hydrulika

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Premek
Příspěvky: 11
Registrován: pát zář 25, 2020 5:39 pm
Bydliště: Přeštice

Re: hydrulika

#31 Nový příspěvek od Premek »

Ahoj lidi. Tak rizeni fungije, rozvadec take. Na otacku z rejdu do rejdu je to 4x otocit volant. Jde to lehce, otazka cca 4 s. Paráda. Děkuji vsem za rady.
Ted se chci pustit do brzd. Stavajici jsou z nejake skodovky, páka asi 40 cm, aby to clovek ubrzdil. Takte bych chtel posilovac. Motor mam skoda 1202 - asi. Podtlakove by asi nebyly problem, ale mel bych valec a zasobnik vzduchu pod podlahou a to ma prumer asi 30 cm, o ktere snizuje svetlou vysku. Nevite a nejakem mensim? Pokud je nejaký takovy, max 20 cm v prumeru.
Nebo mi napadlo, kdyz mam dost oleje ted, tak brzdy ze starych Citroenu. ZX, XM, XSANTIA... Jestli to chapu dobre, tak tam valec brzdy funguje jako pruchozi pokud nebrzdim, a pri brzdeni silou cerpadla tlaci k brzdam. To by se mi libilo velmi. Pry to na aute slo naprimo z cerpadla, takze tlak ok. Tedy pred je v aute jeste nejaka akumulacni nadoba - drzi tlak na par seslapnuti brzdy s ucinkem, i kdyz stoji motor-cerpadlo. Tu bych tam dal take. Mate nekdo zkusenost? Radu? Pripadne kde bych to koupil, nejlepe brzdovy valec i tu nadobu. Díky za rady.

bastlir
Příspěvky: 417
Registrován: úte bře 10, 2009 11:18 am
Bydliště: Sedlčany-Benešov

Re: hydrulika

#32 Nový příspěvek od bastlir »

tak asi uz mas rozmyslene jak to funguje na citronech..a pokud ne-trochu uz sem ty info kolem vypustil z hlavy,takze ve zkratce-ZX to nema, jen verze co maji hydru-z tech dostupnych BX,XM,Xantie..jinak ano-nejvic na aute tlaku sezere perovani a az ten zbytek brzdy ( bezpecnostni ventil z auta potreba nebude)-dily by chtelo sebrat z auta, kde se da vyzkouset funkcnost komponentu-nenii na nich co opravovat-je to kov na kov (mimo pistku brzdicu)..
Ta koule-centralni/zasobnik tlaku je na tlakovym regulatoru-ty budes potrebovat z auta co nemelo servo/posilovac rizeni-takze spis sezenes z BX, byly i XM a xantie bez posilovace, ale to uz asi nenajdes, brzdovy valec z BX uz bude vetsinou propoustet tlak-sycet,zas muzes pouzit z XM-budou na tom uz ale podobne a nevim jestli vsechny verze z Xantie se daji pouzit? jinak by melo byt jedno jestli bzdovy valec z auta (BX XM) co melo/nemelo servo. samozrejme koule na regulatoru musi mit dobrou membranu a byt nafoukla. no a bude to chtit brzdice z techto aut(maj vsechny kotouce)-aby to vydrzelo olej-navic tyhle auti maj ridounky olej -LHM, tak aby ti to neslo vsechno tak nejak pomalu..dal se priprav na jine prumery trubky a holendry nez u aut bez hydrauliky, koule nove uz prestavaji postupne byt a dofuk kouli malokdo dela (cca 2roky+- koule vydrzela..)Dily na citro nejsou za hubicku a tyto auta uz skoro nejsou a navic kdyz nebudes mit natlakovano-neubrzdis ani trochu a cim starsi opotrebenejsi valec, tim driv tlak ze systemu zmizi..
Zkracene mii to prijde zbytecna komplikace na domadel :pistol: , Felicii je vsude jeste dost..a dily budou urcite k sehnani i za 10let.. :ano:

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: hydrulika

#33 Nový příspěvek od artemio »

Možná ještě někde mám tyhle díly z BX a XM včetně brzdičů, líbily se mi ty kotoučové brzdy s pákou na ruční brzdu. V tehdejší době jediné dostupné. Akorát se k tomu jen tak nedostanu, dílna je v rekonstrukci a tyhle díly v některé z mnoha beden.
Souhlas s předchozím příspěvkem, jen ten zásobník by se možná dal vyřešit jiným akumulátorem hydrauliky :-/
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Pago
Příspěvky: 159
Registrován: pon led 27, 2020 8:03 pm
Bydliště: Púchov

Re: hydrulika

#34 Nový příspěvek od Pago »

Aj ja si myslím, že hydraulický akumulátor by sa dal použiť, je veľa variant objemov a tlak sa dá nafúkať koľko je treba.

pajanda
Příspěvky: 4
Registrován: čtv pro 06, 2018 8:59 am
Bydliště: Přerov

Re: hydrulika

#35 Nový příspěvek od pajanda »

Dobrý den. Prosím o radu ohledně umístění čerpadla a nechci zbytečně zakládat nové vlákno. Zakoupil jsem hydr. čerpadlo NSZ10 P, max. otáčky 2500/min. Motor je Peugeot 1,9D. Prosím někoho, kdo má na traktůrku podobnou kombinaci a funguje mu delší dobu, aby mi změřil průměry řemenic, případně poslal ještě fotografii umístění. Původně jsem ho chtěl uchytit přes ložiskový domek na pozici zadřeného čerpadla servořízení, ale tam budou asi dost vysoké otáčky. Velice děkuji za pomoc.

Pago
Příspěvky: 159
Registrován: pon led 27, 2020 8:03 pm
Bydliště: Púchov

Re: hydrulika

#36 Nový příspěvek od Pago »

Pôvodné čerpadlo je poháňané od vačkového hriadeľa, tam kde je vákuová pumpa? Ak je to tak, tak potom sú tam zhruba polovičné otáčky motora myslím.

pajanda
Příspěvky: 4
Registrován: čtv pro 06, 2018 8:59 am
Bydliště: Přerov

Re: hydrulika

#37 Nový příspěvek od pajanda »

Původní čerpadlo bylo pod alternátorem poháněné přímo od kliky pětidrážkovým řemenem.

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9506
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: hydrulika

#38 Nový příspěvek od Atlan »

Predpokladam ze prevod bol 1:1
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Pago
Příspěvky: 159
Registrován: pon led 27, 2020 8:03 pm
Bydliště: Púchov

Re: hydrulika

#39 Nový příspěvek od Pago »

No a otáčky motora budú min 800 a max 4000? Tak to treba spraviť tak, aby malo čerpadlo na voľnobeh okolo 500 otáčok a tým pádom na max otáčky bude mať 2500 a je to v norme všetko.

pajanda
Příspěvky: 4
Registrován: čtv pro 06, 2018 8:59 am
Bydliště: Přerov

Re: hydrulika

#40 Nový příspěvek od pajanda »

Tak přídám trochu teorie. Kliková hřídel dieselového motoru z osobáku se může točit rychlostí cca 800 - 6000 ot./min, vačková poloviční rychlostí. Já uvažuji o třech variantách :
1- Bezpečná : Převodový poměr 2,4:1 - max. otáčky motoru = max. otáčky čerpadla, čerpadlo na volnoběh cca 330 ot/min.
2- Reálná : Převodový poměr 2:1 - max. otáčky čerpadla při 5000 ot. motoru, čerpadlo na volnoběh cca 400 ot/min.
3- Riziková : Převodový poměr 1,5:1 - max. otáčky čerpadla při 3750 ot. motoru, čerpadlo na volnoběh cca 530 ot/min.
Já osobně se přiklání k realizaci 2. reálné varianty, protože se budou lépe shánět řemenice a 5000 ot/min. snad již nikdy nepřekročím. Zajímá mne zkušenost lidí, kteří mají podobné malé zubové čerpadlo již zabudované na traktoru jestli čerpadlo dokáže na volnoběh vyvinout dostatečný tlak a průtok na zdvih zadních ramen s pluhem nebo budu muset tůrovat motor na vyšší otáčky, příp. jaký zvolili převodový poměr vzhledem k max. otáčkám jejich motoru. Byl bych vděčný i za informace o provoních teplotách čerpadla a oleje. Děkuji.

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: hydrulika

#41 Nový příspěvek od oco13 »

Taký malinký problém bude v tom, že velká časť ludí ani len netuší parametre čerpadiel, čo majú na traktoroch. Na dvoch traktoroch mám tri čerpadlá - ani na jednom som nemeral priemery remeníc, nepočítal otáčky, nič. Zahrabal v krabici vytiahol jedno z 30 tich čerpadiel pozrel opticky či to nie je krava veliká , zahrabal v druhej krabici vytiahol remenicu aby mala počet drážok remeňa čo potrebujem a poďme na sústruh. Na klbovom traktore mi ťahá celú hydrauliku "nejaké" servo z osobáku. Hydrauliku znamená riadenie cez orstu a tri okruhy silovej hydrauliky. Myslel som, že to bude pomalé alebo sa to bude zasekávať, ale nie ono to ide. 8) Takže niekedy je ťažko radiť, ak si svoje skladal ako slepú babu. :typek:
Dokonca to servo z osobáku utiahne vzv do ramien, to už som fakt valil zraky. :shock:

Vladimír Šimo
Příspěvky: 2952
Registrován: ned led 20, 2008 5:07 pm
Bydliště: Podžalí

Re: hydrulika

#42 Nový příspěvek od Vladimír Šimo »

pajanda - obecně se dá napsat, co je všude uváděný - minimální otáčky zubovejch čerpadel jsou kolem hranice 600/min.

XavierX
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 18, 2021 1:20 am
Bydliště: Banská Bystrica

Re: hydrulika

#43 Nový příspěvek od XavierX »

Prosím vás
akým spôsobom napájate tie ZBC 12 čerpadlá resp. ako to napojiť na nejaku kladku alebo domec s kladkou.
Nedarí sa my nájsť žiadny medzikus / redukciu / predlženie na ten mnohohran. Jedine čo som našiel bola taká tenká spojka. :(
Obrázek

Uživatelský avatar
oco13
Příspěvky: 15665
Registrován: ned říj 20, 2013 5:56 pm
Bydliště: Nové Zámky

Re: hydrulika

#44 Nový příspěvek od oco13 »

Nespraví to nič , len ti našponuje alebo povolí klinový remeň. Ak ho máš napriamo oproti kluke tak tam zase treba hardy spojku.

XavierX
Příspěvky: 4
Registrován: ned črc 18, 2021 1:20 am
Bydliště: Banská Bystrica

Re: hydrulika

#45 Nový příspěvek od XavierX »

No chcel by som to dať na V3S. Uchytiť nad ten ventilátor. S úchytom čerpadla nemám problém.
Zohnať na toto čerpadlo kladku (priamo kladka na tento hriadeľ sa vraj neodporúča) , alebo ten domec s kladkou aby som ho mal ako poháňať.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“