Motor Škoda 1203 - dobíjení
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Motor Škoda 1203 - dobíjení
Ahoj,
jsem tu nový ač už mi traktor doma stojí nějakou dobu. Dosud sem vždy nabíjel baterku ale časté starty na zahradě ji rychle vytlučou. Konečně sem se rozhoupal kouknout proč nedobíjí. Bylo tam dynamo 12V 22A 2200ot. (viz. foto) Otevřel jsem ho a k mému zděšení chybějí 2 uhlíky a ty zbylé dva už sou zbytečnost. Přijde mi že to dynamo tam někdo dal jen jako napínák ač bylo zapojené. Relé tam je PAL s dvouma cívkama. Nevypadá nějak poškozeně.
Od kamaráda mám alternátor 55A z traktora a zřejmě se stejný dával do š 120 a pod. Velikostně... by se tam nějak asi vtěstnal. Mělo by to cenu ? Nebo sehnat jiné dynamo. To dynamo je užší ale delší takže sem tam vejde. Altík je tip top a musel bych koupit kratší řemen nebo říznout výztuhu co zavazí. Alternátor ale nemá regulátor. Bylo by možné použít ten starý ? Co sjem tak četl asi to možné nebude. Ještě tu mám regulátor co lehce přebíjel 3fázovej z motocyklu. to je asi nepravděpodobné. Jde mi o to, zda tento alternátor má regulátor i s těma uhlíkama ? Zdálo se mi totiž že ty uhlíky tam někde jsou vidět
Nejlepší by bylo kdybych a to mohl potom hodit světla. Ale hlavně abych to nemusel pořád dobíjet. Máte ještě někdo nějakej nápad ? Budu rád za každou radu. Jinak o traktoru se určitě poté někdy rozepíšu a pochlubím. Ještě tu mám frézu s motorem čz 150c.
Zatím díky a pokud jsem něco zapoměl (je to dost možné) napíšu více
Traktoru zdar!
Když už jsem to tak pokazil přikládám alespoň foto a chtěl bych tedy požádat zda by toto téma nešlo přesunout Omlouvám se
http://jubka.rajce.idnes.cz/Traktor
jsem tu nový ač už mi traktor doma stojí nějakou dobu. Dosud sem vždy nabíjel baterku ale časté starty na zahradě ji rychle vytlučou. Konečně sem se rozhoupal kouknout proč nedobíjí. Bylo tam dynamo 12V 22A 2200ot. (viz. foto) Otevřel jsem ho a k mému zděšení chybějí 2 uhlíky a ty zbylé dva už sou zbytečnost. Přijde mi že to dynamo tam někdo dal jen jako napínák ač bylo zapojené. Relé tam je PAL s dvouma cívkama. Nevypadá nějak poškozeně.
Od kamaráda mám alternátor 55A z traktora a zřejmě se stejný dával do š 120 a pod. Velikostně... by se tam nějak asi vtěstnal. Mělo by to cenu ? Nebo sehnat jiné dynamo. To dynamo je užší ale delší takže sem tam vejde. Altík je tip top a musel bych koupit kratší řemen nebo říznout výztuhu co zavazí. Alternátor ale nemá regulátor. Bylo by možné použít ten starý ? Co sjem tak četl asi to možné nebude. Ještě tu mám regulátor co lehce přebíjel 3fázovej z motocyklu. to je asi nepravděpodobné. Jde mi o to, zda tento alternátor má regulátor i s těma uhlíkama ? Zdálo se mi totiž že ty uhlíky tam někde jsou vidět
Nejlepší by bylo kdybych a to mohl potom hodit světla. Ale hlavně abych to nemusel pořád dobíjet. Máte ještě někdo nějakej nápad ? Budu rád za každou radu. Jinak o traktoru se určitě poté někdy rozepíšu a pochlubím. Ještě tu mám frézu s motorem čz 150c.
Zatím díky a pokud jsem něco zapoměl (je to dost možné) napíšu více
Traktoru zdar!
Když už jsem to tak pokazil přikládám alespoň foto a chtěl bych tedy požádat zda by toto téma nešlo přesunout Omlouvám se
http://jubka.rajce.idnes.cz/Traktor
Naposledy upravil(a) Chudys dne pát črc 25, 2014 10:21 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Dobíjení - Motor 1203
Chudys: kup si alternátor z felicie a maš to i z regulátorem
Re: Dobíjení - Motor 1203
Ale já bych tam potřeboval klínovej řemen. Nebo by to šlo přehodit ? A obávám se že to bude hodně velký
Re: Dobíjení - Motor 1203
felicie ma klinovej i dražkovej jinak jdou přehodit
- exot
- Příspěvky: 3795
- Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
- Bydliště: Český ráj 294 11
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení - Motor 1203
K alternatoru musis mit spravny regulator nez resit tohle je lepsi jak je tu jiz psano altik s integrovanym regulatorem treba z nejakeho auta jak jse ti psal sz treba z fava
ale je dost mozne ze na puvodnim motoru byl remen 13 a vetsina tehle altiku maj10 remen
ale je dost mozne ze na puvodnim motoru byl remen 13 a vetsina tehle altiku maj10 remen
Naposledy upravil(a) exot dne pát črc 25, 2014 10:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)
Re: Dobíjení - Motor 1203
vždyt to ríkám z feliny ta ho má vestavěnej
Re: Dobíjení - Motor 1203
Jo asi to tak bude nakonec. Teda podle místa. Nevim jak bude velkej a zda nebude něco překážet
Re: Dobíjení - Motor 1203
Ale ked už máš ten 55a tak skús ten, regulátor stojí v mototechne pár korún.
Re: Dobíjení - Motor 1203
Zdravím,
chtěl bych se zeptat těch co už mají výměnu dynama za alternátor z Favorita za sebou, jakým zbůsobem řešili problém s rozdílnými řemenicemi. Na dynamu je tedy 13-tka řemen a na altíku je jen 10-tka řemen. Bylo potřeba nechat utočit novou řemenici, nebo na altík třeba pasovala ta z dynama?
Díky Karel
chtěl bych se zeptat těch co už mají výměnu dynama za alternátor z Favorita za sebou, jakým zbůsobem řešili problém s rozdílnými řemenicemi. Na dynamu je tedy 13-tka řemen a na altíku je jen 10-tka řemen. Bylo potřeba nechat utočit novou řemenici, nebo na altík třeba pasovala ta z dynama?
Díky Karel
Re: Dobíjení - Motor 1203
na favo altik ti 13-ka pasovat nebude, lebo ma kratsiu hriadelku.... vytocit podla original akurat na 13 remen
Re: Dobíjení - Motor 1203
Tak jsem si všimnul, že na mém motoře je ještě 17-tka řemen :-(. Nemáte někdo fotky s detailama zástavby Favoriťáckého altíku?
Díky Karel
Díky Karel
Re: Dobíjení - Motor 1203
Takže včera jsem sehnal jkonečně alternátor z felcky. Narval jsem to tam. Musel jsem dát lehce větší řemenici...
Problém vidim v tom, že... Zapnu klíček kontrolka svítí a když nastartuju musim přidat otáčky a pak zhasne. Ale v večer jjsem si všiml že lehce doutná ta žárovička. Když měřim multákem kostra/kolík na altu tak ukazuje cca 14,4V Pokud však měřim na baterce nebo cestou k ní tak už je to asi 13,7V . Na traktoru kromě baterky a podsvícení teploměru neni žádnej spotřebič. Musim najít něco co bych mohl napíchnout s vetšim odběrem abych veděl jak se to bude chjovat. Jinak mne ted napadlo že kontrolka je 2W ale co jsem nekde četl má být přesně 1,2W... Může i toto zlobit ? Jinak uhlíky jsou už kratší tak i to mne napadlo.
Problém vidim v tom, že... Zapnu klíček kontrolka svítí a když nastartuju musim přidat otáčky a pak zhasne. Ale v večer jjsem si všiml že lehce doutná ta žárovička. Když měřim multákem kostra/kolík na altu tak ukazuje cca 14,4V Pokud však měřim na baterce nebo cestou k ní tak už je to asi 13,7V . Na traktoru kromě baterky a podsvícení teploměru neni žádnej spotřebič. Musim najít něco co bych mohl napíchnout s vetšim odběrem abych veděl jak se to bude chjovat. Jinak mne ted napadlo že kontrolka je 2W ale co jsem nekde četl má být přesně 1,2W... Může i toto zlobit ? Jinak uhlíky jsou už kratší tak i to mne napadlo.
Re: Dobíjení - Motor 1203
Ak sa môžem opýtať, akú remenicu si namontoval na ten altík? Kde si ju vzal, pasovala dobre? Práve riešim podobný problém, alternátor z favorita na Zetor 4611, potrebujem tam remenicu na 17-ku remeň. Pokial možno tak s tými propelkami, s ventilátorom. Doma som našiel dve remenice hlinníkové, zrejme zo škody 1202 a hrozne sú zodrané . Potreboval by som tú liatinovú z alternátora Zetora...
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)
Re: Dobíjení - Motor 1203
Projdi si celou kabeláž mezi altíkem a baterkou - tu silovou část.. Máš tam někde buď slabý kablík nebo špatný spoj. Při tomto úbytku, pokud je to jedno místo , tak by se mělo hřát.Dělají to někdy špatně zamačknutá očka.Pokud půjdeš spoj po spoji voltmetrem tak to místo najdeš . Může se ale stát že altík mezitím baterku dobije a úbytek zmizí/poteče malý proud/ , tak doporučuji rosvítit světla nebo jinak baterku zatížit a udržovat vyšší otáčky .
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....