Skracovanie napravy Praga V3S

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#106 Nový příspěvek od ARO V3S »

rezis píše:
ARO V3S píše:idem skracovať dve predné nápravy a dávať do nich uzávierky 8) držte palce :D urobím komplet foto dokumentáciu do budúcnosti pre iných :)
Už? Na tom nic není - přední mi na rozebrání přijde mnohem snažší než zadní :)
:D kedže idem robiť uzávierky tak budem rozoberať aj zadné :D a tak mnohí nevedia ani s prednou :) možno to niekomu pomôže
Aro 243 3,2 D

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Skracovanie napravy V3S

#107 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

jirik610 píše:zejtra ti to nafotím teď tu jednu zrovna dělám :smich:
Zdravím vás, mám jednu otázku ohladne skrátenia nápravy. ide o prednú nápravu a chcem ju skrátit na dlžku zadnej nápravy. takže poistné zvary som odvrtal vrtákem 21.5mm ale teraz nevím že či ešte musím neco odrezat flexou alebo už stačí len vložit panenku a vylisovat nohavicu ven. nikde sem nenašel že či treba neco ešte odrezat. díík

Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#108 Nový příspěvek od ARO V3S »

ako to ideš skladať ? :( poznač si uhol v akom je rúra ... aby ti zvislé čapy boli tka ako majú byť ;-) potom musíš obrúsiť aj zvary dookola nohavice tej tenšej rúry a nevytláčaj to von silou .... obal diferáku sa ohne a poloosy už nikdy nebudú v jednej rovine .... čo dúfam že chceš aby boli ... ja mám od brata rofesionálnu chémiu stači mi navrtať tri diery a odlepí tú rúru z diferáka kladivom ju vybijem .... je lepšie byť kladivom ako to tlačiť panenkou.... :) po skátení rúry nastavením uhla ju aspon na dva centimetre naklep kladivom a až potom panenkou plus olej .... ja mám vyrobenú gulatinu ktorú vkladám do nápravy aby som si bol istý že sú poloosi v jednej rovine až niesu ohýbam celú nápravu v lise.... skracuejm tieto nápravy na zakázku a keď to hccen iekto na traktorák ktorý používa dosť často predok a vozí aj niečo tka dosť často potom musím tie nápravy opravovať pretože často sa im kazia klby ked nieje skracovaná alebo mosadzna podložka v nohavici alebo ked je skracovaná poloos tka praska ... potom je to ,,pekná" roboto po niekom to opravovoať kto si myslí že to skrátil poriadne ...keď si dáš nato pozor nemáš sa čoho báť ... ja to robím už automaticky 39 som ich už skrátil ...
http://stroje.bazos.sk/inzerat/55651195 ... -SERVO.php


A pozri aj ostatné moje inzeráty :) až nieoč píš mi na inzerát :) :friends:
Aro 243 3,2 D

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Skracovanie napravy V3S

#109 Nový příspěvek od Pajka »

ARO V3S píše:ako to ideš skladať ? :( poznač si uhol v akom je rúra ... aby ti zvislé čapy boli tka ako majú byť ;-) potom musíš obrúsiť aj zvary dookola nohavice tej tenšej rúry a nevytláčaj to von silou .... obal diferáku sa ohne a poloosy už nikdy nebudú v jednej rovine .... čo dúfam že chceš aby boli ... ja mám od brata rofesionálnu chémiu...
Víš přesněji jaků to používáš chémiu? Napadá mě snad jedině kyselina dusičná, ta při nižší koncentraci leptá železo. Kde případně vrtáš díry? Na jaře budu taky zkracovat přední nápravu, tak ať se na to můžu dostatečně psychicky i technicky připravit.

Ještě bych se tě rád zeptal. Poloosy zkracuješ jak? Já je chci upichnout v soustruhu. Do jednoho kusu vyvrtat díru a vyříznout závit + zkosit hranu, na druhé vysoustružit osazení, vyříznout závit + zkosení. Oba kusy zašroubovat do sebe, v hrotech soustruhu zavařit po částech tigem (zalét spoj) a hlídat si při tom házivost. Pak to postupně dovařit (provařit) elektrodou a popřípadě ještě vyžíhat autogenem. Co ty na to?
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#110 Nový příspěvek od ARO V3S »

no názov chémie ti viem povedať poobede ..... a vrtam to tak 5cm od konca obalu diferáku ... kedže nohavice je 10,5 až 11cm zalisovaná .... a ešte tam kde obrúsiš zvar tka zvyknem kúsok dať ... až to ideš robiť na jar tak potm obal nahrej a nohavicu vonka na mrááz
http://stroje.bazos.sk/inzerat/55725257 ... -krize.php
závit môže tiež držať ja ich taktiež lisujem ten závit je tiež dobrý :friends: asi začnem tka robiť ... nabodujem na troch miestach skúsim prevarím skúsim či nehádže ..... vyžíham ...... obrúsim troška zvar natiahnem rúrku hrubostenú natiahnem na zvar a znova zavarím a vyžíham... keď vieš dobre zvárať tak drží skoro ako originál ... raz mi praskla orig poloos a skrátená držala čomu som sa čudoval
Aro 243 3,2 D

Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#111 Nový příspěvek od ARO V3S »

no názov chémie ti viem povedať poobede ..... a vrtam to tak 5cm od konca obalu diferáku ... kedže nohavice je 10,5 až 11cm zalisovaná .... a ešte tam kde obrúsiš zvar tka zvyknem kúsok dať ... až to ideš robiť na jar tak potm obal nahrej a nohavicu vonka na mrááz
http://stroje.bazos.sk/inzerat/55725257 ... -krize.php
závit môže tiež držať ja ich taktiež lisujem ten závit je tiež dobrý :friends: asi začnem tka robiť ... nabodujem na troch miestach skúsim prevarím skúsim či nehádže ..... vyžíham ...... obrúsim troška zvar natiahnem rúrku hrubostenú natiahnem na zvar a znova zavarím a vyžíham... keď vieš dobre zvárať tak drží skoro ako originál ... raz mi praskla orig poloos a skrátená držala čomu som sa čudoval
Aro 243 3,2 D

Uživatelský avatar
Pajka
Příspěvky: 523
Registrován: pon zář 08, 2014 10:36 am
Bydliště: Uherský Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Skracovanie napravy V3S

#112 Nový příspěvek od Pajka »

Ty závity bych udělal samozřejmě na každé straně v jiném kusu tak, aby to při jízdě dopředu dotahovalo. Myslím by to mohl být dobrý spoj.
"Devatero řemesel, desátá bída..."

http://www.pajka.info - osobní stránky
http://www.jawa-50.cz - můj web o pionýrech

Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#113 Nový příspěvek od ARO V3S »

:) 8) áno to áno nejaká 16 závit :) :prace:
Aro 243 3,2 D

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Skracovanie napravy V3S

#114 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

ARO V3S píše:ako to ideš skladať ? :( poznač si uhol v akom je rúra ... aby ti zvislé čapy boli tka ako majú byť ;-) potom musíš obrúsiť aj zvary dookola nohavice tej tenšej rúry a nevytláčaj to von silou .... obal diferáku sa ohne a poloosy už nikdy nebudú v jednej rovine .... čo dúfam že chceš aby boli ... ja mám od brata rofesionálnu chémiu stači mi navrtať tri diery a odlepí tú rúru z diferáka kladivom ju vybijem .... je lepšie byť kladivom ako to tlačiť panenkou.... :) po skátení rúry nastavením uhla ju aspon na dva centimetre naklep kladivom a až potom panenkou plus olej .... ja mám vyrobenú gulatinu ktorú vkladám do nápravy aby som si bol istý že sú poloosi v jednej rovine až niesu ohýbam celú nápravu v lise.... skracuejm tieto nápravy na zakázku a keď to hccen iekto na traktorák ktorý používa dosť často predok a vozí aj niečo tka dosť často potom musím tie nápravy opravovať pretože často sa im kazia klby ked nieje skracovaná alebo mosadzna podložka v nohavici alebo ked je skracovaná poloos tka praska ... potom je to ,,pekná" roboto po niekom to opravovoať kto si myslí že to skrátil poriadne ...keď si dáš nato pozor nemáš sa čoho báť ... ja to robím už automaticky 39 som ich už skrátil ...
http://stroje.bazos.sk/inzerat/55651195 ... -SERVO.php


A pozri aj ostatné moje inzeráty :) až nieoč píš mi na inzerát :) :friends:

no tak skracovat to chcem tak ako píšeš:) teda už mám nohavice vonku, aj poloose ale na kratšej strane som objavil nemylé prekvapko.... asi tam nebol olej a to klzne ložiko je KO. a obávam sa že to odniesla aj poloos:( bude teraz treba zohnat novú? a aj nové klzne ložisko samozrejme....

Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#115 Nový příspěvek od ARO V3S »

mosadzné púzdro myslíš ? áno samozrejme že bude nebude ti hádzať kolesom a poloos pokiaľ neni zodratá tak nie pošli fotku :)
Aro 243 3,2 D

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Skracovanie napravy V3S

#116 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

ok zajtra odfotím poloosu. ale ked som na nu pozeral tak vyzerá že je vydraná aj poloos.... že to neodnieslo len pozdro:(

Lukas4x4
Příspěvky: 716
Registrován: úte lis 17, 2015 6:17 pm
Bydliště: Podbranč

Re: Skracovanie napravy V3S

#117 Nový příspěvek od Lukas4x4 »

takže som pozeral tu poloos a vyzerá to tak že neni vydrana poloos. že sa len na nu nalepilo trochu z toho puzdra. neviete ako by to bolo najlepšie dat dole? asi sustruhom si myslím že? a potom vyrobit nové puzdro.

Uživatelský avatar
fastrac8250
Příspěvky: 1505
Registrován: čtv pro 20, 2007 5:34 pm
Bydliště: košice

Re: Skracovanie napravy V3S

#118 Nový příspěvek od fastrac8250 »

nazdar chcem sa opytat aky material pouzivate pri preplatovaní polosi lebo mi prdla jedna polos a nebola preplatovana tak ju chcem tak urobit :friends:

Uživatelský avatar
ARO V3S
Příspěvky: 816
Registrován: ned led 01, 2012 4:01 pm
Bydliště: Klenovec

Re: Skracovanie napravy V3S

#119 Nový příspěvek od ARO V3S »

poloos s tatry a raz mi dal aj s torzky
Aro 243 3,2 D

Uživatelský avatar
radll
Příspěvky: 145
Registrován: stř led 18, 2012 11:23 am
Bydliště: Nove Mesto nad Vahom

Re: Skracovanie napravy V3S

#120 Nový příspěvek od radll »

Pani vidím že ste tu odborníci. Čítaným celej tejto témy som zistil že niektorí nechápu že sa skoro nikdy nepraskne priamo zvar. Praskne to vedľa zvaru tj. nepomôže vyrábať všelijaké zuby záviti a neviem ešte. Aj tak pri preplátovaný a zváraní je materiál tepelne ovplyvnený a praskne to vedľa. Nepomôže aj neviem aký materiál. Všetky lepšie materiáli nemajú zaručenú zvariteľnosť. Podla mňa použiť strediaci kolík preplatovať (dĺžka trubky viac ako súčet hĺbok dier pre kolík)
!!!nezabudnúť to vyžíhať !!!
Ja nie som odborník ale keď vidím ako sa skoro všetci trápia nad všelijakými spojmi. Najviac ma dostalo "Ty závity bych udělal samozřejmě na každé straně v jiném kusu tak, aby to při jízdě dopředu dotahovalo. Myslím by to mohl být dobrý spoj."
1. som zvedavý ako do toho materiálu nareže závit
2. aj tak to vrchom prevarí tak aký zmysel ma doťahovanie
kto nič nerobí,nič nepokazí

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“