Výkyv přední nápravy Praga V3S

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: kde vziať rúru na výkyv prednej nápravy V3S?

#1 Nový příspěvek od patrik240 »

nemáte niekto zdokumentovaný postup pri výrobe zavesenia prednej nápravy podla rendy999. Ide mi o rozmery, a o to ako to vycentrovať, aby bol predný aj zadný diel v osi. Poprípade nevyrobí niekto?

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: kde vziať rúru na výkyv prednej nápravy V3S?

#2 Nový příspěvek od gastly »

Já sem si nejdřív svařil uložení do rámu,tak že jsem si příruby stáhnul na trubku ,ze které sem pak (po svaření) odřezal kroužky na navaření na nápravu. Horní půlky přírub sem vevařil do rámu a nechal schládnout. Z centrovací trubky sem si flexou odřízl kroužek ,připasoval na žebra diferáku a svařil. Nápravu sem za diferákové kroužek stáhl na fest v uložení rámu. Tím se mi vycentrovala proti druhé půlce uložení. Z papundeklu sem vypotvořil mustr kroužku,ten překreslil na trubku, vypižlal ,dopasoval a přivařil na nápravnicu. Po schládnutí a namazání sem to stáhl na vymezovací podložky ( 2 x 1mm). Chodí to krásně a bez klepání či jinéch pazvuků. Kolmé kroužek se z trubky dobře řeže ,po omotání archem papíru a označení hrany křídou.Vnější kroužky jsou ze stejné trubky ,jak vnitřní. Po rozříznutí na půl,sem je kladivem připasoval na trubku a vevařil patky na šrouby. Pepa.
Tady je to vidět http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view
A tak to funguje http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view

patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: kde vziať rúru na výkyv prednej nápravy V3S?

#3 Nový příspěvek od patrik240 »

A ako je to vymedzené proti pohybu dopredu a dozadu. Myslím či sú tam nejaké dorazy alebo sa to len opiera o diferák.
Přílohy
diferák [1600x1200].jpg

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: kde vziať rúru na výkyv prednej nápravy V3S?

#4 Nový příspěvek od gastly »

Kroužky na nápravě jsou o cca 3-4cm širší,než podkova v rámu a je na nich přinařený vedení tak jak to máš na druhým obrázku. Vařil sem čtyřhran 10x10mm a jenom z vnější hrany čtyřhranu,aby vnitřní strana měla čistou opěrnou plochu. U hrušky to mám z obou stran podkovy a v předu jenom od difu.
Tady je to trochu vidět http://www.nasetraktory.eu/forum/downlo ... &mode=view . Když tak zítra pofotím. Pepa.

patrik240
Příspěvky: 132
Registrován: stř pro 01, 2010 8:29 am
Bydliště: Veľká Hradná
Kontaktovat uživatele:

Re: kde vziať rúru na výkyv prednej nápravy V3S?

#5 Nový příspěvek od patrik240 »

Ďakujem za objasnenie. Hneď je mi to jasnejšie.

Uživatelský avatar
MilanHM
Příspěvky: 11
Registrován: stř kvě 08, 2013 9:27 pm
Bydliště: Krupina

Výkyv přední nápravy Praga V3S

#6 Nový příspěvek od MilanHM »

Ahojte.
Kde by som zohnal takéto obruče na výkyv prednej nápravy v3s?
Vonkajšok 280mm hrúbka steny 10mm.
Dík za radu.
Obrázok požičaný od Crystal STS. Dík
Obrázek

Uživatelský avatar
DODOTRAK
Příspěvky: 1020
Registrován: ned lis 02, 2008 10:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#7 Nový příspěvek od DODOTRAK »

:tyty: daj tam radšej domec z ložiskom toto už je v dnešnej dobe dávno prekonané 8)

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7814
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#8 Nový příspěvek od Chose11 »

jak by jsi to udělal ty aby to nebylo překonané?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#9 Nový příspěvek od Pajka »

DODOTRAK: Taky by mě zajímalo, jak líp by se to podle tebe dalo udělat. Toto je především nejúspornější na místo a budu to tak dělat taky. 20 mm nad diferákem budu mít vanu motoru, na nějaké domečky tam místo nebude. Zajímaly by mě ale tvé postřehy, co na tom není dobře.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
Pavlajs
Příspěvky: 753
Registrován: ned bře 08, 2015 3:13 pm
Bydliště: Těškovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#10 Nový příspěvek od Pavlajs »

Tak to jsme dva...taky mě zajímá jiný druh uchycení...toto se mi jeví jako nejlepší...je to úsporné na místo,které nám všem chybí... 8) 8) 8)

jiriSBS
Příspěvky: 1764
Registrován: pon kvě 20, 2013 9:12 pm
Bydliště: Bravantice

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#11 Nový příspěvek od jiriSBS »

V zadní části nápravy se to moc zmenšovat už neda,ale v předu by se ta roura dala nahradit čepem o průměru cca 40 mm a kluznym pouzdrem(uložení do valivého ložiska není vhodné), a je ušetřeno spousta prostoru,ale to je otázka názoru,každý to má podle sebe nejlepší.

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#12 Nový příspěvek od Pajka »

JiriSBS: To máš pravdu, ale snazší je vystředit proti sobě dvě trubky stejného průměru. Kromě toho já si chci třeba v čele obalu diferenciálu udělat kontrolní okénko, což by s čepem už nešlo.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
fajlla
Příspěvky: 1635
Registrován: čtv kvě 14, 2009 3:52 pm
Bydliště: Dobšín
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#13 Nový příspěvek od fajlla »

řešení podle mě také výborné a úsporné na prostor. Já bych ale rád věděl jak to středíte také bych se rád do budoucna ubíral tímto směrem

gastly
Příspěvky: 1210
Registrován: úte úno 23, 2010 9:21 pm
Bydliště: Postoupky 76701 Krom

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#14 Nový příspěvek od gastly »

Já sem to řešil tak, že most (Pajkovo foto 4) sem vystředil metrovým kusem roury. Přišrouboval sem objímky na rouru v požadované rozteči a navařil na lože. Rouru sem vyndal a do mezery strčil nápravu. Připasoval sem kroužky a přitáhnul je objímkama. První sem přivařil kruh na diferáku a pak na čele. No a jeto. Pepa.
(PS. Toto uložení nápravy typu V3s považuju za geniální (Rendymu děkuju) Udělám to doma v garáži, stačí mi flexa a svářečka. Tuhost uložení je bezkonkurenční. Taky by mě zajímalo, jak by to mělo jít líp.)

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Výkyv prednej nápravy V3S

#15 Nový příspěvek od Pajka »

Tak zatím jsem se k realizaci bohužel nedostal. Od podzimu mi už ale náprava leží mezi stromy na zahradě, tak snad jak oschne...

Naplánovaný způsob, jak na to:
1) Poskládám si z vypálených plechů ten nosník (viz vložené fotky) s žebrama. Všechny spoje jsou na zámky, tak by to mělo být relativně přesné. Skrz díry to prošroubuji závitovými tyčemi a ještě pojistím magnetickými úhelníky. Na jednom kuse uřezané (VNĚJŠÍ) trubky udělám v soustruhu dvě drážky, trubku pak říznu na poloviny a navařím kousky vinklů s dírami. Druhý kus (vnější) trubky udělám bez drážek, rozpůlím a taky přivařím ty vinkly. Dva vzniklé třmeny s drážkami vsadím do žeber v nosníku, vložím dlouhou trubku (ze které později vyrobím kluzné plochy nápravnice). Nasadím zbylé dva třmeny, celé to sešroubuji, stáhnu, nastehuji a zavařím.

2) Kdybych měl k dispozici velký soustruh, tak bych si na žebrech víka diferenciálu vytočil osazení pro (vnitřní) trubku. To asi ale nehrozí, tak si na laseru nechám vypálit kruhový plech o vnějším průměru lícujícím s vnitřním průměrem (vnitřní) trubky, který by měl excentricky vypálené díry pro přišroubování na malou přírubu víka (tak, aby to vyšlo na střed). Tuto šablonu bych našrouboval, trubku přes ni převlekl a žebra víka bych postupně ubrušoval tak, až by trubka dosedla do požadované polohy. Poté bych z ní teprve uřezal potřebnou délku, nasadil, zvenku nastehoval, dovařil z obou stran a ještě navařil dovnitř nějaká další žebra.

3) Po vychladnutí bych víko našrouboval na nápravnici a celé to stáhlul v třmenech dříve vyrobeného nosníku. Vsunul bych druhou (vnitřní) trubku na čelo nápravnice, znova stáhnul třmenem a přivařil ji k obalu diferenciálu.
Hotovo.

Takhle to mám naplánované já. Takže jen pro inspiraci. Netvrdím, že je to nejlepší postup a rád si případně nechám poradit...
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“