Brzdový kapalinový systém přívěsu

mechanické, kapalinové, vzduchové, netěsnosti, zapojení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: brždění přívěsu

#16 Nový příspěvek od DYK »

Co se týká hydraulických brzd TV. Mám TV i bržděnou vlečku a x krát jsem sem dával foto. TV nemá dvojstuňové hydraulické čerpdlo, leda by si ho tam někdo dodal, ale důvod nemá nic společného s bržděním vleku. Na vleku je to tak jak u vzuch. brzd, jen místo vzduch. válce je tam hydraulický pro obě kola. Já si myslím ale, že původně dotazujícímu šlo o brždění zařízením ve kterém běhá brzdová kapalina. Pouštět hydrauliku do prasátek asi nebude to pravé a nedovedu si představit, co bude "odbržďovat", protože ten můj przdový hydraulický válec vrací selkem dvě celkem silné pružiny (i kvůli ryclosti odbrždění) a vytlačí olej tou samou cestou do zpátečky na brzdové kostce.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
edo
Příspěvky: 1399
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Kopanice

Re: brždění přívěsu

#17 Nový příspěvek od edo »

môžeš sem tie fotky ešte hodiť? alebo ak vieš kde sú tak stačí len link. docela by ma to zaujímalo, aj to ako je to ovládané od brzdového pedálu. dik :)

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: brždění přívěsu

#18 Nový příspěvek od DYK »

Dám sem fotky co mám a týkající se brždění. Komentář k těm fotkám: Na jedné uvidíš pohled z pravého boku malotraktoru kde je vidět bowden, co tahá za šoupě rozvaděče pro brzdy a dvě rychlospojky. Ta horní je pro vlek. Na další je levá strana se dvěma trubkama, jedna přívod tlakového oleje od čerpadla, ta druhá pokračování tlak. oleje do rozvaděče pro zadní závěs, druhá strana ta vodorovná trubka přivádí olej do té rychlospojky pro vlek ta svislá ovládání zadního závěsu a na obou fotkávh je vidět konec bowdenu s pružinou tahající za to šoupě. No pak je fotka jak je to na vleku.
Ta brzdová kostka propouští jen určité množství oleje, aby byl nástup brždění pozvolný, přitom odbrždění je hned. Pružina je tam jako kompenzátor tahu. Mám to seřízený tak, že dřív brzdí vlek a vlastně když ho táhnu brzdím jen vlekem celou soupravu. Nikdy jsem náklad nevážil, ale dva metry dubu se tam vlezou v pohodě i víc, takže když vemu , že plný vlek má 1 500 kg, tak kola vleku to zablokuje při nutnosti jak nic. Myslím si, že jsem vezl i něco ke dvoum tunám a brzdí fakt dobře.
Přílohy
uspořádání na vleku
uspořádání na vleku
konec bowdenu s pružinou  a vedení k rychlospojce brzd
konec bowdenu s pružinou a vedení k rychlospojce brzd
přívod tlak. oleje a pokračování vedení pro zad. závěs
přívod tlak. oleje a pokračování vedení pro zad. závěs
Pohled na rychlospojky a ten bovden
Pohled na rychlospojky a ten bovden
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
edo
Příspěvky: 1399
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Kopanice

Re: brždění přívěsu

#19 Nový příspěvek od edo »

ďakujem 8) na koľko tak odhaduješ cenu tých komponentov? (tá kocka a piestnica ? ) lebo ja na mojom traktore nemám vzduch a momentálne riešim ako ho dorobiť a nie je to také jednoduché.. a už na začiatku som mal alternatívu využiť tento systém, lenže o ňom je málo info. mám dva vleky, jeden jednonápravový a druhý dvojnápravový, oba so vzduchovými brzdami, takže ma napadlo použiť hydraulické valce namiesto tých vzduchových. Traktor má tri hydraulické okruhy, takže jeden rozvádzač napojiť nejako na brzdový pedál a bolo by.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: brždění přívěsu

#20 Nový příspěvek od DYK »

O cenách teda fakt nemám ani páru. Jen vím, že sehnat tu kostku aby fungovala jako tato je prý problém. Tehdy ji někdo sháněl, protože měl TV a to brždění měl vybrakovaný a myslím že nesehnal a řešil nájezdovku. Ten tvůj traktor není vybaven ať už jakýmkoli zařízením na brždění přívěsu?
Jinak dnešní AGT brzdí vlek už jen nájezdovkou a většina ostatních malotraktorů asi taky. Je to taky způsob jak bezpečně zastavit, ale rozdíl "nebe a dudy".
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Uživatelský avatar
FandaP
Příspěvky: 3469
Registrován: ned bře 15, 2009 4:15 pm
Bydliště: Chrudim

Re: brždění přívěsu

#21 Nový příspěvek od FandaP »

edo píše:ďakujem 8) na koľko tak odhaduješ cenu tých komponentov? (tá kocka a piestnica ? ) lebo ja na mojom traktore nemám vzduch a momentálne riešim ako ho dorobiť a nie je to také jednoduché.. a už na začiatku som mal alternatívu využiť tento systém, lenže o ňom je málo info. mám dva vleky, jeden jednonápravový a druhý dvojnápravový, oba so vzduchovými brzdami, takže ma napadlo použiť hydraulické valce namiesto tých vzduchových. Traktor má tri hydraulické okruhy, takže jeden rozvádzač napojiť nejako na brzdový pedál a bolo by.
A jak má Tvůj traktor řešené brzdy na vlek? nemá to náhodou už nachystané na olej? Tj. od pedálu vyvedené až k rychlospojce?

Já to budu řešit tak, že dám dvoučinnou pístnici, která bude tahat za lanka od klíčů. A normálně přes pákový rozvaděč a musí to makat. pokud by to bylo málo citrivé, dal bych na lanko ještě pružinu.

Uživatelský avatar
edo
Příspěvky: 1399
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Kopanice

Re: brždění přívěsu

#22 Nový příspěvek od edo »

brzdy na vlek nemá žiadne, to aj v súčasnosti býva doplnková výbava, ale ostanem pri tom vzduchu, tak nebudem musieť prerábať aj vleky a v našich končinách to bude univerzálnejšie, lebo na ten hydraulický systém ťažko aj komponenty tu zohnať.

Uživatelský avatar
DODOTRAK
Příspěvky: 1020
Registrován: ned lis 02, 2008 10:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: brždění přívěsu

#23 Nový příspěvek od DODOTRAK »

Ja to mám riešené tak že mám na každom prívese na oji hlavný válec a k nemu pripájam výtlačny valec ktorý je napojený cez uzatvaraci ventyl na brzdový system traktoru funguje mi to už vela rokov a brzdím tým 2,5 t príves ktorý má kotúčove brzdy zo škody 120 foto si môžete pozreť v mojom vlákne : viewtopic.php?f=14&t=3400&start=30

hittner.hr
Příspěvky: 1
Registrován: úte zář 21, 2021 1:37 pm
Bydliště: Kolín

Re: Brzdový kapalinový systém přívěsu

#24 Nový příspěvek od hittner.hr »

Sehnal jsem přívěs s kapalinovýmí brzdami originál chorvatský , povedlo se mi sehnat i nový rozvaděč pro brzdy z TV420 (odkaz přikládám), je možné na některém vašem traktoru vidět zapojení protože já to budu montovat včetně rozvaděče pro sklápění do japonského traktoru.
Obrázek

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14608
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Brzdový kapalinový systém přívěsu

#25 Nový příspěvek od DYK »

Od čepadla vede tlak do rozvaděče zadního závěsu, z rozvaděče přetíká na tu brzdovou kostku a až z ní zpět do nádrže. Jak rozvaděč tak kostka mají tři přípojky, z té třetí jde tlakový olej na rychlospojku. Jak zadního závěsu, protože se používá i na sklápění, tak na rychlospojku brzd. Co je vidět na fotkách - kostka pravá trubka přívod právě z rozvaděče, levá zpátečka, co není vidět, třetí na rychlospojku. Na zadním závěsu je jednočinný píst, takže rozvaděč má plovoucí polohu a když se šlápne na brzdu bez připojení hadice brzd vleku, zastaví se klesající zadní závěs. Povolím brzdu - začne zase klesat. Takže každou rychlospojkou putuje olej tam i zpět. Buď tlakem a zpět vahou nážadí - korby vleku, nebo silou vratných pružin brzdového klíče. A jak z toho vyplívá jsou-li oba "rozvaděče" v klidu jen jimi olej proteče zpět do nádrže s hydraulickým olejem a tak se to honí pořád dokola.
Proto si myslím, že na tom novém brzdovém rozvaděči jsou ty dvě díry u sebe přívod a zpátečka, na druhé straně je jedna a ta má jíd na rychlospojku. V případě že se zatáhne za ten kolík, objeví se tam tlak. Po zastrčení se olej vrátí do rozvaděče - do zpátečky a uvolní brzdy. Zataženo - vytaženo víc poloh to nemá. Samozřejmě v závislosti na poloze brzdového pedálu se s tím dá "dávkovat" ale žádnou aretaci to nemá. Tahá za to panovod od pedálu brzdy s kompenzátorem tahu na konci - u kostky. Pružina.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

Odpovědět

Zpět na „Brzdy“