Cerpadlo Desta
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Cerpadlo Desta
Zdravim,mam takovy problem,poridil sem si kloubacek kde je hydraulika,bohuzel nefunguje,cerpadlo je ta, Desta 2-DC25L ,potreboval bych poradit jak identifikovat kde je zadrhel,jestli cerpadlo nebo rozvadec a nebo pistnice.Dofotim jaky tam je rozvadec a pistnice.Diky
Re: Cerpadlo Desta
Vezmeš větší kýbl a postupně si uděláš jasno, kam olej a kdy olej teče. Tedy půjdeš po hadicích a budeš je postupně odšroubovávat a a pouštět do kýblu. Vždy jen trochu a ten olej pak dolévat zpět do nádrže. Tak rychle poznáš, jestli teče z hadice od čerpadla, potom jestli z hadice od rozvaděče a v případě vadné manžety v hydraulickém válci ti v jeho koncové poloze poteče olej z druhé strany. A kdy teče vracečka z rozvaděče, jestli neteče kdy nemá - tedy když má plnit válec. Pokud hadici přicpeš prstem, pak ohodnotíš, jestli je tlak opravdový, nebo lehce uhne někam jinam. A i když budeš hodně šikovný, nachystej si hadry na utírání, a druhé oblečení.
-
- Příspěvky: 237
- Registrován: stř led 04, 2012 5:45 pm
- Bydliště: Osvětimany
Re: Cerpadlo Desta
desty maji vecinou jen polohu na zvedani ten vrchni vyvod je prepad prosakujiciho oleje dvojcine pistnice jsou jen na naklon
Re: Cerpadlo Desta
Diky za vysvetleni
Re: Cerpadlo Desta
Zdravim,pri zvednuti hydrauliky a pote pri snaze o spusteni se na savle musim postavit 90 kilo. ai tak mam pocit jakoby pistnice poskakovala pri zasouvani.Je to normalni? takovou vahou pusobit aby se zasunula?
Re: Cerpadlo Desta
Zdravim,muze mi nekdo pomoci a poradi jake ma parametry tohle cerpadlo? Desta 2-DC25L
dekuji
dekuji
Re: Cerpadlo Desta
Ozivim tady tohle tema,mam takovy problem s hydraulikou,cerpadlo 2DC25L viz vyse,pri zvedani utahne maximalne 100 kilo a pak cerpadlo nevim zda je spravne nazvat rve..vydava hlucnejsi zvuk.jak identifikuju problem? Nemam nic na zmereni tlaku
- Přílohy
-
- 34745867.jpg (3.62 KiB) Zobrazeno 3062 x
-
- 347458671.jpg (3.79 KiB) Zobrazeno 3062 x
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cerpadlo Desta
Mno. Nemám ani tušení co za čerpadlo a rozvaděč to je. Zapojení neodhadnu jestli je správně - tlak musí jít na vstup P. Ale podle umístění přetlakového ventilu se zdá být zapojení OK. Pokud jde o zazátkovaný výstup, měl by být normálně funkční pro dvojčinnou hydrauliku - zkus to, stát se nemůže nic, jedině to že to prostě nebude fungovat
To čerpadlo by mohlo podle označení mít 25cm3/ot, což by se pomerně snadno ověřilo změřením průměru výstupních šroubení Tyhle čerpadla se dávaj na převodovku, a většinou snesou jen omezené otáčky (většinou do 1800/min nebo i méně). Ale nic z toho neřeší problém kterej popisuješ - jen by možná mohl být problém v tom, jestli nemáš čerpadlo třeba na přímo proti klikovce, nebo nedej bože řemenem bez předlohy, a nebo moc malé hadice - hlavně tu sací. Taky nevíme nic o nádrži (jak je velká, kde je umístěná vzhledem k čerpadlu atd), a o filtru (tuším že jsi v jiném vlákně nebo SZ psal, že filtr není přítomen, což je velká chyba a možný zdroj závady). Pokud jde o samotnou příčinu závady, jako první bych šel po tlaku v okruhu (měření) a pak pokud se ukáže (jako že asi ano), že je moc nízkej, tak po přetlakovém ventilu. Bez měřáku ale nejde ani jedno Takže jako úplný začátek bych zkusil někde vypůjčit nebo koupit manometr do 200-250 barů a redukci na nějaké použitelné šroubení (nejlépe přímo na takové jaké máš na hadicích) Vyjde tě to na cca 300,- Kč komplet, ale máš ho nafurt a bez něj se nehneš moc z místa Při samotném měření bych pak šel nejsnazší cestou. Nejprve bych odpojil hadici k pístu a na místo pístu zapojil měřák a zatáhl (za chodu motoru) za páčku. Na volnoběh nečekej plnej tlak, ale určitě by měl vylézt někam minimálně ke +/- 100 barům. Při otáčkách čerpadla (podle převodu to odhadneš podle otáček motoru) kolem 600-700/min už by měl být tlak cca na maximu. Pokud se tlak nezvedne ani při zvýšených otáčkách motoru alespoň na 100-120 barů, hledej závadu. Pokud se na tuhle hodnotu nebo dokonce nad ní zvedne, není závada v tlaku, ale pravděpodobně někde přímo kolem ramen. U jednočinného pístu taky pozor na to, aby vrchní vstup nebyl vzduchotěsně zazátkovanej - vytvoří se tam pak protitlak vzduchu Píst musí nahoře "větrat" (ale pozor na prach - je dobré dát tam plastovou krytku s dírkama a do ní vlepit kus filcu). Pokud se tlak nezvedne, jdeme dál. Odpoj přívod od čerpadla a připoj měřák na něj. Nastartuj motor a krátce sleduj manometr. Motor max. po několika vteřinách zase vypni - čerpadlo v tomhle zapojení nemá žádnou ochranu proti přetlaku a tlačí proti "zdi" V tomhle zapojení musí tlak vyskočit okamžitě vysoko nad 100 barů, možná klidně až někam ke 170-200, pokud je čerpadlo v perfektním stavu. Pokud nevyleze ani v tomhle zapojení tlak minimálně na 80 barů, je čerpadlo po smrti. Pokud v tomhle zapojení tlak vyleze vysoko nad 100 barů, ale na hadici k pístu ne, je závada v přetlakovém ventilu nebo samotném rozvaděči. Pak bys musel ventil rozebrat, dokonale vyčistit (omýt benzínem a pod.), zkontrolovat stav, dosedací plochy, těsnost tam kde má být, čistotu případných dírek a podobně (i "mikroskopické" částečky vadí), a funkčnost všech prvků (pružinky, pohyblivé prvky atd) a správnost sestavení. Pak vyčistit pečlivě i kanál kam ventil patří a vše kolem, a pokud nemáš filtr, tak rovnou vyměnit nebo alespoň přes papírovej filtr (třeba na kafe nebo stačí papírovej kapesník a pod - do sítka a nechat olej prokapat) přefiltrovat olej, dokonale vyčistit nádrž, čerpadlo a hadice, složit, vyzkoušet znovu změřit tlak a při nejbližší možné příležitosti dokoupit vhodnej filtr Pokud ani po tomhle nebude tlak v okruhu OK, tak pak jedině rozborka rozvaděče nebo jeho výměna. Může být někde spuchřelé nebo provalené těsnění atd.
To čerpadlo by mohlo podle označení mít 25cm3/ot, což by se pomerně snadno ověřilo změřením průměru výstupních šroubení Tyhle čerpadla se dávaj na převodovku, a většinou snesou jen omezené otáčky (většinou do 1800/min nebo i méně). Ale nic z toho neřeší problém kterej popisuješ - jen by možná mohl být problém v tom, jestli nemáš čerpadlo třeba na přímo proti klikovce, nebo nedej bože řemenem bez předlohy, a nebo moc malé hadice - hlavně tu sací. Taky nevíme nic o nádrži (jak je velká, kde je umístěná vzhledem k čerpadlu atd), a o filtru (tuším že jsi v jiném vlákně nebo SZ psal, že filtr není přítomen, což je velká chyba a možný zdroj závady). Pokud jde o samotnou příčinu závady, jako první bych šel po tlaku v okruhu (měření) a pak pokud se ukáže (jako že asi ano), že je moc nízkej, tak po přetlakovém ventilu. Bez měřáku ale nejde ani jedno Takže jako úplný začátek bych zkusil někde vypůjčit nebo koupit manometr do 200-250 barů a redukci na nějaké použitelné šroubení (nejlépe přímo na takové jaké máš na hadicích) Vyjde tě to na cca 300,- Kč komplet, ale máš ho nafurt a bez něj se nehneš moc z místa Při samotném měření bych pak šel nejsnazší cestou. Nejprve bych odpojil hadici k pístu a na místo pístu zapojil měřák a zatáhl (za chodu motoru) za páčku. Na volnoběh nečekej plnej tlak, ale určitě by měl vylézt někam minimálně ke +/- 100 barům. Při otáčkách čerpadla (podle převodu to odhadneš podle otáček motoru) kolem 600-700/min už by měl být tlak cca na maximu. Pokud se tlak nezvedne ani při zvýšených otáčkách motoru alespoň na 100-120 barů, hledej závadu. Pokud se na tuhle hodnotu nebo dokonce nad ní zvedne, není závada v tlaku, ale pravděpodobně někde přímo kolem ramen. U jednočinného pístu taky pozor na to, aby vrchní vstup nebyl vzduchotěsně zazátkovanej - vytvoří se tam pak protitlak vzduchu Píst musí nahoře "větrat" (ale pozor na prach - je dobré dát tam plastovou krytku s dírkama a do ní vlepit kus filcu). Pokud se tlak nezvedne, jdeme dál. Odpoj přívod od čerpadla a připoj měřák na něj. Nastartuj motor a krátce sleduj manometr. Motor max. po několika vteřinách zase vypni - čerpadlo v tomhle zapojení nemá žádnou ochranu proti přetlaku a tlačí proti "zdi" V tomhle zapojení musí tlak vyskočit okamžitě vysoko nad 100 barů, možná klidně až někam ke 170-200, pokud je čerpadlo v perfektním stavu. Pokud nevyleze ani v tomhle zapojení tlak minimálně na 80 barů, je čerpadlo po smrti. Pokud v tomhle zapojení tlak vyleze vysoko nad 100 barů, ale na hadici k pístu ne, je závada v přetlakovém ventilu nebo samotném rozvaděči. Pak bys musel ventil rozebrat, dokonale vyčistit (omýt benzínem a pod.), zkontrolovat stav, dosedací plochy, těsnost tam kde má být, čistotu případných dírek a podobně (i "mikroskopické" částečky vadí), a funkčnost všech prvků (pružinky, pohyblivé prvky atd) a správnost sestavení. Pak vyčistit pečlivě i kanál kam ventil patří a vše kolem, a pokud nemáš filtr, tak rovnou vyměnit nebo alespoň přes papírovej filtr (třeba na kafe nebo stačí papírovej kapesník a pod - do sítka a nechat olej prokapat) přefiltrovat olej, dokonale vyčistit nádrž, čerpadlo a hadice, složit, vyzkoušet znovu změřit tlak a při nejbližší možné příležitosti dokoupit vhodnej filtr Pokud ani po tomhle nebude tlak v okruhu OK, tak pak jedině rozborka rozvaděče nebo jeho výměna. Může být někde spuchřelé nebo provalené těsnění atd.
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Cerpadlo Desta
Přiznám se, že ten horní otevřený vstup na pístnici se mi vůbec nelíbí. Jednou ten píst začne propouštět a prostě to z toho poteče. I když to nebude funkční, proč tam nedat tu hdici ? (třeba menší světlost) ať se to zase přes ten rozvaděč vrací. Kdysi jsme měli v podniku hever a ten měl navrchu pístnice odvětrání, taková zátka se čyřma malejma dirkama, párkrát to někoho ohodilo, když to vyjelo až nahoru tak jsem se nakrkl a našrouboval jsem tam Cu 12mm trubku přímo do nádrže. A byl klid.
- Terablick
- Příspěvky: 10674
- Registrován: pon kvě 04, 2009 10:22 pm
- Bydliště: 38901
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cerpadlo Desta
Pokud píst teče, má se přetěsnit, a ne svést olej jinam No ale jsem taky pro to vyzkoušet to dvojčinné zapojení
To čerpadlo tam má nějaké ložisko nebo prostě něco co brání namáhání hřídele čerpadla tím řemenem? Hřídel se u 99% čerpadel nesmí namáhat tímhle způsobem. Nicméně neměl by to být důvod proč to nezvedne ani 100kg - tedy pokud už to to čerpadlo nezničilo úplně Škodí mu to ale v každém případě - tedy pokud tam to ložisko neni. Jinak sice neni přímo proti klice, ale převod vypadá na cca 1:1, čili čerpadlo má možná neúměrně vysoké otáčky. Kolik ten motor točí? Na jaké otáčky ho běžně provozuješ? A kolik má volnoběh? Ani tohle ale nebude důvod té závady. Pokud neni čerpadlo KO, typuju to stále na ventil
To čerpadlo tam má nějaké ložisko nebo prostě něco co brání namáhání hřídele čerpadla tím řemenem? Hřídel se u 99% čerpadel nesmí namáhat tímhle způsobem. Nicméně neměl by to být důvod proč to nezvedne ani 100kg - tedy pokud už to to čerpadlo nezničilo úplně Škodí mu to ale v každém případě - tedy pokud tam to ložisko neni. Jinak sice neni přímo proti klice, ale převod vypadá na cca 1:1, čili čerpadlo má možná neúměrně vysoké otáčky. Kolik ten motor točí? Na jaké otáčky ho běžně provozuješ? A kolik má volnoběh? Ani tohle ale nebude důvod té závady. Pokud neni čerpadlo KO, typuju to stále na ventil
Rád poradím s hydraulikou. Pište ale vždy na email hydraulika@post.cz
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Moje stránky o HYDRAULICE (klik). Kalkulátory (řízení, naviják, štípačka, hadice, ...), návody, katalogy, vychytávky...
Farming Simulator a další hry levně
Re: Cerpadlo Desta
Ano naproti cerpadlu za remenici je lozisko,motor pracuje v rezimu nizkych otacek vic nez 2000 urcite ne a to jeste zcela vijmecne.