Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Čárls mimo mísu.
Řeč je o pístních kroužcích.
Řeč je o pístních kroužcích.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
A co maj co dělat pístní kroužky v hydraulické štípačce v žádným hydraulickým válci sem je neviděl Podle mne ten válec co nemá tvrdochrom vydrbou nahned je to obyčejná trubka a vyhonovaná
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Mýlíš se Kájo,mám doma na lisech na brikety dva válce těsněné pístními kroužky a jsou z materiálu 11 700.Otěruvzdorný.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Nemohu vědět vše ani sem neviděl vše Jak je vidno musím se pořád učit co a jak porůznu je
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Aj keď som mal rozobratý posilovač riadenia z avie, tak tam boli na piestne krúžky.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Dobrý den vážení diskutující!
Děkuji za množství nápadů, rad a podnětů k řešení opravy poškozeného pístu ve štípačce AL-KO. Co z této naší vzájemné komunikace vyplývá:
- konstruktéři Rakouské firmy AL-Ko zvolili jednoduché, tudíž cíleně laciné řešení zastavení pístu a posuvníku, na úkor kvality provozu. Vše je to o ceně, vždyť nějaký "spešl" válec s kvalitními písty /jak uvádíte v příspěvcích/ je cenově srovnatelný s cenou celé této štípačky.
- nechat vyrobit na zakázku nový konstrukčně a kvalitativně lepší píst o osadit jej do štípačky nehodlám, to by bylo jako snaha udělat, s odpuštěním, z hov.a šperk tím, že je ozdobím perlou nebo diamantem.
Jak to tedy vyřeším:
- zajdu s tím vymontovaným pístem do servisu hydrauliky, kde nabízeli opravu štípačky za 3000,-Kč + cena materiálu s tím, zda by na tom pístu nevyměnili jen to těsnění. Od vás vím že je to obtížné, ale možné a reálné.
- pokud nepochodím seženu kompletní nový píst. Mám na to celou zimu, opravu letos nedokončím proto, že zanedlouho z chalupy "odlétám do teplých krajů" a návrat plánuji až o Velikonocích v příštím roce. Aby nevzniklo nedorozumění a nezáviděli jste, těmi "teplými kraji" je myšlen byt v paneláku .
-na netu jsem možnost objednání a dodání pístu našel zatím jen v zahraničí / Francie, Německo, Anglie, eBay, Čína/ za cenu cca 500,-Kč. Dodavatele dílů pro AL-Ko jsem zatím nenašel, srovnatelný, možná i shodný píst na jinou značku štípačky je v ČR k mání za cca 1200,-Kč. Je zajímavé, že srovnatelné a totožné náhradní díly dodává Čech za dvoj až trojnásobek ceny než je dodává "frantík, skopčák, anglán nebo číňan" .
Děkuji za množství nápadů, rad a podnětů k řešení opravy poškozeného pístu ve štípačce AL-KO. Co z této naší vzájemné komunikace vyplývá:
- konstruktéři Rakouské firmy AL-Ko zvolili jednoduché, tudíž cíleně laciné řešení zastavení pístu a posuvníku, na úkor kvality provozu. Vše je to o ceně, vždyť nějaký "spešl" válec s kvalitními písty /jak uvádíte v příspěvcích/ je cenově srovnatelný s cenou celé této štípačky.
- nechat vyrobit na zakázku nový konstrukčně a kvalitativně lepší píst o osadit jej do štípačky nehodlám, to by bylo jako snaha udělat, s odpuštěním, z hov.a šperk tím, že je ozdobím perlou nebo diamantem.
Jak to tedy vyřeším:
- zajdu s tím vymontovaným pístem do servisu hydrauliky, kde nabízeli opravu štípačky za 3000,-Kč + cena materiálu s tím, zda by na tom pístu nevyměnili jen to těsnění. Od vás vím že je to obtížné, ale možné a reálné.
- pokud nepochodím seženu kompletní nový píst. Mám na to celou zimu, opravu letos nedokončím proto, že zanedlouho z chalupy "odlétám do teplých krajů" a návrat plánuji až o Velikonocích v příštím roce. Aby nevzniklo nedorozumění a nezáviděli jste, těmi "teplými kraji" je myšlen byt v paneláku .
-na netu jsem možnost objednání a dodání pístu našel zatím jen v zahraničí / Francie, Německo, Anglie, eBay, Čína/ za cenu cca 500,-Kč. Dodavatele dílů pro AL-Ko jsem zatím nenašel, srovnatelný, možná i shodný píst na jinou značku štípačky je v ČR k mání za cca 1200,-Kč. Je zajímavé, že srovnatelné a totožné náhradní díly dodává Čech za dvoj až trojnásobek ceny než je dodává "frantík, skopčák, anglán nebo číňan" .
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Jo je to tak třeba ty ventilátory na kamna co rozhání vzduch to je taky byznys jak hrom já jej kupoval 1200 Kč a myslel si jaký sem udělal kup
https://www.banggood.com/cs/Loskii-YL-2 ... rehouse=CZ
https://www.banggood.com/cs/Loskii-YL-2 ... rehouse=CZ
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
to ani nehledej, tyhle štípačky lezou v číně z jedný fabriky, liší se jen tím jakou barvou je natřou a nalepí samolepkyvitovec píše: Dodavatele dílů pro AL-Ko jsem zatím nenašel, srovnatelný, možná i shodný píst na jinou značku štípačky je v ČR k mání za cca 1200,-Kč.
malej traktorista v malým traktoru
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Celou tuhle diskusi jsme zavedli do pr..e !
Nechce se mně tu štípačku kupovat, abych pochopil, proč bych se měl mýlit v deiagnostice závady.
1) Není důvod, aby byla koncová poloha jištěna takovým způsobem, protože píst musí umět zastavit kdykoliv po své trase, pokud tam hodím špalek jako prase (rýmuje se to). Od toho je tam přepouštěcí ventil.
2) Vhození takového špalku vyvolá v systému totéž, jako tvrdé dojetí posuvníku na klín. Jen je to o kousek dál.
3) Z videí je vidět, že klidně mohou prasknout tyče, nebo se natáhnout, nebo se ohne hrazdička spojující píst a tyče. Pak posuvník a tím i píst jezdí o kus dál.
4) Díry ve válci jsou nepochybně proto, že zadní strana válce je využívána jako část olejové nádrže. Ten rám by objemově nestačil.
Těsnění bude stát okolo 100 Kč. Dá se opravdu objednat kdekoliv, pokud nemá nějaký čínsko-stupidní rozměr. Pak ovšem není problém koupit soustružené těsnění na míru z PU. To vydrží také.
Nechce se mně tu štípačku kupovat, abych pochopil, proč bych se měl mýlit v deiagnostice závady.
1) Není důvod, aby byla koncová poloha jištěna takovým způsobem, protože píst musí umět zastavit kdykoliv po své trase, pokud tam hodím špalek jako prase (rýmuje se to). Od toho je tam přepouštěcí ventil.
2) Vhození takového špalku vyvolá v systému totéž, jako tvrdé dojetí posuvníku na klín. Jen je to o kousek dál.
3) Z videí je vidět, že klidně mohou prasknout tyče, nebo se natáhnout, nebo se ohne hrazdička spojující píst a tyče. Pak posuvník a tím i píst jezdí o kus dál.
4) Díry ve válci jsou nepochybně proto, že zadní strana válce je využívána jako část olejové nádrže. Ten rám by objemově nestačil.
Těsnění bude stát okolo 100 Kč. Dá se opravdu objednat kdekoliv, pokud nemá nějaký čínsko-stupidní rozměr. Pak ovšem není problém koupit soustružené těsnění na míru z PU. To vydrží také.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
toto je bohužel realita u spousty dalších věcí, sorry za offtopic.vitovec píše: Je zajímavé, že srovnatelné a totožné náhradní díly dodává Čech za dvoj až trojnásobek ceny než je dodává "frantík, skopčák, anglán nebo číňan" .
Plasma 120A u českých hokynářů 60tisKč, od němce 18tisKč. Naprosto shodný čínský výrobek.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Dobrý den! Pro "ITS":
Ano, píst se zastaví kdekoli po své trase, když se :
- pustí ovládací páka, nebo zastaví motor
- když "nezmůže" odolný špalek a aktivuje se přepouštěcí ventil.
Posuvník nemůže "tvrdě dojet na klín". Zastaví se o 16 cm před klínem.
Z webu AL-Ko - otázky a odpovědi:
citace: Otázka - "Štípač dříví KHS se skládá jen do cca 16 cm. Je zde nějaká chyba ?"
Odpověď : Ne. Z konstrukčních důvodů nemohou zdvihové sáně zajet blíže ke štípacímu klínu."
No a těmi konstrukčními důvody jsou právě ty dvě díry ve válci, za které se píst prostě, pro ztrátu tlaku nedostane!
Ano, píst se zastaví kdekoli po své trase, když se :
- pustí ovládací páka, nebo zastaví motor
- když "nezmůže" odolný špalek a aktivuje se přepouštěcí ventil.
Posuvník nemůže "tvrdě dojet na klín". Zastaví se o 16 cm před klínem.
Z webu AL-Ko - otázky a odpovědi:
citace: Otázka - "Štípač dříví KHS se skládá jen do cca 16 cm. Je zde nějaká chyba ?"
Odpověď : Ne. Z konstrukčních důvodů nemohou zdvihové sáně zajet blíže ke štípacímu klínu."
No a těmi konstrukčními důvody jsou právě ty dvě díry ve válci, za které se píst prostě, pro ztrátu tlaku nedostane!
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Dobrý den !
Ještě jednou děkuji za vaše rady, co s pístem štípačky.
Výsledkem je to, že dnes jsem navštívil servis hydrauliky, kde původně chtěli za opravu štípačky 3000,- + cena za materiál. Velmi ochotně objednají nové těsnění za 120,- Kč , na píst jej nasadí zdarma, mají na to speciální přípravek, jako službu a pomoc zákazníkovi.
Ještě jednou děkuji za vaše rady, co s pístem štípačky.
Výsledkem je to, že dnes jsem navštívil servis hydrauliky, kde původně chtěli za opravu štípačky 3000,- + cena za materiál. Velmi ochotně objednají nové těsnění za 120,- Kč , na píst jej nasadí zdarma, mají na to speciální přípravek, jako službu a pomoc zákazníkovi.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Díky moc, tak jsem chytřejší. Nemohl jsem vědět, že posuvník nejede až ke klínu. Proč by jezdil tak daleko a také by to bylo nebezpečné.
Ale ty díry stále nzchroupnu.
Ale ty díry stále nzchroupnu.
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
vitovec Jen mě napadlo štípačku asi obsluhuješ jen ty a nevím jak je tam upevněna ta roura možná by stálo za uvahu koupit kus nové roury pokud je jen mězi čelama stáhnutá a dát ji novou bez těch děr Zkusil bych se zamyslet a dal dovnitř doraz aby jsi Buď nezajížděl až na ty díry nebo jsi zas moc nevyjížděl ke klínu
Ber to jen jako nápad neměl se tento typ nikdy v rukách rozdělaný Mám horizontální štípačku a tam je to dělané jinak a má dvoučinný píst ne jednočinný
Podle mne bude nadále fungovat pokud si uděláš rysku a dáš majzla nedojíždět na díry v trubce
Ber to jen jako nápad neměl se tento typ nikdy v rukách rozdělaný Mám horizontální štípačku a tam je to dělané jinak a má dvoučinný píst ne jednočinný
Podle mne bude nadále fungovat pokud si uděláš rysku a dáš majzla nedojíždět na díry v trubce
Kdo nic nedělá nic nezkazí pokusy sou cesta k úspěchu
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Sem chodím rád a často http://prehrada-les-kralovstvi.cz/
Re: Oprava hydrauliky - horizontální štípačka AL-KO 5200
Dobrý den!
Jak to s opravou štípačky dopadlo : Děkuji všem zde za rady, podle některých jsem, mimo jiné postupoval při opravě.V servisu, kde původně chtěli za opravu štípačky 3000,-Kč + cena materiálu mně prodali nové těsnění pístu / O kroužek a ploché spec. těsnění/ za 150,- Kč i s nasazením těchto dvou dílů těsnění na píst. Nasazení amatérsky, bez potř. přípravku by bylo asi nemožné. Po smontování, nalití nového oleje pracuje štípačka "jako za mlada".
Jak to s opravou štípačky dopadlo : Děkuji všem zde za rady, podle některých jsem, mimo jiné postupoval při opravě.V servisu, kde původně chtěli za opravu štípačky 3000,-Kč + cena materiálu mně prodali nové těsnění pístu / O kroužek a ploché spec. těsnění/ za 150,- Kč i s nasazením těchto dvou dílů těsnění na píst. Nasazení amatérsky, bez potř. přípravku by bylo asi nemožné. Po smontování, nalití nového oleje pracuje štípačka "jako za mlada".