Identifikace elektromotoru

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 3191
Registrován: ned úno 03, 2008 7:35 pm
Bydliště: Orlová

Re: Identifikace elektromotoru

#286 Nový příspěvek od radas »

typoval bych to na r55-s průměr hř 28 mm osová výška 150mm 1420 or 3 kw 1420 ot 6,4 A 380 v

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace elektromotoru

#287 Nový příspěvek od Jakub »

Díky. To r55-s je typové označení? Zkoušel jsem podle toho něco najít, ale nenašel. Ani žádný starý katalog. Může to být MEZ Mohelnice?
Ty rozměry souhlasí, dám sem lepší obrázek:
Obrázek
To znáš z hlavy nebo máš nějaký katalog?
Díky
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 3191
Registrován: ned úno 03, 2008 7:35 pm
Bydliště: Orlová

Re: Identifikace elektromotoru

#288 Nový příspěvek od radas »

mez by to být mohl. mám to jen z nějakých poznámek, někdy jsem něco takového nahrazoval. typnul jsem to podle svorkovnice a tyhle motory se dělaly jak s uzavřenými štíty tak poloktytými - tam byl stočený drát

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: Identifikace elektromotoru

#289 Nový příspěvek od Japa »

Kdyby se při identifikaci motoru vycházelo z průměru a délky hřídele (s postupnými inovacemi se vnější rozměry různě měnily, ale hřídele většinou zůstavaly stejné), tak by to dle novějšího značení mohlo odpovídat typu 4AP 112M-4, tedy 4 kW, ale to by ten motor musel vážit min. 50 kg.
Pokud motor váží kolem 35 kg, bude to odpovídat typu 4AP 100L-4, 3 kW, pokud váží do 30 kg, bude mít 2,2 kW.
Pouze tyto tři čtyřpólové motory mají hřídel 28 mm.

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace elektromotoru

#290 Nový příspěvek od Jakub »

Díky, zkusím to nějak zvážit, snad se ty starší typy nějak výrazně neliší váhou od novějších.
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

Uživatelský avatar
Baťa1
Příspěvky: 2446
Registrován: čtv zář 09, 2010 1:55 pm
Bydliště: VY-PV

Re: Identifikace elektromotoru

#291 Nový příspěvek od Baťa1 »

Jakub píše:Zdravím, potřeboval bych pomoct s identifikací tohoto elektromotoru, nemá štítek a byl zapojený do hvězdy.
Jde mi o to, jaký má přibližně výkon a jestli se dá odhadnout možnost zapojení do trojúhelníka. Regulační autotransformátor a wattmetr samozřejmě doma nemám, abych si mohl změřit jeho charakteristiku.

Ta mřížka ventilátoru není originál, zato ten ventilátor originál bude, má velmi zvláštní tvar lopatek.
Naprázdno jsem naměřil otáčky 1 475 min^-1 (měřeno cyclocomputerem).
http://s2.postimage.org/uaxvvtz9x/DSC_0236.jpg[/img[/url[url=http://postimage.org/image/692ltxjrz/[img]http://s11.postimage.org/692ltxjrz/DSC_0238.jpg[/img[/url[url=http://postimage.org/image/nva8v1ayd/[img]http://s18.postimage.org/nva8v1ayd/DSC_0239.jpg[/img[/url[url=http://postimage.org/image/3yoo9bqkz/[img]http://s13.postimage.org/3yoo9bqkz/DSC_0240.jpg[/img[/url[url=http://postimage.org/image/66ii3gh75/[img]http://s16.postimage.org/66ii3gh75/DSC_0241.jpg[/img[/url[url=http://postimage.org/image/sy4wbn4uf/[img]http://s15.postimage.org/sy4wbn4uf/el_Motor3jp.jpg[/img]
tvarem stejny motory (akorád s jinéma parametrama) máme na šroťáku a na vrátku kde je štitek a na něm se dočtu že je to mez mohelnice tvar "cosi" (čislo) a ten dekl na vrtulu má podlóhly díry šířka asi 8mm a uprostřed jedna dirka kruhová a ten dekl svorkovnice tam myslim taky nepatří, měl by tam byt kryt litinové s odlitym nápisem MEZ (takové šikmé) a s gumovym těsněnim, ten deklik plechové je s tech motorů co měli právě to polokrytí s teho stočenyho drátu
Frézování, soustružení a jiné činnosti v dílně, Zetor 50 super

Uživatelský avatar
brigadnik
Příspěvky: 1070
Registrován: stř říj 17, 2007 10:20 am
Bydliště: Žatecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace elektromotoru

#292 Nový příspěvek od brigadnik »

Zdravím, mám doma motor s označením AP112M/84, na štítků má uvedeno 1420/710 ot/min, svorkovnice vypadá standartně tzn. šest svorek, žádný plechy. Víte jak se tento motor zapojuje, aby šli přepínat otáčky? Něco jsem sice našel, ale nejsem si jistej.

Uživatelský avatar
Baťa1
Příspěvky: 2446
Registrován: čtv zář 09, 2010 1:55 pm
Bydliště: VY-PV

Re: Identifikace elektromotoru

#293 Nový příspěvek od Baťa1 »

šak na vnitřní straně krytu svorkovnice (na tym dekliku) to máš namalovaný
Frézování, soustružení a jiné činnosti v dílně, Zetor 50 super

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1223
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Identifikace elektromotoru

#294 Nový příspěvek od kaja.h »

Jakub píše:Díky, zkusím to nějak zvážit, snad se ty starší typy nějak výrazně neliší váhou od novějších.
To se sakra lišej, na to vůbec nespolejhej.
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1223
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Identifikace elektromotoru

#295 Nový příspěvek od kaja.h »

Otáčky teda známe. Tyhle starý Mezy měly trošku odlišný hřídele oproti dnešním normám. Tak ten průměr taky moc neřekne :'( Myslim, že byli o něco menší než dneska. Na tom víčku není značka MEZ??
Jo a jestli byl do Y, tak ho nedávej do D , to by taky nemuselo dobře dopadnout.
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
Jakub
Příspěvky: 881
Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
Bydliště: Vel. Opatovice - BK
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace elektromotoru

#296 Nový příspěvek od Jakub »

Elektromotor přišel opět na řadu, trochu po odmlce :smich:
Ano, plechové víčko je MEZ.
Ten kryt ventilátoru je z jiného upravený, ten je matoucí.
Ale kolo vrtule s těmi hranatými lopatkami by mělo být z tohoto motoru.
Motor váží 53 kg

ObrázekObrázekObrázek
Kdo maže, ten jede!

Zetor 25 A

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Identifikace elektromotoru

#297 Nový příspěvek od ITS »

Podle skříně jde o typ OR.
Je to poslední motor, který nebyl rozměrově v souladu s Evropou. Pokud má 1400 otáček, tak je to čtyřpól, u kterého byla hřídel, na rozdíl od skříně, již "harmonizována". Tedy jsou to 4 kW.
Myslím, že tyto motory by mohly mít možnost rozběhu hvězdou. Ale nevím to.
Takový motor by dnes měl osovou výšku 112 mm.

chobotek
Příspěvky: 10549
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Identifikace elektromotoru

#298 Nový příspěvek od chobotek »

V řadě OR má čtyřpólový motor 4,4kW pod označením OR 47n-4. Po ruce mám pouze tabulky vinutí, takže podle rozměrů to teď nedokážu zkontrolovat.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

ITS
Příspěvky: 6229
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Identifikace elektromotoru

#299 Nový příspěvek od ITS »

Dnes jsem o něj zakopl.

Obrázek

ale je to jen 3 kW

chobotek
Příspěvky: 10549
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Identifikace elektromotoru

#300 Nový příspěvek od chobotek »

...a je v něm 3.2kg mědi ;-). ls=115mm, zatímco OR 47n-4 má ls=154mm. Jinak jsou ty motory stejné, takže by se dalo rozhodnout, který z nich to je. Pokud už teda víme, že je čtyřpólový.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“