oprava klikové hřídele
Moderátor: rezis
oprava klikové hřídele
Oprava klikové hřídele https://www.youtube.com/watch?v=TKGP9DXeA50
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
- Radek01
- Příspěvky: 975
- Registrován: stř pro 05, 2007 10:01 am
- Bydliště: Hranicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: oprava klikové hřídele
Vůbec se toho nebojí, navaří elektrodou, pak klikovku porovná, aby mu běžela, přebrousí a hotovo. Docela by mne zajímalo, jak se taková navařená a porovnaná klikovka bude chovat při větším zatížení, jestli se nezkroutí. No asi to mají kluci indičtí vymakané, že tam mají tolik zakázek.
Potřeboval bych aby měl den mnohem více hodin, ať stihnu alespoň zlomek toho co plánuji. (www.coolsvatba.cz)
Re: oprava klikové hřídele
Kluci na učňaku mi dělal mistra chlápek co dělal kdysi na generálkách autobusů RTO v Čáslavi. Vyprávěl nám, že se všechno vyndalo a opravilo. Ne jako teď, že se vyndají věci, vyhodí a dají nové. Vše se rozebíralo, opravilo a dávalo naspátek. Samozřejmě i motory. Klikovky se navářeli i u nás. Poté se vyrovnávali a znovu obrušovali. Brácha kdysi koupil brusku nakulato, na které se brousili jen klikové hřídele. Má k ní bednu těch úzkejch kotoučů. Navářelo se to elektrodou návarovou. Mám nějaké doma. Jenže oni mají nějaký spešl obal na sobě a ten se odrolil. Ostatní elektrody jsou v pohodě. Tyhle jsou všechny odrolený. Mají po návaru až 62 Hrc. Navářel jsem s nima klín šťípačky. Blbě se chytá oblouk a dost to pěnilo. Musí se to s níma umět.
No mistr vyprávěl co se vše opravovalo. Třeba se i pošívaly sedačky, nebo stěrače se opravovali. Z fabryky pak vyjel autobus jak novej. Nastříkanej, plně funkční. Ale to je už mnoho let tomu.
No mistr vyprávěl co se vše opravovalo. Třeba se i pošívaly sedačky, nebo stěrače se opravovali. Z fabryky pak vyjel autobus jak novej. Nastříkanej, plně funkční. Ale to je už mnoho let tomu.
Re: oprava klikové hřídele
Si pamatuju jak ještě na trambusu jsme spravovali kulové čepy na spojovačce. Se do toho normálně dalo koupit jak lůžka tak koule s kónusem. Škodovka 120 měla taky spojovačku rozebírací a měnily se v ní lůžka. Motorky topení se normálně spravovaly, točily komutátory, dávaly se nové uhlíky a ložiska. Otec kdysi spravoval motor stěračů na favoritu, měnil křičí víčko s kontaktama na doběh. Dneska?Všecko udělané tak aby se nic spravit nedalo. Se divím že se ještě spravují startéry a alternátory, že do toho jde něco koupit.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: oprava klikové hřídele
Když si vzpomenu jak jsem škrábal uložení zadřené vačky v hlavě, vařil kolecko do prevodovky, piloval novej zub, jednou jsem zmenšoval píst o dva vybrusy, pilník suplera smirej, pak přepilovat drážky pro krouzky, udělat čepy misto zamku kroužků, a ta motorka jezdila dalších 15let než ji odborník rozebral někde v brázdě o pařez.
Indiáni mají prostě lacinou hodinovku, navařit a vybrousit kliku je snazší nez vyrobit novou. Spíš me zarazilo že udělá jen tu čast a neprebrousí celou. Asi aby zbytečně neubyval matros. Nebo to bylo cajk tak to hodil na stejnou míru.
Jen si vzpomeňte kolik nákladních aut dojelo s vytaženým pístem a ojnicí,... Co vse uměl šofér udělat aby auto dostal domů. A co pak uměli ve fabrice z "ničeho".
Indiáni mají prostě lacinou hodinovku, navařit a vybrousit kliku je snazší nez vyrobit novou. Spíš me zarazilo že udělá jen tu čast a neprebrousí celou. Asi aby zbytečně neubyval matros. Nebo to bylo cajk tak to hodil na stejnou míru.
Jen si vzpomeňte kolik nákladních aut dojelo s vytaženým pístem a ojnicí,... Co vse uměl šofér udělat aby auto dostal domů. A co pak uměli ve fabrice z "ničeho".
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: oprava klikové hřídele
Vedle ve vsi máme kluka, co dělá startery a alternátory. Sice ten malej škodovkovej altík už minule povídal, že nemá věci. Na ten co měla LSka to ještě má. Starter Z 25 taky už povídal že se to blbě schání. Ale nakonec ho opravil.
Na motórky, i nářadí jezdím k pánovi a ten zatím opravil všechno. Motor do sahary s pevným rotorem, vrtačky, karbiky, Hiltu, Bosche. Teď mám u něj to Polský kango Celma. Nemá vůbec motor. No prej nechej to tady, já s tím něco vymyslím. Vždycky to najdu , nebo dostanu a tak mu to tam dovezu a on se na to podívá, buďto opraví, nebo to nejde, nebo by to stálo hodně, tak to neopravuje.
Čerpadlo na traktor taky starej pán důchodce. Dovezli jsme ho tam a hned věděl. Za 3 dni ho měl hotový.
Ty lůžka pro kuláky, někde to tu taky někde mám. V3Ska to měla taky tak. Výhoda byla, když měl kulák vůly, trochu se to přitáhlo a jezdilo se dál a pak se to vyměnilo. Mám tu i Ruský kuláky taky rozebiratelný.
Na motórky, i nářadí jezdím k pánovi a ten zatím opravil všechno. Motor do sahary s pevným rotorem, vrtačky, karbiky, Hiltu, Bosche. Teď mám u něj to Polský kango Celma. Nemá vůbec motor. No prej nechej to tady, já s tím něco vymyslím. Vždycky to najdu , nebo dostanu a tak mu to tam dovezu a on se na to podívá, buďto opraví, nebo to nejde, nebo by to stálo hodně, tak to neopravuje.
Čerpadlo na traktor taky starej pán důchodce. Dovezli jsme ho tam a hned věděl. Za 3 dni ho měl hotový.
Ty lůžka pro kuláky, někde to tu taky někde mám. V3Ska to měla taky tak. Výhoda byla, když měl kulák vůly, trochu se to přitáhlo a jezdilo se dál a pak se to vyměnilo. Mám tu i Ruský kuláky taky rozebiratelný.