Zapojení relé žhavení Golf aj.
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Zapojení relé žhavení Golf aj.
Zdravím,potřeboval bych poradit jak zapojit rele žhavení,jsou na tom číselné značení a to následující,86,30,87,85,50,T,L.nevíte někdo kam co jak zapojit???,předem moc děkuji.
- Martin90
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: rele žhavení zapojení
http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... 997757d355
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=117&t=49102
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=117&t=49102
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
- chavier
- Site Admin
- Příspěvky: 2568
- Registrován: úte črc 03, 2007 9:50 pm
- Bydliště: okres Karviná
- Kontaktovat uživatele:
Re: rele žhavení zapojení
to je dokonce odkaz na muj dotaz :-D
Pak jsem zjistil ze rele je spatne.
87 je silovy vystup na žhavičky
30 trvalý silový přívod od baterky
85 mám jako (15) od klíčku
86 kostra
T čidlo teploty
L výstup na kotrolku (minus)
50 startér
85 a 86 se může myslím přehodit.
Pak jsem zjistil ze rele je spatne.
87 je silovy vystup na žhavičky
30 trvalý silový přívod od baterky
85 mám jako (15) od klíčku
86 kostra
T čidlo teploty
L výstup na kotrolku (minus)
50 startér
85 a 86 se může myslím přehodit.
- Martin90
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: rele žhavení zapojení
Tak to sorry, já to rychle vygooglil
Chce to hledat a hledat
Chce to hledat a hledat
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
Re: rele žhavení zapojení
Moc děkuji Martine,to jsem potřeboval.díky moc.
Re: rele žhavení zapojení
Takže podle chaviera,je to špatně????.
- Martin90
- Příspěvky: 1581
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: rele žhavení zapojení
Definitivně správně:
87 je silovy vystup na žhavičky
30 trvalý silový přívod od baterky
85 konec vinutí relátka - mínusová strana
86 začátek vinutí relátka - plusová strana
T čidlo teploty
L kontrolka
50 ovládání startéru - přímé
87 je silovy vystup na žhavičky
30 trvalý silový přívod od baterky
85 konec vinutí relátka - mínusová strana
86 začátek vinutí relátka - plusová strana
T čidlo teploty
L kontrolka
50 ovládání startéru - přímé
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
Re: rele žhavení zapojení
Tak my to už maká děkuji chlapi.jen jsem chtěl poprosit administrátora zda by to nemohl dát do sekce,manuály a návody,myslím že jse to může hodit nejen nám traktoristům díky.
Re: Zapojení relé žhavení Golf aj.
Oživim to tu,
Nechápem ten vývod na štartér,
Ono to ako automaticky spustí?
Nechápem ten vývod na štartér,
Ono to ako automaticky spustí?
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Zapojení relé žhavení Golf aj.
Spíš přestane žhavit, ať to nežere proud který potřebuješ pro startér, ale nevím
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Zapojení relé žhavení Golf aj.
DanculSK
K tej riadiacej jednotke žhavenia z golfa... funguje to takto:
Označenie konektorov a ich popis:
30 / plus pól od baterky silový (doporučujem cez silnú poistku – hodnota záleží od odberu prúdu = počet a typ žhavičov)
87 / je silový výstup na žhaviace sviečky
86 / plus zo zapaľovania – po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka a začne odpočítavať čas
85 / mínus (kostra elektroniky) – teba ju zapojiť na mínus pól
50 / tu sa zapojí vodič zo štartéra – stačí tenký vodič
T - tu sa pripája čidlo teploty (bolo by dobré použiť origo čidlo ak chcete využiť funkciu snímania teploty motora)
L – kontrolka žhavenia (tu si už nepamätám či na tomto výstupe je pri žhavení + teda 12V, alebo kostra) / tuším, že to dáva kostru, takže treba dať na druhý pin kontrolky +12V/
Funguje to takto:
Po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka na plus pólom zo zapaľovania na konektore 86. Riadiaca jednotka zosníma teplotu motora cez čidlo teploty pripojené na konektor T. Čím je nižšia teplota motora, tým dlhšie žhaví. Pri nazapojenom čidle je stanovený nejaký maximálny čas (už si presne nepamätám tuším 35-40 sekúnd)
Po skončení odpočítavania času sa žhavenia zhasne kontrolka žhavenia a to je signál, že môžete štartovať. Opakujem, že ak je zapojené čidlo teploty a motor je teplý, tak riadiaca jednotka vie, že nemá žhaviť. Takže potom štartujete a na konektor 50 ide signál + a riadiaca jednotka vie, že štartujete a tu je aktivovaná funkcia dožhavovania. Čas som nameral asi 4 sekundy.
Takže ponaštartovaní a uvoľnení klúčika žhaviče žhavia 4 sekundy aby mal motor lepší chod a nezdochol.
Ja som to zatiaľ zapojil bez snímača teploty, a čas si odrátam. Kontrolku žhavenia som si zapojil zo silového konektora 87, a tak reálne vidím či ide napájanie na žhaviče, a že funguje dožhavovanie – kontrolka svieti po uvoľnení kľúčika tie 4 sekundy.
Ak máte motor teplý a nechcete žhaviť, tak jednoducho štartujete, a riadiaca elektronika má signál zo štartéra 50, tak hneď ukončuje čas žhavenia. Ak zapojíte to čidlo, tak šetríte žhaviče za tepla. Teoreticky by sa dal namiesto čidla zapojiť potenciometer a hodnotou odporu nastaviť maximálny čas žhavenia (ak by nebolo zapojené čidlo) = za každým by to žhavilo rovnako dlhý čas.
K tej riadiacej jednotke žhavenia z golfa... funguje to takto:
Označenie konektorov a ich popis:
30 / plus pól od baterky silový (doporučujem cez silnú poistku – hodnota záleží od odberu prúdu = počet a typ žhavičov)
87 / je silový výstup na žhaviace sviečky
86 / plus zo zapaľovania – po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka a začne odpočítavať čas
85 / mínus (kostra elektroniky) – teba ju zapojiť na mínus pól
50 / tu sa zapojí vodič zo štartéra – stačí tenký vodič
T - tu sa pripája čidlo teploty (bolo by dobré použiť origo čidlo ak chcete využiť funkciu snímania teploty motora)
L – kontrolka žhavenia (tu si už nepamätám či na tomto výstupe je pri žhavení + teda 12V, alebo kostra) / tuším, že to dáva kostru, takže treba dať na druhý pin kontrolky +12V/
Funguje to takto:
Po zapnutí zapaľovania sa aktivuje riadiaca jednotka na plus pólom zo zapaľovania na konektore 86. Riadiaca jednotka zosníma teplotu motora cez čidlo teploty pripojené na konektor T. Čím je nižšia teplota motora, tým dlhšie žhaví. Pri nazapojenom čidle je stanovený nejaký maximálny čas (už si presne nepamätám tuším 35-40 sekúnd)
Po skončení odpočítavania času sa žhavenia zhasne kontrolka žhavenia a to je signál, že môžete štartovať. Opakujem, že ak je zapojené čidlo teploty a motor je teplý, tak riadiaca jednotka vie, že nemá žhaviť. Takže potom štartujete a na konektor 50 ide signál + a riadiaca jednotka vie, že štartujete a tu je aktivovaná funkcia dožhavovania. Čas som nameral asi 4 sekundy.
Takže ponaštartovaní a uvoľnení klúčika žhaviče žhavia 4 sekundy aby mal motor lepší chod a nezdochol.
Ja som to zatiaľ zapojil bez snímača teploty, a čas si odrátam. Kontrolku žhavenia som si zapojil zo silového konektora 87, a tak reálne vidím či ide napájanie na žhaviče, a že funguje dožhavovanie – kontrolka svieti po uvoľnení kľúčika tie 4 sekundy.
Ak máte motor teplý a nechcete žhaviť, tak jednoducho štartujete, a riadiaca elektronika má signál zo štartéra 50, tak hneď ukončuje čas žhavenia. Ak zapojíte to čidlo, tak šetríte žhaviče za tepla. Teoreticky by sa dal namiesto čidla zapojiť potenciometer a hodnotou odporu nastaviť maximálny čas žhavenia (ak by nebolo zapojené čidlo) = za každým by to žhavilo rovnako dlhý čas.
Re: Zapojení relé žhavení Golf aj.
Ďakujem ti krásne,
Tak toto je popísané úplne super.
Toto pochopí snáď každý.
Síce určitým veciam rozumiem, ale nafte nie
A apropo, mám tam originál dáke cidla, na motore... Dve či tri...
A mi došlo konečne ako je signál z toho startera, môže to byť aj vlastné cez ten kontakt nápojene na spinaciu cievku štartera,