Zapojeni alternatoru

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15753
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: Zapojeni alternatoru

#16 Nový příspěvek od oco13 »

Dobre chlapci , počkať, upresním otázku. Ide len o základné roztriedenie pár desiatok altíkov. Teda otáčky cca 800, bez záťaže. Potrebujem zistiť ktorý kontakt je budenie a či dáva 14V - toť vsjo. Sú to altíky z osobných vozov , ktoré som uchránil pred šrotákom. Bčko je najhrubší kábel ostatné musím zistiť metodou pokus omyl, neviem ani či všetky vozy od r.v. 1996 mali regulátory v alternátore, ak nie tak ten altík rovno letí do koša.

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1880
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Zapojeni alternatoru

#17 Nový příspěvek od stanik84 »

Jestli jich máš tolik, tak bych udělal něco ve stylu prizmatického svěráku a elektromotor se řemenicí.

B+ je ten silný k baterce, to máš pravdu. 15 (54) buzení přes kontrolku. Ty s regulátorem zvlášť jsem všechny postupně vyházel. Pak stačí jeden káblík přes klíček a kontrolku na buzení a hotovo. V Monstě se strašně divili, když jsem se ptal, zda by nešel altík na LKT vyměnit za repasovaný s věstavěným regulátorem. Doplácel jsem asi 150 korun a svatej klid. Že prý to většinou chtějí opačně. Nechápu.

sustodp
Příspěvky: 363
Registrován: stř pro 10, 2014 7:55 pm
Bydliště: velky krtis

Re: Zapojeni alternatoru

#18 Nový příspěvek od sustodp »

Milan_F píše:To protože zkoušíš alternátor nazatíženej, kterej má navíc v sobě regulátor a nabitou baterku. A ještě k tomu otáčkama odpovídající volnoběhu motoru, kdy alternátor moc nedává. Když tohle uděláš s alternátorem bez regulátoru při vyšších otáčkách, ve zkušebním zapojení, kdy napětí na baterce klidně vyletětí na 18V, tak ti to ukroutí ruce.
Obrázek
ja ale nepotrebujem aby mi to vykrutilo ruky a oco13 asi tiez nie, mne staci ze zistim ci je alternator dobry :) a skusat bez regulatora ma nikdy nenapadlo, kedze je regulator na alternatore tak potrebujem vediet ci je dobry aj regulator. koli par alternatorom sa podla mna neoplati vyrabat nejaku testovaciu stolicu s 2,2kw motorom.

Milan_F
Příspěvky: 427
Registrován: sob úno 05, 2011 1:27 pm
Bydliště: nedaleko Humpolce

Re: Zapojeni alternatoru

#19 Nový příspěvek od Milan_F »

stanik84 píše: V Monstě se strašně divili, když jsem se ptal, zda by nešel altík na LKT vyměnit za repasovaný s věstavěným regulátorem. Doplácel jsem asi 150 korun a svatej klid. Že prý to většinou chtějí opačně. Nechápu.
Jestli ono to nebude tim, že novější alternátory Magneton s vestavěnym reglerem zrovna za moc nestojej. Viz notorické problémy ve Felicii 1.3. Náhrada zde.

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1880
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Zapojeni alternatoru

#20 Nový příspěvek od stanik84 »

Jenže tam je 28V ;)

Milan_F
Příspěvky: 427
Registrován: sob úno 05, 2011 1:27 pm
Bydliště: nedaleko Humpolce

Re: Zapojeni alternatoru

#21 Nový příspěvek od Milan_F »

Pokud mají podobnou konstrukci, tak je to fuk, že jsou na vyšší napětí...

Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 1880
Registrován: čtv kvě 15, 2014 10:31 am
Bydliště: doma

Re: Zapojeni alternatoru

#22 Nový příspěvek od stanik84 »

No na rozdíl s problémama a dobíjením s klasickým alternátorem je tohle nebe a dudy. Pět let to běží bez problémů a ty altíky jsou všude dostupný. Ty nový polovodičový externí regulátory jsou taky paráda. Kdo dělá v lese, tak ví, že čím méně kabelů, tím líp ;)

lavida
Příspěvky: 337
Registrován: pát zář 28, 2012 10:39 pm
Bydliště: nováky-SR

Re: Zapojeni alternatoru

#23 Nový příspěvek od lavida »

stanik84 píše:" Pak stačí jeden káblík přes klíček a kontrolku na buzení a hotovo." Ešte to potrebujem upresniť.Ten káblik na budenie nemá ísť z poistky? A ak áno,tak aká silná má byť tá poistka?
Ako je treba zapojiť alternátor TGL 34944, 8042.411/1 /asi wartburg/ s interným regulátorom TGL33604 /teda so zabudovaným/ .Alternátor má dve svorky označené "30" a D+.To D+ je budenie a 30 na batériu?
https://lavida1959.rajce.idnes.cz/alternator_tgl_34944/

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Zapojeni alternatoru

#24 Nový příspěvek od Veteranista! »

Tak tak jak píšeš, faston D+ buzení přes klicek(bez pojistky) a ten 30 na baterii)
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

santacek
Příspěvky: 137
Registrován: stř srp 29, 2007 6:16 am
Bydliště: Nove Mesto na Morave

Re: Zapojeni alternatoru

#25 Nový příspěvek od santacek »

Cau,tak teprve ted jsem se dostal,abych vyfotil ten alternator.

https://i.postimg.cc/L8rVyxxh/IMG-20200302-113426-1.jpg
https://i.postimg.cc/DwdzDZgs/IMG-20200302-113454-1.jpg
https://i.postimg.cc/SQBCbnWt/IMG-20200302-113500-1.jpg

Diody na usmerneni tam jsou,bude tam i regulator.
Tak to vypada ze bude jeden kontakt opravdu na signalizaci(zarovka) a druhy otackomer.

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“