Alternátor
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- tucnakk
- Příspěvky: 436
- Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Alternátor
Chtěl bych se zeptat.Jak zapojit tento alternator s felicie.Má jen dva vývody.
Prej by měl mít na sobě i relátko-je to pravda?
Prej by měl mít na sobě i relátko-je to pravda?
Re: Alternátor
Kolegové altermatory jsou rozdílne a to v tom na co jsou určeny Traktorovy ma jiny pruměr dratu na statoru a jinačí počet zavitu drátu na civce statoru než automobilový . A to proto že bežne motory (třeba Zetor ) maji řemenice 17" (opasaní 76mm)a je třeba aby nabijely vic od spodu (v nizkých otačkach) něž třeba benzinovy motor s 13" nebo plochou (vice dražkovou ) řemenicí, kdy je uplně jiny poměr otaček.
Re: Alternátor
tucnakk: Regulátor je vestavěný. Je to ta stříbrná kostička a její součástí jsou i uhlíky. Z toho šroubu se připojíš na baterku a ten zelený drát na kontrolku a z ní přes klíček na plus. Pokud je ten altenátor s malou drážkovou řemenicí a vyměníš jí za větší normální může se dobíjení nabudit až ve vyšších otáčkách
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
alek: Z ekonomickeho hladiska je vyhodnejsie vyrabit inu remenicu ako sa babrat s inym altikom. Da sa povedat zealtiky su rovnake o zvysok sa postarra rozny priemer remnic na motoroch vid dizlove a benzinove auta. A traktory.
Nicoho sa neboj relatko netreba, len kontrolku ako napisali vyssie. Osobne by som spravil repas altika po 60tkm v aute su vyhriate a uvolnene matice mostika.
Nicoho sa neboj relatko netreba, len kontrolku ako napisali vyssie. Osobne by som spravil repas altika po 60tkm v aute su vyhriate a uvolnene matice mostika.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- tucnakk
- Příspěvky: 436
- Registrován: stř črc 04, 2007 4:08 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Alternátor
Dekuji za rady-altiík zapojen podle vašich rad a funguje
Re: Alternátor
mohli by ste mi poradit ako sa da rozobrat alternator z favorita , ako sa daju "zahaknut" uhliky dakujem
Re: Alternátor
Odmontuješ celý regulátor, který je současně držák uhlíků. Zpátky namontuješ regulátor až po složení alternátoru. Regulátor drží dva šrouby s hlavou na šroubovák.
Traktor s mulčovačem a frézou: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 20&t=44492
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Sekačka: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 0#p1194040
Špalíkovač: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 2#p1214172
Re: Alternátor
dik _ Jarda-k , ako viem demontovat rotor z o zadnej casti ? regulator, remenica a predna cast odmontovana .
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Nemal si to tak rozmontovat, najprv sa vyberu sruby co to drzia pokope potom sa paci z dvpch stran velkymi srubovakmi a dava pozor aby si neposkodil vynutie, az nakoniec sa dava dole remenica.
Pri skladani nije odveci zohriať hlinik pred vlozenim lozisk staci na 60st.
Inak mozes skusit nahriat spodny diel s teplovzduskou ale s mierou. Aj pri rozoberani.
Pri skladani nije odveci zohriať hlinik pred vlozenim lozisk staci na 60st.
Inak mozes skusit nahriat spodny diel s teplovzduskou ale s mierou. Aj pri rozoberani.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Alternátor
Prilepim se s dotazem: 6245 me dobiji okolo 13,5V pri zatezi (svetla, ventilator) jdou hodnoty hluboko pod 13V. Kontrolka pri zvysenem volnobehu zhasne. Uvedene napeti mereno na baterce. Baterka ma v klido 12,6-12,7V. Kde muze byt chyba a jak na ni prijit?
Re: Alternátor
Mám otázku ohladom alternátora na Felicii. Pri studenom motore nedobíja, ked naštartujem je tam pod 12v až minutu po zvýšení otáčok to vybehne na 14,1 V. Pokial štartujem teplý motor nabíja ihneď. Myslel som že to bude regulátorom ale ani po výmene sa to nezmenilo.
Poradí niekto?
Poradí niekto?
Re: Alternátor
mazhor: změř to přímo na alternátoru, baterka se může silně dobíjet a stahuje napětí přes odpory přívodních vodičů.
oco13: máš spúrávnou hodnotu kontrolky? Za tepla je to tím že se ještě nevitratil remanentní magnetismus ze statoru alternátoru, proto nepotřebuje tolik nabudit. Při vyšších otáčkách také nepotřebuje tolik budit.
oco13: máš spúrávnou hodnotu kontrolky? Za tepla je to tím že se ještě nevitratil remanentní magnetismus ze statoru alternátoru, proto nepotřebuje tolik nabudit. Při vyšších otáčkách také nepotřebuje tolik budit.
Re: Alternátor
Je to továrenská Felicia , palubovku som nikdy otvorenú nemal , v lete dobíjal hneď a teraz čím viac mrzne tým dlhšie mu trvá kým nabehne. Ak je +5 tak dobíja celkom v pohode hneď od štartu.
Re: Alternátor
Jestli máš naftový motor, tak po studeném startu ještě nějakou dobu fungují žhavící svíčky, a ty si vezmou dost proudu. Potom když je ŘJ úplně vypne, skokově naroste na aku napětí. Alespoň takhle se to dělo na Peugeotu 405, ještě když jsme ho měli.
Re: Alternátor
Filcka je benzín MPI 50kw, urobí to len keď mrzne. Išiel som na poobednú , keď svitilo slnko ,a v momente ako chytila tam bolo 14,5V Teraz keď som išiel domov a vonku bolo -5 tak trvalo asi kilometer alebo tri minuty kým sa altík "chytil" ,potom už všetko v pohode.