hydrostatické řízení - jak na to

hydraulické okruhy, pístnice, hydromotory, netěsnosti, orbitroly, oleje, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Packa
Příspěvky: 78
Registrován: pon dub 25, 2011 8:43 pm
Bydliště: Pelhřimov

hydrostatické řízení - jak na to

#1 Nový příspěvek od Packa »

Ahoj
Chci se pustit do výroby hydrostatického řízení a i když jsem toho dost vyčetl zde na fóru, tak mám pár otázek, které mi leží na srdci.

první otázka se týká orbitrolu.
Mám orbitrol Rexroth LAGC63N10/140. Tenhle typ by měl mít 5 vývodů - pátý vývod na prioritní ventil, ale já mám pouze 4 vývody. Vývody značené písmenem "P" "T" "R" "L". Je v tomhle typu už prioritní ventil, nebo se musí dát na jeden vývod - na který. Nebo musím mít pojistý ventil. A ještě jen tak pro zajímavost. co je zač ten elektrický senzor, umístěný na volantové tyči? O orbitrolu této značky a typu jsem na internetu nic nenašel a když, tak jenom v angličtině.

Pro uplnou představu mám jeho fotky i všeho ostatního v přiloženém odkazu
http://packap2.rajce.idnes.cz/orbitrol/#

Podotýkám, že řízení chci na vlastní okruh. Ostatní hydrauliku budu mít zvlášť.

Další otázka je, jestli můžu použít čerpadlo Jihostroj P 2,5 R, nebo musím dát větší? Mám bulhara A18X, ale to se mi zdá pouze na řízení moc velký. Při použití oboustrané pístice ( pístní tyč 22 mm, vnitřní průměr pístu 60 mm, zdvih 150 mm) by to snad to malý čerpadlo mohlo zvládnout, nebo ne? poraďte.

Dále bych si chtěl udělat hydraulickou nádrž. Mám představu tak 1 litr. Nevím kam umístit zpětný vtok do nádrže, aby olej nepěnil, nebo je to jedno? Nemáte někdo nějaký nákres.

Předem díky za všechny rady i názory, třeba i kritické.

jiriSBS
Příspěvky: 1771
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: hydrostatické řízení - jak na to

#2 Nový příspěvek od jiriSBS »

Jedná se o orbitrol s elektrický ovládaným prioritním ventilem,ostatní v SZ.Čerpadlo A18X je na okruh samostatného řízení zbytečně velké má 13,5lt/min,na okruh řízení(orbitr."63") stačí 6-10lt/min.

Uživatelský avatar
Packa
Příspěvky: 78
Registrován: pon dub 25, 2011 8:43 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: hydrostatické řízení - jak na to

#3 Nový příspěvek od Packa »

Díky Jiří za odpověď i za SZ.
Z toho elektrického ovládání mám dost strach. Jako by nestačilo dávat to dohromady po hydraulické stránce, ještě do toho cpát elektroniku. To je asi nad moje vědomosti.
Našel jsem modulární prioritní ventil. Třeba by tam šel přidělat.
Jinak čerpadlo je asi slabý. budu muset dát jiný.

Uživatelský avatar
Packa
Příspěvky: 78
Registrován: pon dub 25, 2011 8:43 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: hydrostatické řízení - jak na to

#4 Nový příspěvek od Packa »

Ten orbitrol je za trest. Nemůžu na to nic sehnat. Na volantové tyči je snímač, který řídí elektroventil (šoupě), je to náhrada za prioritní ventil. Nemám šoupě, ani návod, jak to zapojit. Nemáte někdo nějakou zkušenost, jak zapojit snímač + elektroventil. Bohužel prioritní ventil zapojit jinam nelze, takže to bez toho snímače asi nepůjde.

Uživatelský avatar
Tata
Příspěvky: 2943
Registrován: sob črc 07, 2007 9:42 pm
Bydliště: Ostrava Nová Bělá
Kontaktovat uživatele:

Re: hydrostatické řízení - jak na to

#5 Nový příspěvek od Tata »

trochu neprofesionalni řešení by bylo tam dat pojištovak a všechno to hnat přes něj ale je to takove řešení z nouze, ale asi nejlevnější, nebo sehnat správný
výkopové práce minibagrem 1,6t a JCB 2cx

Uživatelský avatar
Packa
Příspěvky: 78
Registrován: pon dub 25, 2011 8:43 pm
Bydliště: Pelhřimov

Re: hydrostatické řízení - jak na to

#6 Nový příspěvek od Packa »

Pojistný ventil je už zabudovaný v orbitrolu, leda dát ještě jeden.
O prioritním ventilu bylo na foru napsáno už hodně, i když mi pořád uniká, proč musí být u typů orbitrolů, jako mám já, vždy zapojen? Prioritní ventil slouží k upřednostnění průtoku do okruhu řízení, ale já budu mít řízení na vlastním okruhu, tak nemám co upřednostňovat. Nechci něco podělat, přeci jenom řízení a brzdy jsou základ, ale na druhou stranu dát tam přetlakový ventil, abych neodrovnal orbitrol, by mi mělo fungovat.
Koukám se i po jiným orbitrolu i když bych rád použil tenhle, je skoro nový. Dá se říct, že jsem uvízl na mrtvým bodě.

jiriSBS
Příspěvky: 1771
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: hydrostatické řízení - jak na to

#7 Nový příspěvek od jiriSBS »

Orbitrol typu LS je v klidové(neutrální)poloze nepruchozí-olej přes něj neprotíká,proto tam musí být prioritní ventil ,který při nečinností řízení olej od čerpadla pouští zpět do nádrže.Orbitrol typu LS je tzv. uzavřený typ,orbitrol typu ON je tzv. otevřený ,tzn.v klidové poloze řízení olej přes orbitrol protíká,od čerpadla do nádrže.

Odpovědět

Zpět na „Hydraulika“