Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
v tomto vlakne su moje fotky viewtopic.php?f=6&t=14174
alebo tuna viewtopic.php?f=6&t=11799
alebo tuna tam su zadne ramena a nakres ramien viewtopic.php?f=6&t=14446
alebo tuna viewtopic.php?f=6&t=11799
alebo tuna tam su zadne ramena a nakres ramien viewtopic.php?f=6&t=14446
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
jak koukam tak jsou doma dělaný ??
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
orginal na tom traktore je len motor ,gumy,prevodovka kardan ,ostatne vsetko vyrabane a este odkaz na spojku ,lebo v tom motore nebol zotrvak ,vykres som daval sem
viewtopic.php?f=2&t=11865&start=60
viewtopic.php?f=2&t=11865&start=60
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
také jsem přemýšlel že do předu udelam svuj diferák ze 120 co mam v garaží ale to dvojté uložení hnacího hřidele
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
v tych diferakoch su vlozene kolesa z prevodovky skoda 105 alebo 120 teraz neviem ktora lebo rozdiel je tam tusim v zuboch kolesa prevod je tusim 1 : 4.4 zvisla prevodovka ktora je napojena na prevodovku 1203 ma prevod 1:5 /tam je modul 3 sirka zubov 30MM ,vyvod na prednu a zadnu napravu ,zajtra naskenujem obal prevodovky
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
dík zajíma mě jak je to řešení s tím uložením
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
a co jsi myslite o tomto zpusobu http://www.uzaverky.unas.cz/
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
Čo si myslím, že sa nedoplatíš, radšej zožeň V3S a skráť ju, alebo kúpiš hotovú o moc lacnejšie a budeš spokojný.
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
Pokiaľ to bude na traktor ako tuhá náprava, tak by sa dala upraviť časť skrine diferenciálu označená čislom 2. Nechal by som vyrobiť asi novú prírubu (2) s predĺženým uloženia pre ložisko a vyfrézovať zubovú spojku. Vyrobiť s inej o moc hrubšej poloosi novú poloos s osadením zubovej spojky. Prerobiť veko ložiska označene číslom 30 s uchytením vidličky.
Pokiaľ to majú byť výkyvné polnápravy, tak treba trochu viac uvažovať, ale tu sa to dá doriešiť jedine na prírube č.2. To predĺženie troch viac ako som nakreslil a zvrchu presúvnu spojku, ktorá zapadne do drážok pre vodiace hranoly ( kamene poloosy )
Problém je len klzný krúžok 4, krúžok č.11 a poistný krúžok 12 na planétovom kole, ktoré sa budú musieť odstrániť. Ale myslím si, že by to šlo aj bez uvedených časti.
Pokiaľ to majú byť výkyvné polnápravy, tak treba trochu viac uvažovať, ale tu sa to dá doriešiť jedine na prírube č.2. To predĺženie troch viac ako som nakreslil a zvrchu presúvnu spojku, ktorá zapadne do drážok pre vodiace hranoly ( kamene poloosy )
Problém je len klzný krúžok 4, krúžok č.11 a poistný krúžok 12 na planétovom kole, ktoré sa budú musieť odstrániť. Ale myslím si, že by to šlo aj bez uvedených časti.
- josip
- Příspěvky: 1959
- Registrován: čtv črc 05, 2007 12:07 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
ja to mam tiez presne tak urobene ako pise sferos a poloosi mam vyrobene z jedneho kusa a material je poloos z v3s
- michelink
- Příspěvky: 629
- Registrován: pon pro 03, 2007 8:34 pm
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: nejsnadnější uzávěrka na 1203
Sferos, zkusím to tak Dík
Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Zdravim, chci si udělat uzáverku diferenciálu zadní nápravy z Š1203. Už jsem to tady na foru někde viděl, ale nemohu to najít. Jinak jsem si teda stáhl ty fotky , takže vím jak by to asi tak mohlo být (některé jsem dám pro znázornění... doufám, že se autor nebude zlobit ). Diferenciál už jsem rozebral a hned jsem narazil na první problém: z fotek mi příde, že jednotlivé segmenty (nebo jak bych to nazval) jsou poměrně mohutné, ale vrtá mi to hlavou, protože kotouč (talířového ozubeného kola) má stěny dost slabé cca. 5 mm (myslím v místě, kde budou segmenty, takže při výrobě nového kotouče by to bylo stejné (průměr pro ložisko (70 mm) a planetové kolo (60 mm) je "pevně" daný). Při počtu 6 segmentů a jejich výšce pouhých 5 mm mi to příde dost slabé. Samozřejmě záleží také na jejich šířce, ale ta je zase limitována průměrem (menší průměr 60 mm) na kterém budou => tak aby do sebe dobře zapadaly to znamená cca. 10 mm. No a jejich hloubka (směr: osy kol) nevím jestli se volí v jákem vztahu k šířce,..., ale viděl bych to tak kolem cca. 6-8 mm. No pokud někdo máte jáké postřehy, či zkušenosti, tak se o ně podělte . klidně i jiné konstrukční řešení, ale takhle je to jednoduché. Nerad bych něco začal dělat, a při prvním uzavření by se mi segmenty odlámaly. Jinak motor je stará octávka, takže dimenzování segmentů volit asi tak jako ten diferenciál .
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Ahoj ty fotky jsem sem dával já, je to v technických problémech, kola a pneu, téma "jak na rozbahněnou cestu". Nejsou tam segmenty ale v podstatě jen dva protikusy se zámky. oba mají dutý válcový průřez. Ten v difu je rozšířen do tvaru krempy klobouku a za tu je uchycen k talířovému kolu. Pokud se dobře podíváš na posledním fotu je vidět zřetelně větší ložisko a i upravená skříň difu na straně uzávěrky. Původní unašeč poloosy vlastně prochází tímhle válcem. Protikus je suvně uložen na tisícihranu navařeném na poloose, při uzavření se nemůže protáčet poloosa proti talířovému kolu a tím se nemohou protáčet ani polosy proti sobě. Pokud potřebuješ nějaké další fotky mohu posloužit, ale jen tím co jsem nafotil při GO, teď už to chodí a rozebírat to nehodlám
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Zdarvim. Jo tak se mi to nezdálo. A já si myslel, že to klamou ty fotky. Tak ono je tem opravdu větší ložisko. Tak to je pro mě dosti komplikované. Zvětšovat díru pro ložisko ve skříní diferenciálu je dosti nereálné, takže asi budu bez uzávěrky . Při zachování původního ložiska je to dosti slabé. No... i tak díky za vysvětlení.
Re: Výroba uzávěrky diferenciálu Škoda 1203
Už se to tady řešilo a pěkně jsou možnosti výroby rozepsané a nafocené tady: viewtopic.php?f=6&t=24007
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.