naftový bufík Webasto

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
doca
Příspěvky: 467
Registrován: sob lis 15, 2008 10:06 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

naftový bufík Webasto

#1 Nový příspěvek od doca »

Zdravím, potřeboval bych poradit. mám tady starší naftové topení vymontované ze starého berlinga - nevyndával jsem si ho sám :)
no a potřeboval bych ho nalákat na traktor na studené starty a mám problém s elektrikou. je to typ Webasto thermo top Z/C-D výkon 5 KW, dále jsem tam našel čísla 021131 a ještě 65987F ale to budou asi jen sériová čísla. potřeboval bych ho připojit, vede z něj pět kabelů - dva silné - hnědý a červený, to bude asi napájení - a + no a potom žlutý, černý a hnědý s černým pruhem.
je to samostatná jednotka, takže to bude asi nějaké buzení, vodní čerpadlo ....
na googlu už jsem byl, nic moc jsem toho nenašel a když tak v řeči které nerozumím :)
děkuji za každé info, zima se blíží

paulo77
Příspěvky: 270
Registrován: stř bře 08, 2017 6:15 am
Bydliště: Znojmo

Re: naftový bufík Webasto

#2 Nový příspěvek od paulo77 »

Tenhle typ jsem naposled spouštěl podle youtube. Ale měl jsem k tomu origo hodinky. Šlapalo to perfektně. Ty tři dráty měly konektor do hodinek. Všechno ostatní si hlídá jednotka v topení

Uživatelský avatar
Shaolin
Příspěvky: 92
Registrován: úte kvě 08, 2018 8:21 pm
Bydliště: Poprad

Re: naftový bufík Webasto

#3 Nový příspěvek od Shaolin »

na VW fóre je vela popisu a literatúry k týmto bufikom. Treba pozrieť

Medo77
Příspěvky: 9
Registrován: pon úno 24, 2020 10:29 am
Bydliště: P.Bystrica

Re: naftový bufík Webasto

#4 Nový příspěvek od Medo77 »

Trochu po funuse, ale mozno to niekomu pomoze do buducna.

Ak je to podobne ako model D5W (aj ked toto je Eberspcherer myslim), tak dva silnejsie su samozrejme napajaci silovy +/-, a dalsie tri tensie su (akoze signalne) 2x+ a 1x-.
https://dieselpower.cz/downloads/docs/b ... sharan.pdf

Silove tam idu nonstop, RJ rozbehne bufik ked dostane signalne plusy (v pripade D5W to znamena, ze je nastartovany motor a teplota cidla vonkajsiej teploty je nizsia ako +10 stupnov ... Bimetal je zopnuty).
Naparoval som to takto do sharana spolu s nejakymi hodinami na ovladanie cohokolvek (napajanie 12V, spina cokolvek ine, kludne aj 230V) ... Ma to kalendar, startuje do pondelka do piatku v konstatnych casoch (ked idem do alebo z prace).
Cca 20 minut pred jazdou sa to zopne a vypne, a ja odchadzam ako kral ... (teply motor, start na pol otacky startera).

Ak to treba ovladat ihned, mam pri radii vytiahnuty prepinac, ktorym nanutim start okamzite (nezavisle na ne/nastartovanom aute alebo vonkajsich podmienkach).

Nechce sa mi studovat, ci tato verzia ma alebo nema v sebe aj pomocne obehove cerpadlo, ak nie, tak by som nad nim porozmyslal, inac sa ti bude Webasto prehrievat a vypinat ...

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
bourač
Příspěvky: 8513
Registrován: úte úno 28, 2012 2:00 am
Bydliště: Mácháč.

Re: naftový bufík Webasto

#5 Nový příspěvek od bourač »

Medo díky za info. Tohle webasto se mi taky doma povaluje. Bál jsem se těch drátů.
Eště to zatím nebudu vyhazovat a časom to zprovozním.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.

Uživatelský avatar
Shaolin
Příspěvky: 92
Registrován: úte kvě 08, 2018 8:21 pm
Bydliště: Poprad

Re: naftový bufík Webasto

#6 Nový příspěvek od Shaolin »

Díki Meďo

Tiež mám sharana, toto by sa mi páčilo, ale nemám odvahu sa do toho púšťať. Po tomto roku som rád že zase ide :) Inak asi si musel pridávať aj ďalšiu batériu pod sedadlo?

Medo77
Příspěvky: 9
Registrován: pon úno 24, 2020 10:29 am
Bydliště: P.Bystrica

Re: naftový bufík Webasto

#7 Nový příspěvek od Medo77 »

Ak ma pamet neklame, dalsia bateria tam bola hlavne kvoli tomu, ak sa pouzival bufik aj na ohrev interieru (prepaja sa pomocou ovladacieho panela klimy, vtedy sa zopnu interierove vetraky - a tie si vedia potiahnut nejake Ampere).
Nie, pouzivam vyhradne vonkajsiu velku bateriu, odber je v podstate minimalny, nazhavi sa sviecka (Asi 2 minuty), bafne to, subezne sa rozbieha pomocne cerpadlo za bateriou (je priplacnute o tapacir) a uz len pocujes cvakanie pomocneho cerpadla na naftu a hukot vrtulky v bufiku.

Vdaka nie velmi vykonnemu cerpadielku sa to aj tak prehreje a vypne (dosiahne 85 stupnov), takze pripadne casove spinanie treba volit co najblizsie k startovaniu auta, az vyuzijeme tu naakumulovanu teplotu. (ak je motor-vstreky v horsom stave, vyrazne to v zime pomaha, nehovoriac o tom, ze motor nedostane facku, menej starter trapi bateriu, teply olej sa hned dostane kam treba, a da sa ofukovat celne sklo).

Aj som to meral, bez zhavenia do 0.3A (bez zaruky, uz to je nejaky rok)... Ked uvazis, ze ti aj v krutych mrazoch staci 25min, tak to je nic ... Rozhodne je to pre bateriu energeticky zaujimavejsia operacia ako startovat studeny motor.

Co sa tyka nejakych problemov konkretne s D5W, asi najcastejsie pricina su zodrate uhliky v tom pomocnom vodovodnom cerpadle, kde jeho nefunkcnost sposobi prehriate bufika a jeho vypnutie - na to si dava pozor elektronika samotneho bufika). Riesenim je rozobratie cerpadla (nic zlozite, su tam len zahnute kovove vystupky), vytiahnutie rotora, vymena uhlikov za nove (cca 5x6mm, dlzka neviem kolko, daju sa kupit aj hrubsie a normalne to doma na pilniku zrazit kolko treba podla starych). Trochu zabava je s osadenim rotora spet, nakolko uhliky zavadzaju v ceste. Postupov je niekolko, od mraziaceho spreju atd .. Ja tam strcim miesto rotora maly orech z goly (8, 10 ?, neviem teraz z hlavy), uhliky zakvapnem vodou, strcim do mrazaka, za 20 minut vyberiem, orech bleskovo von a hned rotor naspet ... Je to trochu casovo obmedzena operacia, ale na 3-ti pokus to date :-) (pri dalsej vymene uhlikov uz na prvy).

Niekto to spina pomocou DO (Ak na to vidi, resp. ma dosah), niekto pomocou GMS. Hodiny boli (pre mna) najlahsie riesenie (nie som extra zdatny elektrotechnik).
Hlavne su autonomne, a myslia za mna (ak uvazujeme o konstatnej dobe pouzivania auta, co bude ale asi vecsina pripadov).

Podla navodu som to spatlal presne v prahu lavy zadnych dveri, a este som to vytunil naviac tak, ze som sa pripojil na niektore rele, ktore spina po tych 2 minnutach aj vodnu pumpu (v navode to myslim nie je), takze to funguje ako aj v reali ... Nepametam si, ktore rele to je, ale je samizda vecsie ako ostatne, a nachadza sa az v druhom rade relatok (za poistkami su 2 rady relatok, a tie dolezitejsie su ako na potvoru v zadu (napr. asi 5 eurove rele zhavenia, vdaka ktoremu neodidete z miesta - preventivne vymenit, ked uz as tam clovek hrabe).

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“