Změna ovládání rozvaděče
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Změna ovládání rozvaděče
Mám takový dotaz.
Na hydraulické ruce Hara 60 jsou po obou stranách sedačky obsluhy třísekční rozvaděče k ovládání ruky.
Přední sekce jsou ovládány pedály, zbylé 2 samostatnými páčkami v ose kolmo k ruce,což je celkem ojedinělé a ne zrovna ergonomické a intuitivní.
Tak mě zajímá váš názor, jak jednoduše začít ovládat tyto rozvaděče křížově a to ještě ve smyslu logiky a zaběhlých standardů?
Děkuji za nápady.
Na hydraulické ruce Hara 60 jsou po obou stranách sedačky obsluhy třísekční rozvaděče k ovládání ruky.
Přední sekce jsou ovládány pedály, zbylé 2 samostatnými páčkami v ose kolmo k ruce,což je celkem ojedinělé a ne zrovna ergonomické a intuitivní.
Tak mě zajímá váš názor, jak jednoduše začít ovládat tyto rozvaděče křížově a to ještě ve smyslu logiky a zaběhlých standardů?
Děkuji za nápady.
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Změna ovládání rozvaděče
V minulosti sa to u nás prerabalo na dvojpakove ovládanie. Na každej strane bola len jedna páka a jeden pedál. Pedále ostávali tak ako su. Prava noha päta zasuv, špička vysuv vyloznika. Ľavá noha päta zatvoriť drapak, špička otvorit. Zapojenie drapaka chodilo s výroby opačne ale to sme na hadicu ach prevádzkovali hned.Zvyšné pákové sekcie sa sprisahali pomocov klbou do jednej páky. Každá páka potom chodila do kríža. Od seba, k sebe, ľavá otoč stlpa. Práva páka od seba k sebe rotator. Dopredu, dozadu ľavá páka malé rameno. Prava páka hlavne rameno. Tak som to už mal origo u ruky Essel 120 2Z. Teda ak si to dobre pamätám, lebo som už na ruke 14 rokov nesedel.
Re: Změna ovládání rozvaděče
Jde mi o ty poslední 2 sekce
Pedály zůstanou tak.
Teď mě napadá, že Hara 60 je kopie Hiabu 670 K a ten je ovládán křížovými pohyby.
Shodou okolností se tato ruka na podvozku T-148 nalézá v mém inventáři, to mě nenapadlo až teď, co o tom hovoříme.
pavel sk: No kdyby náhodou sis vzpomněl, nebo našel fotku byl bych ti vděčen.
Ta Hara se ovládá úplně na hovno
Pedály zůstanou tak.
Teď mě napadá, že Hara 60 je kopie Hiabu 670 K a ten je ovládán křížovými pohyby.
Shodou okolností se tato ruka na podvozku T-148 nalézá v mém inventáři, to mě nenapadlo až teď, co o tom hovoříme.
pavel sk: No kdyby náhodou sis vzpomněl, nebo našel fotku byl bych ti vděčen.
Ta Hara se ovládá úplně na hovno
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Změna ovládání rozvaděče
To prevedenie ovládania u Essel 120 to bolo pomerne jednoducho vyriešené. Páčka mala trojuholníkový prírubu ktorá mala v každom rohu dieru pre srob. V jednej tej dier bol nasrobovaný kĺb pevný ktory páku držal na mieste ale dovolil ňou hýbať. Ďalšie dve diery boli cez kĺby spojené so supatkami rozvádzačov. Skús niekde na nete pohladat foto tej ruky. Tie klbyky sa dali kedysi bežne kúpiť lebo som ich aj menil keď vznikli časom vôle. Raz sa mi dokonca stalo že mi konár pri jazde cez les jednu paku od tých kĺbov odlomil. Musel som tam meniť všetky tie kĺby. Našťastie si to neobišli supatka rozvádzačov.
Re: Změna ovládání rozvaděče
Teď se na to dívám, že by to možná šlo.
Rozměrově a osově to celkem sedí.
Ta kloubová hadice jde stále objednat.
Jen do té destičky vyřežu závit a páčky tam budu šroubovat až vylezu na ruku, ať si je o větve neurvu
Rozměrově a osově to celkem sedí.
Ta kloubová hadice jde stále objednat.
Jen do té destičky vyřežu závit a páčky tam budu šroubovat až vylezu na ruku, ať si je o větve neurvu
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Změna ovládání rozvaděče
Presne takto som to myslel.
Re: Změna ovládání rozvaděče
Tak to je paráda
Ani mi nedošlo, že mám řešení doma
Ještě jedna věc, u jedné sekce budu muset přehodit hadice, abych změnil směr.
Myslíš, že mají ty rozvaděče stejný průtok na obě strany?
Ani mi nedošlo, že mám řešení doma
Ještě jedna věc, u jedné sekce budu muset přehodit hadice, abych změnil směr.
Myslíš, že mají ty rozvaděče stejný průtok na obě strany?
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Změna ovládání rozvaděče
Co som mal rozvadzace origo na Essel 120 tak tam mali vsetky rozvadzace rovnake strany co sa tyka prietokov a vykonu. Origo ta 120 mala opacne ovladane otvarania a zatvarania drapaka, a tiez otoc rotatora . Prehadzovali sme to hned ked to prislo za nova len na hadiciach na rotatore a drapaku a fungovalo to rovnako rychlo ako s pôvodnym zapojenim. Nebolo to nijak skrtene.
Re: Změna ovládání rozvaděče
Já budu muset právě přehodit funkci hlavního ramene a tam by to bylo špatné, kdyby byl origo směr dolů škrcený třeba kvůli rychlému padání ruky a já to teď přehodil a zaškrtil si zdvih.
Je to jediná změna kvůli křížovému ovládání, jinak zůstane vše tak, jak bylo.
No, snad to bude fungovat
Pak dám vědět
Je to jediná změna kvůli křížovému ovládání, jinak zůstane vše tak, jak bylo.
No, snad to bude fungovat
Pak dám vědět
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: Změna ovládání rozvaděče
Hlavne rameno som ovladal pravou pakov pohybom dopredu-dozadu. Dopredu -dole, dozadu -hore. A paka k sebe a od seba rotator. Vozil som s 90% dlhe drevo. Rotator som mal napojeny tak, ze ked som chytil kmen do drapaka tak, aby bol jeden koniec kmena smerom ku mne. Ked som paku pritiahol dolava (k sebe), tak ten koniec dreva isiel dolava. A opacne. Vlastne rotator tocil drapakom opacne ako smer paky. A tak to tu u nas mali vsetci dlzkari zapojene, lebo pri manipulacii s dlhymy kmenmi mal clovek casto čelo kmena meter pred sebou. To boli casy Nezabudnem ked mi na sklad chlapy natahali 14 a 16 metrove kusy a ja som potom koncami otacal dopravne znacky v Muráni