oprava klikové hřídele

Youtube.com

Moderátor: rezis

Zpráva
Autor
mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

oprava klikové hřídele

#1 Nový příspěvek od mufik »

Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
Radek01
Příspěvky: 975
Registrován: stř pro 05, 2007 10:01 am
Bydliště: Hranicko
Kontaktovat uživatele:

Re: oprava klikové hřídele

#2 Nový příspěvek od Radek01 »

Vůbec se toho nebojí, navaří elektrodou, pak klikovku porovná, aby mu běžela, přebrousí a hotovo. Docela by mne zajímalo, jak se taková navařená a porovnaná klikovka bude chovat při větším zatížení, jestli se nezkroutí. No asi to mají kluci indičtí vymakané, že tam mají tolik zakázek. :)
Potřeboval bych aby měl den mnohem více hodin, ať stihnu alespoň zlomek toho co plánuji. (www.coolsvatba.cz)

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20834
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: oprava klikové hřídele

#3 Nový příspěvek od ota »

Kluci na učňaku mi dělal mistra chlápek co dělal kdysi na generálkách autobusů RTO v Čáslavi. Vyprávěl nám, že se všechno vyndalo a opravilo. Ne jako teď, že se vyndají věci, vyhodí a dají nové. Vše se rozebíralo, opravilo a dávalo naspátek. Samozřejmě i motory. Klikovky se navářeli i u nás. Poté se vyrovnávali a znovu obrušovali. Brácha kdysi koupil brusku nakulato, na které se brousili jen klikové hřídele. Má k ní bednu těch úzkejch kotoučů. Navářelo se to elektrodou návarovou. Mám nějaké doma. Jenže oni mají nějaký spešl obal na sobě a ten se odrolil. Ostatní elektrody jsou v pohodě. Tyhle jsou všechny odrolený. Mají po návaru až 62 Hrc. Navářel jsem s nima klín šťípačky. Blbě se chytá oblouk a dost to pěnilo. Musí se to s níma umět.
No mistr vyprávěl co se vše opravovalo. Třeba se i pošívaly sedačky, nebo stěrače se opravovali. Z fabryky pak vyjel autobus jak novej. Nastříkanej, plně funkční. Ale to je už mnoho let tomu.

Tomas6
Příspěvky: 5381
Registrován: pon dub 09, 2012 8:23 pm
Bydliště: Slušovicko

Re: oprava klikové hřídele

#4 Nový příspěvek od Tomas6 »

Si pamatuju jak ještě na trambusu jsme spravovali kulové čepy na spojovačce. Se do toho normálně dalo koupit jak lůžka tak koule s kónusem. Škodovka 120 měla taky spojovačku rozebírací a měnily se v ní lůžka. Motorky topení se normálně spravovaly, točily komutátory, dávaly se nové uhlíky a ložiska. Otec kdysi spravoval motor stěračů na favoritu, měnil křičí víčko s kontaktama na doběh. Dneska?Všecko udělané tak aby se nic spravit nedalo. Se divím že se ještě spravují startéry a alternátory, že do toho jde něco koupit.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233

Fizz
Příspěvky: 7937
Registrován: stř pro 28, 2016 10:13 pm
Bydliště: Cca Brno

Re: oprava klikové hřídele

#5 Nový příspěvek od Fizz »

Když si vzpomenu jak jsem škrábal uložení zadřené vačky v hlavě, vařil kolecko do prevodovky, piloval novej zub, jednou jsem zmenšoval píst o dva vybrusy, pilník suplera smirej, pak přepilovat drážky pro krouzky, udělat čepy misto zamku kroužků, a ta motorka jezdila dalších 15let než ji odborník rozebral někde v brázdě o pařez.

Indiáni mají prostě lacinou hodinovku, navařit a vybrousit kliku je snazší nez vyrobit novou. Spíš me zarazilo že udělá jen tu čast a neprebrousí celou. Asi aby zbytečně neubyval matros. Nebo to bylo cajk tak to hodil na stejnou míru.

Jen si vzpomeňte kolik nákladních aut dojelo s vytaženým pístem a ojnicí,... Co vse uměl šofér udělat aby auto dostal domů. A co pak uměli ve fabrice z "ničeho".
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23

Uživatelský avatar
ota
Příspěvky: 20834
Registrován: úte říj 21, 2008 10:21 pm
Bydliště: Nepoměřice

Re: oprava klikové hřídele

#6 Nový příspěvek od ota »

Vedle ve vsi máme kluka, co dělá startery a alternátory. Sice ten malej škodovkovej altík už minule povídal, že nemá věci. Na ten co měla LSka to ještě má. Starter Z 25 taky už povídal že se to blbě schání. Ale nakonec ho opravil.
Na motórky, i nářadí jezdím k pánovi a ten zatím opravil všechno. Motor do sahary s pevným rotorem, vrtačky, karbiky, Hiltu, Bosche. Teď mám u něj to Polský kango Celma. Nemá vůbec motor. No prej nechej to tady, já s tím něco vymyslím. Vždycky to najdu , nebo dostanu a tak mu to tam dovezu a on se na to podívá, buďto opraví, nebo to nejde, nebo by to stálo hodně, tak to neopravuje.
Čerpadlo na traktor taky starej pán důchodce. Dovezli jsme ho tam a hned věděl. Za 3 dni ho měl hotový.
Ty lůžka pro kuláky, někde to tu taky někde mám. V3Ska to měla taky tak. Výhoda byla, když měl kulák vůly, trochu se to přitáhlo a jezdilo se dál a pak se to vyměnilo. Mám tu i Ruský kuláky taky rozebiratelný.

Odpovědět

Zpět na „Videa z netu“