Zapojeni alternatoru
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Zapojeni alternatoru
Dobre chlapci , počkať, upresním otázku. Ide len o základné roztriedenie pár desiatok altíkov. Teda otáčky cca 800, bez záťaže. Potrebujem zistiť ktorý kontakt je budenie a či dáva 14V - toť vsjo. Sú to altíky z osobných vozov , ktoré som uchránil pred šrotákom. Bčko je najhrubší kábel ostatné musím zistiť metodou pokus omyl, neviem ani či všetky vozy od r.v. 1996 mali regulátory v alternátore, ak nie tak ten altík rovno letí do koša.
Re: Zapojeni alternatoru
Jestli jich máš tolik, tak bych udělal něco ve stylu prizmatického svěráku a elektromotor se řemenicí.
B+ je ten silný k baterce, to máš pravdu. 15 (54) buzení přes kontrolku. Ty s regulátorem zvlášť jsem všechny postupně vyházel. Pak stačí jeden káblík přes klíček a kontrolku na buzení a hotovo. V Monstě se strašně divili, když jsem se ptal, zda by nešel altík na LKT vyměnit za repasovaný s věstavěným regulátorem. Doplácel jsem asi 150 korun a svatej klid. Že prý to většinou chtějí opačně. Nechápu.
B+ je ten silný k baterce, to máš pravdu. 15 (54) buzení přes kontrolku. Ty s regulátorem zvlášť jsem všechny postupně vyházel. Pak stačí jeden káblík přes klíček a kontrolku na buzení a hotovo. V Monstě se strašně divili, když jsem se ptal, zda by nešel altík na LKT vyměnit za repasovaný s věstavěným regulátorem. Doplácel jsem asi 150 korun a svatej klid. Že prý to většinou chtějí opačně. Nechápu.
Re: Zapojeni alternatoru
ja ale nepotrebujem aby mi to vykrutilo ruky a oco13 asi tiez nie, mne staci ze zistim ci je alternator dobry a skusat bez regulatora ma nikdy nenapadlo, kedze je regulator na alternatore tak potrebujem vediet ci je dobry aj regulator. koli par alternatorom sa podla mna neoplati vyrabat nejaku testovaciu stolicu s 2,2kw motorom.Milan_F píše:To protože zkoušíš alternátor nazatíženej, kterej má navíc v sobě regulátor a nabitou baterku. A ještě k tomu otáčkama odpovídající volnoběhu motoru, kdy alternátor moc nedává. Když tohle uděláš s alternátorem bez regulátoru při vyšších otáčkách, ve zkušebním zapojení, kdy napětí na baterce klidně vyletětí na 18V, tak ti to ukroutí ruce.
Re: Zapojeni alternatoru
Jestli ono to nebude tim, že novější alternátory Magneton s vestavěnym reglerem zrovna za moc nestojej. Viz notorické problémy ve Felicii 1.3. Náhrada zde.stanik84 píše: V Monstě se strašně divili, když jsem se ptal, zda by nešel altík na LKT vyměnit za repasovaný s věstavěným regulátorem. Doplácel jsem asi 150 korun a svatej klid. Že prý to většinou chtějí opačně. Nechápu.
Re: Zapojeni alternatoru
Jenže tam je 28V ;)
Re: Zapojeni alternatoru
Pokud mají podobnou konstrukci, tak je to fuk, že jsou na vyšší napětí...
Re: Zapojeni alternatoru
No na rozdíl s problémama a dobíjením s klasickým alternátorem je tohle nebe a dudy. Pět let to běží bez problémů a ty altíky jsou všude dostupný. Ty nový polovodičový externí regulátory jsou taky paráda. Kdo dělá v lese, tak ví, že čím méně kabelů, tím líp ;)
Re: Zapojeni alternatoru
stanik84 píše:" Pak stačí jeden káblík přes klíček a kontrolku na buzení a hotovo." Ešte to potrebujem upresniť.Ten káblik na budenie nemá ísť z poistky? A ak áno,tak aká silná má byť tá poistka?
Ako je treba zapojiť alternátor TGL 34944, 8042.411/1 /asi wartburg/ s interným regulátorom TGL33604 /teda so zabudovaným/ .Alternátor má dve svorky označené "30" a D+.To D+ je budenie a 30 na batériu?
https://lavida1959.rajce.idnes.cz/alternator_tgl_34944/
Ako je treba zapojiť alternátor TGL 34944, 8042.411/1 /asi wartburg/ s interným regulátorom TGL33604 /teda so zabudovaným/ .Alternátor má dve svorky označené "30" a D+.To D+ je budenie a 30 na batériu?
https://lavida1959.rajce.idnes.cz/alternator_tgl_34944/
- Veteranista!
- Příspěvky: 2416
- Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
- Bydliště: Kroměříž
Re: Zapojeni alternatoru
Tak tak jak píšeš, faston D+ buzení přes klicek(bez pojistky) a ten 30 na baterii)
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!
Re: Zapojeni alternatoru
Cau,tak teprve ted jsem se dostal,abych vyfotil ten alternator.
https://i.postimg.cc/L8rVyxxh/IMG-20200302-113426-1.jpg
https://i.postimg.cc/DwdzDZgs/IMG-20200302-113454-1.jpg
https://i.postimg.cc/SQBCbnWt/IMG-20200302-113500-1.jpg
Diody na usmerneni tam jsou,bude tam i regulator.
Tak to vypada ze bude jeden kontakt opravdu na signalizaci(zarovka) a druhy otackomer.
https://i.postimg.cc/L8rVyxxh/IMG-20200302-113426-1.jpg
https://i.postimg.cc/DwdzDZgs/IMG-20200302-113454-1.jpg
https://i.postimg.cc/SQBCbnWt/IMG-20200302-113500-1.jpg
Diody na usmerneni tam jsou,bude tam i regulator.
Tak to vypada ze bude jeden kontakt opravdu na signalizaci(zarovka) a druhy otackomer.