alternátor v tahu?
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: alternátor v tahu?
To je voltmetr.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: alternátor v tahu?
Jasné že je - trocha teorie elektriky- prúd tečie od vyššieho napätia k nižšiemu - teda od altíka k baterke a voltmeter nám to takto dáva najavo. Pri bežnom ampermetri nevieš ktorým smerom tečie prúd a tie obojstranné som videl naposledy v ruských autách.
Edit - a ešte tak moja pod otázka - ktorý ampermeter vydrží merať prúd v obvode pri štarte? 150A?
Re: alternátor v tahu?
Uff ok.
Ampérmetr umí +- samozřejmě. Pamatuješ si ho zreba z jawy z nádrže, to samý umí i digital.
Nezapojis ho do silového obvodu (proč taky).
Mimochodem startovací proud 150A nemá ani fabie, ta bude mít kolem 280 a víc. Běžný fosily 500A, velký motory i vic. Mrkni na baterku startovací proud 45Ah je cca 380-400A, atd. Je tam úměra, 100Ah ma cca 850A.....
Ampérmetr umí +- samozřejmě. Pamatuješ si ho zreba z jawy z nádrže, to samý umí i digital.
Nezapojis ho do silového obvodu (proč taky).
Mimochodem startovací proud 150A nemá ani fabie, ta bude mít kolem 280 a víc. Běžný fosily 500A, velký motory i vic. Mrkni na baterku startovací proud 45Ah je cca 380-400A, atd. Je tam úměra, 100Ah ma cca 850A.....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: alternátor v tahu?
To som len tipol ten prúd a voltmeter mám rovno na baterke zapojený. Ak by bol link na ten ampermeter + a- tak poprosím link, dal by som si ho tam. (digitalny)
Re: alternátor v tahu?
Bez znalostí a vybavení to stejně doma nedáš do pořádku. Já to řeším tak, že to odvezu maníkovi, který se tím živí a mám to buď výměnou za jiný nebo nejpozději druhý den opravený.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.
Re: alternátor v tahu?
Oco:
https://www.hadex.cz/t547d-ampermetr-gm ... VZEALw_wcB
Jinak souhlas s brittem.
Nicméně můžeš taky treba zjistit že běžný altiky budou potreba dva. Spíš ale prostě umřel. Dáš druhý a zas o něm nějaký roky nebudeš vědět. Pokud jsi z toho nebral nějaký šílený A, bude to nejspíš věkem.
https://www.hadex.cz/t547d-ampermetr-gm ... VZEALw_wcB
Jinak souhlas s brittem.
Nicméně můžeš taky treba zjistit že běžný altiky budou potreba dva. Spíš ale prostě umřel. Dáš druhý a zas o něm nějaký roky nebudeš vědět. Pokud jsi z toho nebral nějaký šílený A, bude to nejspíš věkem.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: alternátor v tahu?
Na navijak je idealne mat aspon 100amperhodinovu Trakcnu bateriu a ked je altik slaby alebo ma len remenicu pre jeden klinovy remen a prud je vacsi tak zvykne presmykovat remen. 100amperovy altik potrebuje priblzne 2klinove remene -viac uz vacsinou 2remene neprenesu vacsi prud-presmykuju alebo drazkovany ktory znesie aj vacsie zatazenie a ked sa altik casto pretazuje tak sa poruca vacsinou regulator alebo diodovy mostik No a samozrejme,ze jedno navijanie ma odber podla zatazenia a dlzky a vykonu navijaka aj 400amper v spicke ,ze treba potom pojazdit aby sa dobila baterka po takom navijakovani alebo baterku dat doma pod nabijacku . To len aby mal niekto taky amatersky prehlad co som vypozoroval pri navijakovani na par terenakov kde som laboroval s altikmi + roznymi baterkami.Ideal je mat jednu startovaciu a cez pripojovac pripajat druhu trakcnu na navijak aspon 200amperhodinovu
-
- Příspěvky: 2964
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: alternátor v tahu?
takže něco novýho. jak jsem to včera zkoušel - to měření voltů - tak jsem odpojenej alternátor zapojil a už neodpojil. do rána prázdná baterka. jinak do byl domontovanej alternátor audi typ 2940030, štítek nečitelnej. baterku mám 74Ah a leta se ten naviják používal bez problémů, dřív spíš intenzivněji než v současnosti.
Re: alternátor v tahu?
Je sice drahej, ale pokud bys ho sehnal z druhé ruky, byl by pro tebe ideální a samozřejmě k němu nejmíň 100A baterku.
https://obchod.autoelektrika.cz/cs/kata ... gJkefD_BwE
https://obchod.autoelektrika.cz/cs/kata ... gJkefD_BwE
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: alternátor v tahu?
Jestli se přes alternátor vybíjí baterka vypadá to na prošvihlý diodový můstek. To se dříve běžně opravovalo, ale dnes už to málokdo dělá (chce dělat). K týhle poruše dojde nejsnáze, když není regulátor součástí alternátoru a má "blbou" kostru.
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: alternátor v tahu?
Fizz dobrej odkaz na ty buďíky! Zítra sednu k noťasu a objednám si k ještěrce tři budíky z toho odkazu. Dlouho už jezdím bez čehokoli, jen mám kontrolku za alternátorem, že mabijí. Teď bude budík na množství paliva, tlakoměr na olej a ten ampermetr. Díry v palubce jsou. Jenže vše bylo uvnitř původních budíků v čudu. A třeba u toho tlakoměru oleje urvaná trubička hned v čidle. Tak zkusmo objednám a osadím.
-
- Příspěvky: 2964
- Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
- Bydliště: Podžalí
Re: alternátor v tahu?
fikejz - pokud vím a koukám, tak žádnej regulátor nikde na tom silostroji není. jestli je to součástí vlastního alternátoru netuším. tak mám dotaz - kdybych tam nainstaloval alternátor třeba ze š 120, musel bych tam něco (ten regulátor) dodělávat? pro mně je to španělská vesnice.
Re: alternátor v tahu?
Radšej nejaký novší , tie majú už regulátory v sebe. Felicia napríklad.
Re: alternátor v tahu?
Taky už osazujeme příchozí stroje alternátorama co mají regulaci v alťíku. Myslím z feldy. Soused dodává z vrakoviště. U Z 40 máme ze 120 a k tomu relátko. Tuhle přestal alťík dobijet, soused změřil a povídal, že alternátor nedává. No tak přivez jinej! A on blázníš, kdy jsi na vrakovišti naposledy viděl 120? Tak jsme ho dali opravit. Zase maká, no pak jsem sehnal ještě jeden do rezervy. Ale už moc nejsou. U ještěrky, u Supra máme z feldy. Musím objednat jeden do rezervy od souseda. Teď si říkám, že tu asi navícovka není.