Alternátor

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tucnakk
Příspěvky: 436
Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Alternátor

#16 Nový příspěvek od tucnakk »

Chtěl bych se zeptat.Jak zapojit tento alternator s felicie.Má jen dva vývody.
Prej by měl mít na sobě i relátko-je to pravda?
Obrázek

Uživatelský avatar
alek
Příspěvky: 1121
Registrován: sob říj 25, 2008 8:08 pm
Bydliště: Nětčice u Kroměříže

Re: Alternátor

#17 Nový příspěvek od alek »

Kolegové altermatory jsou rozdílne a to v tom na co jsou určeny Traktorovy ma jiny pruměr dratu na statoru a jinačí počet zavitu drátu na civce statoru než automobilový . A to proto že bežne motory (třeba Zetor ) maji řemenice 17" (opasaní 76mm)a je třeba aby nabijely vic od spodu (v nizkých otačkach) něž třeba benzinovy motor s 13" nebo plochou (vice dražkovou ) řemenicí, kdy je uplně jiny poměr otaček.

AlexTc
Příspěvky: 1418
Registrován: sob říj 25, 2008 2:45 pm
Bydliště: okr. Tachov

Re: Alternátor

#18 Nový příspěvek od AlexTc »

tucnakk: Regulátor je vestavěný. Je to ta stříbrná kostička a její součástí jsou i uhlíky. Z toho šroubu se připojíš na baterku a ten zelený drát na kontrolku a z ní přes klíček na plus. Pokud je ten altenátor s malou drážkovou řemenicí a vyměníš jí za větší normální může se dobíjení nabudit až ve vyšších otáčkách

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

#19 Nový příspěvek od Atlan »

alek: Z ekonomickeho hladiska je vyhodnejsie vyrabit inu remenicu ako sa babrat s inym altikom. Da sa povedat zealtiky su rovnake o zvysok sa postarra rozny priemer remnic na motoroch vid dizlove a benzinove auta. A traktory.
Nicoho sa neboj relatko netreba, len kontrolku ako napisali vyssie. Osobne by som spravil repas altika po 60tkm v aute su vyhriate a uvolnene matice mostika.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
tucnakk
Příspěvky: 436
Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Alternátor

#20 Nový příspěvek od tucnakk »

Dekuji za rady-altiík zapojen podle vašich rad a funguje 8)

silvia95
Příspěvky: 82
Registrován: stř pro 17, 2008 10:02 pm

Re: Alternátor

#21 Nový příspěvek od silvia95 »

mohli by ste mi poradit ako sa da rozobrat alternator z favorita , ako sa daju "zahaknut" uhliky dakujem

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Alternátor

#22 Nový příspěvek od Jarda-k »

Odmontuješ celý regulátor, který je současně držák uhlíků. Zpátky namontuješ regulátor až po složení alternátoru. Regulátor drží dva šrouby s hlavou na šroubovák.

silvia95
Příspěvky: 82
Registrován: stř pro 17, 2008 10:02 pm

Re: Alternátor

#23 Nový příspěvek od silvia95 »

dik _ Jarda-k , ako viem demontovat rotor z o zadnej casti ? regulator, remenica a predna cast odmontovana .

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternátor

#24 Nový příspěvek od Atlan »

Nemal si to tak rozmontovat, najprv sa vyberu sruby co to drzia pokope potom sa paci z dvpch stran velkymi srubovakmi a dava pozor aby si neposkodil vynutie, az nakoniec sa dava dole remenica.
Pri skladani nije odveci zohriať hlinik pred vlozenim lozisk staci na 60st.

Inak mozes skusit nahriat spodny diel s teplovzduskou ale s mierou. Aj pri rozoberani.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
mazhor
Příspěvky: 840
Registrován: úte srp 17, 2010 8:09 am

Re: Alternátor

#25 Nový příspěvek od mazhor »

Prilepim se s dotazem: 6245 me dobiji okolo 13,5V pri zatezi (svetla, ventilator) jdou hodnoty hluboko pod 13V. Kontrolka pri zvysenem volnobehu zhasne. Uvedene napeti mereno na baterce. Baterka ma v klido 12,6-12,7V. Kde muze byt chyba a jak na ni prijit?

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#26 Nový příspěvek od oco13 »

Mám otázku ohladom alternátora na Felicii. Pri studenom motore nedobíja, ked naštartujem je tam pod 12v až minutu po zvýšení otáčok to vybehne na 14,1 V. Pokial štartujem teplý motor nabíja ihneď. Myslel som že to bude regulátorom ale ani po výmene sa to nezmenilo.
Poradí niekto? :typek:

ajchy
Příspěvky: 48
Registrován: stř zář 10, 2014 8:28 pm
Bydliště: mnichovo hradiště

Re: Alternátor

#27 Nový příspěvek od ajchy »

mazhor: změř to přímo na alternátoru, baterka se může silně dobíjet a stahuje napětí přes odpory přívodních vodičů.
oco13: máš spúrávnou hodnotu kontrolky? Za tepla je to tím že se ještě nevitratil remanentní magnetismus ze statoru alternátoru, proto nepotřebuje tolik nabudit. Při vyšších otáčkách také nepotřebuje tolik budit.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#28 Nový příspěvek od oco13 »

Je to továrenská Felicia , palubovku som nikdy otvorenú nemal , v lete dobíjal hneď a teraz čím viac mrzne tým dlhšie mu trvá kým nabehne. Ak je +5 tak dobíja celkom v pohode hneď od štartu.

Hape
Příspěvky: 13
Registrován: úte srp 04, 2009 9:37 pm

Re: Alternátor

#29 Nový příspěvek od Hape »

Jestli máš naftový motor, tak po studeném startu ještě nějakou dobu fungují žhavící svíčky, a ty si vezmou dost proudu. Potom když je ŘJ úplně vypne, skokově naroste na aku napětí. Alespoň takhle se to dělo na Peugeotu 405, ještě když jsme ho měli.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15666
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Alternátor

#30 Nový příspěvek od oco13 »

Filcka je benzín MPI 50kw, urobí to len keď mrzne. Išiel som na poobednú , keď svitilo slnko ,a v momente ako chytila tam bolo 14,5V :-/ Teraz keď som išiel domov a vonku bolo -5 tak trvalo asi kilometer alebo tri minuty kým sa altík "chytil" ,potom už všetko v pohode. :pistol:

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“