Listová pera

nápravy hnané, nehnané, zkracovaní náprav, poloosy, kardany, atd.

Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Listová pera

#1 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Řeším jak nejlépe ošetřit listová pera na káru za auto. Děláme jí teď celou novou a budem nechávat zinkovat. Jenže co je litinové a nebo listové pera (ocel) nechtěj to zinkovat. Tak nešlo by třeba tyto věci nechat nazinkovat galvanicky? Na internetu jsem se ničeho pořádně o tom nedočetl. Tak třeba někdo budete mít zkušenost nějakou. Děkuji 8)

chobotek
Příspěvky: 10590
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Listová pera

#2 Nový příspěvek od chobotek »

Nezinkovat! Namazat grafitovou vazelínou.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Listová pera

#3 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

No já vim, ale víš jak to je když se s tím vlekem jezdi hodně i v zimně v tom marastu (voda+sůl) tak podle mě to namazaní nevydrží dlouho a stejně budou rezatý jak liška. Proto jsem si myslel je něčím ochránit. Což mě připadal ten zinek :-/ né žárovej,ale galvanickej. Nebo je jen nastříkat kvalitní barvou namazat a srát na ně :D :zapomel:

chobotek
Příspěvky: 10590
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Listová pera

#4 Nový příspěvek od chobotek »

Ten marast ti galvanický zinek sežere nejpozději druhou zimu, zatímco mastnota je levná a věčná (když to občas napatláš). Podívej se někdy jak vypadají pera na náklaďácích. Žádná liška, pěkně černá mastnota.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

duchodce
Příspěvky: 4452
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Listová pera

#5 Nový příspěvek od duchodce »

Dřív se to dělalo tak ,že se pera když byla rozebraná tak se namazala grafitkou ,po složení se obalila koženou manžetou kde u ukotvení na podvozku ta bylo hodně na těsno a dole u nápravy to volnější aby případná voda mohla ven. Varuji před použitím rezistinu na otevřená pera. Pero dokáže bordel který se nalepí mezi listy ale dole u nápravy se nevymačká ven protože se tam listy nepohybují ,tak dokáže to pero ohnout jako když je to přetěžováno. Žel bohu jsem je na podzim vyhodil ,takže nemohu dodat foto . Je to neuvěřitelné ale po rozebrání se to potvrdilo.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

chobotek
Příspěvky: 10590
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Listová pera

#6 Nový příspěvek od chobotek »

Kromě té kožené manžety, kterou už snad nikdo neřeší se to dělá furt stejně 8)
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Listová pera

#7 Nový příspěvek od mufik »

Pera opískovat, natřít kvalitní barvou a namazat, buď grafitkou nebo nějakým molybdenem a na vozíku není třeba nic řešit 10 let.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

chobotek
Příspěvky: 10590
Registrován: ned lis 07, 2010 3:50 pm
Bydliště: Hohenelbe

Re: Listová pera

#8 Nový příspěvek od chobotek »

Nepískovat! Povrch per má být pokud možno hladký, aby se snížilo tření mezi listy. Pokud tomu tak není, dávají se plastové vložky.
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.

Uživatelský avatar
Veteranista!
Příspěvky: 2416
Registrován: stř led 16, 2008 7:26 pm
Bydliště: Kroměříž

Re: Listová pera

#9 Nový příspěvek od Veteranista! »

Nepodíval, kluzne plochy nenabírají, jen grafit a max kozenkovy obal.
Nemám doma bordel, to je neuspořádané muzeum!

mufik
Příspěvky: 1583
Registrován: pát pro 04, 2009 6:19 pm
Bydliště: Vsetín

Re: Listová pera

#10 Nový příspěvek od mufik »

Opískované a natřené pera jsem měl na Toyotě LC několik let a chodily jak hodinky, žádná rez, jenom mastné od vazelíny. Povrch vyhladil nátěr barvou Hostagrund, štětkou. Toť moje zkušenost z praxe.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Listová pera

#11 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Jo prdím na zinkování. Oni by to stejně nikde ani nevzali co jsem obvolával a zjišťoval co a jak. Ani na to galvanické. Takže to nechám opískovat pač je to rezatý jak liška a aby kloudně držela barva tak jedině na opískovaném. Pak to vezmu tím epoxidovým pryskyřicovým základem (s tím mám velice dobrou zkušenost) a kvalitní vrchní barvu a bude. Pak mraky grafitky při skládání a je to 8)
Děkuji vám za rady :friends:

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 7902
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Listová pera

#12 Nový příspěvek od Chose11 »

Možná se ptám blbě, ale když se to opískovaný (doufám že ne na hrubo) celý napatlá grafitovou vazelínou, je nutný to natírat barvou? To už snad rezavět nebude, nebo ano? Barva se stejně časem oloupe.
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2400
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Listová pera

#13 Nový příspěvek od artemio »

Po zkušenosti, kdy jsem to před x lety řešil, bych jinou cestou. Tyhle svazky listových per už mají většinou hloubkovou korozi, jsou po těch desítkách let unavené, oka vytahané. Nosnost pár metráků, pak si to sedne na dorazy, nebo se to houpe jako kočár. Často prasknou hned u oka. Pískování je abrazívní metoda, takže se tloušťka listů ještě zmenší. Dřív se listy očistily drátěným kartáčem, drobný zbytek nečistot pak shořel ve výhni při hamrování. Pak už se jen znovu přejely kartáčem, namazaly grafitkou a hodily do koženého futrálu, jak je už výše správně uvedeno.
Jediná výhoda svazků je, že mají častečný tlumící efekt a dají se poskládat jako progresívní pérování. Zda to má smysl u přívěsu vzhledem k hmotnosti daného svazku per, toť otázka :-/ .
Když nechávat pera, tak za mě: vzít jednolisty z dodávky, samozřejmě s ohledem na velikost vozíku a předpokládané zatížení.
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
artemio
Příspěvky: 2400
Registrován: čtv črc 05, 2007 10:06 am
Bydliště: Severní Čechy

Re: Listová pera

#14 Nový příspěvek od artemio »

Ještě k tomu natírání barvou: Zajímalo by mě, jaká barva by byla vhodná. Musí zůstat i po vytvrzení pružná a přitom být dostatečně otěruvzdorná :-/ .
Zajímalo by mě tu kvůli jinému projektu, svazek per bych nenatíral :nene:
Žádný experiment nelze považovat za naprostý nezdar - vždy může totiž posloužit jako varovný příklad.

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Listová pera

#15 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Ještě se na vás obrátím s jednou prosbou. Na nápravě té káry máme staré náboje (hlavičky) a disky z Volhy. A když se celá kára teď dělala tak už jsme chtěli předělat náboje a disky novější (z nějakého auta) Je to na přírubu 4 díry. Je mě jasný že takovou přírubu jako měla Volha neseženu (rozteče děr) ale to bych předělal na nápravě. Spíš mě jde o to že mě nenapadá z jakého auta musí to mít 14 kola (co je v papírech od vleku) by se dalo sehnat takové náboje s 4 děrovou přírubou a na 14 disky. Nemáte někdo zkušenost? Měl jsem tady ted na zkoušku z Ford Fusion zadní náboj ten ma takovou menší prřírubičku na 4 šrouby, ale náboj je součástí brzdového bubnu....prostě tohle provedení se mi vubec nelíbilo.....
Děkuji :friends:

Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Nápravy“