dobíjení
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
dobíjení
Čau. Chtěl bych se zeptat.když nastartuji traktor tak mi kontrolka dobíjení bliká. Přitom mám vše v pořádku zapojené. Dobíjení je přez dynamo.
A chtěl bych se ještě zeptat jestli by sel napojit altik na relé od dynama?
Děkuji za odpověďi.
A chtěl bych se ještě zeptat jestli by sel napojit altik na relé od dynama?
Děkuji za odpověďi.
Re: dobíjení
Daj tam alternator z novsich aut tam ti netreba nijake rele regulacia je priamo v alternatore napr wv passatr.99 alternator valeo 90A
Re: dobíjení
to neviem. ja totiz davam do kazdeho stroja ci auta alternator favorit, felicia. je to najjednoduhsi sposob dobijania, regler je totiz na nom a nic viac nepotrebujes ide tam hruby kabel k baterke pripadne k starteru a druhy cez spinacku a kontrolku. dobija to perfektne a tie alternatory maju dobry vykon 55A alebo 70.
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení
Je to naprosto normální že na volnoběh dynamo nedobíjí.
Ne dynamo nelze napojit na regulátor alternátoru ani naopak.
Pokud ti stačí dynamo pokrýt energetické nároky (dobíjení,svícení, příp zapalování) pak je zbytečné ho měnit za alternátor nicmeně pokud se namontuje vyřeší se dobíjení na volnoběh hlavne pokud motor pracuje v tomto režimu často.
Ne dynamo nelze napojit na regulátor alternátoru ani naopak.
Pokud ti stačí dynamo pokrýt energetické nároky (dobíjení,svícení, příp zapalování) pak je zbytečné ho měnit za alternátor nicmeně pokud se namontuje vyřeší se dobíjení na volnoběh hlavne pokud motor pracuje v tomto režimu často.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: dobíjení
Zdravím, na RS 09 procházím pro kontrolu zapojení elektriky podle schématu, které jsem si vytisknul z knížky (procházím ohledně toho, že mi nefungoval hlídač žhavení, problémy ze spínačem žhavení a startu, to už je opraveno, ale jsou další věci co je potřeba poladit ).
Včera jsem procházel kontakty kolem regulátoru napětí a dynama, protože mi pořád svítí žárovka nabíjení(myslím si, že i při vyšších otáčkách). Podle univerzálních rad jsem nejprve vyčistil a dotáhnul kontakty, podíval se na zapojení podle schématu a tam mi nesedí jedno zapojení. Samozřejmě až seženu voltmetr taky přeměřit ( funkčnost regulátoru, dynama, aj.)
Podle schématu má být el. kabel z regulátoru napětí kontakt č. 51 zapojen do startéru kontakt č. 30 (zakroužkováno modře). Na RS 09 mám ale zapojen kabel ze startéru kontakt č. 30 do spínací skříňky kontakt č. 30 ( červeně označeno). Jelikož nerozumím moc elektrice, tak bych se chtěl zeptat, zda to může takhle být zapojeno, nevím co předchozí uživatel tím zamýšlel??? Nebo na co to má vliv, horší startování, nedobíjení baterky či jiný problém???Musí to být zapojeno přes regulátor?? Děkuji za rady.
Včera jsem procházel kontakty kolem regulátoru napětí a dynama, protože mi pořád svítí žárovka nabíjení(myslím si, že i při vyšších otáčkách). Podle univerzálních rad jsem nejprve vyčistil a dotáhnul kontakty, podíval se na zapojení podle schématu a tam mi nesedí jedno zapojení. Samozřejmě až seženu voltmetr taky přeměřit ( funkčnost regulátoru, dynama, aj.)
Podle schématu má být el. kabel z regulátoru napětí kontakt č. 51 zapojen do startéru kontakt č. 30 (zakroužkováno modře). Na RS 09 mám ale zapojen kabel ze startéru kontakt č. 30 do spínací skříňky kontakt č. 30 ( červeně označeno). Jelikož nerozumím moc elektrice, tak bych se chtěl zeptat, zda to může takhle být zapojeno, nevím co předchozí uživatel tím zamýšlel??? Nebo na co to má vliv, horší startování, nedobíjení baterky či jiný problém???Musí to být zapojeno přes regulátor?? Děkuji za rady.
Re: dobíjení
Chlapi mám problém už s druhým alternátorom a neviem prečo. Popis problému - alternátor začne dobíjať až nejakých 5 minút po štarte. Prvý mi toto robil na Felicii- ten som aj vymenil za iný závada ostala. Teraz som si všimol, že rovnako sa začína správať aj ten čo je na traktore. Štart ok - volty nejakých 11, po 2 - 3 minutách 12V a o ďalšie 3 minuty sa to pomaly vyšplhá na 14,2V a to už drží. Ak zapnem ventilátor na sahare tak to spadne na 13,2 čo sa mi zdá už dosť velký pokles. Kde hladať chybu? Alternátory sú klasické z osobákov 1 hrubý kábel a 1 budenie.
Re: dobíjení
No na alternátor nikto nereagoval , skúsim ešte niečo k baterkám.
Kolko voltov má mať nabitá baterka. Mám dve baterky a po 12hodinovom nabíjaní majú 12.5v a 12.4v. Nie je to nejako málo??
Kolko voltov má mať nabitá baterka. Mám dve baterky a po 12hodinovom nabíjaní majú 12.5v a 12.4v. Nie je to nejako málo??
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: dobíjení
Není problém v dobíjení v kostře nekde?
Altíky Pal-Magneton trpí na 3xM5 matky na diodovém můstu, očistit, dotáhnout.
To nabíjení se nedá říct.
Normální stav je 100% nabití 12.6V
50% cca 12.2-12.4V
To platí pro klasickou baterii.
Nevíme na jakém napětí jsi začínal, čím a jak dobíjíš, velikost baterie baterku můžu dobíjet klidně hodinu, klidně den
Altíky Pal-Magneton trpí na 3xM5 matky na diodovém můstu, očistit, dotáhnout.
To nabíjení se nedá říct.
Normální stav je 100% nabití 12.6V
50% cca 12.2-12.4V
To platí pro klasickou baterii.
Nevíme na jakém napětí jsi začínal, čím a jak dobíjíš, velikost baterie baterku můžu dobíjet klidně hodinu, klidně den
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: dobíjení
Bol som ešte pomerať to multimetrom. Takže lídlacka inteligentná nabíjačka považuje baterku s 12.7 voltami za nabitú a odpája sa.Iná obyčajná nabíjačka po pripojení do tej istej baterky ešte pustí 13,36V a 0,45A. Takže to vidím na nabíjačku.
Dve baterky ktoré normalne fungujú v autách asi nebudú obe skratované. Začínal som nabíjať na 12,4V , len preventivne ,aby boli v kondícii.
Dve baterky ktoré normalne fungujú v autách asi nebudú obe skratované. Začínal som nabíjať na 12,4V , len preventivne ,aby boli v kondícii.
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: dobíjení
Tak ona baterka prostě stárne a ztrácí kapacitu a to levnou nabíječkou nijak neovlivníš
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: dobíjení
Mne sa nezdá len to že jedna(drahšia ) nabíjačka ukončuje nabíjanie na 12,5 - 12,6V , pričom iná kludne pokračuje. Jedna z tých bateriek má necelý rok a dnes mi príde uplne nová. Doteraz som si myslel, že ak auto odstavujem na mesiac tak je dobré preventívne baterku natlačiť na 13V. Veď aj alternátor v aute stále tlačí 14,3V bez ohladu či je baterka nabitá alebo nie.
Ako odmerať toky prúdu v aute? ak dám multimeter do serie tak ho pri štartovaní odpálim vysokým odberom. Zase po naštartovaní asi nie je dobré baterku odpájať.
Ako odmerať toky prúdu v aute? ak dám multimeter do serie tak ho pri štartovaní odpálim vysokým odberom. Zase po naštartovaní asi nie je dobré baterku odpájať.
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: dobíjení
Ono asi záleží s jakým přístupem kontruktér na nabíječku šel, ukončit nabíjení v 12.5V je podle mě nenabitá baterka, mám vysledováno, že baterka se po nabíjení ještě "uleží", klesne napětí po nějaké době.
Ale pravidelné testy jsme nedělal, zda to je po 30 minutách nebo 2 hod nevím.
Další otázka je jak měří multimetr za 5 euro.
https://www.dps-az.cz/mereni/id:42907/p ... mpermetrem
Ale pravidelné testy jsme nedělal, zda to je po 30 minutách nebo 2 hod nevím.
Další otázka je jak měří multimetr za 5 euro.
https://www.dps-az.cz/mereni/id:42907/p ... mpermetrem
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: dobíjení
Celkom za 5 eur nebol, ale nie je to ani nijaká značka. Bežná čína , mám aj kliešťový ale či odmerá menej ako 1A to neviem.
Re: dobíjení
Ešte raz sa sem votriem dobíjanie a štartovanie má k sebe blízko. Potrebujem štartovací vozík a moj mechanik mi doporučil toto
https://www.autokelly.sk/Product/GV-STC ... 9;40136953
lenže to má štartovací cyklus 5sek a potom dve minuty pauza.
No ja by som na oživnie tých mojich starých motorov potreboval zdroj ktorý dokáže točiť motorom aj 10 minút.
Na bazoši som našiel zase toto https://dom.bazos.sk/inzerat/106417381/ ... -vozik.php
čo by bolo lepšie kúpiť??
https://www.autokelly.sk/Product/GV-STC ... 9;40136953
lenže to má štartovací cyklus 5sek a potom dve minuty pauza.
No ja by som na oživnie tých mojich starých motorov potreboval zdroj ktorý dokáže točiť motorom aj 10 minút.
Na bazoši som našiel zase toto https://dom.bazos.sk/inzerat/106417381/ ... -vozik.php
čo by bolo lepšie kúpiť??
- Atlan
- Příspěvky: 9531
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: dobíjení
Za 10min bude starte zhoreny.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.