Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Pekny popis zde:
http://www.cardiagnostics.be/-now/MUT_b ... eering.pdf
http://www.cardiagnostics.be/-now/MUT_b ... eering.pdf
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Zajimave jsou tam uvedene hodnoty od snimace krouticiho momentu volantu - Torque sensor.
Centre position Approximately 2500 mV
Steering wheel turned to right 2500 − 500 mV
Steering wheel turned to left 4500 − 2500 mV
Tohle hacknout... tak si muzeme udelat traktorek na dalkove ovladani ... temito signaly budu simulovat ze jako kroutim volantem.. a posilovac s nim opravdu zatočí
Centre position Approximately 2500 mV
Steering wheel turned to right 2500 − 500 mV
Steering wheel turned to left 4500 − 2500 mV
Tohle hacknout... tak si muzeme udelat traktorek na dalkove ovladani ... temito signaly budu simulovat ze jako kroutim volantem.. a posilovac s nim opravdu zatočí
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Ted uz seriozne :
Zde je uvedeno vse co je potreba k oziveni rizeny s Corsy.
Neni treba kupovat tu krabku z Ebaye, v clanku jsou konecne uvedene hodnoty ktere jsem hledal.
http://www.super7thheaven.co.uk/blog/co ... ring-epas/
A power connector - 2 tluste draty
Cerveny – 6mm2 +12v ignition permanent positive (50amp pojistka !!)
Hnedy – 6mm2 - kostra
A signal connector - 5 slabsich dratu
Modry / cerveny prouzek – 0.5mm2 Speed Sensor (ABS) Input
- bez signalu - maximalni posilovaci ucinek
- stredni posilovaci ucinek - signal (12V obdelnikove pulsy) vice nez 128 Hz ( odpovida rychlosti nad 18miles/hod)
- minimalni posilovaci ucinek - signal (12V obdelnikove pulsy) vice nez 321 Hz (odpovida rychlosti nad 45miles/hod)
Cerveny / bily prouzek -0.5mm2 Engine Multi-Timer Input
- nechat volny nebo pripojit na +12V. Nejlepe vsak pripojit na +12V az 10 sekund po zapnuti napajeni posilovace.
- detaily viz clanek
Cerny – 0.5mm2 +12v Ignition switched positive (5 amp fuse)
12V ze spinaci skrinky
Zeleny – 0.5mm2 Engine rpm Input minimum 55Hz maximum 30KHz
Otacky motoru - 12V obdelnikovy signal 55Hz - 30Khz
Hnedy / bily prouzek – 0.5mm2 Diagnostic output
Z toho vseho se domnivam, ze ta krabicka na Ebay obsahuje jen dva obycejne generatory s casovacem NE555 ....
Zde je uvedeno vse co je potreba k oziveni rizeny s Corsy.
Neni treba kupovat tu krabku z Ebaye, v clanku jsou konecne uvedene hodnoty ktere jsem hledal.
http://www.super7thheaven.co.uk/blog/co ... ring-epas/
A power connector - 2 tluste draty
Cerveny – 6mm2 +12v ignition permanent positive (50amp pojistka !!)
Hnedy – 6mm2 - kostra
A signal connector - 5 slabsich dratu
Modry / cerveny prouzek – 0.5mm2 Speed Sensor (ABS) Input
- bez signalu - maximalni posilovaci ucinek
- stredni posilovaci ucinek - signal (12V obdelnikove pulsy) vice nez 128 Hz ( odpovida rychlosti nad 18miles/hod)
- minimalni posilovaci ucinek - signal (12V obdelnikove pulsy) vice nez 321 Hz (odpovida rychlosti nad 45miles/hod)
Cerveny / bily prouzek -0.5mm2 Engine Multi-Timer Input
- nechat volny nebo pripojit na +12V. Nejlepe vsak pripojit na +12V az 10 sekund po zapnuti napajeni posilovace.
- detaily viz clanek
Cerny – 0.5mm2 +12v Ignition switched positive (5 amp fuse)
12V ze spinaci skrinky
Zeleny – 0.5mm2 Engine rpm Input minimum 55Hz maximum 30KHz
Otacky motoru - 12V obdelnikovy signal 55Hz - 30Khz
Hnedy / bily prouzek – 0.5mm2 Diagnostic output
Z toho vseho se domnivam, ze ta krabicka na Ebay obsahuje jen dva obycejne generatory s casovacem NE555 ....
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Mám taky celý sloupek ze Suzuki,jsou tam jenom 4 kontakty.Bylo to sice propojené s ř.j.,tachometr byl ale pouze mechanický a s ř.j. nijak propojený nebyl, tak by to snad mohlo fungovat i bez další krabičky.Co si o tom myslíte?
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
V podstate je o elektromotor, neviem ako je tam doriešená doraz doprava a doľava...
V nových autách je to prepojené cez rôzne asistenty..ktoré zasahujú do riadenia, autopilot atď.......
Skúste to napojiť na + - možno to má dorazy priamo v riadení a potom sa na doraze zastaví...
V nových autách je to prepojené cez rôzne asistenty..ktoré zasahujú do riadenia, autopilot atď.......
Skúste to napojiť na + - možno to má dorazy priamo v riadení a potom sa na doraze zastaví...
Mihi
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Zkusím,uvidím co to udělá a dám vědět.Auto bylo r.v. cca 1995,takže tam elektroniky nebylo zase až tak moc.Teď jsem s tím zkusil protočit ručně a chodí to dokola bez jakýchkoliv dorazů,hřídel tedy bude asi součást rotoru a skrz nějaké čidla to bude jenom snímat pohyb doleva nebo doprava a podle toho spínat směr otáčení motoru?
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Zajimave.mufik píše:Mám taky celý sloupek ze Suzuki,jsou tam jenom 4 kontakty.Bylo to sice propojené s ř.j.,tachometr byl ale pouze mechanický a s ř.j. nijak propojený nebyl, tak by to snad mohlo fungovat i bez další krabičky.Co si o tom myslíte?
Napis jake to presne bylo auto.
A nahod prosim foto.
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Z jakeho auta to je?pidi píše:já mám ten sloupek el. posilovače doma, ale bez elektroniky a když jsem na konektory napojil 12v, tak hřídel jen kmitala tam a zpět. Tudíž to bude pravděpodobně potřebovat nějakou elektroniku.
Dej prosim foto.
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Suzuki Wagon R+ 1000,myslím že stejné zařízení měl i Swift.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Tady prodavaji/li tvoji ECU k posilovaci na Wagon
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-WAGON- ... 1283043003
http://www.ebay.co.uk/itm/POWER-STEERIN ... 1913840290
http://www.ebay.co.uk/itm/SUZUKI-WAGON- ... 1283043003
http://www.ebay.co.uk/itm/POWER-STEERIN ... 1913840290
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
A az sezenes tu ridici jednotku, tak si tady objednej ten emulator signálů - primo na tu tvoji suzuki:
http://www.rallywiz.com/Shop/suzuki.html
http://www.rallywiz.com/Shop/suzuki.html
- jirka_holub
- Příspěvky: 2335
- Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Na internetu pisou, ze elektricky posilovac spotrebuje jen cca 8% energie v porovnani z hydraulickym posilovacem.
Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku
Ano,to je přesně on.Tu krabičku mám možná taky,měl jsem celé auto tak doufám že jsem to nevyhodil.Musím se podívat na motor a řídící jednotku,doufám že to tam bude.jirka_holub píše: Vypada takhle ?
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/