toto vše cizí bo mi desky a kotouče na 3 autech vždy vydržely 120tkm+....Oprvadu brzdit potřebuju tak 2x do roku..jinak jen přibržďuju ;-)

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“