Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Keby som to nemal vyskusane,tak to tu nepisem .Nemam stale cas sa do toho dat,ale skusim cez vikend.Z toho nakresu je asi tazko pochopit,lepsie bude ked to pofotim.Inak,diferak tam nema co rozopnut,lebo 1 planetove koleso sa zubovou spojkou spoji s kosom difu a tym padom dif prestane diferencovat
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Bude to fungovať tak ako to zelenáč nakreslil. Ja sám to mám v traktorčeku spravené , bolo to aj volakedy dávno v USS.
Všetko má svoje "ale". Diferencial z osobného aj terénneho vozu vydrží len do určitej miery. Môj traktor má váhu cca 300 kg , čo nie je vela na ťahanie tažších nákladov.Aby som odtiahol viac na hmotnosť , posúval som zadnú nápravu na vlečkách dozadu aby váha tlačila na zadok traktora. Takto mám spravenú aj cisternu na vodu s objemom 1500l , dávnejšie mala ešte vpredu na oji benzínové čerpadlo na vodu-čiže váha cca1700kg. Pri jej ťahaní do kopca a zaradení uzávierky diferák roztrhlo ako malinu.Bolo to 20 rokov dozadu , vtedy neboli také možnosti fotenia , ale diferák vyzeral ako by prešiel cez drtič . Obal napolovicu a z kolies len hromada zubov.
Takže , ak si aj takúto uzávierku spravíte - používať s rozumom. Ja som radšej vymenil zadnú nápravu za V3S.
Všetko má svoje "ale". Diferencial z osobného aj terénneho vozu vydrží len do určitej miery. Môj traktor má váhu cca 300 kg , čo nie je vela na ťahanie tažších nákladov.Aby som odtiahol viac na hmotnosť , posúval som zadnú nápravu na vlečkách dozadu aby váha tlačila na zadok traktora. Takto mám spravenú aj cisternu na vodu s objemom 1500l , dávnejšie mala ešte vpredu na oji benzínové čerpadlo na vodu-čiže váha cca1700kg. Pri jej ťahaní do kopca a zaradení uzávierky diferák roztrhlo ako malinu.Bolo to 20 rokov dozadu , vtedy neboli také možnosti fotenia , ale diferák vyzeral ako by prešiel cez drtič . Obal napolovicu a z kolies len hromada zubov.
Takže , ak si aj takúto uzávierku spravíte - používať s rozumom. Ja som radšej vymenil zadnú nápravu za V3S.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Je jasne,ze napravu z osobaka nemoze clovek zatazovat ako vejdovu ,ale na lahkych traktoroch drzali tie dify z 203ky celkom dobre.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
zelenac , skus to pofotit , lebo stvojho nakresu podla mna to fungovat nebude ty rozpajas a zapajas iba tu jednu stranu popoosi a druha strana bude v zatazi rozopnuta takze bude tahat iba to koleso an ktorom mas uzavierku asi tak podla mna mal som diferak na stole a sme ztoho s otocm nevysli .
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Somarina, ked zamknes jednu poloos cez satelity sa ti zamkne aj druha.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
ano on to zamkol ale voci comu ? musi uzamknut planetove koleso poroti talierovemu hlavnemu kolesu , a on to uzamika ako ?
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Este raz jednu poloos spoji presuvnou spojkou s otacajucov castou diferencialu na ktoru je upnute tanierove koleso. zvysok som uz napisal. Uz to neries proste to funguje.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Jj funguje to ted sem to delal na prevodovce skoda 125
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Kurva,som sa zas nasral!Pol hodiny tu pisem prispevok a ked ho chcem odoslat,vypadne pripojenie .Tak sme sa poobede pribrali do tej uzavierky.Chlap cely rad,ze uz bude mat uzavierku sa okolo mna poobsmietal,potom zistil ze zabudol doma hrubostennu rurku na zubovu spojku.Tak po nu skocil.Len asi skakal popri krcme,lebo uz neprisiel.Tak som ostal v polovici roboty.Najprv sa odreze z planetoveho kola
Do obalu sa navrtaju dierky pre bodove zvary
Privaria sa odrezane polmesiace z planetoveho kola a stahovaci kruzok
A polovica roboty je hotova .Uz staci len odrezat z kamenov,aby vosli do skratenych drazok pl.kola a bola tam este 5mm vola na zasunutie zubov spojky.Co je vlastne obycajna hrubostenna rura s 2mi zubami na cele.Tie zuby sa zasunu do drazky za kamenmi a spoja poloos s kosom difu.Tym ho vyradia z cinnosti
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Som sa nalakal,ze mi to zas vypadne,a mna jebne .Ale,podarilo sa .Hadam to uz teraz bude jasne.Vyhoda je,ze k tomu netreba skoro ziadny vercajk,akurat na sustuhu urobit dieru a drazku do presuvnej zubovej spojky.Tie zuby je dobre zo stran navarit dakou tvrdsou elektrodou,aby sa hrany neotlacali.Musia byt o milik uzsie,ako drazky,aby uzavierka dobre zaskakovala.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Ahoj jak udelas siroky ty dva zuby na presuvny spojce? Ja sem je udelal 17mm a nekdy tam jde uzaverka hur.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Pisem,ze o mm uzsie ako drazka .Ta presuvna spojka musi byt presne suosova s kosom difu a musi lahko klzat po poloosi.Ak ti ti ide trocha zkriza,ide to tazko.Nie je dobre davat moc uzke zuby,lebo potom tam vznikaju velke narazy a rychlejsie sa znici dif.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Ahoj,oco13 píše:Bude to fungovať tak ako to zelenáč nakreslil. Ja sám to mám v traktorčeku spravené , bolo to aj volakedy dávno v USS.
Všetko má svoje "ale". Diferencial z osobného aj terénneho vozu vydrží len do určitej miery. Môj traktor má váhu cca 300 kg , čo nie je vela na ťahanie tažších nákladov.Aby som odtiahol viac na hmotnosť , posúval som zadnú nápravu na vlečkách dozadu aby váha tlačila na zadok traktora. Takto mám spravenú aj cisternu na vodu s objemom 1500l , dávnejšie mala ešte vpredu na oji benzínové čerpadlo na vodu-čiže váha cca1700kg. Pri jej ťahaní do kopca a zaradení uzávierky diferák roztrhlo ako malinu.Bolo to 20 rokov dozadu , vtedy neboli také možnosti fotenia , ale diferák vyzeral ako by prešiel cez drtič . Obal napolovicu a z kolies len hromada zubov.
Takže , ak si aj takúto uzávierku spravíte - používať s rozumom. Ja som radšej vymenil zadnú nápravu za V3S.
mám otázku. Chtěl bych udělat na malotraktor přední nápravu s diferákem ze Š120 a dodělat právě tuto uzávěrku. Mám motor 1.9D, zadní náprava V3S, celková váha cca 1300-1500 kg. Po tom co tady čtu mám trochu strach o ty zuby. I když na druhou stranu, je hlavně o zatížení a přenášeném momentu. Při tahu se přece zadek zatíží a předek odlehčí, ne? Jaký na to máte názor?
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Podle mě nevydrží první couvání do kopce
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Na taky tazky traktor bude ten dif slaby,radsej by som dal z Ara,alebo Gaza.Pripadne aspon z 1203ky.Ani si neviem predstavit,ako by si tam narval prevodovku zo Sade .