Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20221
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#31 Nový příspěvek od vitex »

Tak si to trošku upřesníme:Nevím co je to eurotěsnění(asi nějakej místní hovorový nesmysl),ale odkaz je na skládanou manžetu,kterou koupíš kdekoliv o polovinu levněji než v Haberkornu.To modrý je těsnící manžeta pístu,to oranžové taky(pod ním je "O"kroužek) a to dělené zešikma je vodící pásek,ktery zabraňuje mechanickému poškození válce. Předělávat,pokud o tom nic nevíš se bude dělat blbě,kvůli malému zástavbovému prostoru.Lepší by bylo udělat nový píst,který přizpůsobíš jakémukoliv těsnění.Při výrobě pozor na drsnost povrchu průměrů zápichů.Práci čest.

ITS
Příspěvky: 6225
Registrován: úte kvě 08, 2012 9:13 pm
Bydliště: zlín

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#32 Nový příspěvek od ITS »

Ještě k tomu názvosloví :

Skládaná manžeta = ševronová manžeta
je tohle : https://kvalitnitesneni.cz/cs/sevronove ... 0-s01.html

Manžeta kompakt
je tohle : https://www.agrozet.cz/e-shop/manzeta-3 ... gLoWPD_BwE

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#33 Nový příspěvek od Atlan »

Odbornici to ozrejmili, hlavne tu manzetu kompakt mali v kazdom krame pripadne ide objednat.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
Lukibos
Příspěvky: 733
Registrován: stř črc 11, 2007 10:51 am
Bydliště: Polanka nad Odrou

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#34 Nový příspěvek od Lukibos »

Pánové děkuji, po novém roce se na to vrhnu.

Uživatelský avatar
drevakm
Příspěvky: 247
Registrován: stř zář 16, 2009 10:08 pm
Bydliště: Domažlicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#35 Nový příspěvek od drevakm »

Panove prifarim se tady k dotazu abych nezakladal nove tema,, ale dotaz mam: mam dvoucinnou pistnici z hona a budu ji pouzivat na jerabku jen ve smeru vytahovani, tudiz na hydrauliku napojim jednu stranu pistnice, a ted se ptam, co mam udelat s tou druhou stranou pistnice a druhym vyvodem aby nedoslo casem potencialne k nejakemu znicenni? Nebo zbytecnemu poskozeni? Uzavrit natvrdo? Nechci abx tam vznikali nekake proti zbytecne i kdyz vuduchove tlaky, a nebo nejake sitko existuje? Dekuji za odpoved mirek
Zetor 6748 s manžetovou napravou a dalsi hracky
Pokud chcete poradit z oblasti zpracování dřeva, tak se ptejte.

Fizz
Příspěvky: 7858
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#36 Nový příspěvek od Fizz »

To úplně nejde, protože je těsnění kolem pístní tyče bojoval bys se vzduchem co tam je, takze zsm můžeš dát třeba výdechový filtrik nebo treba ze sintrovaneho bronzu, když ti z toho pak začne valit olej vis ze mas v kelu manzetu.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#37 Nový příspěvek od pavel sk »

V prvom rade by som ten valec rozobral a manzetu piestu, ktora chytala tlak pri vtahovani piestnice otocil tak ako je ta manzeta na tlak pri vysuvani. Aby ti tlak brali dve manzety. Ten otvor by som zakril kludne aj origo holedrom, do ktoreho by som napchal kus dratenky, aby do toho nesiel bordel.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#38 Nový příspěvek od Atlan »

Ked tam bude skladana manzeta tak nic neotocis, a origo som tam mal zaslepku s 2mm dierkou. Po par veselych prihodach s vystrekom oleja. Som pretesnil a dal dvojcine zapojenie.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

pavel sk
Příspěvky: 12737
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#39 Nový příspěvek od pavel sk »

Zalezi co tam ma a s akeho "Hona" ten valec ma. Ale predstav si, ze aj tu skladanu manzetu som dal obratene na piest. Neni to nic co sa neda.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#40 Nový příspěvek od Veteranista! »

Pokud mas na traktoru moznost, dal bych dvoucinne zapojeni, rychleji to pujde dolu bez bremena a citliveji s tezky bremenem.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

Fizz
Příspěvky: 7858
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#41 Nový příspěvek od Fizz »

Může tam mít zámek, což se docela hodí ....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Uživatelský avatar
kaja.h
Příspěvky: 1209
Registrován: čtv úno 10, 2011 3:35 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#42 Nový příspěvek od kaja.h »

Dej to dvoučině, jak píšou výš. Zmaří se jinak po letech manžeta nahoře. A když bude ztuhlý olej, tak to půjde dolů pomalu. A bude Tě to srát. Taky mám už dvě hadice, :)
Jede traktor, je to Zetor 3011

Uživatelský avatar
Lukibos
Příspěvky: 733
Registrován: stř črc 11, 2007 10:51 am
Bydliště: Polanka nad Odrou

Re: Předělání jednočinné pístnice na dvojčinnou

#43 Nový příspěvek od Lukibos »

Pánové, jsem zde znova a až teď jsem se teprve dohrabal k té pístnici. Před tím jsem se dotazoval jak ji celou předělat aby bylá dvoučinná, ale teď, když jsem se na ni znovu po těch letech podíval, tak mě napadlo jestli by jen nestačilo ten těsnící modry kroužek otočit, protože já potřebuju ať ten píst má hlavní tlak směrem k vysunutí a zasunutí už není tak zásadní, tlačit dolů to bude váha korby. Nevím jestli je poradi tech kroužku důležité a také mám strach, že by tam bylo málo operně hmoty pístu na ktery by tlačil ten otočený těsnící Y kroužek. Co si myslíte o takovéto "ojebávce" :red:

https://photos.app.goo.gl/pxvr1Y7wUyZcDNNN7
https://photos.app.goo.gl/VgXFWkxdVgABGWRt7
https://photos.app.goo.gl/BgvB5d8Dv8ACjF8XA
https://photos.app.goo.gl/wiSbpfhiNuNqozpC9
[/quote]

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“