Vydrz 12V naradi na autobaterii

elektroinstalace, okruhy, světla, startéry, baterie, dobíjení, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
mastnacek
Příspěvky: 7100
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#16 Nový příspěvek od mastnacek »

Znam ceny. Neboj 8)

Uživatelský avatar
thovt
Příspěvky: 5457
Registrován: pát pro 27, 2013 12:12 am
Bydliště: Město královen

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#17 Nový příspěvek od thovt »

Tak si koupí gelovou baterii. nemusí mít strach z kyseliny. Určitě je levnější než LI-ionky.
Bude mít trochu splasklou pěněženku.

Víte co mě štvě proč se nevyužívá teslův transformátor na tyto věci .
Nejsou potřeba baterie ani kabely pouze malá anténa stačí taby byla součastí nářadí.

mastnacek
Příspěvky: 7100
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#18 Nový příspěvek od mastnacek »

thovt: sestavis me to? :) Nebo neco co by snimalo muj pohyb a napeti v zadech, toho tam je hodne :))

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1794
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#19 Nový příspěvek od RoKur »

Protoze je tam mala ucinnost na velikost zarizeni.
Nebo take patris do skupiny lovcu blesku?
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

Uživatelský avatar
Jan_2
Příspěvky: 1423
Registrován: úte pro 28, 2010 9:00 pm
Bydliště: Celakovice

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#20 Nový příspěvek od Jan_2 »

predpokladam, ze se nebude strihat v desti, auta maj, co jsem koukal - je potreba se podivat na stitek sveho alternatory cca 150 W . Pokud se pouzije menic na 220 , muze byt i trochu delsi prodluzovacka, ale castecne si bude brat i z baterky - takze je dobry po dlouhe praci nevypinat motor. Je to jako poslouchat radio na plny koule , cely den, pak chcipnout auto a divit se. Menic doporucuju se sinusovkou, klidne i z toho Aliexpresu, ale asi bude dobry mit dobijecku baterek, nebo si dat do auta treba jeste 180A a tu dobijet pri ceste. Celkove nastartovany auto bude zrat cca 70% co bezne na 100 km za hodinu. Takze pokud nemas naftaka s nizkou spotrebou muzou bejt naklady i 150 / hod a muzes uvarit motor. Jak uz tu bylo receno, dulezity je, kolik bere motor pri rozbehu - klidne muze pri 200W i vic nez 1500W , sice jen vteriny, ale ten menic to neda. Kdyz nebude sinusovka, motor se muze jakoby trhat a nemusi mu to delat dlouhodobe dobre.
U nas obcas CEZ vypina elektrinu, tak jsem mel elektrocentralu (coz muze byt taky reseni, ty mivaj tvrdsi generatory) , a nahradil jsem ji menicem 1000W / 2000W narazove. Stoji asi 2500 a je bez sinusu. Na 180A baterii z traktoru to pri odberu cca 800W jede tech 8 hodin (pak to zapnou, takze jak dlouho by davala nevim), co vypinaj elektrinu a pak to 2 dny nabiji tu baterku. Baterka zatim drzi, pouziva se to jako permanentni zaloha asi 3 roky. Kdyz vyply elektrinu tak jsem na to zapojoval automaticky kotel s cerpadlem a taky to jelo, ale bylo slyset ze motor cerpadla by chtel sinus.
Zetor 6911
BSS 5 tuna 3x
BSS 7 tuna
Belorus EO 2621 V

mastnacek
Příspěvky: 7100
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#21 Nový příspěvek od mastnacek »

Kdepak, jak jsem psal, masinka by bezela max 2 minuty kazdych 15 minut +-
Asi to risknu a vezmu z aliexpresu tohle. Musim s nima jeste vykomunikovat nahradni baterku. Ma to na oko lepsi ergonomii, tenci rukojet ale je otazka na ukor ceho. Ale zase neni to takovej balik jako dat desitku za neco kde je riziko stejny.
https://www.aliexpress.com/store/produc ... 57acxGSTX1

Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 3191
Registrován: ned úno 03, 2008 7:35 pm
Bydliště: Orlová

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#22 Nový příspěvek od radas »

no to co popisuješ jsem páchal na pohonu medometu použil jsem akuvrtačku a baterku z auta a nabíječku, protože jen nabíječka nedávala rozjezd. musel jsem použít vodiče tuším 6 průřez, jinak v tom byla taková ztráta, že to nejelo. regulátor odešel do kopru tak byl nahrazen starým drátovým výkonovým odporem. tak to frčelo několik let. když jsem občas zapomněl zapnout nabíječku tak po dvou hodinách provozu už to bylo znát na otáčkách a dynamice pohonu. akumulátor jsem měl 55 Ah

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1794
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#23 Nový příspěvek od RoKur »

Ahoj Mastnacku. Nezlob se na mě, ale připadne mi to nějak divné jak to chceš řešit.
Jak píšeš, máš zájem stříhat větší stáda a chceš stříhat elektrickýma nůžkama pouze břicho a vnitřní stranu stehen.
Proč si teda nepořídíš menší elektrocentrálu a můžeš stříhat elektrickými nůžkami celou ovci z větší produktivitou.
Určitě to vyjde laciněji, než to řešit baterii + měničem, nebo nůžkami na bateriové napájení. Nehledě na to, že se Ti v tom nejlepším nevybije baterka.
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

mastnacek
Příspěvky: 7100
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#24 Nový příspěvek od mastnacek »

Rokur: ahoj, to ma prostej duvod, nechci prestat strihat nuzkama. Vetsi stada max 50-60ks bych takhle stihnul za den a to me staci. Partie co chci brat strojkem zaberou nejvic casu a je nejvetsi nebezpeci zastrihu. Zbytek ovce uz je nuzkama rychle skoro jak strojkem. Mam rad rucni praci, jen si ji chci ulehcit.
Strojek co jsem posial v odkaze bohuzel nedopadne, nedodavaj nahradni baterku. Se dvema baterkama bych mel mit dost energie na celej den pro strojek i pro sebe :)

Uživatelský avatar
RoKur
Příspěvky: 1794
Registrován: stř zář 25, 2013 6:47 am
Bydliště: Vrbno pod Pradědem

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#25 Nový příspěvek od RoKur »

No jak myslíš. Za pár let přijde artróza. Čím více budeš namáhat klouby, tím dříve přijde. Počítáš s ní?
Mitsubishi MT21 - čtyřválec
Ostrovní FVE: mono 2Sx3P 320W (1900W). Regulátor Epever Tracer6415AN. Baterie Pb 48V/300Ah, LiFePo 200Ah 16 článků. Měnič (čína) sinus 3200W/48V
Solární deskové termo panely KPS11 4ks 1800W (7200W)

mastnacek
Příspěvky: 7100
Registrován: pát lis 25, 2011 11:12 am
Bydliště: Broumov

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#26 Nový příspěvek od mastnacek »

Myslis artroza v ruce? Ja pocitam s daleko horsima vecima, ale co bych mel delat? Sednou na prdel a cekat? Me nuzky zachranily zada, jestli je jednou dorasujou, tak dorasujou. Vic telo trpi v kanclu u pocitace. Telo musi do hrobu zhuntovany, nekourim a skoro nepiju, akorat si obcas zabeham maraton, jeliko den strihani ovci je prej srovnatelnej s vykonem bezce na maratonu.

Uživatelský avatar
DonKarlos
Příspěvky: 476
Registrován: ned črc 19, 2009 1:10 pm
Bydliště: Novojičínsko

Re: Vydrz 12V naradi na autobaterii

#27 Nový příspěvek od DonKarlos »

Téma už je asi out, nicméně si dovolím trochu poopravit uživatele Jan_2. Alternátory v autech nejsou 150W nýbrž 150A. Ale to jsou ty výkonější. Většinou se to odvíjí od výbavy vozu. Čím více elektroniky, tím bývá altík výkonější. Třeba taková Felicie měla/má tuším 70A alternátor. Tz. cca. 840W. Octávky už měly tuším 90A, atd. To jen na upřesnění :friends:

Odpovědět

Zpět na „Elektrika“