Kdybych nekecal tak napíšu zrovna že jsem jezdil s T 813 a né s 815
Nejsem si jistej ale Tatra 815 v roce 1983 asi ještě nejezdila.
Zapojení kontrolky před startováním
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Zapojení kontrolky před startováním
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Zapojení kontrolky před startováním
čoveče v roce 83 začala asi už výroba. http://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_815
Re: Zapojení kontrolky před startováním
Zdravím,
mám banální otázku, ale nikde jsem na ni nenašel odpověď:
jaká patice žárovky se používá pro žárovku kontrolky dobíjení u traktorů jako Zetor Super 50.
Pokud tomu dobře rozumím tak bere (-) z kontaktu D+ alternátoru a (+) ze spínací skříňky (kontakt 15 nebo 54), tzn. neměla by být ukostřena přes sdružený budík (otáčkoměr) jako jiné přístrojové žárovky.
Rekonstruuji elektriku a mám v tom jakožto poučný lajk trochu zmatek.
Předem díky za jakékoli věcné komentáře.
mám banální otázku, ale nikde jsem na ni nenašel odpověď:
jaká patice žárovky se používá pro žárovku kontrolky dobíjení u traktorů jako Zetor Super 50.
Pokud tomu dobře rozumím tak bere (-) z kontaktu D+ alternátoru a (+) ze spínací skříňky (kontakt 15 nebo 54), tzn. neměla by být ukostřena přes sdružený budík (otáčkoměr) jako jiné přístrojové žárovky.
Rekonstruuji elektriku a mám v tom jakožto poučný lajk trochu zmatek.
Předem díky za jakékoli věcné komentáře.
Re: Zapojení kontrolky před startováním
Na otáčkoměru je pozice pro kontrolku jejíž objímka je isolovaná od hmoty otáčkoměru. Do ní přijde kontrolka dobíjení , jeden fous na 15/54 a druhý na D+. V jedné seri jsem se potkal s dvěma isolovanými pozicemi . Nebyl tam normální páčkový přepinač ale "dvoupatrový "/pro vlek/ nějaký cizí když odešel, dával se tam náš, náhrada nebyla . Kontrolka byla zapojena pararelně na vývody pro žárovky. Vždy jedna strana dostala proud a druhá přez žárovky "kostřila "Prý to byla nějaý vrácený vývoz.Ono těch změn tam bylo víc ale mnogo let tomu nazád......
Dodatek- ty traktory byly svítivě žluté , musely se na ně montovat boudy a přestříkávat protože na řidiče neustále útočily vosy a myslím že to bylo na pokyn Zetoru , těch poštípaných bylo nějak moc.
Ale byl to rok asi 1966....
Dodatek- ty traktory byly svítivě žluté , musely se na ně montovat boudy a přestříkávat protože na řidiče neustále útočily vosy a myslím že to bylo na pokyn Zetoru , těch poštípaných bylo nějak moc.
Ale byl to rok asi 1966....
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Zapojení kontrolky před startováním
Me chce taky zabít vsecko co ma žihadlo když sedim v HONu, a když na tom je hydraulický kladivo tak je to ještě horší.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Zapojení kontrolky před startováním
duchodce: Díky za info, mně se zdálo že je tam špatný kontakt a prisuzoval jsem to letité korozi .
Dobrej poznatek s tou žlutou - až budu stříkat boudu, budu na to myslet
Dobrej poznatek s tou žlutou - až budu stříkat boudu, budu na to myslet