Zapojeni alternatoru
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Zapojeni alternatoru
Ahoj,soused poridil alternator a nevi jak ho zapojit.
Tvrdi ze je i s regulatorem.
B+ je jasny ale jsou tam jeste dva autokonektory.
Jeden by mel jit na zarovku(ale kterej) a druhej???
Dik za radu.
https://i.postimg.cc/hvNM4HRG/IMG-20200205-151359-1.jpg
https://i.postimg.cc/1RFvJ3Gn/IMG-20200205-151406-1.jpg
Tvrdi ze je i s regulatorem.
B+ je jasny ale jsou tam jeste dva autokonektory.
Jeden by mel jit na zarovku(ale kterej) a druhej???
Dik za radu.
https://i.postimg.cc/hvNM4HRG/IMG-20200205-151359-1.jpg
https://i.postimg.cc/1RFvJ3Gn/IMG-20200205-151406-1.jpg
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Zapojeni alternatoru
Pravděpodobně ten druhý bude pro otáčkoměr
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Zapojeni alternatoru
Je to koupeny na Aliexpresu, nemá to ani štítek. Předělávka dynamo u motorky Dnepr.
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zapojeni alternatoru
namontovat a merat, na jeden z tych vyvodou pripojit plus cez ziarovku 2W a uvidi sa ci sa nabudi a ziarocka zhasne.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Zapojeni alternatoru
Skúsim využiť túto tému - doma sa mi vála asi 10 altíkov neznámeho stavu a povodu. Dajú sa nejako odskúšať? trebárs vrtačkou? ak pripnem budenie na nesprávnu svorku neodpálim diodový mostík?
Re: Zapojeni alternatoru
Jde sundat ten plechovej dekl , co je na třech šroubech ?
Vidělo by se pak víc, případně dej foto.
Vidělo by se pak víc, případně dej foto.
Re: Zapojeni alternatoru
oco13: Vrtačka je slabá. Nabuzenej alternátor jí zastaví. Chtělo by to motor o výkonu řádově jednotek kW. No a samozřejmě zkoušet do zátěže, pak by nic hrozit nemělo.
Re: Zapojeni alternatoru
To akože fakt?? Alternátor zastaví vrtačku , ktorá utiahne 13ku vrták?
Re: Zapojeni alternatoru
Si spočti modelovej příklad... Dejme tomu alternátor z 120ky (14V/55A).
14x55=770W je max. elektrický výkon z aternátoru. Krát účinnost a jsme minimálně na 1kW mechanického příkonu.
Kolik příkonu má Narexka? 550W? Kde je účinnost vrtačky....
14x55=770W je max. elektrický výkon z aternátoru. Krát účinnost a jsme minimálně na 1kW mechanického příkonu.
Kolik příkonu má Narexka? 550W? Kde je účinnost vrtačky....
Re: Zapojeni alternatoru
Ja som to nikdy takto nevnímal pri pohlade na to ako mi plance remeň a aj tak to točí, to vyzeralo, že by som ho mal utočiť rukou 750W motor na 3f by to bez zaťaženia dal? len na vyskúšanie , ktorý kontakt je budenie a či vobec fungujú. Lebo potom najbližší motor mám 2,2KW prírubový.
Re: Zapojeni alternatoru
to samozrejme neni pravda, bezne skusam alternatory 550watovou vrtackou a aj podla toho sa da zistit ze alternator funguje ze vrtacka zmeni zvuk a aj citit ze ju to zatazi. samozrejme napatie meriam aj multimetrom. vrtacku by to zastavilo az keby si alternator zatazil odberom niekolko desiatok amperov. ale skusam len alternatory typu favorit, felicia, teda tie ktore maju v sebe regulator napatia. alternator do zveraku, s autobateriou spojit velky kontakt na alternatore plus, na zverak alebo obal minus a na maly kontakt priviest plus cez kontrolku. do vrtacky 22ku golu a na narexovej vrtacke dat ten rychlejsi prevodovy stupen myslim 2100 otacok. aku utahovacka nema dost vysoke otacky nato. na to aby sa aspon trochu vyskusal aj prudovy vykon je dobre ked autobateria neni uplne nabita. napatie by malo byt zhruba od 13,5 az do 14,5 volta. isteze to neni profi skuska a ak jedna alebo dve diody v mostiku nefunguju tak to tento test neodhali, ale nato aby si zistil ci je alernator na vyhodenie alebo nie to uplne staci. tie alternatory ktore regulator v sebe nemaju otestovat neviem.
Re: Zapojeni alternatoru
takto nejako som to myslel, lebo mám altíky čo majú aj 4 kontakty a ani veveričky neušia ktorý je budenie. Diky
Re: Zapojeni alternatoru
no ja zhromazdujem iba alternatory favorit, felicia lebo su jednoduche, uhliky su na tom regleri a loziska tiez neni problem vymenit robil sa 55 a 70 amperovy co je do beznych strojov a aj starsich aut dostacujuci vykon. a zatial som nenatrafil na motor kam by sa nedal napasovat. vsade funguje bez problemov.
Re: Zapojeni alternatoru
To protože zkoušíš alternátor nazatíženej, kterej má navíc v sobě regulátor a nabitou baterku. A ještě k tomu otáčkama odpovídající volnoběhu motoru, kdy alternátor moc nedává. Když tohle uděláš s alternátorem bez regulátoru při vyšších otáčkách, ve zkušebním zapojení, kdy napětí na baterce klidně vyletětí na 18V, tak ti to ukroutí ruce.