Nápravy Ifa Agro
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
- Atlan
- Příspěvky: 9506
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: naprava ifa
To by si mal vediet ked to ides stavat
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: naprava ifa
Odhadem asi 500 kg. Tady to budou vědět kluci přesně kolik má. Já jsem dvě s kámošem čenžnul ale kolik má si už nepamatuju. Přední je ještě o fous těžší.
Re: naprava ifa
rezis píše:Fotek mám kupu. Musím pohledat. Vem však v úvahu že ten modrý zázrak - Svařák bude mít asi dost přes 3 tuny a s nějakým malým motorem (Avia, Zetor) se to bude jen jaksi pohybovat
tak chcel som pouzit motor 525TDS bmw ale teras neviem si ma troska zaskocil
Re: naprava ifa
Už to tady je na fóru 583kg.JPL píše:a kolko zhruba vazi ta ifacka naprava
Záleží co chceš dělat. Na blbnutí je to zoufale málo.JPL píše: tak chcel som pouzit motor 525TDS bmw ale teras neviem si ma troska zaskocil
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: naprava ifa
tak vsetko mozne aj drevo doviest a, na hriby ,alebo sa len tak odreagovat(odychnut si od zeny)
Náprava V3S a IFA agro,
zdravím všetkých, rád by som poznal Váš názor na kombináciu prednej nápravy z agro ify(pomer 6,07) a zadnej V3S(8,346) Na zadok chcem dať kolesá 11,2-24 to by malo mať priemer nejakých 112cm plus mínus (ak som dobre meral) Ten predok mi vychádza o nejakých 24% zpomaliť a to kolo vychádza tým pádom na 85cm ak som tu dobre pozeral tak taký nejaký priemer maju kolesá 10/75-15,3 Ak je to tak a moje výpočty sú správne, neviem či ten disk vlezie na ifácky bubon.(alebo aké koleso ma pozadované rozmery a vlezie na bubon) Doplním že motor tam pojde zetor 67 prevodovka DH112 a rozvodovka V3S a naviják zil. Okrem prednej nápravy mám všetko.
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Ahoj,
no zkusil jsem to trochu spočítat a moc to nevychází.
poloměr zadního kola/převod v3s nápravy: 61/8.346 = 7.31
poloměr předního kola/převod ifa nápravy: 42.5/6.07 = 7.001
tedy předek/zadek = 7/7.31 = 0.958 ...... předek je pomalejší, což je špatné, měl by být rychleší o 1-4 %.
Ale! ještě jsem se díval na rozměry té přední gumy 10.0/75-15,3. Průměr gumy je 760 mm a poloměr, po kterém se odvaluje cca. 360 mm, takže by předek byl ještě o dost pomalejší.
Zkus se podívat po nějakých větších předních kolech.
Mira
no zkusil jsem to trochu spočítat a moc to nevychází.
poloměr zadního kola/převod v3s nápravy: 61/8.346 = 7.31
poloměr předního kola/převod ifa nápravy: 42.5/6.07 = 7.001
tedy předek/zadek = 7/7.31 = 0.958 ...... předek je pomalejší, což je špatné, měl by být rychleší o 1-4 %.
Ale! ještě jsem se díval na rozměry té přední gumy 10.0/75-15,3. Průměr gumy je 760 mm a poloměr, po kterém se odvaluje cca. 360 mm, takže by předek byl ještě o dost pomalejší.
Zkus se podívat po nějakých větších předních kolech.
Mira
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Takže podľa toho polomeru ma to kolo 11,2-24 priemer 122 a nie 112 cm ako som písal ja? Tým pádom by to vyšlo 7/6,7 pri predných kolách o priemere 85cm. A nie je mi jasné prečo je rozdiel medzi polomerom gumy a polomerom odvalovania?
Re: Náprava V3S a IFA agro,
No já jsem vycházel z trochu jiných rozměrů té zadní pneu, je pravda, že s těmi 112 cm na průměru by to snad i vycházelo (předek o 4.4% rychlejší). Jenže ta pneu 10.0/75-15,3 má vážně nezatížený průměr 760 mm (pokud jsem dobře měřil), a i tak by předek vycházel o 12% pomalejší. Tak bych hledal větší přední kola, případně nějaký přídavný převod pro zrychlení předku.
A ještě k tomu poloměru odvalování atd., ...
Nechce se mě tu vysvětlovat dynamika vozidel, ale snad nějaký základ.:
Nikdy se nepočítá s průměrem kol, ale vždy s poloměrem a to buď statickým nebo dynamickým.
- statický poloměr kola - zjistím tak, že přijdu ke stojícímu vozidlu a měřím vzdálenost od středu kola po vozovku
- dynamický poloměr kola - je poloměr po kterém se kolo odvaluje za jízdy. Jednoduše se změřit nedá. Dá vypočítat z odvalené vzdálenosti a otáček kola, nebo snímat aktuální poloměrem kola za jízdy a vyhodnocovat nasnímaná data, ale to už je někde jinde.
Takže pro počítání poměru přední a zadní nápravy je potřeba vycházet právě z dynamického poloměru. Jak možná tušíš, mění se podle rychlosti jízdy. Čím rychleji vozidlo jede, tím je dynamický poloměr větší. Takže zjistit ho není jednoduché, tak pro naše potřeby se musí odhadnout. Platí :
nezatížený poloměr kola > dynamický poloměr kola > statický poloměr kola, R_i > R_dyn > R_stat
Mira
A ještě k tomu poloměru odvalování atd., ...
Nechce se mě tu vysvětlovat dynamika vozidel, ale snad nějaký základ.:
Nikdy se nepočítá s průměrem kol, ale vždy s poloměrem a to buď statickým nebo dynamickým.
- statický poloměr kola - zjistím tak, že přijdu ke stojícímu vozidlu a měřím vzdálenost od středu kola po vozovku
- dynamický poloměr kola - je poloměr po kterém se kolo odvaluje za jízdy. Jednoduše se změřit nedá. Dá vypočítat z odvalené vzdálenosti a otáček kola, nebo snímat aktuální poloměrem kola za jízdy a vyhodnocovat nasnímaná data, ale to už je někde jinde.
Takže pro počítání poměru přední a zadní nápravy je potřeba vycházet právě z dynamického poloměru. Jak možná tušíš, mění se podle rychlosti jízdy. Čím rychleji vozidlo jede, tím je dynamický poloměr větší. Takže zjistit ho není jednoduché, tak pro naše potřeby se musí odhadnout. Platí :
nezatížený poloměr kola > dynamický poloměr kola > statický poloměr kola, R_i > R_dyn > R_stat
Mira
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Aha, dík za obšírné vysvetlenie. K tým predným kolám, tie spomínané rozmery neboli podmienkou, vychádzal som z toho že majú tých 85 cm čo teda v reáli nie je pravda, ale takýto podobný rozmer má V3S -kové kolo, a aj na gume 8,3- 20.(ak zase nemám mýlné informácie) Ono bude záležať aj od toho ktorú z tých náprav sa mi podarí zohnať, sú 3 druhy a ja som zatiaľ vychádzal z tej najpomalšej 6,07, tie ďalšie majú pomer 4,64 a 5,36( to som vyčítal tu na fore) Ešte raz Dík.
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Přední z ify a zadní V3S mi přijde nesmyslné. IFA nemá portály zvyšující její výšku tedy na malych kolech budeš mít malou světlou výšku pod diferenciálem. Navíc budeš mít přední nápravu masivnější než zadní.
Bydlím v Dětmarovicích udal bych i ulici, ale bohužel je tady nemáme
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Práve ta masívnosť sa mi ľúbi (kĺby) a aj väčší reit. Na kolách 8,3-20 by mala svetlosť slabých 30cm (28). To je asi na hrane, práve preto som chcel vedieť Vaše názory. Chystám si to na zimu, tak dúfam, že sa do vtedy k niečomu dopracujem. Do vtedy môžem rozoberať starý traktor. Ďakujem za názory a rady.
- fabikmiroslav
- Příspěvky: 4585
- Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
- Bydliště: Trenčín
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Použil by som aj zadnu z Ify tie napravy su nezničitelne chcem niečo podobne aj ja len neni na to času napravy mam už zužene a zapadane prachom
Dobre už bolo
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Ja som rozmýšľal aj nad tou zadnou, ale tú V3S-kovú do zadu chcem kôli tomu, že na predu by vyšli nižšie kolesá a motor chcem zasunúť nad nápravu (nebol by tak vysoko) na strarom traktore mám obidve V3S-kové a vrch motora bol od zeme nejakých 146, (ale tam som to mal podobne ako na kryštáli čap je mimo diferáku priamo na nohavici a diferák je na ľavej strane) Uvidíme, možno to dopadne aj tak ako píšeš a budú tam obidve ifácke ale to by museli niekde byť k zohnaniu.
Re: Náprava V3S a IFA agro,
Prevodovku tam mám nachystanú z toho dh-čka, ale to som tu už písal. Mám na motore už aj jednolamelovú spojku, tak len zošrobovať pridať rozvodovku(aj tá je nachystaná aj s medzikusom na spojenie s prevodovkou) a riešiť spodok, len zatiaľ nie je z čoho. Inzerát mám na bazoši, zatiaľ nič