Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#16 Nový příspěvek od jirka_holub »


Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#17 Nový příspěvek od jirka_holub »

Zajimave jsou tam uvedene hodnoty od snimace krouticiho momentu volantu - Torque sensor.

Centre position Approximately 2500 mV
Steering wheel turned to right 2500 − 500 mV
Steering wheel turned to left 4500 − 2500 mV

Tohle hacknout... tak si muzeme udelat traktorek na dalkove ovladani :jazyk: ... temito signaly budu simulovat ze jako kroutim volantem.. a posilovac s nim opravdu zatočí :)

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#18 Nový příspěvek od jirka_holub »

Ted uz seriozne :

Zde je uvedeno vse co je potreba k oziveni rizeny s Corsy.
Neni treba kupovat tu krabku z Ebaye, v clanku jsou konecne uvedene hodnoty ktere jsem hledal.

http://www.super7thheaven.co.uk/blog/co ... ring-epas/

A power connector - 2 tluste draty

Cerveny – 6mm2 +12v ignition permanent positive (50amp pojistka !!)
Hnedy – 6mm2 - kostra

A signal connector - 5 slabsich dratu

Modry / cerveny prouzek – 0.5mm2 Speed Sensor (ABS) Input
- bez signalu - maximalni posilovaci ucinek
- stredni posilovaci ucinek - signal (12V obdelnikove pulsy) vice nez 128 Hz ( odpovida rychlosti nad 18miles/hod)
- minimalni posilovaci ucinek - signal (12V obdelnikove pulsy) vice nez 321 Hz (odpovida rychlosti nad 45miles/hod)

Cerveny / bily prouzek -0.5mm2 Engine Multi-Timer Input
- nechat volny nebo pripojit na +12V. Nejlepe vsak pripojit na +12V az 10 sekund po zapnuti napajeni posilovace.
- detaily viz clanek

Cerny – 0.5mm2 +12v Ignition switched positive (5 amp fuse)
12V ze spinaci skrinky

Zeleny – 0.5mm2 Engine rpm Input minimum 55Hz maximum 30KHz
Otacky motoru - 12V obdelnikovy signal 55Hz - 30Khz

Hnedy / bily prouzek – 0.5mm2 Diagnostic output


Z toho vseho se domnivam, ze ta krabicka na Ebay obsahuje jen dva obycejne generatory s casovacem NE555 ....

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#19 Nový příspěvek od mufik »

Mám taky celý sloupek ze Suzuki,jsou tam jenom 4 kontakty.Bylo to sice propojené s ř.j.,tachometr byl ale pouze mechanický a s ř.j. nijak propojený nebyl, tak by to snad mohlo fungovat i bez další krabičky.Co si o tom myslíte?
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
mihi
Příspěvky: 7427
Registrován: pát kvě 29, 2009 10:33 pm
Bydliště: PB

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#20 Nový příspěvek od mihi »

V podstate je o elektromotor, neviem ako je tam doriešená doraz doprava a doľava...
V nových autách je to prepojené cez rôzne asistenty..ktoré zasahujú do riadenia, autopilot atď.......
Skúste to napojiť na + - možno to má dorazy priamo v riadení a potom sa na doraze zastaví... :-/
Mihi

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#21 Nový příspěvek od mufik »

Zkusím,uvidím co to udělá a dám vědět.Auto bylo r.v. cca 1995,takže tam elektroniky nebylo zase až tak moc.Teď jsem s tím zkusil protočit ručně a chodí to dokola bez jakýchkoliv dorazů,hřídel tedy bude asi součást rotoru a skrz nějaké čidla to bude jenom snímat pohyb doleva nebo doprava a podle toho spínat směr otáčení motoru?
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#22 Nový příspěvek od jirka_holub »

mufik píše:Mám taky celý sloupek ze Suzuki,jsou tam jenom 4 kontakty.Bylo to sice propojené s ř.j.,tachometr byl ale pouze mechanický a s ř.j. nijak propojený nebyl, tak by to snad mohlo fungovat i bez další krabičky.Co si o tom myslíte?
Zajimave.
Napis jake to presne bylo auto.
A nahod prosim foto.

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#23 Nový příspěvek od jirka_holub »

pidi píše:já mám ten sloupek el. posilovače doma, ale bez elektroniky a když jsem na konektory napojil 12v, tak hřídel jen kmitala tam a zpět. Tudíž to bude pravděpodobně potřebovat nějakou elektroniku.
Z jakeho auta to je?
Dej prosim foto.

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#24 Nový příspěvek od mufik »

Suzuki Wagon R+ 1000,myslím že stejné zařízení měl i Swift.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#25 Nový příspěvek od jirka_holub »


Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#26 Nový příspěvek od jirka_holub »


Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#27 Nový příspěvek od jirka_holub »

A az sezenes tu ridici jednotku, tak si tady objednej ten emulator signálů - primo na tu tvoji suzuki:
http://www.rallywiz.com/Shop/suzuki.html

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#28 Nový příspěvek od jirka_holub »

Na internetu pisou, ze elektricky posilovac spotrebuje jen cca 8% energie v porovnani z hydraulickym posilovacem.
Obrázek

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#29 Nový příspěvek od mufik »

jirka_holub píše: Vypada takhle ?
Ano,to je přesně on.Tu krabičku mám možná taky,měl jsem celé auto tak doufám že jsem to nevyhodil.Musím se podívat na motor a řídící jednotku,doufám že to tam bude.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Dablik
Příspěvky: 13
Registrován: ned úno 09, 2014 2:56 pm
Bydliště: pardubice

Re: Elektricky posilovac rizeni - na volantovem sloupku

#30 Nový příspěvek od Dablik »

koukni na to


Odpovědět

Zpět na „Elektrika“