Brzdový kapalinový systém přívěsu
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: brždění přívěsu
Co se týká hydraulických brzd TV. Mám TV i bržděnou vlečku a x krát jsem sem dával foto. TV nemá dvojstuňové hydraulické čerpdlo, leda by si ho tam někdo dodal, ale důvod nemá nic společného s bržděním vleku. Na vleku je to tak jak u vzuch. brzd, jen místo vzduch. válce je tam hydraulický pro obě kola. Já si myslím ale, že původně dotazujícímu šlo o brždění zařízením ve kterém běhá brzdová kapalina. Pouštět hydrauliku do prasátek asi nebude to pravé a nedovedu si představit, co bude "odbržďovat", protože ten můj przdový hydraulický válec vrací selkem dvě celkem silné pružiny (i kvůli ryclosti odbrždění) a vytlačí olej tou samou cestou do zpátečky na brzdové kostce.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: brždění přívěsu
môžeš sem tie fotky ešte hodiť? alebo ak vieš kde sú tak stačí len link. docela by ma to zaujímalo, aj to ako je to ovládané od brzdového pedálu. dik
Re: brždění přívěsu
Dám sem fotky co mám a týkající se brždění. Komentář k těm fotkám: Na jedné uvidíš pohled z pravého boku malotraktoru kde je vidět bowden, co tahá za šoupě rozvaděče pro brzdy a dvě rychlospojky. Ta horní je pro vlek. Na další je levá strana se dvěma trubkama, jedna přívod tlakového oleje od čerpadla, ta druhá pokračování tlak. oleje do rozvaděče pro zadní závěs, druhá strana ta vodorovná trubka přivádí olej do té rychlospojky pro vlek ta svislá ovládání zadního závěsu a na obou fotkávh je vidět konec bowdenu s pružinou tahající za to šoupě. No pak je fotka jak je to na vleku.
Ta brzdová kostka propouští jen určité množství oleje, aby byl nástup brždění pozvolný, přitom odbrždění je hned. Pružina je tam jako kompenzátor tahu. Mám to seřízený tak, že dřív brzdí vlek a vlastně když ho táhnu brzdím jen vlekem celou soupravu. Nikdy jsem náklad nevážil, ale dva metry dubu se tam vlezou v pohodě i víc, takže když vemu , že plný vlek má 1 500 kg, tak kola vleku to zablokuje při nutnosti jak nic. Myslím si, že jsem vezl i něco ke dvoum tunám a brzdí fakt dobře.
Ta brzdová kostka propouští jen určité množství oleje, aby byl nástup brždění pozvolný, přitom odbrždění je hned. Pružina je tam jako kompenzátor tahu. Mám to seřízený tak, že dřív brzdí vlek a vlastně když ho táhnu brzdím jen vlekem celou soupravu. Nikdy jsem náklad nevážil, ale dva metry dubu se tam vlezou v pohodě i víc, takže když vemu , že plný vlek má 1 500 kg, tak kola vleku to zablokuje při nutnosti jak nic. Myslím si, že jsem vezl i něco ke dvoum tunám a brzdí fakt dobře.
- Přílohy
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: brždění přívěsu
ďakujem na koľko tak odhaduješ cenu tých komponentov? (tá kocka a piestnica ? ) lebo ja na mojom traktore nemám vzduch a momentálne riešim ako ho dorobiť a nie je to také jednoduché.. a už na začiatku som mal alternatívu využiť tento systém, lenže o ňom je málo info. mám dva vleky, jeden jednonápravový a druhý dvojnápravový, oba so vzduchovými brzdami, takže ma napadlo použiť hydraulické valce namiesto tých vzduchových. Traktor má tri hydraulické okruhy, takže jeden rozvádzač napojiť nejako na brzdový pedál a bolo by.
Re: brždění přívěsu
O cenách teda fakt nemám ani páru. Jen vím, že sehnat tu kostku aby fungovala jako tato je prý problém. Tehdy ji někdo sháněl, protože měl TV a to brždění měl vybrakovaný a myslím že nesehnal a řešil nájezdovku. Ten tvůj traktor není vybaven ať už jakýmkoli zařízením na brždění přívěsu?
Jinak dnešní AGT brzdí vlek už jen nájezdovkou a většina ostatních malotraktorů asi taky. Je to taky způsob jak bezpečně zastavit, ale rozdíl "nebe a dudy".
Jinak dnešní AGT brzdí vlek už jen nájezdovkou a většina ostatních malotraktorů asi taky. Je to taky způsob jak bezpečně zastavit, ale rozdíl "nebe a dudy".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: brždění přívěsu
A jak má Tvůj traktor řešené brzdy na vlek? nemá to náhodou už nachystané na olej? Tj. od pedálu vyvedené až k rychlospojce?edo píše:ďakujem na koľko tak odhaduješ cenu tých komponentov? (tá kocka a piestnica ? ) lebo ja na mojom traktore nemám vzduch a momentálne riešim ako ho dorobiť a nie je to také jednoduché.. a už na začiatku som mal alternatívu využiť tento systém, lenže o ňom je málo info. mám dva vleky, jeden jednonápravový a druhý dvojnápravový, oba so vzduchovými brzdami, takže ma napadlo použiť hydraulické valce namiesto tých vzduchových. Traktor má tri hydraulické okruhy, takže jeden rozvádzač napojiť nejako na brzdový pedál a bolo by.
Já to budu řešit tak, že dám dvoučinnou pístnici, která bude tahat za lanka od klíčů. A normálně přes pákový rozvaděč a musí to makat. pokud by to bylo málo citrivé, dal bych na lanko ještě pružinu.
Moje stroje:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 21&t=12201
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=14183
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=12350
a jiné k najítí zde na fóru....
Re: brždění přívěsu
brzdy na vlek nemá žiadne, to aj v súčasnosti býva doplnková výbava, ale ostanem pri tom vzduchu, tak nebudem musieť prerábať aj vleky a v našich končinách to bude univerzálnejšie, lebo na ten hydraulický systém ťažko aj komponenty tu zohnať.
- DODOTRAK
- Příspěvky: 1020
- Registrován: ned lis 02, 2008 10:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: brždění přívěsu
Ja to mám riešené tak že mám na každom prívese na oji hlavný válec a k nemu pripájam výtlačny valec ktorý je napojený cez uzatvaraci ventyl na brzdový system traktoru funguje mi to už vela rokov a brzdím tým 2,5 t príves ktorý má kotúčove brzdy zo škody 120 foto si môžete pozreť v mojom vlákne : viewtopic.php?f=14&t=3400&start=30
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: úte zář 21, 2021 1:37 pm
- Bydliště: Kolín
Re: Brzdový kapalinový systém přívěsu
Od čepadla vede tlak do rozvaděče zadního závěsu, z rozvaděče přetíká na tu brzdovou kostku a až z ní zpět do nádrže. Jak rozvaděč tak kostka mají tři přípojky, z té třetí jde tlakový olej na rychlospojku. Jak zadního závěsu, protože se používá i na sklápění, tak na rychlospojku brzd. Co je vidět na fotkách - kostka pravá trubka přívod právě z rozvaděče, levá zpátečka, co není vidět, třetí na rychlospojku. Na zadním závěsu je jednočinný píst, takže rozvaděč má plovoucí polohu a když se šlápne na brzdu bez připojení hadice brzd vleku, zastaví se klesající zadní závěs. Povolím brzdu - začne zase klesat. Takže každou rychlospojkou putuje olej tam i zpět. Buď tlakem a zpět vahou nážadí - korby vleku, nebo silou vratných pružin brzdového klíče. A jak z toho vyplívá jsou-li oba "rozvaděče" v klidu jen jimi olej proteče zpět do nádrže s hydraulickým olejem a tak se to honí pořád dokola.
Proto si myslím, že na tom novém brzdovém rozvaděči jsou ty dvě díry u sebe přívod a zpátečka, na druhé straně je jedna a ta má jíd na rychlospojku. V případě že se zatáhne za ten kolík, objeví se tam tlak. Po zastrčení se olej vrátí do rozvaděče - do zpátečky a uvolní brzdy. Zataženo - vytaženo víc poloh to nemá. Samozřejmě v závislosti na poloze brzdového pedálu se s tím dá "dávkovat" ale žádnou aretaci to nemá. Tahá za to panovod od pedálu brzdy s kompenzátorem tahu na konci - u kostky. Pružina.
Proto si myslím, že na tom novém brzdovém rozvaděči jsou ty dvě díry u sebe přívod a zpátečka, na druhé straně je jedna a ta má jíd na rychlospojku. V případě že se zatáhne za ten kolík, objeví se tam tlak. Po zastrčení se olej vrátí do rozvaděče - do zpátečky a uvolní brzdy. Zataženo - vytaženo víc poloh to nemá. Samozřejmě v závislosti na poloze brzdového pedálu se s tím dá "dávkovat" ale žádnou aretaci to nemá. Tahá za to panovod od pedálu brzdy s kompenzátorem tahu na konci - u kostky. Pružina.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod